AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,926
- מעורבות
- 2,941
- נקודות
- 113
האמור להלן נכתב במחשבה על הזמנת תקליטים/דיסקים/ספרים מחו"ל, אבל רלוונטי גם לפריטים אחרים.
כשמזמינים מחו"ל, כמעט תמיד עלות משלוח פריט בודד גדולה בהרבה מהתוספת לכל פריט נוסף באותה הזמנה, כך שתיאורטית, כדאי לצרף כמה שיותר פריטים לאותה הזמנה (למעט המקרים שיש קפיצה בעלויות כשעוברים סף של משקל/נפח מסויים), שאז עלות המשלוח מתחלקת ליותר פריטים ויוצא שהממוצע לפריט נמוך יותר.
למשל, אם עלות משלוח הפריט הראשון היא $20, ותוספת $5 לכל פריט נוסף, אז אם מזמינים פריט אחד, עלות המשלוח לפריט היא $20, אם מזמינים שניים, עלות המשלוח לפריט היא $12.5, לשלושה $10, וכו'.
אבל אם עלות הפריטים + המשלוח עולה על $75 (USD), אמורים לשלם מע"מ (ומכס אם רלוונטי, עבור תקליטים/דיסקים/ספרים לא) על הסכום של שניהם. אם הקניה נעשתה במטבע שאינו USD, הסכום מתורגם ל-USD, ויתכן גם מצב שבו בעת הקניה השקול הדולרי היה קטן מ-$75, אבל כשהמשלוח מגיע לארץ הוא עובר את ה-$75.
אם נניח שבדוגמה שלנו כל פריט עולה $30, אז אם מזמינים רק אותו, העלות הכוללת היא $30+$20, אבל אם מזמינים שניים, סכום הביניים הוא $30+$30+$20+$5=$85, שאז צריך לשלם מע"מ בסך $14.45, והעלות הכוללת היא $99.45, שזה כאילו שילמנו הוצאות משלוח בסך $39.45 מעבר לעלות הפריטים שהיא $60, ויוצא שעלות המשלוח לפריט היא $19.98, כך שלא חסכנו כלום בעלויות המשלוח.
עם זאת, כששולחים בדואר רגיל (אוויר/ים), בהרבה מקרים המכס מעלים עין מסכומים שאינם גבוהים בהרבה מ-$75, ואין עלויות נוספות מעבר לזה. אז במצבים כמו המתואר עם פריטים+משלוח בסך $85, אפשר להמר, ויוצא שבחלק מהמקרים משלמים מע"מ ובחלק לא.
לעומת זאת, אם המשלוח מתבצע בעזרת חברת שילוח (courier) כמו FedEx/EMS/UPS ודומיהן, ברגע שעוברים את ה-$75 אפילו בסנט אחד, המשלוח תמיד מועבר דרך המכס, ללא העלמות עין, וחברת השילוח גובה עמלות שיכולות בקלות להגיע לסביבות 150 ש"ח (שאינן נגבות עבור פחות מ-$75).
הנה דוגמה מ-FedEx. דומני שחברות שילוח אחרות גובות עמלות גבוהות אפילו יותר.
מעבר לתשלום מע"מ בסך 17% על ערך למכס בש"ח (שהוא סכום עלות הפריטים והמשלוח), יש כאן עמלות בסך 142 ש"ח.
כשמזמינים מחו"ל, כמעט תמיד עלות משלוח פריט בודד גדולה בהרבה מהתוספת לכל פריט נוסף באותה הזמנה, כך שתיאורטית, כדאי לצרף כמה שיותר פריטים לאותה הזמנה (למעט המקרים שיש קפיצה בעלויות כשעוברים סף של משקל/נפח מסויים), שאז עלות המשלוח מתחלקת ליותר פריטים ויוצא שהממוצע לפריט נמוך יותר.
למשל, אם עלות משלוח הפריט הראשון היא $20, ותוספת $5 לכל פריט נוסף, אז אם מזמינים פריט אחד, עלות המשלוח לפריט היא $20, אם מזמינים שניים, עלות המשלוח לפריט היא $12.5, לשלושה $10, וכו'.
אבל אם עלות הפריטים + המשלוח עולה על $75 (USD), אמורים לשלם מע"מ (ומכס אם רלוונטי, עבור תקליטים/דיסקים/ספרים לא) על הסכום של שניהם. אם הקניה נעשתה במטבע שאינו USD, הסכום מתורגם ל-USD, ויתכן גם מצב שבו בעת הקניה השקול הדולרי היה קטן מ-$75, אבל כשהמשלוח מגיע לארץ הוא עובר את ה-$75.
אם נניח שבדוגמה שלנו כל פריט עולה $30, אז אם מזמינים רק אותו, העלות הכוללת היא $30+$20, אבל אם מזמינים שניים, סכום הביניים הוא $30+$30+$20+$5=$85, שאז צריך לשלם מע"מ בסך $14.45, והעלות הכוללת היא $99.45, שזה כאילו שילמנו הוצאות משלוח בסך $39.45 מעבר לעלות הפריטים שהיא $60, ויוצא שעלות המשלוח לפריט היא $19.98, כך שלא חסכנו כלום בעלויות המשלוח.
עם זאת, כששולחים בדואר רגיל (אוויר/ים), בהרבה מקרים המכס מעלים עין מסכומים שאינם גבוהים בהרבה מ-$75, ואין עלויות נוספות מעבר לזה. אז במצבים כמו המתואר עם פריטים+משלוח בסך $85, אפשר להמר, ויוצא שבחלק מהמקרים משלמים מע"מ ובחלק לא.
לעומת זאת, אם המשלוח מתבצע בעזרת חברת שילוח (courier) כמו FedEx/EMS/UPS ודומיהן, ברגע שעוברים את ה-$75 אפילו בסנט אחד, המשלוח תמיד מועבר דרך המכס, ללא העלמות עין, וחברת השילוח גובה עמלות שיכולות בקלות להגיע לסביבות 150 ש"ח (שאינן נגבות עבור פחות מ-$75).
הנה דוגמה מ-FedEx. דומני שחברות שילוח אחרות גובות עמלות גבוהות אפילו יותר.
מעבר לתשלום מע"מ בסך 17% על ערך למכס בש"ח (שהוא סכום עלות הפריטים והמשלוח), יש כאן עמלות בסך 142 ש"ח.
תמונות מצורפות
נערך לאחרונה ב: