רונן ש
חבר משקיען
- הודעות
- 814
- מעורבות
- 270
- נקודות
- 63
נמר, יש כמובן הבדל בין יצרן סיני, שתיכנן מוצר (נניח מגבר) ומתאמץ להלחם במתחרים ולמכור בעולם, לבין חברה לא-סינית שמקימה מפעל הרכבות בסין, או עובדת עם מפעל סיני שמספק שירותי יצור.
אתן דוגמה, שאולי תבהיר למה אני מתכוון:
אתה מתכנן חלק ודורש טולראנס של +/-0.5mm במידות. אתה גם כותב מסמכי איכות ובדיקות, שמגדירים את זה בפירוש.
היצרן הסיני ישלח לך חבילה, וכל החלקים בה עומדים ב-+/-0.5.
היצרן הטאיווני יזהה, תוך כדי יצור, טולראנס של 0.3, יהלום בכפתור האדום ויעצור את קו היצור. למה? כי אתמול הוא הגיע ל-0.2.
הוא זיהה מגמה של נפילה קלה באיכות!
הוא יחקור, יזהה התרופפות קלה של משטח פלדה במכונת השמת הרכיבים האלקטרונים, יעבוד שעתיים, יכוון, יפתור, ויחזור ל-0.2.
ואז יחכה עוד 3 שעות עד שהאדון בישראל יתעורר, כדי לצייץ בסקייפ ולדווח על כך בגאוות מהנדסים!
כל זה לא כתוב במסמכים שהוגשו לו. זו תרבות תעשייתית.
ההבדל תהומי.
אתן דוגמה, שאולי תבהיר למה אני מתכוון:
אתה מתכנן חלק ודורש טולראנס של +/-0.5mm במידות. אתה גם כותב מסמכי איכות ובדיקות, שמגדירים את זה בפירוש.
היצרן הסיני ישלח לך חבילה, וכל החלקים בה עומדים ב-+/-0.5.
היצרן הטאיווני יזהה, תוך כדי יצור, טולראנס של 0.3, יהלום בכפתור האדום ויעצור את קו היצור. למה? כי אתמול הוא הגיע ל-0.2.
הוא זיהה מגמה של נפילה קלה באיכות!
הוא יחקור, יזהה התרופפות קלה של משטח פלדה במכונת השמת הרכיבים האלקטרונים, יעבוד שעתיים, יכוון, יפתור, ויחזור ל-0.2.
ואז יחכה עוד 3 שעות עד שהאדון בישראל יתעורר, כדי לצייץ בסקייפ ולדווח על כך בגאוות מהנדסים!
כל זה לא כתוב במסמכים שהוגשו לו. זו תרבות תעשייתית.
ההבדל תהומי.