עצה מפורום החכמים


ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
280
מעורבות
356
נקודות
63
פורום נכבד

בשנה האחרונה הפוקוס שלי עבר מקולנוע ביתי לסטריאו ,הסאטפ שלי הינו:
רמקולים: FOCAL ARIA 926
מגבר הספק: זוג מונובלוקים XINDAK XA8800MNu (כניסות XLR וRCA)
פרה-אמפליפייר: YAMAHA AVENTAGE 3040 מחובר דרך אנטרקונקט לXINDAK , ומחובר דרך הרשת לספרית המוזיקה שלי במחשב
כבילה: FURUTECH EVOLUTION MK2 רמקולים , VAN DEL HUL NAME RCA , וכבל חשמל פשוט.

מבחינת המקור , אני מבין שפורמט של תקליטים או CD , מאד מומלצים מבחינת איכות סאונד , אבל אינני מעוניין להיכנס להרפתקה של בניית אוסף תקליטים\דיסקים , חוץ מזה שרשימת השמעה של שירים של אומנים שונים מצריכה החלפה של תקליט\דיסק אחרי כל שיר וזה "מחרפן" אותי , בקיצור
אני "נעול" על מדיה דיגיטלית ..

לגבי חווית השמיעה , היא נורא ורסטילית , ישנם TRACKS שנשמעים מעולה , ברובם זה VOCAL שמצליח למלא את החדר כך שאני עוצם את העיניים בוב דילן , יובל דיין ורוני דלומי שרים אצלי בסלון רק לי , מדובר בעיקר בקטעי מוזיקה שבו יש זמר אחד , עם כלי נגינה אחד (אני חושב שזה מיד בעיקר)

מצד שני שאני שומע קטעים שבהם מנגנת להקה , כמו אלבומים של דייר סטרייטס , או HOTEL CALIFORNIA ,או QUEEN כאשר בשיר יש הרמוניות של כלי נגינה רבים , זה נשמע הרבה פחות טוב לאוזניי , זה לא גרוע אבל זה סאונד סתמי ולא מרגש

בהתחלה חשבתי שמדובר במקור או בהקלטה , אבל מדובר בתוכן FLAC , של אלבומים שהוקלטו באיכות גבוהה לכן אני חושב שזה משהו בסטאפ שלי

החשוד העיקרי הוא המקור שבכלל מיועד לקולנוע ביתי , ולכן חשבתי להשתמש במקום בנגן רשת יעודי + פרהאמפליפייר + DAC , שיחובר ישירות למגבר ההספק לכניסת הXLR (הAEVNTAGE יחובר לRCA , כך שאוכל עדיין להשתמש בו לקולנוע ביתי)

אז חיפשתי קצת ברשת , וראיתי שנגן רשת שמומלץ הוא הCAMBRIDGE CXN , שמשמש כ PREּ+DAC+NETWORK PLAYER ויש לו יציאות XLR , ויש עליו ביקורות די חיוביות

רציתי לדעת מה הדיאגנוזה של המומחים , האם החוליה החלשה אצלי הוא אכן המקור ? האם מעבר לנגן רשת ייעודי של CA יעשה הבדל ? ו"מה אתם הייתם עושים" כמו שמנחם הכט היה שואל

אשמח לתגובות ..

יום מקסים ותודה
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
החוליה החלשה היא האוזן + המוח האנושי שקשה להם להתמודד עם עומס כלי (בייחוד אם מס' כלים מנגנים באותו תחום תדרים) .....אל תחפש את הבעיה בציוד כי בהסתברות די גבוהה הציוד הוא לא הבעיה .

נדירות ההקלטות העמוסות שנשמעות טוב .....בדרך כלל ההקלטות אלו "מקלות על המוח" בכך שכל כלי מנגן בתחום אחר של ספקטרום התדרים ואז למוח קל יותר לפענח ולהנות מסוג כזה של מוסיקה.

הקלטות עמוסות שנשמעות טוב הם עניין של "הפקה מוסיקאלית מוצלחת" בהם המפיק המוזיקאלי יודע היטב מה הוא עושה כדי שהתוצאה תשמע טובה ואיכותית

ובמחשבה נוספת תבדוק שהחדר שלך לא מהדהד כלומר יש בחדר מספיק חומרי ספיגה- תמחא כף ותראה שאין החזרים מהקירות....אתה מוזמן גם לצלם את החדר (מבט כולל) , ניתן להבין בגדול מהתמונות איך החדר נשמע.
 
נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
גם אל תלך לקונצרטים כי "האוזן + המוח האנושי שקשה להם להתמודד עם עומס כלי".

רוברט, אתה כנראה מבין בכבלים, אבל לא באוזן האנושית ובטח לא במוח.

אריה
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
852
נקודות
113
כמה אופצית:
1. תעיף הרסיבר ימאהה מהשרשרת. חפש קדם מגבר ודאק טוב. היתי בודק ps audio, או לקסמן da250. ל 250 יש גם ווליום אנלוגי, ככה שיכול לשמש אותך קקדם מגבר חמוד מאוד עד שיתפנה תקציב לקדם (קדם טוב זה סיפור מהתחת). ל ps audio יש ווליום דיגיטלי, אם למגבר שלך רגישות נמוכה וגיין נמוך (נניח 23) יכול ללכת טוב. בקיצור תבדוק ותשמע אם מתאים.
2. תעבור לאחד המשולבים שנסקרו פה לאחרונה

הייתי מתחיל מ 1, תגיע כנראה לתוצאה עדיפה
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
בשביל לבנות מערכת שיודעת לנגן תזמורת גדולה בלי לקרוס צריך להשקיעה בציוד ברמה גבוהה. נקודה
רמקולים שמסוגלים לנגן זמרת וכלי ברמה גבוהה 90 אחוז מהם קורסים העומס.
רמקול שיכול גם וגם עולה !
וצריך להיות ציוד טוב מאחוריו .
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
280
מעורבות
356
נקודות
63
חברים תודה על התגובות הראשונות

צחי , כולנו יודעים שבשביל סאונד טוב דרוש ציוד איכותי , זה ברור

שושו , לגבי העצה שלך , זה הכיוון שאני שוקל , אבל יש לי כמה שאלות
1. ווליום דיגיטלי או אנלוגי - האם יש איבוד איכות בווליום אנלוגי ?
2. הנה הלינק לנתונים על המונובלוק , אני לא רואה שם רגישות וגיין , תוכל לבדוק ?
http://www.xindak.com/en-us/product_detail_info.aspx?ProductID=334

מדוע אף אחד לא התייחס לCAMBRIDGE AUDIO CXN ? (או לדגם הקודם הSTREAM MAGIC 6ׁ ) , זה DAC שקיבל ביקורות מעולות בWHATHIFI ועולה פחות מההצעות שהועלו כאן , מישהו מכיר/ניסה/יודע להגיד משהו עליו ?

לינק
https://www.whathifi.com/cambridge-audio/cxn/review
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
תתחיל באקוסטיקה.
מה לעשות - האשם המיידי
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,940
מעורבות
377
נקודות
83
גם אקוסטיקה פגז לא תוכל לתקן ימאהה מפח.
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
280
מעורבות
356
נקודות
63
גיא ונמר , היכן אתם , למיטב זכרוני לשניכם יש ניסיון עם NETWORK PLAYERS , מעניין אותי לשמוע מה אתה אומרים ..
 

רפי לוהב

עוסק בתחום
הודעות
128
מעורבות
142
נקודות
43
בעיניי, סוד ההצלחה למערכת נתונה בחדר נתון טמון באינטרקציה שיש למערכת עם החדר.
זה אומר שני דברים:
1. האקוסטיקה של החדר (כפי שכבר צוין).
2. המיקום של המערכת בחדר, בעיקר הרמקולים ומקום הישיבה של המאזין (אתה).

זוהי התשתית. למרבה הצער, אלו הם שני הדברים שלרוב נוטים להתעלם מהם. התוצאה היא מרדף בלתי פוסק אחרי עוד רכיב ועוד פריט ציוד ש "יביא את הגאולה".

האם זה אומר שאין חשיבות לציוד עצמו? וודאי שלא. העניין הוא שללא תשתית טובה, גם ציוד נפלא עלול להישמע רק "טוב". לעומת זאת, תשתית טובה תאפשר לכל מערכת להישמע במיטבה. מובן מאליו, המיטב של מערכת אחת שונה מזו של אחרת. אם דאגת לתשתית, תבטיח לעצמך הנאה מירבית מכל מערכת, בגבולות היכולת שלה.

לגבי עניין ריבוי הכלים: היכולת של מערכת לייצר תוצאה טובה במצבים של ריבוי כלים תלויה ביכולת ההפרדה (רזולוציה) של רכיביה השונים. באופן פשטני, ככל שמספר הכלים גדול יותר, כך "קשה" יותר למערכת להתמודד עם זה. הרעיון שלך לשפר את המקור הוא לדעתי נכון, מסיבה פשוטה: רמת הפירוט שהמקור שלך יוכל להוציא ייקבע את הסף העליון של רמת הפירוט במערכת. שום רכיב בהמשך השרשרת לא יוכל לייצר פירוט יש מאין. זה לא אומר שתקבל את כל מה שהוא יוציא, כי אולי אז תגלה שלמשל המגבר הפך לצוואר בקבוק. יחד עם זאת, לטעמי זו נקודה טובה להתחיל ממנה. לצערי, ההיכרות שלי עם נגני רשת לא מספיקה כדי שאוכל להמליץ לך בכיוון הזה.

לגבי עניין החדר: טיפול אקוסטי עלול להיות עניין לא פשוט, ממושך ואולי גם יקר. לעומת זאת, המיקום של המערכת בחדר יכול לתת שיפור מיידי, אם עושים אותו נכון. מבלי להכנס לעומק, ומבלי שיש לי מושג איך נראה החדר שלך... הייתי מציע לך לעשות שני דברים פשוטים ולבחון את התוצאה: 1. הרחקת הרמקולים מהקיר האחורי ומהקירות הצדדיים. 2. הרחקת מקום הישיבה שלך מהקיר שמאחוריך. כולנו מכירים את זה, אך לא כולנו עושים זאת :). כמו-כן, ייתכן שהמגבלות בחדר לא מאפשרות את זה, אבל אם כן, מאד כדאי לנסות.

בכל מקרה, בהצלחה.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
גם אקוסטיקה פגז לא תוכל לתקן ימאהה מפח.
אקוסטיקה רעה יכולה להרוס מכשיר זהב (בלי שמות)
אקוסטיקה טובה יכולה לספק הנאה גדולה (הכל יחסי) גם ממכשיר שנקרא אצל חלקינו ״פח״.
לפי התיאור של זמרת עם מצילתיים שממלא את החדר בכיף והנאה גדולים, וכאשר נכנסים עוד כלים אז מתחיל הבלאגן - אני הייתי מחפש את הבעייה באקוסטיקה ואחר כך בכבלים.
בעצם הכי טוב זה לסדר אקוסטיקה וכבלים טובים ולהחליף את הימהה לבולדר;) ואת ה aria לגרנד אוטופיה.:שתוי:
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
גם אל תלך לקונצרטים כי "האוזן + המוח האנושי שקשה להם להתמודד עם עומס כלי".

רוברט, אתה כנראה מבין בכבלים, אבל לא באוזן האנושית ובטח לא במוח.

אריה
לא מבין במוח האנושי אבל מבין בהחלט שאם מספר רב של סוגי כלים מנגנים באותו תחום תדר בקרוב , אז זה ישמע כמו קקפוניה אפילו במערכת של 2 מליון דולר ......יתרה מזו, גם בחי, באולם קונצרטים הטוב בעולם זה ישמע כך.

.....אפילו לא צריך להיות אודיופיל דגול ברמות שלך כדי להבין זאת..

אגב כל המציגים של ציוד אודיו בתערוכות הבינו זאת מזמן והם משמיעים זמרת עם זרזיף של חליל או שאריות של נגינה בגיטרה ולא רק בגלל נחיתות הציוד אלא בגלל הבעיות במוח שלנו בשמיעת עומס כלי.
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
ופותח השירשור מנגן רק שירים שהנגנים מנגנים באותו תדר.....
הגיוני
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אקוסטיקה רעה יכולה להרוס מכשיר זהב (בלי שמות)
אקוסטיקה טובה יכולה לספק הנאה גדולה (הכל יחסי) גם ממכשיר שנקרא אצל חלקינו ״פח״.
לפי התיאור של זמרת עם מצילתיים שממלא את החדר בכיף והנאה גדולים, וכאשר נכנסים עוד כלים אז מתחיל הבלאגן - אני הייתי מחפש את הבעייה באקוסטיקה ואחר כך בכבלים.
בעצם הכי טוב זה לסדר אקוסטיקה וכבלים טובים ולהחליף את הימהה לבולדר;) ואת ה aria לגרנד אוטופיה.:שתוי:
הללויה!!! פעמי משיח (ורד)(ורד):בעד::בעד:
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
852
נקודות
113
חברים תודה על התגובות הראשונות

צחי , כולנו יודעים שבשביל סאונד טוב דרוש ציוד איכותי , זה ברור

שושו , לגבי העצה שלך , זה הכיוון שאני שוקל , אבל יש לי כמה שאלות
1. ווליום דיגיטלי או אנלוגי - האם יש איבוד איכות בווליום אנלוגי ?
2. הנה הלינק לנתונים על המונובלוק , אני לא רואה שם רגישות וגיין , תוכל לבדוק ?
http://www.xindak.com/en-us/product_detail_info.aspx?ProductID=334

מדוע אף אחד לא התייחס לCAMBRIDGE AUDIO CXN ? (או לדגם הקודם הSTREAM MAGIC 6ׁ ) , זה DAC שקיבל ביקורות מעולות בWHATHIFI ועולה פחות מההצעות שהועלו כאן , מישהו מכיר/ניסה/יודע להגיד משהו עליו ?

לינק
https://www.whathifi.com/cambridge-audio/cxn/review

רגישות המגבר שלך היא 1.7v. לא ראיתי נתוני גיין.
בעקרון יש איבוד איכות בכל מנגנון ווליום, ככל שאתה מוריד ווליום יותר מהמקסימום, יש יתרון לווליום האנלגי. שאתה קרוב למקסימום, הדיגיטלי ינצח. רוב החבר'ה משתמשים באנלוגי.
אבל ווליום זה רק אחד הפרמטרים, בגדול את רוצה דאק/מקור טוב, כי לא ניתן לתקן סיגנל שמראש הוא ככה ככה, גם אם שאר השרשרת טופ נוטש.
לגבי הקיימברידג, לא המלצתי כי לא מכיר. בעקרון עזוב אותך מביקורות, לך תשמע ותחליט בעצמיך.
 

נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,606
נקודות
113
דייר סטרייט, איגלס וכאלה זה בכלל לא הרבה כלים.זה א ב של מע ברמת כניסה.
אם המע שלך מנגנת רק כלי אחד ועם ארבעה כלים היא נופלת לדברך....אזי צריך לעשות אצלך חריש עמוק.לא יודע מה אבל משהוא בסיסי מאוד לא טוב אצלך.
וזה שאתה "נעול" זה הכי גרוע....
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לא מבין במוח האנושי אבל מבין בהחלט שאם מספר רב של סוגי כלים מנגנים באותו תחום תדר בקרוב , אז זה ישמע כמו קקפוניה אפילו במערכת של 2 מליון דולר ......יתרה מזו, גם בחי, באולם קונצרטים הטוב בעולם זה ישמע כך.

.....אפילו לא צריך להיות אודיופיל דגול ברמות שלך כדי להבין זאת..

אגב כל המציגים של ציוד אודיו בתערוכות הבינו זאת מזמן והם משמיעים זמרת עם זרזיף של חליל או שאריות של נגינה בגיטרה ולא רק בגלל נחיתות הציוד אלא בגלל הבעיות במוח שלנו בשמיעת עומס כלי.
רוברט - ואני אומר לך שבאולם קונצרטים תזמורת של 100 כלים בליווי מקהלה של 40 זמרות וזמרים נשמעים אלוהי. אתה פשוט ממציא או מתאר משהו מחוויה אישית שלך.

לגבי סטריאו - לא רק שסטריאו איכותי נשמע מצוין גם כשמדובר בעשרות כלים, אם המערכת טובה מספיק, אתה גם מזהה את המיקום של הכלים.

אני לא רוצה להישמע גס רוח, אני מתנצל מראש אבל בכל זאת, אתה העדת על עצמך שיש לך בעיות שמיעה - אז מהיכן אתה לוקח את הרעיון של איך שומעים אנשים אחרים?

אריה
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
280
מעורבות
356
נקודות
63
היי חברים

תודה על כל התגובות , היו מגוון דעות ורעיונות , ומעניין לשמוע את כולם

לגבי האקוסטיקה , אכן הרחקת הרמקולים מהקיר משפרת את הבמה הקדמית , בעיקר בתחום התדרים הנמוך ולכן רק כך אני שומע , החלונות מכוסים בווילון , לגבי שטיח אין אישור מההנהלה (אולי נשים שטיח רק בזמן שמיעה למוזיקה)

לגבי החוליה החלשה בסטאפ שלי , התגובות בעיקר מכוונות אל הYAMAHA , ומציעות החלפה לקדם+DAC , עם כמה המלצות , שיקרות מהתקציב שלי (אזור ה10000 שח)

לגבי הקדם+DAC של קמברידג שתיארתי , אז אני לא "נעול" עליו , פשוט התמחור שלו אטרקטיבי יחסית לאופציות האחרות שבחנתי ויש לו ביקורות טובות ברשת,מצד שני נראה שאין בפורום אנשים עם ניסיון שיכולים לתת פידבק בעניין הזה ..

תודה רבה , מעריך הכל
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
1. קיימברידג' זאת חברה שמתומחרת רע ביחס למחירה בחו"ל. ולא רק באשמת היבואן - מחירי הייצוא שלה יקרים. לפיכך, לעניות דעתי, היא הופכת פחות אטרקטיבית ממוצרים באותה רמת מחיר בארץ.

2. אקוסטיקה זה תמיד דבר נכון. משול הדבר לאם היית שואל איזה תוסף תזונה עליך לקנות לשימוש תוך כדי ריצה, והיו מציעים לך לשתות הרבה מים. אתה רוצה עצות אקוסטיות יחסית מועילות? תעלה תמונות של החלל וכל הקופצים בראש ישמחו לעזור לך.

3. סדר הדברים הוא כזה:
- אתה לא מרוצה מהסאונד שיש אצלך, ומעלה שאילתא כאן בפורום: "אני חושב שהפיתרון הוא X. מה אתם חושבים?"
- עונים לך: "הפיתרון הוא A,B,C,D, אולי גם X, אולי גם Y." - אתה מתבלבל, חושב שהפיתרון הוא באמת לא ב- X אלא באותיות אחרות, ועושה מה שהציעו לך - בין אם זה אקוסטיקה או הגברה או רמקולים או מקור.
- אתה מרגיש שיפור, ולאחר זמן מה מרגיש שזה עדין לא עונה על הציפיות.
- חזרה לשלב א' * כמות הפעמים שנדרשת כדי להגיע לתוצאה משביעת רצון.

רוצה לאמר: אתה בגדול לא מרוצה מהסאונד שלך, הוא פשוט לא מספיק טוב. כל דבר שתעשה ישנה לך אותו, וככל הנראה *ישפר* אותו. לכן, נכונה לך דרך ארוכה. אין פיתרון אחד שיתן מזור לכל הבעיות שתיארת, כי גם אם יהיה שיפור בתחום שאותו אתה רוצה לשפר, אתה תשמע מיד דברים אחרים, שאולי לא את כולם תאהב. לכן - שנס מתניים, ותהנה מהדרך.

לגופו של ענין? האם החלפת מקור תתן תוצאה טובה יותר? לדעתי כן. האם היא תשפר לך את הברדק במוסיקה מרובת כלים? כמובן, כי זה תמיד יקרה כשהמקור משתפר. האם זה הדרך היחיד שצריך לעשות בשביל זה? לא. גם אקוסטיקה יכולה לתרום (לא בהכרח, לא תמיד צריך לגעת באקוסטיקה, ולא תמיד העלות-תועלת של עבודה אקוסטית שווה את הכסף) וגם הגברה טובה ומדוייקת יותר ורמקולים מפורטים יותר יכולים לתרום.

לכן השאלה היא איפה להתחיל, לא איפה לסיים. והתשובה לכך, היא - ככל הנראה - שזה לא ממש משנה, במקרה שלך. אני הייתי מתחיל במקור.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור