עוצמת האזנה וחשיבות של הוואט הראשון


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,396
מעורבות
1,784
נקודות
113
ובקשר לקאס a יחסית לקלאס ab ‘זה שששושו מדבר שטויות זה על אחריותו בלבד
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,362
מעורבות
811
נקודות
113
מה אתם מבלבלים את הביצים על הוואט הראשון ,לדעתי חשוב כל מה שיש אחריו וזה כולל התאמה של הגיין ביין הקדם למגבר ,זרם , ועוצמה , במגברים חלשים ברמקולים סטנדרטים מגבר חלש עם ואט ראשון מצויין נשמע חרא , אנמי ומרוח,בקיצור רובכם צריכים מגבר חזק וטוב עם הרבה זרם וואטים ,והתאמה למגבר של הציוד ,לא סובל מגברים חלשים שמורחים הכל במסווה של לכאורה מוזיקליות
שאלה היא מה זה מגבר חזק? האם מגבר 100וואט קלאס A חזק יותר ממגבר 300 קלאס AB? (של אותו יצרן ובהנחה שזה חברה טובה וידוע)
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
תודה על התשובה עומר , אני מקבל את כל מה שכתבת , זה לא סימולציה שלוקחת בחשבון את פרטי החדר , מדידת הרגישות לפי אמפליטודה , עכבה לא יציבה וכו'

פשוט מה שניסיתי להסביר זה שהמטרה שלי לא הייתה לעשות חישוב מדוייק , אלא לקבל תחושה באיזה עוצמה אני שומע כדי לוודא שאני לא גורם נזק לאוזניים שלי.

להבנתי סימולציה מדוייקת , שלוקחת את נתוני החדר וההחזרות שיש בו , את העכבה שמשתנה בתדר , קליפינג וכו' היא מסובכת ,ובכל מקרה ייתכן שהיצרן לא מדייק ואז החישוב לא יהיה מדוייק ממילא , אבל אני רוצה סדר גודל , לא חישוב מדוייק , אנחנו בפורום של מוזיקה ואודיו , לא בפקולטה

אם יש לך דרך להעשיר את הפורום ולתרום מנסיונך כיצד ניתן לבצע חישוב מדוייק יותר אז נשמח ללמוד ;)

היי רונן, תודה.
מה שניסיתי להגיד, ומה שגם שושו כתב, זה שמקסימום בכפתור ווליום זה בכלל לא אינדיקציה למקסימום הספק, אלא למקסימום וולט (גיין).
השיטה האחרת שלך עדיפה. תמדוד ממטר אחד כדי לבטל את רוב השפעת החדר, וקח בחשבון ש 89DB זה 2 וואט ולא אחד בגלל העכבה הנמוכה.
עומר.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
854
נקודות
113
מעניין האם מגבר של קלאס A שמוציא 100וואט למשל זהה בתוצאה כמו מגבר קלאס AB עם 300 וואט (חברה זהה כמובן) באותה עוצמת הגיין של פרה...
זה אומנם off topic, אך גם מעניין האם יש יתרון מגבר א' מול ב' של מה שציינתי לעיל

לא, אין קשר
שני מגברים עם gain זהה ורגישות כניסה זהה (בהנחה שמסוגלים לספק את הזרם הדרוש) יוציאו output (מתח וזרם) דומים, בלי קשר אם זה קלאס אי, קלאס די או a/b

שאלה היא מה זה מגבר חזק? האם מגבר 100וואט קלאס A חזק יותר ממגבר 300 קלאס AB? (של אותו יצרן ובהנחה שזה חברה טובה וידוע)

100 וואט זה 100 וואט.
באותו אופן שנסיעה במהירות ממוצעת של 100קמ״ש מתל אביב לחיפה תביא אותך באותו הזמן ללא קשר אם אתה נוסע ב bmw או באוטובוס של אגד.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,362
מעורבות
811
נקודות
113
100 וואט זה 100 וואט.
באותו אופן שנסיעה במהירות ממוצעת של 100קמ״ש מתל אביב לחיפה תביא אותך באותו הזמן ללא קשר אם אתה נוסע ב bmw או באוטובוס של אגד.

אכן, מצד שני לרוב למגברים לקלאס A אין ווטאז' גבוה אף פעם (כמעט), אך לוקחים אותף לצירוף לרמקולים שונים כולל רמקולים קשים שע"פ הנתונים דורשים הגברה חזקה...
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
854
נקודות
113
זו טעות.
רמקול לא נציל עם עכבה נמוכה שצריך הגברה חזקה לא יסתפק במגבר 20 וואט גם אם הוא קלאס a
הגברת קלאס a חזקה וטובה היא בדרך כלל מאוד יקרה, דורשת הרבה מתכת לקירור, ספקים בריאים וכו.
מה שאפשר לעשות זה לקחת מגברים כאילה ולהפעיל אותם בברידג׳ מונובלוקים ולקבל מספיק כח דחיפה לרמקול הבלתי נציל. אבל 20 וואט זה 20 וואט לא משנה איך תסתכל על זה.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,362
מעורבות
811
נקודות
113
זו טעות.
רמקול לא נציל עם עכבה נמוכה שצריך הגברה חזקה לא יסתפק במגבר 20 וואט גם אם הוא קלאס a
הגברת קלאס a חזקה וטובה היא בדרך כלל מאוד יקרה, דורשת הרבה מתכת לקירור, ספקים בריאים וכו.
מה שאפשר לעשות זה לקחת מגברים כאילה ולהפעיל אותם בברידג׳ מונובלוקים ולקבל מספיק כח דחיפה לרמקול הבלתי נציל. אבל 20 וואט זה 20 וואט לא משנה איך תסתכל על זה.
נכון מאוד- יקרה יותר, פולטת המון חום, קטנה בוואטים - אזי למה לקנות תנור יקר? למה עדיין קונים קלאס איי אם אפשר לקחת מגבר ״בריא״ יותר ו(יחסית הכול כמובן אך עדיין) זול יותר?
מה הסיבות/מקרים/צורך?
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
854
נקודות
113
לא עניין של צורך, צריך לזכור שיש המון רמקולים עם נצילות סבירה ועכבה יחסית יציבה שלא דורשים תחנת כח.
יש משהו בטונליות ובחלקות של מגברי קלאס a, שהרבה אנשים אוהבים, בסוף זה עניין של בחירה כמו כל רכיב אודיו אחר.
דרך אגב, היו לי קלאס a, אוהב דווקא, אבל על הרמקול הנוכחי שלי, מעדיף את ה ab שלי.
 

dor_s

חבר משקיען
הודעות
514
מעורבות
151
נקודות
43
לרכיב ההגברה טרנזיסטור יש 3 אזורי עבודה
בהגברה מסוג A הטרנזיסטור נמצא באזור הלינארי שלו. ולכן החלקות בצליל.
בקלאס AB הטרנזיסטור "קופץ" בין אזורים: בין האזור הלינארי לבין אזור הרוויה בו ההגברה חזקה הרבה יותר יחסית לאות שבכניסה. ומכאן ההספקים הגבוהים
ההסבר הוא על טרנזיסטור רגיל (בקרה ע"י זרם) ולא FET / MOSFET (בקרה ע"י מתח)
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
לרכיב ההגברה טרנזיסטור יש 3 אזורי עבודה
בהגברה מסוג A הטרנזיסטור נמצא באזור הלינארי שלו. ולכן החלקות בצליל.
בקלאס AB הטרנזיסטור "קופץ" בין אזורים: בין האזור הלינארי לבין אזור הרוויה בו ההגברה חזקה הרבה יותר יחסית לאות שבכניסה. ומכאן ההספקים הגבוהים
ההסבר הוא על טרנזיסטור רגיל (בקרה ע"י זרם) ולא FET / MOSFET (בקרה ע"י מתח)

ההסבר שנתת לוקה בשגיאות מהותיות.. אך העיקר היא הכוונה הטובה...:)
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אם ככה - למה שלא תתקן ?

גנאדי.
לא ניתן להסביר זאת בזריזות ולא על רגל אחת... להעביר קורס מלא בתכנון מגברים אנאלוגיים אין לי בגילי את היכולת והסבלנות לכך, לכן אסתפק בהערות ביקורת קצרות.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
בקלאס AB הטרנזיסטור "קופץ" בין אזורים: בין האזור הלינארי לבין אזור הרוויה בו ההגברה חזקה הרבה יותר יחסית לאות שבכניסה.

בקלאס A מלא הטרנסיסטור ממוקם באמצע האיזור הליניארי שלו ולכן במעבר בין קוטביות המוצא +-, הטרנזיסטור לעולם לא נכבה. לכן, בתנאים הללו הטרנסיסטורים פורקים טונות של חום, ובמצב הזה ניתן לנצל רק חצי מהטווח הליניארי שלהם... ולכן מגבלת ההספק.
מאידך, מכיוון שבמצב סרק במגבר קלאס A, הטרנזיסטור נמצא במרכז הטווח הליניארי שלו, הוואט הראשון שהוא מייצר הוא מדוייק ונקי להפליא.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,362
מעורבות
811
נקודות
113
ronengolanpt@ - רונן- קבל התנצלותיי :) גנבתי מעט את הפוסט שלך:)
סופ״ש מהנה מלא במוזיקה מהוואט הראשון!
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
בקלאס AB הטרנזיסטור "קופץ" בין אזורים: בין האזור הלינארי לבין אזור הרוויה בו ההגברה חזקה הרבה יותר יחסית לאות שבכניסה. ומכאן ההספקים הגבוהים

מהצד השני, בקלאס AB, הטרנזיסטור במוצא, במצב סרק (IDLE) נמצא בתחילתו של הטווח העבודה, (זרם נמוך = חום נמוך) לא נהנה בתחילת ההגברה (עוצמה נמוכה) מהאיזור היותר ליניארי של איזור העבודה שלו, והדבר נובע מהתכונות האינהרנטיות של הרכיבים עצמם.
לפי כך , בתיכנון מגבר קלאס AB, נעשה שימוש בטווח העבודה המלא של הטרנזיסטורים במוצא, לכן היכולת להגיע להספקים גבוהים יותר בהרבה פחות פריקת חום..
אבל, בעוצמות הנמוכות הוואט הראשון הרבה פחות נקי, בין השאר כי חצי הטרנזיסטורים במוצא המגבר נאלצים לכבות במעברי קוטביות +- , והכיבויים וההדלקות בכל מעבר כזה שמתרחש בקצב תדרי המוסיקה, מחדירים את תופעת הניסור המוכרת לשימצה בשם GRAIN...:)
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
854
נקודות
113
לא חושב שקשור לוואט הראשון
במגברי ab, קיימים טרנזיסטורים pull up לחלק העליון של הגל ו pull down, לחלק התחתון. מה שכביכול יוצר עוות קטן על התפר בין החלק החיובי לשלילי של הגל. זה נכון בוואט הראשון ובוואט ה 100. מגברי ab טובים כבר פתרו את העניין הזה לטעמי די מזמן.
קלאס a מגברים נהדרים גם כן, במיוחד לרמקולים פחות תובעניים.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,884
מעורבות
1,882
נקודות
113
קלאס D (וההתפתחויות שלו) הוא היעיל ביותר. לכן לדעתי, הוא ישלוט בעתיד תעשית ההי אנד.
קלאס A וקלאס AB הם עולם הולך ונעלם, בדיוק כמו מכוניות מונעות בבנזין.
לא עכשיו, עוד חמש שנים.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
קלאס D (וההתפתחויות שלו) הוא היעיל ביותר. לכן לדעתי, הוא ישלוט בעתיד תעשית ההי אנד.
קלאס A וקלאס AB הם עולם הולך ונעלם, בדיוק כמו מכוניות מונעות בבנזין.
לא עכשיו, עוד חמש שנים.
כן... בדיוק כמו שחזרו הפטיפונים ;)
קלאס D כבר קיים 20 שנה ועדיין רב רובו של ההיי אנד מבוסס על A-AB.
במיינסטרים זה נכון מאוד.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור