אגב ראיתי באחד האתרים את SONY CD-XA50ES לקחו אותו בצורה המקורית כמו שיש לי -מקורי
החלויפו לו את כל הDAC קומפלט וספקי כח שופרו
לממירים BB PCM-56 J X 8 ארבעה לכל ערוץ
המוליטי ביט הישנים יש להם צליל יותר פתוח ועשיר מ1 BIT
גם לדנון 3910/3930 יש מוליטי ביט צליל אחר יותר פתוח עשיר
היה לי את 3910 - לפני 4 שנים ממש לסבלתי את הצליל שלו מפוזר ללא ממוקד בלי אופי
היה נחות בכמה דרגות מSONY DV-S9000ES שאותו אני מחזיק עד היום כטרנספורט מדהים .
אני מחזיק הנגנים היעודיים של DENON DCD-3520/DCD-3560/1650AR
בדנון 3910 כסטוק נשמע על הפנים זה הסיבה שהתחלתי בזמנו לעשות עליו פרוייקט
אני זוכר כשקניתי אותו יד שניה ואז השתמשתי בדנון 2900 לשמוע SACD הייתי מופתע עד כמה כסטוק ה 2900 היה הרבה הרבה יותר טוב מה 3910. ה 3910 היה נשמע דק חסר חיים בלי נפח
זה הסיבה שהתחלתי בזמנו את המסע שלי בלנסות לבנות את הכשיר הכי טוב שאני אוכל לתכנן.
הפרוייקט הראשון שלי היה על ה 3910.
ואז עשיתי פרוייקט על ה דנון 2900.
וגם עשיתי פרוייקט של על המגבר ארקם FMJ32 שהתקלקל לי אז עשיתי עליו פרוייקט מקיף של שיפוץ ובניה מחדש שלו שלקח לי כמה חודשים בניתי אתו גם מחדש וזה לא היה קל כי יש בו המון רכיבי SMD.
"לנושא הדנונים"
מבכשירים שאני בניתי כל הDAC והספק כוח נבנה מחדש
תיכננתי רגולטורים לכל מתח ועוד המון מהון דברים.
אז אני יכול להבטיח לך שהנגנים שלך לא מהווים ממש תחרות בשבילו.
כבר עשיתי השוואה עם נגנים כגון קרל .
ARCAM שלי( CD 192 (FMJ23 שבזמנו עלה לי 12 אלף שח -וכיום כמו שרואים בהרבה סרטונים שלי יושב בצד ולא מחובר למערכת -ואני לא מוכר אותו רק בגלל ששילמתי עליו הרבה בעבר . (אבל נגן CD מעולה )
וגם נגני ה SACD של סוני.
והמכשירים שבניתי אם אני אומר בשפת עם.
המכשיר שלי פתח להם את התחת.
ושוב המכשירים שאני בונה הם רק לשימוש אישי אז לא לשאול כמו ששולחים לי כל פעם הודעות אם אני עושה פרוייקטים בתשלום.
אני עושה את הפרוייקטים שלי לצרכים האישיים שלי ולניסיון בתכנון מעגלים.
פרוייקט הבא שלי שאני כנראה אתחיל כאשר השיג את הטרנזיסטורים זה לבנות מגבר קלאס A של נלסון
מבוסס על טרנזטורי SIT
2SK180
(מגבר בסגנון המגברים ה V-FET משנות ה 70 של סוני ו ימאהה מהסדרות B2)
( נגד R3 למי שסקרן למה הערך שלו 23 אום זה מנורה 300 וואט כמו ששמים להאיר חנות)
צפה בקובץ המצורף 26915
פילטר האקטיבי שמורכב ממגברי שרת -זוועתי מבחינת ההרמוניות זה כמו לקחת צינור מים שמשני הכיונים זרימה טובה ולדחוף קשית באמצע.ברור ישמע מדהים ויתכן ועובר כל מה שאני מכיר ,אחרי כל כך הרבה עבודה שהשקעת -כל הכבוד
וישמע פי מליון מהסטוק - 3910 באמת צליל זוועה שלו אפילו חבר שלי אמר אותו הדבר מיד איך שקיבל אותו
היתרון שלו קרא הרבה פורמטים ובזה הסתיים הסיפור צליל ותמונה גם נופלים מ9000ES בהכל
נגני דנון הוותיקים -{אוהב איך הם נשמעים כל אחד והסאונד שלו }
וברור אין מה להשוות למה שבנית - ועל כך אפילו שלא שמעתי ראש בראש - אני רק מתאר לעצמי איך נשמע עכשו 3910 הוא כמובן רק במספר מודל וכל השאר -סופר טופ קלאס .
אולם איכות הבניה והשקעה שנעשתה אז ב-3910 לא חולק עם הוותיקים בכלום באיכות הבניה ,בנוי בינוני למדי
כן עשו שימוש 3910 בבורדים נפרדים לאודיו וזה יפה -רק אתה שיפרת אותו עוד-תוסיף אולי גם שיפור משמעותי לטרנספורט עי בידוד טוב יותר ?
גם הטרנספורטים של הישנים יותר איכותיים יותר כמובן רק קוראים CD-CD-R
שני טרנספורמטורים גדולים ובניה מסיבית של 17/19קג הקטן בניהם שוקל 12.9
מסידרה שלך היה
5910 מפלצת בדוק מעל שלך הוא גם סופר בניה כמו הקלאסיים של דנון 19 קג
לעניין האלקטרוניקה סביב DAC
ככלל לא משנה הדאק שיהיה הכי טוב בעולם השאלה מה בונים מסביבו עד סאונד יוצא מיצאות RCA
למשל ביטול פילטרים וביטול OSF לפני הדאקים כמו שאת העשית וביטול הפילטרים GIC
ואתה אומר כי נשמע פצצה עם רזולוציה גבהה - זו גישה שהרבה ממאמצים היום - אז למה הכניסו אותם מהתחלה משרשרת ????- ואם הורדת אותם ושמעת כי טוב - מעולה -אז מהתחלה כבר יכלו לתת לנו צליל טוב ? כנראה .
אתן לך דוגמא
היה לי סוני SCD-1 {מכשיר שממליץ לך לקנות ולהפוך אותו למה שעשית בדנון }
ושהגיע אלי מכשיר XA50ES פשוט שנתיים לפניו בלבד
בCD הסאונד הXA50ES בצורת הסטוק - היה טוב בכל המובנים מSCD-1 סטוק .
ומה מסתבר כי אחרי הדקים של XA50ES יש פילטר בדרגה 3 LF לעומת דרגה 7LF בSCD-1
גם מקריאה וגם ממבט על תוכנית של שני מכשירים הבנתי כי עוד מגבר שרת אחד בדרך
כנראה עשה את ההבדל למרות הנכון הם שונים סכמה אבל דומים מאד בכל הציפים
ממקור היוצא מהיחידה אופטית .זהים בהכל כמעט למרות הבניה אקסטרה יוקרתית שלו
המכשיר הפשוט יותר שעלה רבע ממנו נשמע הרבה יותר עשיר
OP2604 OP2132 בסוני הפשוט יותר
באפר/חוצץ ממנורות הרבה עושים את זה הבעיה שצריך בשביל זה לבנות ספק כוח חיצוני זה כבר בשבילי מסרבל את העסק.כן בדיוק כך לאכול בבית -יוצא הכי טוב
יש לי בחור עם45יון נסיון ויותר מהנדס אלקטרוניקה של פעם פעם
שתיכנן מגבר מנורות חלק קיבל השראה מוילסון
ראיתי איך הוא בודק כל קבל וקבל עם סקופ אחכ ניגש לרמקול ראפראנס NS1000M YAMAHA
ושומע מתאים מתאים לא חוזר שוב לשולחן מחליף קבל מחליף כוונים - אפרופו כיוונים אבדוק איתו על
הנושא זה ......
יש בחור בפולין הנה קישורית
מה הוא עושה מבטל את פילטר הדגטלי בכניסה לDAC עושה NOS
ובמקום מגברי יציאה שם שתי מנורות ישירות מהיצאה במקום למגבר למשל 5532 ישר למנורה וממנה ליצאה RCA
הנה כאן יש עולם שלם ושידרוגים שעשה למכשרים שונים
מכשיר מעולה לפרוייקטים הוא בנוי כמו טנק .למה דווקא לקחו את 3910 אולי נוח לעבוד עליו .
איך אתה נקרא שם כמו פה ?מכשיר מעולה לפרוייקטים הוא בנוי כמו טנק .
תכנס ל DIYAUDIO
שם הפרוייקטים שלי מפורסמים ברמה של התיכנון והחלקים .מרבית השינויים שעשתי בפרוייקטים שלי מפורסמים שם כי יותר נוח לי לכתוב באנגלית
http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/233638-denon-dvd-3910-service-manual.htmlאיך אתה נקרא שם כמו פה ?
פשוט להדפיס 3910?
אני לא מכיר את המעגלים של סוני אבל מקריאה ראשונה של השרשור ששלחת בדייאודיומצאתי תודה רק צריך להרשם כדי לראות תמונות וכו
יפה מעולה אין מילים
מצאתי משהו מעניין לSONY CDP-337ESD
כאן שידרוג
http://www.ebay.com/itm/NOS-Femto-J...a4396b4:g:on0AAOSwp5JWYaAi&afsrc=1&rmvSB=true
וכאן
http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/282647-bad-clock-after-nos-cdp-337esd.html
מה אתה אומר בכללי -
DSD במכשיר כזה 1987 ? איך מוציא אותאני לא מכיר את המעגלים של סוני אבל מקריאה ראשונה של השרשור ששלחת בדייאודיו
הוא ניסה לעשות lampizator mode
שזה להפוך את המכשיר ל DAC שמוציא אות ב DSD
כמו דאק חיצוני וזה לא כזה הלך לו
בדנון 3910 יש את ה LM4562ראיתי כי החלפת את NJ2068 ב 4652
וOP275 במקום זה את AD826
אם לשפוט לפי מה אני שומע אצלי
2068 הוא מופיע אצלי בDAP-2500A פרה של דנון מ1993 -הצליל פתוח מאד רחב גדול יופי של תמונת סטראו כל מה שאני מחבר אליו במיוחד מכשרי דנון שידוך נהדר בתוך החברה וגם הסוני טופ X707ES גם
4562 היה אצלי באופו 105D שמכרתי
חותם הצליל היה שונה לגמרי אבל לא בכזה הבדל
אם לשפוט בכללי שני מכשירים שונים ה4652 יש לו יותר פתוח הצליל אך 2068 הוא בכלל לא רע גם הוא
שוב לא בדקתי והחלפתי . האם הצליל באמת משתנה מקצה לקצה?
על אותו המכשיר כמובן ולא מכשרים שונים ,משנים עברו להיום ..
יש לי בפיוניר משודרג PD-9700 החלפו שעון והחלפו OP275 במקום 5532 כנראה יש עוד מקום לשיפור