רך או קשה. מה עדיף?


katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
המסקנה שלך מוטעית.
טום פלצ'ר ז"ל בפירוש מצדד בשיטת המסה. כל הפטפונים שלו הם בעלי צלחת כבדה והשיכוך שלהם נעשה בשיטת המסה. לדגם דקו נוספו מתלים, שהם בנוסף למסה גדולה. כאשר כל הדגמים של Nottingham Analogue , עד וכולל דגם Dais שמחירו בסביבות $6,500 מבוססים על שיכוך בשיטת המסה, אין כל ספק באשר להעדפתו של המתכנן.

בכל מקרה צלחות הגרפיט שלו הם פוטנציאל לגרימת נזק לתקליטים עצמם
עקב החיכוך כשמניחים או כשמסירים את התקליט כמובן בתוספת נכבדה
של חשמל סטטי, בנוסף עבור הצלחות הכבדות-ציר מסיבי שמין הסתם מעביר
רעשים ,
שלא לדבר על מכת האבק מאחר ואין מיכסים לדבר הזה (sad)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
לי לא ניזוק שום תקליט. והיה לי נוטינגהם.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
בנוטינגהם המופלא שלך גם לא היה חשמל סטטי ולא error tracking וגם לא ירידה באיכות ככל שמתקרבים
לסוף הצד ממש מכונת פלא :)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
אתה כל כך אנטי שקשה מאוד להתדיין איתך עופר.
מזל שאתה לא כזה במציאות!

יאללה, מחר אתה אצלי.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
בכל מקרה צלחות הגרפיט שלו הם פוטנציאל לגרימת נזק לתקליטים עצמם
עקב החיכוך כשמניחים או כשמסירים את התקליט כמובן בתוספת נכבדה
של חשמל סטטי, בנוסף עבור הצלחות הכבדות-ציר מסיבי שמין הסתם מעביר
רעשים ,
שלא לדבר על מכת האבק מאחר ואין מיכסים לדבר הזה (sad)

לא ברור לי מתוך מה ועל סמך מה נובעת הביקורת הזאת.
המשטח מגיע בנפרד מהפטפון וניתן לשים כל משטח על כל פטפון.
מכסה הזמנתי בארץ.
מה זה "ציר מסיבי שמן הסתם מעביר רעשים"? – הפטפון שלי, נוטינגהם, לא מעביר שום רעשים. האם לדעתך צלחת קלה וציר דק עדיפים על צלחת כבדה וציר מסיבי? – דעתי הפוכה מדעתך.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
לא ברור לי מתוך מה ועל סמך מה נובעת הביקורת הזאת.
המשטח מגיע בנפרד מהפטפון וניתן לשים כל משטח על כל פטפון.
מכסה הזמנתי בארץ.
מה זה "ציר מסיבי שמן הסתם מעביר רעשים"? – הפטפון שלי, נוטינגהם, לא מעביר שום רעשים. האם לדעתך צלחת קלה וציר דק עדיפים על צלחת כבדה וציר מסיבי? – דעתי הפוכה מדעתך.

הבקורת שלי נובעת מתוך סתם ועל סמך כלום, ניחוש נטו.
ובכל זאת :
משטח הגרפיט הוא חלק אינטגרלי מפטיפוני "נוטינגהם" ופשוט מונח על צלחת ברזל
במקרה שלי (Mentor)על עמודי ברזל .מכאן נובע שגם אתה מנחש ;)

לגבי המכסה, אני לא יכול לתאר מצב שהפטיפון מכוסה תוך כדי נגינה ,אין טעם
לסרבל את חווית הנגינה המסורבלת גם ככה,

לגבי הרעשים , קשה לי להאמין שהמצב אצלך הוא כפי שאתה מתאר (פטיפון עם ציר
שלא מעביר רעשים, נו באמת) קיימות שיטות שונות להפחתת רעשים, המוצלחת ביותר
לדעתי היא זו של J.C. Verdier עם מגנטים הפוכים.

אם כבר ציר הרי שלדעתי עדיף direct drive :)
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
הבקורת שלי נובעת מתוך סתם ועל סמך כלום, ניחוש נטו.

כך זה נראה.

ובכל זאת :
משטח הגרפיט הוא חלק אינטגרלי מפטיפוני "נוטינגהם" ופשוט מונח על צלחת ברזל
במקרה שלי (Mentor)על עמודי ברזל .מכאן נובע שגם אתה מנחש ;)

לא נכון.
הפטפון שלי הגיע עם משטח סווג פשוט, לא גרפיט ולא נעליים.

לגבי המכסה, אני לא יכול לתאר מצב שהפטיפון מכוסה תוך כדי נגינה ,אין טעם
לסרבל את חווית הנגינה המסורבלת גם ככה,

הפטפון שלי לא מכוסה במצב נגינה.

לגבי הרעשים , קשה לי להאמין שהמצב אצלך הוא כפי שאתה מתאר (פטיפון עם ציר
שלא מעביר רעשים, נו באמת)

אמונה זה דבר אחד, עובדות זה דבר אחר.
אתה מוזמן לבוא אלי לשמוע.

אם כבר ציר הרי שלדעתי עדיף direct drive :)

לפני זמן מה מכרתי פטפון סוני direct drive , כולל ראש חדש, תמורת 350 ₪.
נראה לי שוכל לרכוש פטפון דומה במחיר דומה.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
עופר,יש לך סיוטים מפטפונים...

:)

אני דווקא חושב להשקיע שוב בפטפון וזאת למרות שחשבתי "לסגור את הבסטה"
ארכוש ראש חדש ופונו ונראה מה יילד יום. (ורד)
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
oferT , חפש את הביצועים למהלר ע"ג תקליטים (מה שקיים), ואל תשכח לדווח (סאונד, מצבם, הדפסה) :D
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
oferT , חפש את הביצועים למהלר ע"ג תקליטים (מה שקיים), ואל תשכח לדווח (סאונד, מצבם, הדפסה) :D

אתה יכול להשאיל (לתת...) לי את כל האוסף שיש לך כולל מאהלר
במילא הסאונד דרעק. (lol)
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
לא תמצא (בתקליטים) לא את בולז ולא את שאיי, ולא את ה"עשירית" עם ראטל
שהיה לגביו תמימות דעים ,גם לא את קאראין 9 DG dig ,
כן תוכל למצוא את קלמפרר ושולטי אבל לא ברור המצב ומאיזה תוצרת ,למי שזה
שווה שילך על זה ;)
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
לא תמצא (בתקליטים) לא את בולז ולא את שאיי, ולא את ה"עשירית" עם ראטל
שהיה לגביו תמימות דעים ,גם לא את קאראין 9 DG dig ,
כן תוכל למצוא את קלמפרר ושולטי אבל לא ברור המצב ומאיזה תוצרת ,למי שזה
שווה שילך על זה ;)

את מרבית הסימפוניות של מהלר יש לי על תקליטים, בניצוח שולטי על הסימפונית של שיקגו, בהוצאת Decca .
בנוסף, יש לי חלק מהסימפוניות בביצועים הבאים:
שולטי על הסימפונית של לונדון,
ברנשטיין על הסימפונית של ניו יורק,
קלמפרר על תזמורת פילהרמוניה,
קובליק על תזמורת רדיו בווריה,
ברונו וולטר על תזמורת קולומביה,
לורין מאזל על הסימפונית של וינה ועל תזמורת רדיו ברלין,
זל על הסימפונית של קליבלנד,
ג'יימס ליוויין על הסימפונית של פילדלפיה,
קרל אנסרנה על הפילהרמונית הצ'כית.

כך שיש גם על תקליטים ביצועים טובים.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
katzofe

לא חייבים לחפש מה שאין

כמובן שאפשר ליהנות ממדיה דיגיטלית כפי שאפשר להפיק הנאה מאנלוגי
כל אחד בפני עצמו-לא הייתי עושה השוואות ביניהם.

אבל אם אצליח לשים יד על איזה שולטי? אדווח לך בכיף מהחוויות שלי.
אם זה יעניין אותך כמובן.(ורד)
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
לא חייבים לחפש מה שאין

כמובן שאפשר ליהנות ממדיה דיגיטלית כפי שאפשר להפיק הנאה מאנלוגי
כל אחד בפני עצמו-לא הייתי עושה השוואות ביניהם.

אבל אם אצליח לשים יד על איזה שולטי? אדווח לך בכיף מהחוויות שלי.
אם זה יעניין אותך כמובן.(ורד)

אתה מוזמן לשמוע אצלי ולדווח, או לא לדווח, על חוויותיך.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
מעבר ליציבות הגדולה יותר עקב הגדלת מומנט ההתמד, הגדלת המאסה מקטינה גם את הרגישות לזעזועים קוליים, מה שיכול להיות מכה שלא כתובה בתורה.

קפיצים, משככים ומערכות סרבו למיניהן מתקנים בעיות אחרי שהן כבר קרו, לפעמים באיחור, לעומת הגדלת המאסה שמונעת (מקטינה) את הבעיות האלה מראש.

בעיית סוף התקליט נובעת לא בעיקר מבעיות זווית אלא בעיקר מירידת המהירות הקווית שהמחט "רואה" ואיתה יורדת צפיפות האינפורמאצייה, כמו גם היכולת להפיק צלילים גבוהים באותה עוצמה כמו בהתחלת התקליט, עקב כך שהתעלות נעשות זוויתיות יותר (קרובות יותר להיות מאונכות לכיוון התנועה), מה שלא מאפשר למחט, טובה ככל שתהייה בראש הטוב שייהייה, לעקוב בלי mistracking. בנוסף לכך, המחט צוברת יותר אבק, ליכלוך ושאריות ויניל ככל שהיא עוברת דרך ארוכה יותר מאז תחילת התקליט, כלומר יותר ויותר לקראת הסוף.

עמיר
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
מעבר ליציבות הגדולה יותר עקב הגדלת מומנט ההתמד, הגדלת המאסה מקטינה גם את הרגישות לזעזועים קוליים, מה שיכול להיות מכה שלא כתובה בתורה.

עמיר

ז"א שפטיפונים בעלי מסה כבדה בהכרח "מפורטים" פחות?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
ז"א שפטיפונים בעלי מסה כבדה בהכרח "מפורטים" פחות?
איך הגעת לזה ממה שכתבתי?? :(

הרי מה שרוצים כשמנגנים תקליט כולל את זה ש:

1) המהירות הזוויתית תהייה מדוייקת וקבועה ככל האפשר. הגדלת המאסה--->הגדלת מומנט ההתמדה===הגדלת ההתנגדות לשינוי במהירות הזוויתית--->יותר יציבות במהירות

2) שמשטח התקליט לא יירעד על ידי הצליל המושמע ברמקולים, מה שבמקרים החמורים יכול לגרום לפידבק עד כדי ציפצוף, ובמקרים אחרים לעיוותים לא נעימים במיוחד. הגדלת המאסה--->הגדלת ההתנגדות לשימוי במהירות הקווית של כל הפלאטה--->פחות רעידות (רעידה היא תזוזה של כל הפלאטה, ותזוזות לכאן ולכאן הן שינויי מהירות)--->הקטנת רעידות הפלאטה.

3) אם דואגים להצמיד את התקליט עצמו למשטח הפלאטה, למשל ע"י קפיץ ו/או משקולת במרכז, ולפעמים גם ואקום בין הפלאטה לתקליט, רותמים את יציבות הפלאטה ליציבות משטח התקליט.

ואז, ככל שהמהירות יציבה יותר והעסק פחות רועד, מקבלים יותר נטו את מה שמוקלט ----> יותר פירוט, בנוסף לשיפור ברוב הפאראמטרים האחרים: למשל בעיית סוף התקליט כנראה לא מאוד מושפעת לכאן או לכאן, אבל למשל הבאס -- גורם ההרעדות העיקרי -- צפוי להיות נקי ו"הדוק" יותר, ומוקטנים העיוותים עקב כך שהמחט לא מורעדת רק לפי התעלות של התקליט, אלא לפי סכום בין הנ"ל והריעות מושרות הרמקולים.

עמיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
ז"א שפטיפונים בעלי מסה כבדה בהכרח "מפורטים" פחות?

נהפוך הוא.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
עמיר , טעות שלי, לא פרשתי נכון את צמד המילים "זעזועים קוליים"
עכשיו בסדר גמור, תודה:)

נ.ב.
לזעזועים הקוליים שציינת יש השפעה בוודאי על הזרוע והראש
בעיקר כשהם חשופים ..
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,929
נקודות
113
עמיר , טעות שלי, לא פרשתי נכון את צמד המילים "זעזועים קוליים"
עכשיו בסדר גמור, תודה:)

נ.ב.
לזעזועים הקוליים שציינת יש השפעה בוודאי על הזרוע והראש
בעיקר כשהם חשופים ..
אין בעייה, וכמובן שאתה צודק בקשר להשפעה על הזרוע והראש, שלא הזכרתי כי הנושא הוא הפלאטה. יש גם את המדף שעליו יושב הפטיפון, וכל הסטנד, והמנוע אם הוא ניפרד, וכל מיני צרות כאלה... :)

עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור