מה עם (אוטו-)פוקוס?
לא הבנתי את השאלה
בדיוק מה שחשבתי עליו. גם עם המסך דרעאק שלי (אתם לא רוצים לדעת.באמת.) רואים שעבר פה פיטוש קשה.מוקס, אתה במסע שכנוע עצמי טוב לקניית האולימפוס, תתחדש...
בתמונה שצרפת הטווח הדינמי רגיל עד צר מאד אגב. תמונות קונטרסטיות עם לבנים שרופים וכו'.
אבל זה כמובן תוצאה של העיבוד שהצלם עשה פה.
חיישן סוני מודרני אמור לתת 12-13 סטופים בערך במצלמות קרופ, וה D800 נהנית מכ 14.
קנון אגב, כרמי, מספקים טווח דינמי עדיף באיזו גבוה, לעומת סוני/ניקון. אתה קצת מגזים בביקורת השלילית.
ביום יום, בהשוואה שעשיתי מול D800 של חבר, ההבדל מזערי מול ה 5D.
כאן DXO מציינים שלסוני NEX5 טווח טוב מאשר לאולימפוס:
http://www.dxomark.com/index.php/Ca...rand)/Olympus/(appareil2)/737|0/(brand2)/Sony
ובכללי, זו כמובן מצלמה מעולה, אמרתי כבר, תתחדש ,
אין ספק שיש היום אופציה לצלם החובב, להסתובב עם משהו שלא שוקל כמו לבנת חבלה...
המחיר אגב, וזה מה שהזכרתי בכתבה, של המצלמות האלה, הוא מוגזם בעליל. הן יקרות יותר מ DSLR כניסה, והעדשות בכלל, מחיר לא הגיוני. מי רוצה צייס ושאר לוגואים יוקרתיים? זה אמור להיות מוצר עממי, עדשות צריכות להיות טובות ובמחיר סביר. אותו כנ"ל לסוני, שמוציאה מצלמת מל"מ FF, ואז מתמחרת אותה כמו איזה לייקה.
המנכלים שם גרידים לכסף.
בקשר לפוקוס ושאר החסרונות של המל"מיות, זה בטח יסתדר עם הזמן, אבל עדיין לצרכים מאתגרים, DSLR טובה, זה האופציה היחידה.
צום קל!
לא הבנתי מה אני רואה פה. מישהו שלא יודע לצלם בAUTO אפילו מול תמונה גרועה של iPhone 5.נתקלתי בזה עכשיו:
http://dcurt.is/iphone-5-vs-5d-mark-iii
דווקא בתחום זה, כשלא מדובר באקשן מהיר ועקיבת פוקוס, מצלמות ללא מראה מצטיינות בפוקוס מהיר ומדויק. סטיות קדימה ואחורה לא קיימות שם בכלל - זו בעייה של DSLR בלבד.לגבי אוטופוקוס. ה-5mk2 היא מצלמה טובה מאוד לצילומי יום ומתפקסת לאט מאוד בלילה. לפעמים לא מתפקסת בכלל. באירוע למשל, ה-5 סימן 2 היא מצלמה זוועה בגלל האוטופוקוס העגלה שלה.
לעומת זאת, ה-3 היא הרבה יותר טובה, והיא אינה גבולית במהירות האוטופוקוס שלה כמו ה-5 סימן 2.
ה-7d מהירה משמעותית משתיהן אך הפוקוס שלה נוטה לסטיות קדימה ואחורה בפוקוס. למרות הטענה שהיא מיושנת, בחושך ובתאורה בצבעים משתנים היא טובה משתיהן מבחינת פוקוס. הבעיה של ה-7 היא שלא ניתן לצלם מעל ל-1600 iso משום שהיא מרעישה מאוד.
לעומת כל אלה. עבור צילום בתנאי תאורה קשים, ה-1 סימן 4 הוא המלך הבלתי מעורער במחיר שפוי (יחסית). ועדיין ניתן להשיג אותה בכמה חנויות כחדשה.
מיושנת או לא זה לא מעניין. הביצועים הם החשובים. ובמקרה הזה, כל אחת מהן, מציגה פשרות קשות למדי. בניקון זה גם לא איזה להיט היסטרי.