שילוב סאב/ים בדו ערוצי

  • פותח הנושא Ls77
  • פורסם בתאריך

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
שימוש בסאב ללא RC די נועד לכישלון. כל הגרפים הנוצצים שהוצגו כאן לא מראים את ההשפעה של הסאב על המיד.
שם הבעיה הגדולה ביותר שאף אחד לא התייחס אליה.
יש לעבוד קשה על מנת למדוד נכון את החדר ולהתאים לו אקוסטיקה לרמקול, משם להגברה ומקור.
קשה עד בלתי אפשרי לעשות זאת ללא DSP מכיוון שההקלטות אינן זהות ברובן.
כל סאב שיתווסף למערכת ישפיע בד"כ לרעה על התוצאה בתדרי הביניים. למרות שיהיה "בוסט" לבאס.
תוכל להסביר לעומק למה אתה חושב ככה?
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,571
מעורבות
235
נקודות
63
דן, יש לך נסיון רב יותר משלי בנוגע לנושא. האם אתה יכול לומר שאין השפעה נשמעת על התדרים הללו?
אמנם הניסיונות שלי היו מזמן אבל בכולם לא הצלחתי למרות שימוש באקוסטיקה פסיבית בכמה צורות -שם העסק הסתבך אפילו יותר. לא רציתי להשתמש בRC משיקולי עלות. באופן פרדוקסלי הגיע חבר עם פרוססור כבד וכן הצלחתי לשלב אך התוצאה הייתה יבשה וחסרת חיים. היום אני לא יכול להתקרב לנושב משיקולי עלות שכן מערכת כזאת (RC) עולה כרכב משפחתי יד 2. אני מעדיף לעבוד עם רמקול שיוכל לתת מענה קרוב לרמת שילוב סאב כבד.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אין השפעה -רק לטובה .
לא במדידות - ולא בשמע. הסאב נחתך ב 60 הרץ .
יבשה וחסרת חיים - זה כבר סיפור אחר שיכול לנבוע מהמון נקודות כשל וכשסומכים מדי על מערכת הכיול.
לדו ערוצי - יש מוצרים מדהימים גם ב 1000 ומשהו דולר.
הסיבה האחרונה שאני מוסיף סאב בדו ערוצי היא לקבל בוסט .בוסט זה לילדים שרוצים בום בום באוטו.
אני לא מתייחס לשום הקלטה כשאני מכייל - אני מכייל לפי התגובה האקוסטית בחדר ומאשר את זה עם האזניים שלי.אני לא מגביר ולא מנמיך את הסאב אף פעם אחרי שהגעתי לתגובה שאני רוצה .אם ההקלטה חסרת באסים SO BE IT.
המון פעמים אתה מוסיף סאב ודווקא הבאס "הולך לאיבוד" - לא מוגבר.הדגמתי את זה בגרפים למעלה איך הלכו להם 20 די בי .

כל הנושא היה בגדול - לא RC אבל שאלת על RC אז אני עונה.
 

ni-ro

חבר משקיען
הודעות
1,332
מעורבות
698
נקודות
113
מסקרן אותי לשמוע שילוב סאב /ים, שלא משנה
מה אזרוק לשם בחלל הספציפי הזה, לא אדע
שהסאב בכלל קיים.
ויותר חשוב, לא ארגיש "פה חסר לי,
וההיפך - פה כואב לי הראש"

בכל חדר מכויל כהלכה - זה בדיוק המצב .
אם אתה "מעלה סתם" סאב - משהו לא תקין.

כיול סאב היא עבודה רצינית של יצירת רמקול חדש שיהיה טוב יותר מהרמקול החדש שהחדר שלך יצר (והוא יצר)

האמת שזה בדיוק ההפיך - כשאין סאב ויש דיפים - הקלטה אחת רזה והשניה שמנה - תלוי במזל שלך ואיפה הדיפ קיים או כמה דיפים ועוד לא דיברנו על פיקים(עודף)

כשאין סאב גם יש תדרים "מנותקים" הרבה יותר מאשר עם סאב מכויל כהלכה.

לעומת זאת אם אתה בחדר בינגו - ללא דברים מסוג זה .אין צורך בסאב - אני עד עכשיו נתקלתי באחד כזה. רק אחד.

כשתגובה האקוסטית מאוזנת - אין לך את זה וזה לרוב מושג עם סאב או כמה.


אם ההקלטה רזה מאוד מאוד- אתה יכול לבחור לתקן או לא.אני לא מתקן כלום כלום .המטרה שהתגובה תהיה אחידה וטובה בכל ההקלטות ואם יש כזו שהיא רזה -אני מקבל אותה כפי שהיא .[/QUOTE]
כך כך צודק
לדוגמא אצל חברנו רן, שהסאב מחובר לא שומעים אותו. ודווקא, שהוא מנותק הבאס מורגש, כי הוא פחות נשלט (מה שגורם להרבה לטעות ולחשוב שהסאב מחובר).
כמובן שהרב קשור לקומפוננטים, אלקטרוניקה ולשעות ידע וניסיון של רן בכיול

ניר
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
הרמקולים הקידמיים שלי יורדים עד 28 הרץ, הסאב נותן מ 18 הרץ עד 33 הרץ. בתדרים הנמוכים שהסאב פועל בהם מדובר על אורך גל של 10 עד 17 מטר ולכן מיקום הסאב לא משנה. כל זה בחדר האזנה קטן של 3.3 על 3.3 מטר גובה 2.4 מטר.
החדר מטופל אקוסטית וכולל RC DEQ2496 דיגיטלי וכיילתי אותו ידנית על סמך המדידות שאני עשיתי בשימוש בREW. גם לעקומת SPL וגם לקבלת DECAY של פחות מ 300 מילישניה מ 15-300 הרץ, ניתן לראות זאת יפה בגרף הWATERFALL ראה למטה. להבנה גרף הWATERFAL ציר X הוא התדר ציר Y הוא עוצמה וציר Z הואזמן הDECAYשאמור לא היות מתחת ל300 מילישניה כלומר כמו בלחיצה על קליד של פסנטר כמה זמן שוהה הצליל עד שנופל לעוצמת הרעש.
SPL.JPG
waterfall.JPG
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
תיקון כמובן שזמן הDECAY צריך להיות פחות מ 300 מילישניה, את זה רואם בגרף הWATERFALL וניתן מיד לזהות גלים עומדים ROOM MODES לפי אורך הזמן שהתדר הזה שוהה. ROOM MODES יש להם רוחב פס צר מאוד ולכן קל לדכא אותם בעזרת פילטר פרמטרי ב RC.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,442
מעורבות
710
נקודות
113
תיקון כמובן שזמן הDECAY צריך להיות פחות מ 300 מילישניה, את זה רואם בגרף הWATERFALL וניתן מיד לזהות גלים עומדים ROOM MODES לפי אורך הזמן שהתדר הזה שוהה. ROOM MODES יש להם רוחב פס צר מאוד ולכן קל לדכא אותם בעזרת פילטר פרמטרי ב RC.
מה דגם הסאב שלך ומה הרמקולים הקידמיים שלך ?
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
היי איזי ,

נראה מצוין וכיף לראות האמת .

להבא- בס כדאי להעלות בהחלקה של VAR או לא מוחלק בכלל.כדי שיקבלו תמונה מלאה.

מיקום הסאב בחדר מאוד משנה לתגובה האקסוטית שלו אך לא משנה לזיהוי המיקום שלו על ידי האוזן שלנו במקרה של תדרים אלו.

כיף לראות
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
הרמקולים הם MONITOR AUDIO GOLD GR 200 שיוצר עדיין באנגליה ויורד ל 28 הרץ עם פורט קידמי ופורט אחורי שכבר לא מיוצר ויש לו דום טויטר, הדגם החדש מיויצר בסין עם RIBBON טויטר. הסאב הוא REL STORM 3 שמחובר למגברים במקביל לרמקולים כך שהוא מקבל את אותו סיגנל ממגבר ההספק, זאת השיטה שמומלץ לחבר על ידי REL.
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
היי איזי ,

נראה מצוין וכיף לראות האמת .

להבא- בס כדאי להעלות בהחלקה של VAR או לא מוחלק בכלל.כדי שיקבלו תמונה מלאה.

מיקום הסאב בחדר מאוד משנה לתגובה האקסוטית שלו אך לא משנה לזיהוי המיקום שלו על ידי האוזן שלנו במקרה של תדרים אלו.

כיף לראות

ההחלקה היא של שליש אוקטבה שזה מתאים למה שהאוזן שומעת לאחר הפרוססינג של המוח.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
ההחלקה היא של שליש אוקטבה שזה מתאים למה שהאוזן שומעת לאחר הפרוססינג של המוח.
Var הוא תרגום אמילי לפסיכו אקוסיטקה . והדעות חלוקות .

בכל מקרה הדעות ממש לא חלוקות בבאס - var או לא מוחלק בכלל - הסיבה ברורה - טווח מצומצם מבחינת תדרים אך הרבה אוקטבות .

1/3 - לא מאפשר שום רזולוציה בבס - ולא מתרגם את מה שהאוזן שלך שומעת
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
ב WATER FALL ציר Y ניתן לראות את הSPL העוצמה בהחלקה פחותה.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
הכל בסדר איזי .
פשוט לאנשים קל יותר לראות את בגרף ה SPL .
בכל מקרה - תודה על השיתוף .
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
אני תמיד מעדיף לראות את זה ב WATERFALL כי מיד ניתן להבחין עם זה ROOM MODES כלומר רוחב פס קטן עם עוצמה גבוהה וזמן DECAY ארוך שיש הזדמנות לדכא אותו בעזרת פילטר דק פרמטרי עם Q גבוהה. לראות ב SPL ללא מימד הזמן יכול להביא להבנה מוטעת.
שבוע טוב,
איסי
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
ב REW יש גם סימיולציה של גלים עומדים בחדר ותמיד טוב לראות התאמה בין הסימולציה למדידות ב WATERFALL. אם החדר לא מלבני ומחובר למיטבח יש פחות התאמה ומה שקובע הם המדידות.
איסי
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אני תמיד מעדיף לראות את זה ב WATERFALL כי מיד ניתן להבחין עם זה ROOM MODES כלומר רוחב פס קטן עם עוצמה גבוהה וזמן DECAY ארוך שיש הזדמנות לדכא אותו בעזרת פילטר דק פרמטרי עם Q גבוהה. לראות ב SPL ללא מימד הזמן יכול להביא להבנה מוטעת.
שבוע טוב,
איסי
חייב תמיד להסתכל בשניהם .אין שאלה בכלל .

אבל לעניין ההחלקה - חשוב להגיד שג׳ון ( יוצר התוכנה ) ממליץ להשתמש ב var .
לגבי באס 1/3 אוקטבה - לא קביל לכל הדעות .
זכותך לעשות מה שאתה מוצא לנכון אבל חשוב להסביר את החסרונות האדירים של של זה, מעבר לכך שזה גורם לגרף להיראות טוב יותר- אין שום סיבה להשתמש בזה .

יום טוב
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
268
מעורבות
243
נקודות
43
דן, תודה אני לא הכרתי את החלקת VAR היא נותנת תוצאה דומה ל 1/6 אוקטבה שאני תמיד בודק, טוב ללמוד דבר חדש ותודה על הפירגון על המדידות בחדר שלי.
איסי
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
באהבה גדולה ...הלוואי ויעלו עוד כאלה ונוכל לשתף .
לקבוע נקודות חיתוך,דיליי וכו - ולקבל פידבק מהמאזין.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור