לא ההיתי הולך על הצירוף של המגבר והרמקולים האלו. שמעתי שידוך מאד דומה וזה לא משהו.בתקציב שלך ואם אתה אוהב פוקאל:
Focal Aria 926
NAIM AUDIO SUPERNAIT 3
Node 2i – Bluesound
M6s DAC – Musical Fidelity
כבלים הכי יקרים שתוכל לשים מחברה מוכרת.
לדעתי כל ההמלצות נכונות וכל אחד התנסה קצת אחרת. כולם עשו טעויות בבנית המערכת וכל אחד מדגיש על פי ניסיונו. מי שעשו הכי הרבה טעויות, יש להם הכי הרבה ניסיון ויכולים הכי לעזור לך לבחור נכון הם היבואנים. אז נכון שלכל אחד מהם יש אינטרס למכור את מרכולתו אבל כולם אודיופילים שמביאים ציוד שהם מאמינים בו והשילובים בין מקור, הגברה ורמקול יהיו טובים.
תבקר אותם ומי שיישמע לך הכי טוב ממנו תזמין, שירות זה גם דבר חשוב ומישהו שיודע לענות לך על אלות שיתעוררו בעתיד לגבי הציוד שרכשת.
ביד שניה יש אולי אחלה ציוד אבל היכולת להרכיב מערכת משם מצריכה ניסיון.
מה עולה 10k שקלים?די אתם לקשקש, אלדר שומע עם זוג מונו ב-10K שקלים, אני שמעתי עם מגבר כמה שנים טובות בפחות מזה. אלקטרוניקה זאת לא בעיה. בטח לא DAC. ובטח לא כבלים.
איכשהו הצלחתם לערער אותי
בתקציב טוטאלי של 50k איך הייתם מחלקים אותו בין רמקולים למערכת?
מה עולה 10k שקלים?
הי
אנסה לעשות לך סדר מנסיוני :
1.מערכת בונים סביב רמקול.
2.בין רמקול למגבר חייבת להיות סינרגיה.
- כעת , אם אינך רוצה לטעות ואין לך כסף מיותר לבזבז על טעויות והחלפות , תמיד תשמע את שניהם ביחד
ותראה טוב טוב למה מחובר כל העסק ( ממיר כבילה וכו) על מנת למזער טעויות למינימום האפשרי.
- כאשר אתה לדוגמא אומר ,אני מחפש רמקולים ב 40k , זה בסדר גמור , אבל אתה חייב לקחת בחשבון
את כל מה שהיה מחובר לרמקולים בעת ההאזנה שהם (המגבר הממיר הכבילה) אחראים לא פחות לתוצאה הבלעדית.
מאחר ויכול להיות לדוגמא שהרמקול המדובר מחובר למגבר ב 30k וממיר ב 20k וכבלים ב 10k ,
ואז ,אם כל החבילה לא נילקחת בחשבון מתחיל הסיחרור וההימור ומדובר בלא מעט כאבי ראש של טעויות והאזנות .
- אגב,יש אפשרות נוספת ביחס ישיר למשפט שכתוב מעלה , בו לקוחות קונים את הרמקול שאהבו ועלה לדוגמא 40k וחיים עם מגבר קיים ועם הזמן משלימים למגבר ששמעו איתם או שמביאים בעתיד מגבר לשמוע על הרמקול בבית מאחר ומגבר עוד קל לנייד מה שכמעט לא מציאותי במקרה של רמקול רצפתי.
- לגבי יד שנייה הסיפור אינו שונה , ולפעמים מדובר במלכודת דבש ,כלומר ברוב המקרים הרמקול בתל אביב והמגבר בנס ציונה או בחיפה, ולשמוע אותם ביחד על אותו מקור וכבילה זה פשוט לא מציאותי ,וריאלית אין מי שיסכים לנייד אותם להאזנה, ואז מצד אחד זה בזול יותר ומצד שני זה הימור שברוב המקרים ניכשל ,שלא לדבר על מכשיר שאולי עבר איזה תיקון , ולכן הכל צריך להילקח בחשבון .
- יש משפט שמתאים לסיטואציה ושאומר : הפשע משתלם למי שמוכן לשלם !
- אז למה אתה צריך את כל כאב הראש הזה בכלל ,תראה מה קורה לאנשים בלוחות מטעויות בסגנון של דני ידעני.
- לכן ,עצתי לך היא , לך תשמע סט יד שנייה / חדש , סט שלם שמנגן , שתאהב, ומתאים לך בכיס ונגמר הסיפור.
אמיר ארמה
העדפתי לשדרג רמקולים, הקפיצה פר ההשקעה היא כזאת ששום אלקטרוניקה/כבלים או מקור יכולים להתחרות בה.
ומה עם הלאקסמאנים ואם נוסיף הפרה....או שלא הבנתי אותך..?שני האנטמים, פראסאונד שהיה אצלי לפני מונובלוקים שלהם
בקיצור השאיפה צריכה להיות לרמקול הכי טוב (וברוב המקרים גם הכי גדול פיזית ) שאפשר למצוא בהתחשב כמובן בחלל ההאזנה (שלא יהיה בומי עם גלים עומדים וכו׳....)
ולשים את רוב התקציב שם. אין מה לעשות כדי לשמוע עוד רבדים ושכבות בהקלטה ולקבל עוד scale,אימג׳ינג, גודל וגובה במה, צריך רמקול יותר גדול עם טווח דינמי יותר גדול
שום מקור הגברה וכבלים לא יתנו את זה ברמקול קטן
וכמו שכתבו פה, הרבה יותר קל לשדרג אלקטרוניקה בעתיד (לצורך פיין טיונינג)
ומה עם הלאקסמאנים ואם נוסיף הפרה....או שלא הבנתי אותך..?
ומה עם הלאקסמאנים ואם נוסיף הפרה....או שלא הבנתי אותך..?
בחדר צריך לטפל בלי קשר למערכת מכיוון שבחדר רע שום דבר לא ישמע טוב.חבל שלא התייחסת לעובדה שבין רמקול לחדר צריכה להיות סינרגיה ולא רק בין רמקול למגבר וזה למעשה אספקט הרבה יותר קריטי מהמגבר ובטח שהרבה יותר קריטי מאיזה ממיר קיים בסט-אפ וכמובן שהרבה הרבה הרבה יותר קריטי מאיזה כבילה קיימת בסט-אפ.
ולא כי אני חלילה מזלזל באחת החוליות האחרות, אלא שמגברים, ממירים וכבלים טובים יש הרבה בנמצא, אבל חדרי האזנה שלא דופקים את העסק מבחינה אקוסטית יש הרבה הרבה פחות...
בחדר צריך לטפל בלי קשר למערכת מכיוון שבחדר רע שום דבר לא ישמע טוב.
איפה כתבתי שזה לא עולה כסף?ולטפל בחדר (פאסיבית או אקטיבית בעזרת מע׳ Room Correction) לא עולה כסף?
איפה כתבתי שזה לא עולה כסף?