ראשית הבאס הוא יחידה נפרדת וממילא מחוברת דרך פוטנציומטר בדרך כך שאין בעיה עם שינוי ווליום. הקרוס מאוד מאוד מינימלי, לא מאמין ששם העניין.אדבר הנדסה/מתמטיקה:
בהינתן דרייבר נתון (@Andrewv לא מוכן להיפרד ממנו) הגורמים הבאים ישפיעו על הריסון שלו.
1. DF של המגבר + יכולת אספקת זרם שלו.
2. התנגדות כבל הרמקול.
3. התנגדות פנימית של רכיבי הקרוסאובר
4. סוג התיבה ......סגורה, עם Port קדימה או אחורה, Transmission line וכו'
5. חומרי ריסון בתוך התיבה - ספוג/צמר סלעים וכו'.
בהנחה שאתה לא רוצה ל"שחק " עם 4+5 ו 1+2 נותנים תוצאות טובות אז נשאר 3 וכאן יש לך את היכולת לבצע שנוי משמעותי בהנחה שרכיבי הקרוס "לא מזהירים".
בהנחה שתתקין קרוסאובר אלקטרוני אזי המגבר יחובר ישירות לרמקול, לא תתווסף התנגדות הקרוס - שהיא "אבן נגף" בשליטה על הרמקול......הרמקול יראה ישירות את ה-DF של המגבר (אם כבל הרמקול יהיה עבה דיו) ואז השליטה של המגבר ברמקול תהיה המקסימאלית האפשרית.
בקיצור, קרוסאובר אלקטרוני ומגבר ישיר ליחידת הבס עם כבל עבה ככל האפשר.
........ובכל זאת אם לא רוצים ללכת לפתרון המוצע (הפתרון האולטימטיבי) אזי ניתן לשדרג את רכיבי הקרוס לרכיבים עם התנגדות פנימית מינימאלית או אפילו שינוי תכנון הקרוס במידה והוא מוסיף התנגדות בין הדרייבר למגבר.......או אז עלולה להיווצר בעיה של עליית ווליום יחידת הבס שתשנה את איזון הצליל של הרמקול.
החלפת כבל זה בתכנון שלי(זו אגב היתה ההמלצה של מתכנן הרמקול גם) , השאלה מה המינוסים של כבל רמקול מאוד עבה חוץ מהפלוסים
דווקא עם 4 ועם 5 אני יכול לשחק
האם הקטנת נפח התיבה באמצעות הוספת חומרים בפנים אמורה לשפר את הריסון ואם כן באיזה חומרים כדאי להשתמש ?
יש פורט קדמי ואני חוסם אותו מדי פעם, במוסיקה מסויימת זה נשמע טוב יותר ולפעמים פחות