ריאיון מרתק עם המנצח Teodor Currentzis

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
ריאיון מרתק עם המנצח הייווני/רוסי טאודור קורנציס, אחד מגדולי המנצחים החיים כיום, אם לא ה-.

בין השאר, מתברר שהוא גם אודיופיל שמעדיף אנאלוג :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
כמה דוגמיות מעבודתו:





ב-24:25 כאן:


 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
אהבתי אותו ברקוויאם של ורדי עם הפיל׳ של ברלין בקונצרט שהיה ב- 30.11.19.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
איפה מקל הניצוח שלו?
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
איפה מקל הניצוח שלו?
בטיפול 10,000 (ניענועים) ......השחזה, פוליטורה וכו'

חוץ מזה אפשר למות ממקל ניצוח ראה מקרה (מתוך ויקיפדיה):

במאה ה-16[עריכת קוד מקור | עריכה]
בתקופת הבארוק בצרפת, המלחין ז'אן-בטיסט לולי נהג לנצח על יצירותיו באמצעות הקשת הפעמות על ידי הטחת מטה ארוך לרצפה בזמן הפעמות המודגשות (המילה bâton משמעותה "מטה" בצרפתית).

בקונצרט של 8 בינואר 1687, כשהוא מנצח על יצירתו טה דאום אל מול לואי הארבעה עשר, פגע המקל באצבע רגלו. המקרה התפתח לנמק, שממנו הוא לבסוף נפטר ב-22 במרץ של אותה השנה.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
בטיפול 10,000 (ניענועים) ......השחזה, פוליטורה וכו'

חוץ מזה אפשר למות ממקל ניצוח ראה מקרה (מתוך ויקיפדיה):

במאה ה-16[עריכת קוד מקור | עריכה]
בתקופת הבארוק בצרפת, המלחין ז'אן-בטיסט לולי נהג לנצח על יצירותיו באמצעות הקשת הפעמות על ידי הטחת מטה ארוך לרצפה בזמן הפעמות המודגשות (המילה bâton משמעותה "מטה" בצרפתית).

בקונצרט של 8 בינואר 1687, כשהוא מנצח על יצירתו טה דאום אל מול לואי הארבעה עשר, פגע המקל באצבע רגלו. המקרה התפתח לנמק, שממנו הוא לבסוף נפטר ב-22 במרץ של אותה השנה.
זה לא הייה שרביט/מקל ניצוח קל וקצר, שמנפנפים בו באוויר, אלא מוט ארוך שמקישים בעזרתו על הרצפה, ואז אפשר לפגוע ברגל. מצב שונה לגמרי. אבל רוברט מעתיק כמו תוכי מוויקיפדיה בלי להבין את החומר :( (ועם הפניות לעריכה במקום לצפייה בערך בוויקיפדייה).

זה לא אומר שאי אפשר להיפגע משרביט ניצוח, אם כי לא לא שמעתי על מקרה מוות. כן זכור לי במעורפל סיפור, שאני לא מוצא סימוכין לו בחיפוש קצר באינטרנט, שבו המנצח טוסקאניני, שהייה עצבן יותר מכל מרוקאי, העיף שרביט ניצוח על חלילן, ופגע לו בעיין. החלילן תבע אותו, אבל טוסקאניני יצא זכאי מחמת אי-שפיות זמנית: ההגנה הוכיחה שבעת חזרה/הופעה הוא לא שולט במעשיו.

איפה מקל הניצוח שלו?
אין חובה להשתמש בשרביט, ולא מעט מנצחים משתמשים בידיהם בלבד, לפחות בחלק מהמצבים. יש גם כאלה שמחליפים שרביט לפי היצירה. גם צורות הנפנוף, אם בידיים ואם בשרביט, אינן קבועות ולגמרי סטנדרטיות, והנגנים צריכים ללמוד להכיר את כוונות המנצח כשהוא מחווה משהו.

המנצח פריץ רַיְינֶר (Fritz Reiner) נהג להשתמש בשרביט ארוך, אבל לפעמים, כדי לדרוש מנגניו תשומת לב מיוחדת, הייה מניע בקושי את קצה השרביט. אחד הנגנים הביא פעם משקפת, כדי לראות טוב יותר את תנועות השרביט. ריינר לא הבין את הבדיחה ופיטר אותו מיידית.
 
נערך לאחרונה ב:

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
@נמר, ברוח ימי קורונה אלו שנדרש לתפוס מרחק בטוח של איש מרעהו, ובנוסף למען שפיות הפורום, אני מציע שתאסור עלי ועל @AK1 להגיב באיזה שהיא צורה (ישירה או עקיפה) זה לפוסטו של זה......אפילו צו הרחקה (בידוד) למפר הכללים.
פאתט.


עמיר, בכיאת, בא לך לזרוק איזה עיבוד ספציפי אהוב עליך - אם יש כזה - שקל למצוא בטידל או ביוטיוב (רחמנא ליצלן) למען דורות העתיד שיוכלו לשמוע קצת קלאסית?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
פאתט.

עמיר, בכיאת, בא לך לזרוק איזה עיבוד ספציפי אהוב עליך - אם יש כזה - שקל למצוא בטידל או ביוטיוב (רחמנא ליצלן) למען דורות העתיד שיוכלו לשמוע קצת קלאסית?
יש כמה יצירות קלאסיות על הנושא "פאתט", שהידועות מביניהן הן הסונאטה ה-8 לפסנתר ה"פאתטית" של בטהובן והסימפוניה ה-6 ה"פאתטית" של צ'ייקובסקי. אמנם המשמעות אינה כמו זו של רוברט, אלא יותר בהקשר של פאתוס.

הנה הסונאטה של בטהובן, לא בביצוע הטוב ביותר, אלא עם הפסנתרנית הפוטוגנית ביותר :)

וכאן הסימפוניה של צ'ייקובסקי, עם קורנציס

אנסה אולי לחשוב על יצירות אחרות, קלות/קצרות יותר.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אם מדברים על עיבודים, אז הנה עיבודו המקסים של דיסני/דיזני, מתוך הסרט המצוייר "פנטאזיה" (1940), ל"שוליית הקוסם" מאת המלחין פאול דיקא/דוקא/דיוקא (Paul Dukas בצרפתית), על פי פואמה של הסופר והמשורר הגרמני יוהאן וולפגאנג פון גֶתֶה (Johann Wolfgang von Goethe).

על המוזיקה מנצח ליאופולד סטוקובסקי באחת ההקלטות הראשונות ביותר מערוץ אחד, 1938. זה לא סטריאו (=מרחב) כי אין כאן ניסיון לתפוס את התזמורת כפי שהייתה במרחב בזמן ההקלטה, והכלים אינם במקום קבוע אלא עוברים מצד לצד לפי הצורך ה"קולנועי". התזמורת אינה תזמורת פילאדלפיה, שסטוקובסקי הייה מנצחה הקבוע, וששימשה בשאר הקטעים של הסרט "פנטאזיה", אלא תזמורת של 85 נגנים שנבחרו על ידי סטוקובסקי מבין הנגנים בהוליווד, ונשכרו ad-hoc לצורך ההקלטה.

מוטיב המטאטא מופיע בפעם הראשונה ב-בָּאסוּן (bassoon, שנקרא לפעמים fagott, פאגוט ב-פ' רפוייה), שבהמשך נעזר גם באחיו הגדול, הקונטרא-באסון.

מעבר לעלילה המשעשעת, שימו לב עד כמה המוזיקה, שנכתבה ב-1897, לפני שנכתבה מוזיקה לסרטים, מיטיבה לתאר את הנעשה ובונה את הדרמה, כמה התיזמור עשיר בגוונים. ממש "בית ספר" למה שנקרא במונחי המוזיקה הקלאסית "מוזיקה תוכניתית" -- שמתארת משהו חוץ-מוזיקאלי, בניגוד ל"מוזיקה אבסולוטית" שאין בה דבר מחוץ לעצמה.

כמובן שגם כישרון ההמחזה והציור וההומור של דיזני וציוותו ראויים לציון. זו הייתה פריצת דרך גם בתחום הקולנוע וגם בתחום ההקלטה של מוזיקה.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
יש כמה יצירות קלאסיות על הנושא "פאתט", שהידועות מביניהן הן הסונאטה ה-8 לפסנתר ה"פאתטית" של בטהובן והסימפוניה ה-6 ה"פאתטית" של צ'ייקובסקי. אמנם המשמעות אינה כמו זו של רוברט, אלא יותר בהקשר של פאתוס.

הנה הסונאטה של בטהובן, לא בביצוע הטוב ביותר, אלא עם הפסנתרנית הפוטוגנית ביותר :)

וכאן הסימפוניה של צ'ייקובסקי, עם קורנציס

אנסה אולי לחשוב על יצירות אחרות, קלות/קצרות יותר.
תודה! הפאתט היה מיועד לרוברט, לא לך :).
אני אבדוק את מה שהצעת.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,143
מעורבות
1,620
נקודות
113
@matanoosh כל ש AK1 כתב מופיע גם בויקי ובגוגל .....למה אתה לא "קופץ עליו" ?.....קח את הזמן שלך וכתוב פוסט חוצב להבות שכל הנכתב מועתק מהאינרנט - פאתט
בוויקיפדיה אני לא יכול לקבל "ביצועים הכי טובים של" ... משהו. אני צריך לחפור דקות ארוכות מבלי שיש לי מושג באיזה כיוון ללכת. *חוץ מזה*, מבחינתי עמיר הוא אורים ותומים בכל מה שנוגע למוסיקה קלאסית, ובניגוד אליך, את דעתו אני מאד מעריך ולכן שאלתי אותו על המלצותיו *האישיות*.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
מי אמר פוטוגנית ולא קיבל?
Fantaisie-Impromptu של שופן, יצירה מופלאה דרך אגב...
אני לא סובל את Lola Astanova הזו. נראה לי שהיא יותר בעניין של סקס מאשר של מוזיקה, וזאת בעולם שמכיל גם את Yuja Wang עם השמלות הקצרצרות וגם את Valentina Lisitsa ואחרות.

היא גם לא מנגנת יותר מדי טוב. הקטע עצמו לא דורש טכניקה ברמה גבוהה, ויוג'ה ואנג התינוקת מנגנת את זה יותר צלול מאסטינובה, ועם לא פחות אמירה אישית :)
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
אני לא סובל את Lola Astanova הזו. נראה לי שהיא יותר בעניין של סקס מאשר של מוזיקה, וזאת בעולם שמכיל גם את Yuja Wang עם השמלות הקצרצרות וגם את Valentina Lisitsa ואחרות.

היא גם לא מנגנת יותר מדי טוב. הקטע עצמו לא דורש טכניקה ברמה גבוהה, ויוג'ה ואנג התינוקת מנגנת את זה יותר צלול מאסטינובה, ועם לא פחות אמירה אישית :)
היא פסנתרנית רצינית. לא קוריוז. ברור שלא מהמיטב העולמי אבל עדיין.
ה״אמירה האישית״ שלה לא מפריעה לי בכלל...
בעולם הקלאסי המורכב ברובו מגוויות מאפירות, היא משב רוח מרענן.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
היא פסנתרנית רצינית. לא קוריוז. ברור שלא מהמיטב העולמי אבל עדיין.
ה״אמירה האישית״ שלה לא מפריעה לי בכלל...
בעולם הקלאסי המורכב ברובו מגוויות מאפירות, היא משב רוח מרענן.
פסנתרנית רצינית? הנה מה שהיא מנגנת ב-YouTube:
  • The Enchanted Carol -- Carol of the Bells (עם צילומים "אמנותיים")
  • Fantaisie Impromptu האמור
  • פרק "אור הירח" מסוויטת ברגמסק של דביסי, שהיא קוראת לו The Muse בלי להזכיר מאיין הוא לקוח, ועם צילומים שלה נועלת נעליים
  • לה קמפנלה -- אטיוד טרנסצנדנטאלי של ליסט על פי הקונצ'רטו השני של פגניני, ללא הפירוט, אבל עם צילומים "אמנותיים" בהמשך
  • We Are the Champions - Queen
  • Will you be my Valentine? - Love Theme from Cinema Paradiso
וכו'.

לא מצאתי באמאזון אף דיסק שלה. יש רק DVD אחד שבו היא מנגנת את ה-Rhapsody in Blue.

רצינית כפסנתרנית היא לא. אולי היא יותר רצינית בתור ז**ה.

זילות של המוזיקה.
 

נערך לאחרונה ב:

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
פסנתרנית רצינית? הנה מה שהיא מנגנת ב-YouTube:
  • The Enchanted Carol -- Carol of the Bells (עם צילומים "אמנותיים")
  • Fantaisie Impromptu האמור
  • פרק "אור הירח" מסוויטת ברגמסק של דביסי, שהיא קוראת לו The Muse בלי להזכיר מאיין הוא לקוח, ועם צילומים שלה נועלת נעליים
  • לה קמפנלה -- אטיוד טרנסצנדנטאלי של ליסט על פי הקונצ'רטו השני של פגניני, ללא הפירוט, אבל עם צילומים "אמנותיים" בהמשך
  • We Are the Champions - Queen
  • Will you be my Valentine? - Love Theme from Cinema Paradiso
וכו'.

לא מצאתי באמאזון אף דיסק שלה. יש רק DVD אחד שבו היא מנגנת את ה-Rhapsody in Blue.

רצינית כפסנתרנית היא לא. אולי היא יותר רצינית בתור ז**ה.

זילות של המוזיקה.
לא יודע לגבי יוטיוב.
בעולם היא סוגרת אולמות ומוכרת יפה מאוד.
אני בדיעה שכל אחד שמביא את המוזיקה הקלאסית לקהלים חדשים - מבורך. אתה יודע הרי שמדובר במוזיקה נכחדת...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
לא יודע לגבי יוטיוב.
בעולם היא סוגרת אולמות ומוכרת יפה מאוד.
אני בדיעה שכל אחד שמביא את המוזיקה הקלאסית לקהלים חדשים - מבורך. אתה יודע הרי שמדובר במוזיקה נכחדת...
לא יודע לגבי העולם. גוגל לא הקפיץ הרבה מדי אירועים שלה במסכים הראשונים.

אבל בכל מקרה, מבחינתי המטרה אינה מקדשת את האמצעים, והיא מגעילה אותי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור