"שכחתי שהאינטרנט קיים-אז תמחרתי כמו חזיר" מנפלאות השירות...


finetunify

חבר אתר
הודעות
25
מעורבות
4
נקודות
3
שיחת טלפון לחנות מתמחה ומוכרת במרכז:
אני:" אהלן רכשתי מכם רמקולים מדפיים לפני 5 חודשים והגרילים שלהם שהיו ארוזים נשמרו בשקית בארון. השקית זוהתה בטעות כזבל ונזרקה.."

חנות: " אין בעיה בכלל תשאר איתי על הקו אני מתקשר מהסלולר ליבואן.. שלום ליבואן זה הסיפור.. כמה הלקוח צריך לשלם? זה המחיר!?"

החנות מעדכנת אותי תוך כדי "היבואן דורש 200 שח ליחידה" כלומר 400 לזוג.

2 גרילים קטנים, ללא גימורי עור/מתכת/קרבון/מידות וצורה מיוחדת.

ועכשיו לעניין : יש לי חלל האזנה בעייתי, ובחנתי רמקולים רבים אחרים רובם יקרים יותר - אלה התאימו לחלל ואת אלה האקוסטיקה בחרה.
תכננתי להוציא יותר כסף מהסכום שהוצאתי בפועל, שאר חלקי המערכת שלי יקרים יותר ואני נהנה לשדרג ולהוציא כסף בתחום זה..

את כל זה היבואן לא יודע.

התמחור של הגרילים בחו"ל באתרים של החנויות:
חנות בצרפת 12 ~ אירו ליחידה
חנות בבריטניה 20 ~ לישט לזוג

יבואנים יקרים מדובר בשירות נטו, למוצר שרכשתי בחנות שמשווקת את מוצרי היבואן, היה באפשרותי לרכוש את הרמקולים באמאזון ולחסוך 20-25%, אבל בגלל השירות הטוב של החנות רכשתי מהם.

על שירות המשך שעלותו במקסימום 180 שח כולל רווח לצרכן ואף פחות ליבואן, אל תבקש 400שח.
לא מדובר בעלויות גבוהות, זה עניין של פרנציפ לא לשלם על חזירות.

את מוצרי היבואן הזה ארכוש מעתה באמאזון וכך גם אמליץ לחברי.

יבואנים יקרים הלקוחות לא מטומטמים.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
תוכל בבקשה לומר גם מה מחיר המשלוח לזוג מצרפת/בריטניה?
לפעמים המשלוח עולה יותר מהמוצר/חלק.

ורצוי גם לומר מי היבואן ומה המוצר, אחרת זו האשמת כל היבואנים -- שאינם מאוגדים/מאוחדים ואין מדיניות אחת לכולם -- וגם אינו עוזר לקוראים לדעת ממי להיזהר.

תודה :)
עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
למה זה משנה מי, זה לא משהו חריג.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
למה זה משנה מי, זה לא משהו חריג.
מתוך ההנחה שהבנאדם כתב לא רק כדי להוציא קיטור, אלא גם לתרום משהו לקוראים וגם אולי לתרום לכך שזה יהייה קצת יותר חריג, זה משנה. אם לא אומרים מי זה ובמה מדובר, זה לא תורם לאף אחד מהאספקטים.

ובכל מקרה, מחיר המשלוח הוא רלוונטי.

עמיר
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
לצערנו, זו תופעה בולטת בתחום חלפים / אביזרים. בזמנו, הזמנתי מאיביי גומיות סעפת קרבורטור למנוע אופנוע במחיר 200 ש"ח כולל משלוח במקום יותר מ-1,000 ש"ח אצל היבואן.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני מניח שמומחי הפורום בתמחור יכולים להסביר את הפער, ומה בכללל הקשר בין המחיר בחו"ל למחיר בארץ?ומי אנחנו שניכנס לכיס של היבואן? הרי אנחנו לא רוצים חלילה וחס לפגוע ברמת החיים שלו...

אריה
 

jabareen

חבר משקיען
הודעות
519
מעורבות
194
נקודות
43
אין צורך וטעם להתלונן על התופעה הזאת. כי זה לא ישנה כלום מהמדיניות של חלק מהיבואנים.

היום קל לבדוק כמה עולה כל דבר בחו"ל לעומת בארץ ואז כל אחד יעשה את החשבון שלו ומה מתאים לו.

הערה,
לגבי האחריות של מוצר מחו"ל (בארץ טוענים שאם קנית מח"ל אז קנית מוצר ללא אחריות). עזבו כל השטויות, המוכרים בחו"ל מכירים באחריות וחייבים בה רק יישאר עניין המשלוח לרוב מתחלק בין הלקוח והמוכר.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אריה, אתה באמת מצפה לשמוע הסבר שלא שמעת עד היום?...
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לא, מיותר לחלוטין. ההסברים לא היו משכנעים ולא יהיו משכנעים, ובאמת אין טעם לחזור עליהם.

אריה
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
קניתי SSD של סמסונג 1TB לפני כמה שבועות מאמזון. כולל משלוח ומיסים - חצי מחיר ממה שנמכר ב-ivory
ואם זה לא מספיק, אז גם קיבלתי וואוצ'ר של 59$ למשחק ב-PS4 (כלומר, קניתי לאחר מכן GTA)
 

finetunify

חבר אתר
הודעות
25
מעורבות
4
נקודות
3
אהלן
ברוב החנויות הארופאיות אין משלוח לארץ, ובאלה שיש עלותו כ 20 אירו, זה חלק מהחישוב של המחיר לצרכן, כ 180 שח.

אני בכוונה לא מציין את שם היבואן/המותג,
לא מעוניין להכנס לענייני לשון הרע/טענות כלפי.

אני יודע שחלק מהיבואנים מתמחרים שירות באופן הוגן, וחלקם אף נותנים שירות "חינם"
(ובמקרה שלי לא ציפיתי לחינם).

הפניה היא ליבואנים המסויימים שמתמחרים שירות כאילו היה המוצר בפני עצמו, ואני בטוח שהם מודעים לפערים וזו חלק מהאסטרטגיה שלהם.

מי מהצרכנים שרוצה להיזהר, פשוט תפעילו גוגל, ותשוו מחירים..
 

robo7

אוהב את התחום
הודעות
454
מעורבות
86
נקודות
28
ההסברים לא היו משכנעים ולא יהיו משכנעים
לא רק היבואנים אשמים.
תרבות הצריכה בישראל שונה.
אם ידוע על עליית מחיר בארה"ב, הסחורה נשארת על המדף. לא קונים.
אצלנו, לפני עליית מחיר, מרוקנים את המדף ואת אלה שלידו.
(ורד)
R
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מסכים בהחלט שלכל מטבע שני צדדים.

אריה
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
878
מעורבות
206
נקודות
43
מצטער אולם לי זה נראה תמחור נורמלי לחלוטין. הגרילים הללו עוברים יצרן, יבואן ומפיץ. כל אחד מהם רוצה להרויח לפחות 100 שח על העסקה. אחרת חבל להם להתעסק עם המכירה, הטלפונים, המשלוח עם שליח והזמן המושקע.
הפניה לחנות מקוונת חוסכת את פערי התיווך וחכמה אולם פערים אלה מחויבים מעצם היותם בעלי עסק, והם לא נדרשים להתנצל על כך.
על כל פנים זוהי דעתי.
 
נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
מצטער אולם לי זה נראה תמחור נורמלי לחלוטין. הגרילים הללו עוברים יצרן, יבואן ומפיץ. כל אחד מהם רוצה להרויח לפחות 100 שח על העסקה. אחרת חבל להם להתעסק עם המכירה, הטלפונים, המשלוח עם שליח והזמן המושקע.
הפניה לחנות מכוונת חוסכת את פערי התיווך וחכמה אולם פערים אלה מחויבים מעצם היותם בעלי עסק, והם לא נדרשים להתנצל על כך.
על כל פנים זוהי דעתי.

אתה נאיבי מאוד
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
זה בדיוק כמו בשירשור של אריה
נראה שייש קשת של גישות אפשריות, שנעות בין:
  1. תודה על כך שייש יבואנים. שייגבו כמה שייגבו, זה עדיין עדיף לנו על פני לקנות רק מה שייש בשקם אלקטריק או להביא מחו"ל בייבוא אישי ולשלם מיסוי על המחיר המלא בחו"ל + הובלה וביטוח, ולרוץ אחרי עמילי מכס וכו', ובלי אחריות במקרי תקלות, בלי אפשרויות טרייד אין, בלי אפשרויות לשמוע בתצוגה ושאר יתרונות שהיבואנים מביאים איתם. יש להם חיים משלהם והם צריכים גם להרוויח. כדאי גם לחשוב כמה אודיופילים יש ובאיזה תדירות רובם מחליפים ציוד, אם בכלל, ואיך אפשר לסגור כך את החודש.

  2. היבואנים הם בעלי עסק -- הם מתמחרים על פי העלויות שלהם, הקבועות והמשתנות, מתח הרווחים שלהם ושאר השיקולים שלהם. מי שרוצה ויכול, קונה, עם/בלי להתמקח, ומי שלא, לא. אם המחיר מופקע לדעת לקוח פוטנציאלי, יש לו אלטרנאטיבות, החל בלא לקנות, דרך לקנות מוצר אחר, ועד להביא בעצמו. בכל מקרה לא לעניין להיכנס להם לכיס.

  3. היבואנים חייבים לצרכנים, והם צריכים לתמחר על פי שיקולי הצרכנים, ללא תלות בעלויות בפועל. אם לא, הם לא בסדר. אם היבואן שילם ליצרן/מוביל/מבטח/מיסים/עמלות וכו' בשער גבוה, הוא חייב להוריד מחיר כשהשער יורד, אבל ההיפך לא. כשמשווים מחיר לחו"ל, לא משנה אם זה מול מבצע, לא משנה מאיפה מייבאים בפועל ומה העלויות, כולל הובלות וביטוחים ועמלות, לא משנה אם יש מס קנייה או לא, אם מכשירים נתקעים בממ"ן, במכס, ו/או במכון התקנים והעלויות על היבואנים, לא משנה אם ליבואן יש הסכם אי תחרות עם המפיצים שלו, שאולי מהם רוב הכנסותיו, לא משנה כלום. רק שיקולי הצרכנים קובעים, והטיעונים וההוכחות שהם מביאים מהאינטרנט וממוחם הקודח מכריעים מראש כל ויכוח.
דרך אגב, עיקר ההכנסות של חלק מהיבואנים הוא מפרוייקטים מול בעלי אמצעים -- בית חכם וכד', לא ממכירת מכשיר וחצי לאודיופיל ורבע.


ולפיכך, בהקשר זה
אתה נאיבי מאוד
לא מדובר בנאיביות, אלא בגישה שונה משלך. אני מסכים איתו לחלוטין.

חוצמזה, אם כבר עושים את הדבר הלא-לעניין לדעתי ונכנסים ליבואן לכיס במקרה הזה, יש לקחת בחשבון גם ש:
  • כשמדובר בחלקי חילוף שנמצאים במחסן, הם "כסף מת": דברים שמביאים אותם וייתכן שלעולם לא יידרשו או רק לאחר תקופה ארוכה. לכן, לפחות מהבחינה הכלכלית, התימחור שלהם צריך דווקא להיות גבוה באופן ניכר ממוצרים שנמכרים במהרה

  • היבואן משלם מע"מ ואולי גם מס קנייה וביטוח. כאן מדובר בסכומים קטנים מ-$75 שמקבלים פטור, ולכן התחשיב לא כולל אותם

  • ייתכן שהחנות גם הוסיפה את הנתח שלה למה שהיבואן ביקש
עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
אנחנו בישראל. שוק קטן עם בעיות מובנות גדולות. התמחור של הגרילים הוא הקטנה שבבעיותינו.
לפיכך, יש אינטרנט ויש שוק עולמי וכולם יודעים לעשות גוגל וכל אחד יכול לעשות את החשבון שלו.
זה סוג מוצר שבחיים לא הייתי קונה בארץ.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני אספר לכם סיפור שאומר משהו על "אחסון", "כסף מת" וכו: אני אוהב שעונים. יש לי כמה שעונים יפניים שמחירם היה בזמנו 1000 1500 שח לשעון. ערב אחד, בשיחה אקראית עם אחד השכנים לו סיפרתי על אהבתי, הוא הזמין אותי אליו למכונית לקנות שעון. אני מפיץ שעונים, אמר לי. ניגשנו למכונית, השכן פותח את הבגאג'. בבגאג' שכנו שלוש יריעות בד מגולגלות. פרס אותן ובכל אחת נחשפו כמה עשרות שעונים. תבחר אמר לי. בין השעונים היה שעון סייקו שנדלקתי עליו עוד לפני האירוע הזה. כמה עולה? שאלתי. 250 שקלים, ענה לי. מחיר השעון בחנויות היה 1500 שח. הבטתי על השכן בחשדנות. שמע, אמרתי לו, אני יודע שהשעון עולה 1500 שח, אתה לא מנסה למכור לי שעון גנוב? אל תדאג, ענה לי, אלה המחירים שהחנויות משלמות, הכל כשר לחלוטין. זהו. אני מקווה שכל מילה נוספת מיותרת.

אריה
 
נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,849
מעורבות
988
נקודות
113
ישנן כמה אפשרויות :
- סחורה גנובה
- סחורה מזויפת
- הכל כשר ומהמרווח הזה חנות השעונים צריכה לממן שכירות, שכר עבודה , מיסים וכו...ועדיין להרוויח.
הדוגמא הזאת (שוב ) לא מוכיחה שום דבר.
אלטרנטיבה להשוואה היא לייבא באופן עצמאי וחוקי את אותו שעון ממקור אמין בחו"ל.
זה שהמפיץ (אמיתי/גנוב או מזויף - לא ידוע בוודאות ) החליט למכור לך במחיר הזה זה לא אומר שזה המחיר הריאלי או הנכון של המוצר.
האם בדקת כמה עלה השעון הזה אצל מפיץ רשמי בחו"ל ?
האם המפיץ הנחמד הזה מוכן למכור לאנשים פרטיים במחיר הזה ? אני בספק אבל אשמח להתבדות.
ארז
 

נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
כל המוצרי צריכה בארץ עולים עשרות אחוזים יותר, אני אפילו שמפו (!!!!) קונה באמזון [זה לא שמפו רגיל, Kerastase בארץ עולה קרוב ל-400 ש"ח בקבוק של ליטר). מכונות גילוח, הלבשה, הנעלה, מתנות, צעצועים, חלקי מחשב.

כמה עולים בארץ נעלי ספורט טובות? הזוי לחלוטין. יותר מכפול.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור