דן,גם צריך להבין איך מדדו זמן הדהוד מפני שבחדרים קטנים זה מאוד מסובך ו waterfall לא ממש מייצג .
זה מורכב וגם אי אפשר להגיד הכלדן,
תוכל בבקשה לפרט מדוע לדעתך WATERFALL לא מיצג בחדרים קטנים?
אני מזהה את תדרי התהודה ROOM MODES על סמך WATERFALL מתאים NOTCH FILTER פרמטרי להנחית אתם ובזאת להקטין את זמן ההדהוד.
ביצעתי זאת במספר חדרים כולל קטנים ללא בעיות. מדידה נוספת לאחר יישום הפילטרים מראה מיד את השיפור והאם קלעתי בתדר ההדהוד, רוחב הפילטר Q ועוצמת ההנחתה.
מצורף גרף WATERFALL של חדר 3X3 מטר לאחר יישום הפילטרים והנחתת גלים עומדים.
התשובה היא לא, או ברוח התקופה Don't..@shushu יש לך בלקסמן/אקיופייז כפתורי באס/טרבל?
זה גם יכול לעזור בקטע של הטונליות (בלי הבלינג של העקומה אמנם ).
בול (למי שמחפש קומפיוטר).ברגע שמשנים את עקומת המטרה, המערכות הללו (לא כולן...) מבצעות Compute מחדש ומעדכנות את כל החישובים/אלגוריתמים בהתאם לאותה עקומה חדשה לרבות דברים בסיסיים כמו טיימינג.
רן
אני לא יודע רן.לא ממש מבין איך זה קשור.
הצעת להחליף את עקומות המטרה של דירק, בכפתורים של טרבל ובאס.
בעיניך כפתורים של טרבל ובאס הם יותר אודיופילים/נאמנים למקור/מוזיקלים/אנאלוגים/הולוגרפים מעקומות מטרה?..
כפתורים כאלה עושים מיש מש מהסאונד, הם לוקחים מנעד שלם של תדרים ומעלים או מורידים את כולו. זה מצחיק להשתמש בהם בכלל.
האקיופייז, עם כל הכבוד, לא יכול להתחרות ב-נאד, זה כמו להגיד בערך שתלת אופן נוסטלגי יכול להתחרות בטסלה על כביש 6.
רן
אני מאוד פיוריסט.אני לא יודע רן.
הייתי שמח גם לשמוע את חוות דעתו של @Dan-Cinemart בנושא. אולי הוא סובר אחרת.
(טוב סתם היה לי משעמם אז הדלקתי אותך. לגופו של ענין, הכפתורים של אקיופייז הם טובים למטרות שלהם שזה לתקן טיפה הקלטות גרועות שיהיה יותר נעים לשמוע).
נשמע לי טכניקה שהיא מאוד נאמנה למקור...... לגופו של ענין, הכפתורים של אקיופייז הם טובים למטרות שלהם שזה לתקן טיפה הקלטות גרועות שיהיה יותר נעים לשמוע).
נראה לי שבהגדרה, השימוש בכפתורים כאלה -- ובעקומות מטרה -- הוא כשלא מסתפקים במצב הקרוב ביותר ל"קירבה למקור" (נניח לרגע בצד את הבעייתיות עם המונח הזה), ורוצים לבצע התאמות לפי הטעם האישי, לפעמים עבור הקלטות ספציפיות.נשמע לי טכניקה שהיא מאוד נאמנה למקור...
הבדיקה נעשתה עם אותם האינטרקונקטים שלי, ברשותי גם rca וגם xlr מאותו היצרן. כוונתי הייתה שהמכשיר הוא מאוזן, אבל אצלי רוב הזמן היה (ועדיין) מחובר ב rca דווקא. החיבור ישירות למגבר ההספק לעומת חיבור לקדם במצב של fixed volume (עוצמה מקסימלית ב NAD) נשמעו מאוד דומה ולכן העדפתי לעבוד דרך הקדם מגבר האנלוגי שלי מטעמי נוחות, כי במצב זה ניתן לעבור בקלות מניגון דיגיטל לאנלוג (הקדם שלי משולב עם פונו).יש כמה דברים שאני לא בטוח שהבנתי מהכתבה:
- "אצלי הוא חובר דרך כבל רשת הום סנטר (סליחה זה מה יש), משם ב-rca אנלוגי לקדם מגבר אקיופייז. רוב הסקירה היא במוד העבודה הזה, למרות ש-NAD ממליצים על יציאת ה-xlr דווקא"
האם זה אומר שאת רוב הבדיקה של ה-preamp הזה:
- עשית בלי לחבר אותו ישירות למגבר
- לא דרך אינטרקונקטים סבירים, למשל אלה שבאמצעותם ה-Accuphase מחובר למגבר
- ולא מהסוג שמומלץ ע"י היצרן?
- "כדי להבין מה יכולות הפונו, חיברתי את הסטפאפ שלי אל כניסת ה-MM של המכשיר, בשל S/N טוב יותר על הנייר. ניגנתי את BLOW UP של 3BM, תקליט שנשמע מדהים. איך הסאונד? סבבה אבל זה לא מה שרגיל אליו"
האם זה אומר ש:
- הבדיקה לגבי יכולותיו של הפונו בוצעה ללא הרצתו (break in) כמה וכמה -- רצוי הרבה -- שעות טובות
- המשפט הזה מופיע די בתחילת הכתבה, אז האם הבדיקה נעשתה לפני שהושלם ה-break in של המכשיר כולו?
- האם הבחירה ב-MM נעשתה בגלל S/N או בגלל שהראש של הפטיפון הוא MM?
איזה דגם מגבר ההספק?הבדיקה נעשתה עם אותם האינטרקונקטים שלי, ברשותי גם rca וגם xlr מאותו היצרן. כוונתי הייתה שהמכשיר הוא מאוזן, אבל אצלי רוב הזמן היה (ועדיין) מחובר ב rca דווקא. החיבור ישירות למגבר ההספק לעומת חיבור לקדם במצב של fixed volume (עוצמה מקסימלית ב NAD) נשמעו מאוד דומה ולכן העדפתי לעבוד דרך הקדם מגבר האנלוגי שלי מטעמי נוחות, כי במצב זה ניתן לעבור בקלות מניגון דיגיטל לאנלוג (הקדם שלי משולב עם פונו).
לגבי הפונו, שוב, הוא לא רע, אבל האקיופייז ברמה גבוהה יותר.
הבחירה ב mm נעשתה עקב השימוש שלי ב step up transformer ושיקולי S/N.
לגבי break in במסלול הדיגיטלי הוא לא שינה את אופיו לאחר 20-30 שעות. את האנלוג בדקתי לאחר הברייק של המכשיר שניגן כשבוע עם הגברה כבויה.
במסלול האנלוגי הפונו לא עבר ברייק של מאות שעות. לאחר מספר תקליטים בודדים חזרתי במהרה לפונו שלי. הרושם שקיבלתי היה סאונד מאוד דומה לדיגיטלי מה שלטעמי הוציא את העוקץ מהסטאפ האנלוגי שלי. אבל בהחלט יתכן שעם ברייק ארוך יותר לפונו הרושם שלי היה יכול להיות שונה.
לטעמי האסנס של המכשיר הוא במישור הדיגיטלי ויכולות rc. הווליום הדיגיטלי שלו מהטובים ששמעתי בתחום, כנראה גם הוא ממומש בעזרת סולם הנגדים, אבל לא בטוח בזה.
בהצלחה + תיהנה!!!את הפונו בדקתי בחיבור של ה NAD ישירות למגבר ההספק.
בכל מקרה אחלה פידבק, מתכוון לכתוב followup בעוד מספר חודשים.
המכשיר עמוס בפיצרים ויכולות באופן שקשה מאוד לבדוק את כולם באופן מעמיק בזמן סביר.
ה-merde?המרד