רזונטורים Acoustic Revive QR8


vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
בעקבות השרשור על סטנד אודיו רוצה לסכם את הניסיון החצי שנתי עם הרזונטורים של AR, זה בדיוק אותו הפיין טיונינג עליו דובר בשרשור. אבל הפיין טיונינג הזה יכול לעשות דרמה שאף סטנד במחיר "סביר פלוס" לא יעשה לבד. בהתחלה - כמה דברים כלליים.

1. כפי שאני כבר כתבתי, זה לא פתרון פלא, וסינדרלה (מערכת פשוטה) לא תהפוך לנסיכה. כמו כן, צריך להיות שיכוך (לפחות בסיסי) לרכיבי המערכת - כי הרזונטורים לא מחליפים אותו אלא מאפשרים למצות אותו עד תום. אני עובד על המערכת שלי מעבר לעשור, כל הזמן, בניסיון לסחות ממנה עוד קצת, ועוד טיפונת - וכזאת דרמה לא חוויתי אף פעם.

2. מי שאין לו סבלנות - הרזונטורים לא בשבילו. צריך לחקור את המערכת ולמצוא את כל הנקודות המתאימות ל"כפתורים", להבין איפה הם יכולים לשפר. זה ייקח זמן - אפילו כאשר כבר יודעים את "קווי המנחה". הרזונטורים האלה הם עולם ומלואו, הם פועלים כמכלול. כך, חשבתי שבמערכת שלי כבר עשיתי את כל מה שהיה אפשר לעשות. אתמול פתאום צץ לי רעיון לכפתור נוסף (רק אחד) - והתוצאה הפילה לי את הלסת.

3. כמות קטנה של כפתורים תיתן שיפור קטן. מי שרוצה דרמה בסאונד - שיהיה מוכן להשקיע (לי כעת יש יותר מ-70 כפתורים). כמובן שצריך לקנות באופן מבוקר ולא את כל את המשלוח שעופר הביא (אם בכלל נשאר לו :p). אני בכל פעם קניתי קופסה אחת, חקרתי את המצב ורק אחרי שהייתי מגיע למסקנה שחסרים לי עוד כמה, הייתי קונה קופסה נוספת. המצחיק הוא שבכל פעם חשבתי שחסרים לי כפתור או שניים ושאר מהקופסה יהיה רזרבה. הרזרבה הזו הייתה נגמרת מהר, ושוב חיו חסרים לי "כפתור או שניים" :D.

כעת - להמלצות קונקרטיות (תעשה - על תעשה).

תעשה

1. זרוק את העלון המצורף לפח כי זה חירטוט נדיר. רוב ההמלצות הן הדרך לקלקל סאונד - לא לשפר.

2. אין צורך ישר להדביק את הכפתור - מספיק בהתחלה להניח אותו על המקום ה"חשוד" יחד עם שכבת הגנה (אם הנייר למטה!). שומעים שיפור - מסירים את נייר ההגנה ומדביקים. יש לדייק - רגישות למיקום גבוהה, לפעמים צריך להזיז ממש טיפונת את הפתור אחרי ההדבקה בכיוונים שונים. וככל שמספר הכפתורים במערכת גדול יותר (כלומר, המערכת נהית יותר שקופה), כך הדיוק הנדרש הוא גבוה יותר.

3. לא להיבהל להדביק - זה לא דביק אפוקסי
clip_image001.png
:D, מסירים ולא נשאר כלום. אפשר להדביק שוב במקום אחר (עד 3 פעמים בטוח). אבל אם מדביקים ומשאירים, וכעבור חודש - חודשיים רוצים להסיר, כן נשארת שכבת דבק שיורדת בכלות עם קצת כוהל.

3. לי יש 10 "קופסאות" במערכת - אל כל קופסה מלבנית עובד "הכלל של הקו אמצעי" עבור המכסה העליון ו/או המכסה התחתון (ראו תמונות שצירפתי).

4. לפעמים הכפתורים מועילים על הפנל הקדמי - גם על קו אמצעי, או בפינות. במקרה זה כמעט בוודאות יהיה שיפור נוסף במקומות סימטריים על הפנל האחורי (על קו דמיונו שמקביל לצלע הצדדי של הקופסה).

5. אם מכשיר צר, מדביקים את הכפתורים בצדדים, על המשכי הקו האמצעי המדובר. לפעמים - באמצע, ולפעמים בצמוד למכסה העליון, יש לבדוק.

6. אם על המכסה העליון יש "צלעות" בשוליים, מנסים לפני הצלעות (יותר "מרכזה").

7. לפעמים עובד כפתור בודד באמצע הפנל.

8. משטח עליו מונך המכשיר. שמתי לב שאם המשטח צר, יש להדביק בפינות (במרחק מסוים מהן - צריך לחפש). אם משטח גדול (מדף בסטנד או משטח שיכוך נפרד) - שוב קו אמצעי.

9. אם המכשיר הוא גלילי (כמו הפונו של אינשטיין) - באמצע בסיסי הגליל.

10. הכפתורים עובדים לא רק על מכשירי המערכת אלא גם על חפצים מסביב (משטחי שולחנות למשל)


אל תעשה

1. אל תדביקו במרכז המדפים (מודה, המלצתי לפניכן, אבל עם הזמן הבנתי שזה נותן "פאנץ" לבמה באמצע על חשבון אווריריות ורוחב הבמה, וגם גורם לעיוותים מסוימים (שומעים במיוחד בפסנתר).

2. ודבר הכי חשוב - לא להיסחף!!! אחד בדברים שהכפתורים עושים זה הוספת אווריריות שבהתחלה עושה WOW. אבל אווריריות יתר מזיקה, צליל נהיה חד ולא נעים, לכן תמיד יש לבדוק האם נשמר איזון טונלי.

לא יודע לשלב תמונות בטקסט, לכן שופך את כולן בסוף :)
 

תמונות מצורפות

  • שולחן.jpg
    שולחן.jpg
    KB 119.5 · צפיות: 74
  • רגנרטור.jpg
    רגנרטור.jpg
    KB 71.1 · צפיות: 75
  • מגבר.jpg
    מגבר.jpg
    KB 98.5 · צפיות: 71
  • פרה.jpg
    פרה.jpg
    KB 77.4 · צפיות: 72
  • זרוע.jpg
    זרוע.jpg
    KB 81.1 · צפיות: 71
  • פטפון.jpg
    פטפון.jpg
    KB 138.4 · צפיות: 72
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
מצטער על ההחלטיות בניסוח.
שום כפתור, פעמון או אקוסטיקה אחרת לא יתקנו את מה שיוצא לא טוב ממערכת שלא יושבת על סטנד, מדפים, רזנטורים טובים.
ויש לי המון כפתורים, פעמונים, ושאר אביזרי אקוסטיקה.
הייתי מציע לך לבדוק למה אתה צריך כל כך הרבה מהכפתורים האילו.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
מצטער על ההחלטיות בניסוח.
שום כפתור, פעמון או אקוסטיקה אחרת לא יתקנו את מה שיוצא לא טוב ממערכת שלא יושבת על סטנד, מדפים, רזנטורים טובים.
ויש לי המון כפתורים, פעמונים, ושאר אביזרי אקוסטיקה.
הייתי מציע לך לבדוק למה אתה צריך כל כך הרבה מהכפתורים האילו.
חבל שאתה כ"כ החלטי. יש 3 סיבות להכחשה:
1. לא מאמין כי לא חווה
2. לא מאמין כי לא מבין
3. לא מאמין כי יש ידע מדעי שסותר את הנאמר.
אתה לא במקרה השלישי, מצטער. לא משנה איזו מערכת יש לך - צליל יהיה ח*א אם יש בעיות אקוסטיקה או שיכוך. נעזוב את הפעמונים (אני כן מבין למה הם משפרים), נדבר על השיכוך. הרזונטורים הנ"ל הם שיכוך נקודתי ומתוחכם ששום סטנד לא יתן לך. תעשה ניסוי פשוט - קח רגליות טובות, stillpoints למשל, ותנסה למקם אותן במקומות שונים מתחת למגבר, או נגן, או DAC. אח"כ תספר על החוויה שלך. הסאונד יהיה זבל מלבד למקומות מאד מסוימים. למה? תקרא כאן, כדי להבין מה קורה במשטחים מתנדנדים:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ernst_Chladni
צריך לפרוק ויברציות רק דרך אזורים ממסוימים. וכל משטח של רכיב אודיו מתנהג כמו לוח כלדני. מה עושה שיכוך שגרתי או סדנד? הוא פורק ויברציות רק מתחתית הרכיב. הרזונטורים של AR או דומיהם פורקים ויברציות מכל גוף הרכיב (וגם ממדף הסטנד - אם מודבקים עליו - שהוא גם מתנהג כמו לוח כלדני). או קח, נגיד, שולחן גדול ליד מקום האזנה. כשגל קול מרמקולים מגיע אליו, הוא הופך אותו למקור גל משני שמגיע אליך - אבל בפאזה שונה (או יותר מדויק, בסט שלם של פאזות שונות - כי שולחן גדול והאזורים השונים שלו נמצאים במרחקים ממש שונים מהאוזן). זה מה שדופק סאונד. אגב, מאותה הסיבה משככים רכיבים שהם לא רק ציוד מנורות או פטפון. זה מה שגורם לדרמה. אין כאן שום וודו.
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
חבל שאתה כ"כ החלטי. יש 3 סיבות להקכשה:
1. לא מאמין כי לא חווה
2. לא מאמין כי לא מבין
3. לא מאמין כי יש ידע מדעי שסותר את הנאמר.
אתה לא במקרה השלישי, מצטער. לא משנה איזו מערכת יש לך - צליל יהיה ח*א אם יש בעיות אקוסטיקה או שיכוך. נעזוב את הפעמונים (אני כן מבין למה הם משפרים), נדבר על השיכוך. הרזונטורים הנ"ל הם שיכוך נקודתי ומתוחכם ששום סטנד לא יתן לך. תעשה ניסוי פשוט - קח רגליות טובות, stillpoints למשל, ותנסה למקם אותם במקומות שונות מתחת למגבר, או נגן, או DAC. אח"כ תספר על החוויה שלך. הסאונד יהיה זבל מלבד למקומות מאד מסוימים. למה? תקרא כאן, כדי להבין מה קורה במשטחים מתנדנדים:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ernst_Chladni
צריך לפרוק רק מאזורים ממסוימים. וכל משטח של רכיב אודיו מתנהג כמו לוח כלדני. מה עושה שיכוך שגרתי או סדנד? הוא פורק ויברציות רק מתחתית הרכיב. הרזונתורים של AR או דומיהם פורקים ויברציות מכל הרכיב (וגם ממדף הסטנד - אם מודבקים עליו - שהוא גם מתנהג כמו לוח כלדני). או, נגיד, שולחן גדול ליד מקום האזנה. כשגל מרמקולים מגיע אליו, הוא הופך אותו למקור גל משני שמגיע אליך - אבל בפאזה שונה (או יותר מדויק, בסט שלם של פאזות שונות - כי שולחן גדול והאזורים השונים שלך נמצאים במרחקים ממש שונים מהאוזן). זה מה שדופק סאונד. אגב, מאותה הסיבה משכחים רכיבים שהם לא רק ציוד מנורות או פטפון. זה מה שגורם לדרמה. אין כאן שום וודו.
ההחלטיות שלי נובעת מניסויים רבים מאוד עם כפתורים, פעמונים ואביזרי אקוסטיקה קונבנציונלים מכל הסוגים.
כמוך, איני חסיד של רזנוטרים תחת המכשירים, אך הם הרע במיעוטו, וצריך לשחק איתם כדי להתאים את המיקום תחת המכשיר לאוזן.
אתה מטפל בוויברציות שמגיעות למכשיר במקום למנוע את הגעתן.
וכן, יש לי גם רזונטור שמטפל בוויברציות שהמכשיר עצמו מייצר.
נראה לך הגיוני שצריך לשים 70 כפתורים בחדר? יש לך דוגמא לעוד מישהו שעשה זאת?
האם יש לך ניסיון עם מעמדים טובים?
דרך אגב מעמד טוב לא משפר את המכשירים אלא רק מוציא מהם יותר את האופי האמיתי שלהם.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
דרך אגב מעמד טוב לא משפר את המכשירים אלא רק מוציא מהם יותר את האופי האמיתי שלהם.
זה מה שהכפתורים עושים, כתבתי על זה לאורך כל הדרך.
אתה מטפל בוויברציות שמגיעות למכשיר במקום למנוע את הגעתן.
אם שטח חדר ההאזנה שלך הוא מעל 100 מ"ר והרמקולים מרוחקים מאד מהמערכת, לך זה לא רלוונטי. בחדר סטנדרטי ויברציות המערכת נגרמות ע"י גלי קול מהרמקולים. אי-אפשר למנוע אותן בתנעים אלה, רק לפרוק.
נראה לך הגיוני שצריך לשים 70 כפתורים בחדר?
יש לך דוגמא לעוד מישהו שעשה זאת?
האם יש לך ניסיון עם מעמדים טובים?
1. אחרי הבנת הנושא, בחדר קטן - הגיוני מאד. רק על הפטפון שלי יש 16 כפתורים (ויש לי פטפון מאד מושקע).
2. למה אני צריך דוגמאות? אני בטוח שחוץ משניצל אף אחד בארץ לא השקיעה כ"כ הרבה מחשבה במערכת, ועשה כ"כ הרבה ניסויים במערכת כמוני. שמעתי לא מעט מערכות, גם ברמה יותר גבוהה משלי - אבל אצל אף אחד מבעלי מרחבים שדומים לשלי, לא שמעתי סאונד אליו הגעתי כעת. כשהרוב המוחץ לא מרוצה מסאונד - הוא רץ לשדרג. אני קודם כל מנסה להבין סיבה.
3. SRA OHIO - מספיק טוב? כבר הסברתי את ההבדל בין סטנד או משטח שיכוך, אבל כנראה לא בא לך להתעמק. סתם לוויכוחים אני לא נגרר, בשרשורים כמו "שרשור הסטנד" לא משתתף.
 
נערך לאחרונה ב:

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
המוצר היחיד שאתם יכולים לקבל ממנו וואו אם יש או אין משככים זה פטיפון (אולי גם cd)
כמובן הרמקולים חייבים להיות מבודדים מהרצפה כמה שיותר
כל רכיב אחר בשרשרת גם אם יש כאלו שטוענים ששומעים הבדל אם או בלי שיכוך זה לא יכול להיות בחיים הבדל דרמתי

זה נכון המקומות שציינת הם רגישים מאוד,
אך המערכת היא שרשרת וכל דבר משפיע
על כל דבר אחר בשרשרת המערכת, לכן ההשקעה בכל חוליה תורמת לגיבוש ומיצוי מקסימלי ולתוצאה המיוחלת.
 

לני

חבר משקיען
הודעות
695
מעורבות
275
נקודות
63
חבל שאתה כ"כ החלטי. יש 3 סיבות להכחשה:
1. לא מאמין כי לא חווה
2. לא מאמין כי לא מבין
3. לא מאמין כי יש ידע מדעי שסותר את הנאמר.
אתה לא במקרה השלישי, מצטער. לא משנה איזו מערכת יש לך - צליל יהיה ח*א אם יש בעיות אקוסטיקה או שיכוך. נעזוב את הפעמונים (אני כן מבין למה הם משפרים), נדבר על השיכוך. הרזונטורים הנ"ל הם שיכוך נקודתי ומתוחכם ששום סטנד לא יתן לך. תעשה ניסוי פשוט - קח רגליות טובות, stillpoints למשל, ותנסה למקם אותן במקומות שונים מתחת למגבר, או נגן, או DAC. אח"כ תספר על החוויה שלך. הסאונד יהיה זבל מלבד למקומות מאד מסוימים. למה? תקרא כאן, כדי להבין מה קורה במשטחים מתנדנדים:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ernst_Chladni
צריך לפרוק ויברציות רק דרך אזורים ממסוימים. וכל משטח של רכיב אודיו מתנהג כמו לוח כלדני. מה עושה שיכוך שגרתי או סדנד? הוא פורק ויברציות רק מתחתית הרכיב. הרזונטורים של AR או דומיהם פורקים ויברציות מכל גוף הרכיב (וגם ממדף הסטנד - אם מודבקים עליו - שהוא גם מתנהג כמו לוח כלדני). או קח, נגיד, שולחן גדול ליד מקום האזנה. כשגל קול מרמקולים מגיע אליו, הוא הופך אותו למקור גל משני שמגיע אליך - אבל בפאזה שונה (או יותר מדויק, בסט שלם של פאזות שונות - כי שולחן גדול והאזורים השונים שלו נמצאים במרחקים ממש שונים מהאוזן). זה מה שדופק סאונד. אגב, מאותה הסיבה משככים רכיבים שהם לא רק ציוד מנורות או פטפון. זה מה שגורם לדרמה. אין כאן שום וודו.


הי
מעניין מאוד, תודה על השיתוף
נכנסתי ללינק ששלחת ואם אני מבין נכון נוצרים על המשטח פטרנים כתוצאה מהויברציות.

סתם מתוך סקרנות היה מעניין לראות אך אבקה (או אולי רגרירי חול קטנים) יתנהגו במגש שיונח על המעמד כאשר יש בפנים כפתור במקומות שונים.
מניח שאם יתקבל פטרן שונה הרבה קולות כאן ישתקו....
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
יצא לי לקבל כאלה פטרנים בתנאי מעבדה (עם חול), אבל משרעת התנודות צריכה להיות די גבוהה לתמונה ברורה. במקרה של אודיו מדובר במיקרו ויברציות (אפשר אמנם לחוש אותם כששמים יד על רכיב כשמערכת מנגנת). אם לקחת חלקיקים קלים ממש - הם יתפזרו בגלל תנועות האוויר בחדר. בקיצור, מאד מעניין, אבל לא חושב שזה ישים.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
הי לני,
אין לי facebook, לכן לא יכול לראות את זה. במה מדובר?
 

לני

חבר משקיען
הודעות
695
מעורבות
275
נקודות
63
סירטון חביב על איך גלי קול יוצרים פטרן על שולחן שיש עליו אבקה.
 

לני

חבר משקיען
הודעות
695
מעורבות
275
נקודות
63
צילומי מסך מהסרטון.
הקטע המגניב שהוא מייצר קל על ידי שיפשוף גומי על השולחן (בסאונד שומעים את התדר שנוצר)
 

תמונות מצורפות

  • Screenshot_20201217-100037_Chrome.jpg
    Screenshot_20201217-100037_Chrome.jpg
    KB 75.1 · צפיות: 18
  • Screenshot_20201217-100115_Chrome.jpg
    Screenshot_20201217-100115_Chrome.jpg
    KB 97.4 · צפיות: 18
  • Screenshot_20201217-100049_Chrome.jpg
    Screenshot_20201217-100049_Chrome.jpg
    KB 79.9 · צפיות: 18

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
ויטלי,נסיתה להניח רזונתור על הבורג שמחבר את מדף הזרוע לגוף הפטיפון?
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
ודאי :). אבל התוצאה הטובה ביותר במקרה שלי מתקבלת לא על הבורג אלא בערך באמצע ארמבורד. וכפי שכבר כתבתי, צריך לחפש את המקום המדויק בסבלנות.
 

תמונות מצורפות

  • Armboard.jpg
    Armboard.jpg
    KB 272 · צפיות: 14

Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,100
מעורבות
363
נקודות
83
ממליץ לך לבדוק את AC RGC-24. יש לי אחד שמחובר לקדם אצלי וממליץ לך לבדוק אם יעשה הבדל על ה ALLGERI שלך.
אני חושב שתאהב את התוצאה.

יש לי כמה QR-8 שלא היו ממש בשימוש, עשיתה לי חשק לבדוק אותם על המערכת שלי.
 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
686
מעורבות
142
נקודות
43
הוא לא נכנס מתחת לאלגרי, ולשים מעל בלתי אפשרי.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור