שאלה היא מה זה מגבר חזק? האם מגבר 100וואט קלאס A חזק יותר ממגבר 300 קלאס AB? (של אותו יצרן ובהנחה שזה חברה טובה וידוע)מה אתם מבלבלים את הביצים על הוואט הראשון ,לדעתי חשוב כל מה שיש אחריו וזה כולל התאמה של הגיין ביין הקדם למגבר ,זרם , ועוצמה , במגברים חלשים ברמקולים סטנדרטים מגבר חלש עם ואט ראשון מצויין נשמע חרא , אנמי ומרוח,בקיצור רובכם צריכים מגבר חזק וטוב עם הרבה זרם וואטים ,והתאמה למגבר של הציוד ,לא סובל מגברים חלשים שמורחים הכל במסווה של לכאורה מוזיקליות
תודה על התשובה עומר , אני מקבל את כל מה שכתבת , זה לא סימולציה שלוקחת בחשבון את פרטי החדר , מדידת הרגישות לפי אמפליטודה , עכבה לא יציבה וכו'
פשוט מה שניסיתי להסביר זה שהמטרה שלי לא הייתה לעשות חישוב מדוייק , אלא לקבל תחושה באיזה עוצמה אני שומע כדי לוודא שאני לא גורם נזק לאוזניים שלי.
להבנתי סימולציה מדוייקת , שלוקחת את נתוני החדר וההחזרות שיש בו , את העכבה שמשתנה בתדר , קליפינג וכו' היא מסובכת ,ובכל מקרה ייתכן שהיצרן לא מדייק ואז החישוב לא יהיה מדוייק ממילא , אבל אני רוצה סדר גודל , לא חישוב מדוייק , אנחנו בפורום של מוזיקה ואודיו , לא בפקולטה
אם יש לך דרך להעשיר את הפורום ולתרום מנסיונך כיצד ניתן לבצע חישוב מדוייק יותר אז נשמח ללמוד
מעניין האם מגבר של קלאס A שמוציא 100וואט למשל זהה בתוצאה כמו מגבר קלאס AB עם 300 וואט (חברה זהה כמובן) באותה עוצמת הגיין של פרה...
זה אומנם off topic, אך גם מעניין האם יש יתרון מגבר א' מול ב' של מה שציינתי לעיל
שאלה היא מה זה מגבר חזק? האם מגבר 100וואט קלאס A חזק יותר ממגבר 300 קלאס AB? (של אותו יצרן ובהנחה שזה חברה טובה וידוע)
100 וואט זה 100 וואט.
באותו אופן שנסיעה במהירות ממוצעת של 100קמ״ש מתל אביב לחיפה תביא אותך באותו הזמן ללא קשר אם אתה נוסע ב bmw או באוטובוס של אגד.
נכון מאוד- יקרה יותר, פולטת המון חום, קטנה בוואטים - אזי למה לקנות תנור יקר? למה עדיין קונים קלאס איי אם אפשר לקחת מגבר ״בריא״ יותר ו(יחסית הכול כמובן אך עדיין) זול יותר?זו טעות.
רמקול לא נציל עם עכבה נמוכה שצריך הגברה חזקה לא יסתפק במגבר 20 וואט גם אם הוא קלאס a
הגברת קלאס a חזקה וטובה היא בדרך כלל מאוד יקרה, דורשת הרבה מתכת לקירור, ספקים בריאים וכו.
מה שאפשר לעשות זה לקחת מגברים כאילה ולהפעיל אותם בברידג׳ מונובלוקים ולקבל מספיק כח דחיפה לרמקול הבלתי נציל. אבל 20 וואט זה 20 וואט לא משנה איך תסתכל על זה.
יש משהו בטונליות ובחלקות של מגברי קלאס a
לרכיב ההגברה טרנזיסטור יש 3 אזורי עבודה
בהגברה מסוג A הטרנזיסטור נמצא באזור הלינארי שלו. ולכן החלקות בצליל.
בקלאס AB הטרנזיסטור "קופץ" בין אזורים: בין האזור הלינארי לבין אזור הרוויה בו ההגברה חזקה הרבה יותר יחסית לאות שבכניסה. ומכאן ההספקים הגבוהים
ההסבר הוא על טרנזיסטור רגיל (בקרה ע"י זרם) ולא FET / MOSFET (בקרה ע"י מתח)
אם ככה - למה שלא תתקן ?ההסבר שנתת לוקה בשגיאות מהותיות.. אך העיקר היא הכוונה הטובה...
אם ככה - למה שלא תתקן ?
בקלאס AB הטרנזיסטור "קופץ" בין אזורים: בין האזור הלינארי לבין אזור הרוויה בו ההגברה חזקה הרבה יותר יחסית לאות שבכניסה.
בקלאס AB הטרנזיסטור "קופץ" בין אזורים: בין האזור הלינארי לבין אזור הרוויה בו ההגברה חזקה הרבה יותר יחסית לאות שבכניסה. ומכאן ההספקים הגבוהים
כן... בדיוק כמו שחזרו הפטיפוניםקלאס D (וההתפתחויות שלו) הוא היעיל ביותר. לכן לדעתי, הוא ישלוט בעתיד תעשית ההי אנד.
קלאס A וקלאס AB הם עולם הולך ונעלם, בדיוק כמו מכוניות מונעות בבנזין.
לא עכשיו, עוד חמש שנים.