אם אתה לא שומע ממש חזק 100db ומעלה, אין חשש כזה. הרמקול די נציל.מבחינת השמע, שומעים מצויין. החשש שלי, שאולי הוא בטל מעיקרו, ממצב שהמגבר יהיה ב- overload
ההמלצה להתאמת מגבר לרמקולים היא מגבר בהספק גדול פי 1.5 מההספק המרבי המומלץ של המרקול. כך שלמעשה אתה צריך מגבר בהספק 400 וואט ל 4 אוהם. מגברים כאלו הם לרוב CLASS D. למשל שניים כאלו (בהנחה שיש לך קדם מגבר):
https://www.nordacoustics.co.uk/product-page/nord-one-mp-nc500-stereo-power-amp
כאן יש לך מחשבון לכמה הספק אתה באמת צריך. תזין נצילות רמקולים, מרחק ישיבה מהם, ועוצמת SPL מועדפת, וכמה HEADROOM להשאיר רזרבה. תתפלא לגלות שאתה זקוק להרבה יותר מ 60 וואט.
https://www.crownaudio.com/en-US/tools/calculators#amp_power_required
תודה לכל העונים. אני פשוט מאוהב במגברים class A ששומעים איתם נהדר ברמקולים שלי, אך מתקשה למצוא בארץ מגברים מהסוג הזה שמוציאים יותר מ- 100wpc. אם מישהו בכל זאת מכיר מגברים משולבים class A שמוציאים יותר לערוץ ב- 4ohm, אשמח לקבל לינק..
אל תעשה סתם טעות יקרה שתישמע פחות טוב ושתצטער עליה.
ההמלצות ל 200 וואט ומעלה שגויות. גם המחשבון שמצוטט כאן למעלה שגוי עבורך.
רמקול נציל כמו שלך יסתדר מצוין עם 60 ואט טובים. חבל.
כמה רחוק אתה יושב מהרמקולים? כך בחשבון שרמקול מןצהר נצילות של 89 הוא למעשה 88. נניח ואתה יושב במרחק 3 מטר ואוהב לשמוע מוסיקה בעוצמה של 98 דציבל, אז אתה זקוק ל 180 וואט! אם הנצילות היא באמרת 89 אז זה 140 ואט. אם אתה יושב במרחק 4 מטר, עם נצילות 89 ורוצה לשמוע רק ב 95 דציבל, אתה זקוק ל 130 ואט לערוץ... אז עזוב מה שאומרים. אם אתה מאלו ששומעים בשקט, נניח 85 דציבל ממרחק 4 מטר ונצילות 88, אז מספיק לך 16 ואט. מ 30 ואט תוכל להגיע ל 86 דציבל...
מגבר CLASS A זה סתם יקר ומבזבז חשמל וחום שלא לצורך. התחום הליניארי שלו מאד מוגבל. מגבר CLASS D איכותי יהיה הרבה יותר ליניארי מכל מגבר CLASS A, כי שם התחום הליניארי לא מוגבל, פרט למגבלות מסנן המוצא. הכי טוב זה לשמוע בעצמך.
אל תעשה סתם טעות יקרה שתישמע פחות טוב ושתצטער עליה.
ההמלצות ל 200 וואט ומעלה שגויות. גם המחשבון שמצוטט כאן למעלה שגוי עבורך.
רמקול נציל כמו שלך יסתדר מצוין עם 60 ואט טובים. חבל.
שוב שגיאה. הוא לא יושב בגינה ושומע מוזיקה. בתוך חדר הדעיכה של עוצמת השמע היא רחוקה מאחד חלקי R בריבוע.
חבל שאתה נותן עצות שגויות זה יכול לגרום לאנשים סתם להוציא כסף.
כמה רחוק אתה יושב מהרמקולים? כך בחשבון שרמקול מןצהר נצילות של 89 הוא למעשה 88. נניח ואתה יושב במרחק 3 מטר ואוהב לשמוע מוסיקה בעוצמה של 98 דציבל, אז אתה זקוק ל 180 וואט! אם הנצילות היא באמרת 89 אז זה 140 ואט. אם אתה יושב במרחק 4 מטר, עם נצילות 89 ורוצה לשמוע רק ב 95 דציבל, אתה זקוק ל 130 ואט לערוץ... אז עזוב מה שאומרים. אם אתה מאלו ששומעים בשקט, נניח 85 דציבל ממרחק 4 מטר ונצילות 88, אז מספיק לך 16 ואט. מ 30 ואט תוכל להגיע ל 86 דציבל...
מגבר CLASS A זה סתם יקר ומבזבז חשמל וחום שלא לצורך. התחום הליניארי שלו מאד מוגבל. מגבר CLASS D איכותי יהיה הרבה יותר ליניארי מכל מגבר CLASS A, כי שם התחום הליניארי לא מוגבל, פרט למגבלות מסנן המוצא. הכי טוב זה לשמוע בעצמך.
לא אמרתי לקחת מגבר חלש מדי. זה הכל תלוי בעוצמת ההאזנה שלו. אבל מכאן ועד להסתכל על העוצמה המקסימלית של הרמקולים? ואם הוא שומע ברמקולים של 1000 וואט אבל בעוצמת לחישה? בכלל המבחן הזה שנתת הוא של חברת crown שמכוונת לדעתי יותר למערכות pa!האויב הגדול ביותר לרמקולים זה מגבר חלש מידי שעלול להכנסת ל CLIPPING. לא ההיתי חוסך בהספק. כמה שיותר, יותר טוב עבור רזרבות. ראה ניסוי הדגמה בוידאו הזה:
https://www.dropbox.com/s/j3j35mjwdhksz5d/HAL-HV051.mov?dl=0
ההבדלים בין בתוך חדר סגור לאוויר פתוח הם החזרים ותופעה של ROOM GAIN שאכן מספקים עוד כמה דציבלים בחדר סגור. אבל, הרעיון בהאזנה למוסיקה היא לא להסמך על החזרים ובטח לא על ROOM GAIN שהורס את האיזון של ה EQ, שכן החדר מגביר חלק מסויים מהתדרים, ובולע חלק אחר. אתה רוצה לטפל אקוסטית בחדר לקבלת מינימום החזרים והענות ניטראלית. אתה רוצה להרחיק רמקולים מהקירות, בעיקר צדדים, או להצמיד אותם לקיר לקיר הקדמי כדי לבטל MODES.
המחשבון שנתתי כבר מתייחס לחדר האזנה ממוצע ללא החזרים רבים שעבר טיפול אקוסטי. הוא גם תקף להאשנה בחלל פתוח ללא קירות. יש כאן מאמר על הבדלים בין עם וללא קירות:
http://www.nearspeakers.com/bills-blog/outdoor-system-design-tips-outdoor-acoustics
אני שלדרגתי הגברה ל CLASS D שהיא 400 וואט ל 8 אוהם (ב DIY זה ממש לא יקר כפי שחושבים. יחס תמורה למחיר עצום).
זה המגבר שיש לי, רק בנוי כשני מונובלוקים:
https://www.audiosciencereview.com/...and-measurements-of-hypex-nc400-diy-amp.5907/
אני מוכן להתערב שהוא לוקח ראש בראש כל מגבר CLASS AB או CLASS A אודיפילי שעולה פי 5 ממנו. מבחינת תחום דינאמי ועיוותים, הוא מדורג מקום 3 מתוך רשימה מאד ארוכה ומכובדת:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?attachments/1565982170580-png.31521/
כאן הוא משולב עם רמקולי ווילסון:
והנה ביקורת מחביב אודיפילים שלא סומך על מדידות, אלא רק על האוזניים שלו, וכמובן לא שוכח להשתמש בכבלי קומקום ב 5000 דולר בכל בדיקה:
הגיע הזמן להפנים, ש CLASS D זה לא אויב האודיפילים כפי שהרבה חושבים. זה גם לא מגבר דיגיטאלי. זה מגבר מאד יעיל, קטן, זול, שנותן פייט רציני לכל מגבר קונבנציונאלי. גם אם לא צריכים הרבה הספק, זה לעולם לא מזיק שיש רזרבה. כל עוד שומעים טוב ללא עיוותים, גם רמקול שתוכנן ל 100 וואט, יכול להינות בבטחה מהגברה של 400 וואט. אותו מגבר של 400 וואט דוחף אצלי את ה FOCAL ARIA 906 שלפי המלצת יצרן נועדו למגבר 120 וואט. ועוד הם חתוכים ל 60 הרץ ומעלה. הצליל מאד נקי עם שליטה מלאה מצד המגבר גם בקטעים הכי קשים ומורכבים. לפי SPL, אני מגיע לפיקים של 104 דציבל ממקום הישיבה של 3 מטר. ה 906 בעלי נצילות 87 ולא 88 כמו שהיצרן רושם לפני בדיקה. עם ההגברה הקודמת של רסיבר קולנוע דנון, לא יכולתי להגיע לעוצמות כאלו מבלי להרגיש צורך להנמיך כי זה לא נשמע נקי. עכשיו אני יכול להתחרש מאוב העוצמה, אבל להינות מזה כי הצליל מאד נקי ומדויק (חלק מזה הודות לכיול DIRAC LIVE שיש בקדם מגבר NAD יש לציין). אבל עדיין, ההבדל העיקרי הגיע משדרוג ההגברה.
מסכים.האויב הגדול ביותר לרמקולים זה מגבר חלש מידי שעלול להכנסת ל CLIPPING. לא ההיתי חוסך בהספק. כמה שיותר, יותר טוב עבור רזרבות. ראה ניסוי הדגמה בוידאו הזה:
https://www.dropbox.com/s/j3j35mjwdhksz5d/HAL-HV051.mov?dl=0
ההבדלים בין בתוך חדר סגור לאוויר פתוח הם החזרים ותופעה של ROOM GAIN שאכן מספקים עוד כמה דציבלים בחדר סגור. אבל, הרעיון בהאזנה למוסיקה היא לא להסמך על החזרים ובטח לא על ROOM GAIN שהורס את האיזון של ה EQ, שכן החדר מגביר חלק מסויים מהתדרים, ובולע חלק אחר. אתה רוצה לטפל אקוסטית בחדר לקבלת מינימום החזרים והענות ניטראלית. אתה רוצה להרחיק רמקולים מהקירות, בעיקר צדדים, או להצמיד אותם לקיר לקיר הקדמי כדי לבטל MODES.
המחשבון שנתתי כבר מתייחס לחדר האזנה ממוצע ללא החזרים רבים שעבר טיפול אקוסטי. הוא גם תקף להאשנה בחלל פתוח ללא קירות. יש כאן מאמר על הבדלים בין עם וללא קירות:
http://www.nearspeakers.com/bills-blog/outdoor-system-design-tips-outdoor-acoustics
אני שלדרגתי הגברה ל CLASS D שהיא 400 וואט ל 8 אוהם (ב DIY זה ממש לא יקר כפי שחושבים. יחס תמורה למחיר עצום).
זה המגבר שיש לי, רק בנוי כשני מונובלוקים:
https://www.audiosciencereview.com/...and-measurements-of-hypex-nc400-diy-amp.5907/
אני מוכן להתערב שהוא לוקח ראש בראש כל מגבר CLASS AB או CLASS A אודיפילי שעולה פי 5 ממנו. מבחינת תחום דינאמי ועיוותים, הוא מדורג מקום 3 מתוך רשימה מאד ארוכה ומכובדת:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?attachments/1565982170580-png.31521/
כאן הוא משולב עם רמקולי ווילסון:
והנה ביקורת מחביב אודיפילים שלא סומך על מדידות, אלא רק על האוזניים שלו, וכמובן לא שוכח להשתמש בכבלי קומקום ב 5000 דולר בכל בדיקה:
הגיע הזמן להפנים, ש CLASS D זה לא אויב האודיפילים כפי שהרבה חושבים. זה גם לא מגבר דיגיטאלי. זה מגבר מאד יעיל, קטן, זול, שנותן פייט רציני לכל מגבר קונבנציונאלי. גם אם לא צריכים הרבה הספק, זה לעולם לא מזיק שיש רזרבה. כל עוד שומעים טוב ללא עיוותים, גם רמקול שתוכנן ל 100 וואט, יכול להינות בבטחה מהגברה של 400 וואט. אותו מגבר של 400 וואט דוחף אצלי את ה FOCAL ARIA 906 שלפי המלצת יצרן נועדו למגבר 120 וואט. ועוד הם חתוכים ל 60 הרץ ומעלה. הצליל מאד נקי עם שליטה מלאה מצד המגבר גם בקטעים הכי קשים ומורכבים. לפי SPL, אני מגיע לפיקים של 104 דציבל ממקום הישיבה של 3 מטר. ה 906 בעלי נצילות 87 ולא 88 כמו שהיצרן רושם לפני בדיקה. עם ההגברה הקודמת של רסיבר קולנוע דנון, לא יכולתי להגיע לעוצמות כאלו מבלי להרגיש צורך להנמיך כי זה לא נשמע נקי. עכשיו אני יכול להתחרש מאוב העוצמה, אבל להינות מזה כי הצליל מאד נקי ומדויק (חלק מזה הודות לכיול DIRAC LIVE שיש בקדם מגבר NAD יש לציין). אבל עדיין, ההבדל העיקרי הגיע משדרוג ההגברה.