עוצמת האזנה וחשיבות של הוואט הראשון


ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
280
מעורבות
356
נקודות
63
חשבתי לשתף , אולי יעניין מישהו (או מישהי למרות שאני בספק) ..

רציתי לבדוק שני דברים
1. באיזה עוצמה אני מאזין למוזיקה , האם עוצמה זאת יכול לגרום לנזק לאוזניי בהאזנה לזמן ארוך ?
2. בזמן ההאזנה , כמה וואטים אני מנצל מתוך ההגברה מרובת הוואטים שלי ?
3. המגבר שלי פועל עד 5W בCLASS A , האם בזמן ההאזנה אני נמצא בתחום הזה או ממש לא ?

למגבר שלי יש 125W ל8 אום , שמוכפל ל250W ל4 אוהם
הרמקול שלי הוא בעל התנגדות של 4 אום לכן 250W זה ההספק הרלבנטי לרמקול שברשותי

למגבר שלי בקר ווליום , שמאפשר לשלוט על הווליום ביחידות של DB (מ0 ועד ל80DB)
80DB זה המקסימום ,ז"א שכשבקר הווליום על המקסימום (80DB) ההספק יהיה 250W
מצד שני הורדה של 3DB משמעה מחצית ההספק , לכן אם בקר הווליום ירד מ80 ל77 , ההספק ירד בחצי ל125W

וכך הלאה , מה שיוצא זה הקשר הבא בין בקר הווליום להספק
upload_2021-10-5_23-50-20.png


בהאזנה למוזיקה אני שומע כאשר בקר הווליום הוא בין 48 ל56 , זה עוצמה שלאוזניי נשמעת ממש חזקה
שימו לב לערכים האלה בטבלה למעלה .. הפתעה .. בערכים אלה המגבר בקושי מגיע לוואט הראשון שלו !

זה גם עונה לי על השאלה , האם בעוצמות שאני שומע , אני שומע בCLASS A או AB ?
אם המגבר שלי בCLASS A עד 5W ואני מנצל בקושי את הוואט הראשון אז נראה שאני בוודאות מפעיל אותו בCLASS A
[האמת ש5W זה ל8 אום , ל4 אום זה אפילו 10 וואט .. , אז יש לי שולי בטחון בפקטור 10 ..]

השאלה הבאה היא באיזה עוצמה אני שומע ?
הרמקול שלי הוא בעל נצילות של 89DBM , זאת אומרת שאם אכניס לו 1W , אשמע בעוצמה של 89 דציבל במרחק של 1M
כמובן ששומעים ממרחק רב יותר , העוצמה חלשה יותר , ויורדת פי 2 (או 3db-) בהכפלת המרחק למטר

לקחתי את זה בחשבון את המרחק שאני יושב , ויצא לי שאני שומע בעוצמה שבין 67 ל79 DB
upload_2021-10-6_0-11-25.png


יש טבלה נחמדה שמראה דוגמאות של רמות רעש שונות
https://www.iacacoustics.com/blog-full/comparative-examples-of-noise-levels.html
הרמה שאני שומע אינה מסוכנת , ואף מוגדרת בטבלה הזאת (קו אדום)

upload_2021-10-6_0-15-59.png


דרך אגב , בתאוריה המגבר שלי הוא 250 וואט , מה שאומר שבמקסימום הוא מספק 113 דציבל (מרחק מטר) עוצמות כאלה ממש מסוכנות , למזלי במגבר שלי יש הגבלה של בווליום המקסימלי כך שאני מוגן מטעויות.

סיכום ותובנות
1. התנהגות של המגבר בוואט הראשון הכי חשובה , רוב הזמן אני שומע שם .. :)
2. אני שומע בCLASS A שזה נהדר
3. אני שומע בעוצמה סבירה ולא מסוכנת ומתאים לפרופיל הממוצע של עוצמת שמיעה (איזה כיף לדעת שאני ממוצע ;))
4. מדוע היצרנים מתהדרים במגברים עתירי וואטים שלרוב אנחנו שומעים את הוואטים הראשונים , זה סתם שופוני ?
[אפילו אם יש ספייקים של פקטור 10 במוזיקה מאתגרת , זה לא מתקרב ל3 ספרות של וואטים]
5. איך בקרי העוצמה (סטייל מקינטוש) עובדים. איך הם זזים כל כך הרבה שרוב הזמן אתה לא מדגדג את הוואטים של המגבר ?
6. אני חושב יותר מדיי במקום לשמוע מוזיקה

לילה טוב
 

תמונות מצורפות

  • upload_2021-10-5_23-50-20.png
    upload_2021-10-5_23-50-20.png
    KB 9.3 · צפיות: 669
  • upload_2021-10-6_0-5-51.png
    upload_2021-10-6_0-5-51.png
    KB 7.4 · צפיות: 89
  • upload_2021-10-6_0-11-18.png
    upload_2021-10-6_0-11-18.png
    KB 4.3 · צפיות: 84
  • upload_2021-10-6_0-11-25.png
    upload_2021-10-6_0-11-25.png
    KB 4.3 · צפיות: 670
  • upload_2021-10-6_0-15-59.png
    upload_2021-10-6_0-15-59.png
    KB 23.3 · צפיות: 674
נערך לאחרונה ב:

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
רונן,
הנזק מצטבר, כעבר הרבה שנים יש ירידת
שמיעה במקרה הרע מופיע גם טינטון וזו
פגיעה באיכות החיים, הטינטון היא מחלה
יתומה לא משקעים במחקרים למצוא מזור.
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
רונן
הבסיס של החישובים שלך לא מדויק כי אתה לא יכול לדעת כמה וואט יוציא המגבר כשהווליום על מקסימום.
סיבה אחת היא שהווליום קובע (פחות או יותר) כמה וולטים יהיו ביציאה ולא כמה וואטים, ולא מובטח כמה וולט זה במקסימום. ההספק נקבע לפי העכבה של הרמקול לפי i = v^2 /r .
ייתכן שהווליום המקסימלי נותן הספק גבוה יותר מהמקסימום המצוין (לדוג' מול 4 אוהם) אבל עם עיוותים.
גם עוצמת היציאה של המקור לעומת רגישות הכניסה של המגבר משפיעות על כמה וולטים יצאו במקסימום ווליום.

דבר נוסף הוא שהעכבה של הרמקול לא קבועה לפי התדר ולא בדיוק 4, אבל זו כבר נקודה משנית.

(נערך)
 
נערך לאחרונה ב:

מאסטרו צפון

עוסק בתחום
הודעות
105
מעורבות
53
נקודות
28
פוסט מעניין, רונן. תודה.
אני לא מהנדס, ואין לי הסברים מנומקים לתובנות שלך.
אבל לגבי תובנה 4, האם ריבוי הוואטים הוא סתם "שופוני", נדמה לי שהניסיון של חלק מאתנו מפריך את זה. נסה לחבר לרמקולים שלך מגבר בעל 8 וואט, ובדוק האם הוואט הראשון מנער אותם וסוחט מהם את כל היכולות שלהם. לא ממש, נכון? חבר אליהם מפלצת משובחת עתירת וואטים וזרם. עולם אחר, לא?
אשמח להסברים בסגנון של omi.
 

מאסטרו צפון

עוסק בתחום
הודעות
105
מעורבות
53
נקודות
28
רונן
הבסיס של החישובים שלך לא מדויק כי אתה לא יכול לדעת כמה וואט יוציא המגבר כשהווליום על מקסימום.
סיבה אחת היא שהווליום קובע (פחות או יותר) כמה וולטים יהיו ביציאה ולא כמה וואטים, ולא מובטח כמה וולט זה במקסימום. ההספק נקבע לפי העכבה של הרמקול לפי i = v^2 /r .
ייתכן שהווליום המקסימלי נותן הספק גבוה יותר מהמקסימום המצוין (לדוג' מול 4 אוהם) אבל עם עיוותים.
גם עוצמת היציאה של המקור לעומת רגישות הכניסה של המגבר משפיעות על כמה וולטים יצאו במקסימום ווליום.

דבר נוסף הוא שהעכבה של הרמקול לא קבועה לפי התדר ולא בדיוק 4, אבל זו כבר נקודה משנית.

(נערך)

תודה.
תוכל לפרט בבקשה את מרכיבי המשוואה?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
הזרם הרבה יותר חשוב מכמות הואטים לדעתי.
לכן צריך שהמגבר יהייה בעל יכולת אספקת זרם גבוהה ורציפה, וזה בדרך כלל קשור לטרנספורמטור ולקבלים שיש לו.
ניסיוני המצומצם מאוד קצת שונה מזה של מאסטרו. מגברים דלי ואטים עם יכולת זרם גבוהה נשמעים לאוזני יותר טוב מכאילו עם הרבה ואטים. זאת אמירה מאוד כללית ותלויה בנצילות הרמקול וגודל החלל.
מה שרציתי להגיד שעדיף מגבר עם זרם טוב ומעט ואטים ממגבר עם הרבה ואטים וזרם לא טוב.
הכי טוב זה מגבר עם זרם טוב והרבה ואטים... כנראה מאוד יקר
 
נערך לאחרונה ב:

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
280
מעורבות
356
נקודות
63
כמה הסברים

דיוק התוצאות
- בדקתי את התוצאות שלי בעזרת מד SPL
- התוצאה דומה לחישוב (בערך 1DB עד 2DB הבדל יחסית לחישוב כלפי מעלה)
- אני כן חושב שהמגבר אמור להוציא מקסימום הספק במקסימום ווליום כי זה המפרט , ומד הSPL אכן מראה שזה המצב
- העכבה אכן לא קבועה , וגם לחדר יש השפעה ,פשוט לא היה חשוב לי מספר מדויק , אלא ערך מקורב

מרכיבי המשוואה
המשוואה פשוטה
1. חישוב הספק: כשאני מסובב את חוגת הווליום 3DB מטה , ההספק יורד בחצי
2. חישוב דציבלים (מטר): מתחיל מ89DB במרחק מטר , יורד\עולה ב3 דציבלים שמד הווליום עולה ב3
3. חישוב דציבלים (3 מטר): יש טבלה שמראה שבמרחק שאני נמצא (בין 2.5 ל3 מטר) ההנחתה 10DB~ יחסית למטר
(עקרונית יכולתי להכניס את הנוסחה המדויקת לפי המרחק , אבל אני יושב במרחק קבוע , לכן זה בסדר)

מצ"ב החישוב , אין כאן הנדסת טילים .. ;)
upload_2021-10-6_13-10-7.png


לגבי השאלה על האימפקט של ריבוי הוואטים , אני מסכים וזה גם הניסיון שלי , מגבר בעל הספק גדול יותר מצליח "לסחוט" מהרמקול ביצועים טובים יותר , אבל אני לא יודע להסביר איך זה מתכתב עם התוצאות ..

אני נוטה לחשוב שהסיבה היא שלמגברים חזקים יותר (בד"כ מסדרות גבוהות יותר) יש ספק כוח משופר ופחות רועש , שמסוגל לספק שינויים של זרם במהירות גם שיש שינויים פתאומיים בקטעי מוזיקה בעלי דינמיות גבוהה)

לכן בקטעים דינמיים יש למגבר מרובה וואטים יותר חוויה של כוח מתפרץ (בזמן שאתה בטוח שהמגבר ממש מתאמץ ואתה "סוחט" ממנו המון וואטים , אבל בפועל אתה שומע בעוצמה של 1W ובקטע המוזיקה המאתגר הוא דחף זרם בספייק של 4W , שזה 400% יותר ולכן נשמע יותר דינמי, אבל ממש לא מדגדג הספק של עשרות וואטים) , אבל זה רק ספקולציה (אני מהנדס , אבל לא מתמחה באנלוג , ובטח שלא באודיו ..)
 

תמונות מצורפות

  • upload_2021-10-6_13-10-7.png
    upload_2021-10-6_13-10-7.png
    KB 21.4 · צפיות: 529
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,112
מעורבות
3,117
נקודות
113
רונן,

ראשית תודה על פוסט מעניין.
לעניין הוואטים, השימוש תלוי ברמקול ובמרחק, רמקול לא נציל יצריך יותר וואטים בכדי ליצר SPL נתון.
עניין השליטה ברמקול לדעתי מוכתב ע"י הזרם וה dumping factor שהמגבר יכול לייצר

מסכים עם ההבנה שלך שרוב זמן האזנה מתבצע בהספק וואטים נמוך
נלסון פאס אף הוציא קו מגברים הנקראים firstwatt ואף מסביר על חשיבותו של הוואט הראשון.

https://www.firstwatt.com/
 

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
כמה הסברים

דיוק התוצאות
- בדקתי את התוצאות שלי בעזרת מד SPL
- התוצאה דומה לחישוב (בערך 1DB עד 2DB הבדל יחסית לחישוב כלפי מעלה)
- אני כן חושב שהמגבר אמור להוציא מקסימום הספק במקסימום ווליום כי זה המפרט , ומד הSPL אכן מראה שזה המצב
- העכבה אכן לא קבועה , וגם לחדר יש השפעה ,פשוט לא היה חשוב לי מספר מדויק , אלא ערך מקורב

מרכיבי המשוואה
המשוואה פשוטה
1. חישוב הספק: כשאני מסובב את חוגת הווליום 3DB מטה , ההספק יורד בחצי
2. חישוב דציבלים (מטר): מתחיל מ89DB במרחק מטר , יורד\עולה ב3 דציבלים שמד הווליום עולה ב3
3. חישוב דציבלים (3 מטר): יש טבלה שמראה שבמרחק שאני נמצא (בין 2.5 ל3 מטר) ההנחתה 10DB~ יחסית למטר
(עקרונית יכולתי להכניס את הנוסחה המדויקת לפי המרחק , אבל אני יושב במרחק קבוע , לכן זה בסדר)

מצ"ב החישוב , אין כאן הנדסת טילים .. ;)
צפה בקובץ המצורף 56119

לגבי השאלה על האימפקט של ריבוי הוואטים , אני מסכים וזה גם הניסיון שלי , מגבר בעל הספק גדול יותר מצליח "לסחוט" מהרמקול ביצועים טובים יותר , אבל אני לא יודע להסביר איך זה מתכתב עם התוצאות ..

אני נוטה לחשוב שהסיבה היא שלמגברים חזקים יותר (בד"כ מסדרות גבוהות יותר) יש ספק כוח משופר ופחות רועש , שמסוגל לספק שינויים של זרם במהירות גם שיש שינויים פתאומיים בקטעי מוזיקה בעלי דינמיות גבוהה)

לכן בקטעים דינמיים יש למגבר מרובה וואטים יותר חוויה של כוח מתפרץ (בזמן שאתה בטוח שהמגבר ממש מתאמץ ואתה "סוחט" ממנו המון וואטים , אבל בפועל אתה שומע בעוצמה של 1W ובקטע המוזיקה המאתגר הוא דחף זרם בספייק של 4W , שזה 400% יותר ולכן נשמע יותר דינמי, אבל ממש לא מדגדג הספק של עשרות וואטים) , אבל זה רק ספקולציה (אני מהנדס , אבל לא מתמחה באנלוג , ובטח שלא באודיו ..)

יכול להיות שמדידת ה spl נכונה אבל יש לך חוסר דיוקים גדולים בהסברים ובחישובים.

לא פירטת אלו רמקולים, אבל הרגישות של כמעט כל הרמקולים כבר לא נתונה לפי וואט, אלא לפי 2.83 וולט, שמתאים לוואט אחד אצל רמקול של שמונה אוהם, אבל עבור הרמקול שלך מדובר ב 89 db עבור יותר מוואט אחד בגלל שהעכבה נמוכה. ז"א הרגישות בעצם נמוכה יותר לפי וואט אחד. בנוסף לפעמים היצרן גם נותן הערכות מוגזמות לטובה.

כאשר אתה שם את כפתור הווליום במקסימום, המגבר מגביר בעוצמה קבועה של db, למרות שאין לו מושג מה עוצמת היציאה של המקור שלך, ולכן בד"כ התכנון הוא שמקסימום הספק מתקבל לפני המקסימום של הווליום, בשביל לפצות במקרים של יציאה חלשה של המקור, או גם למקרים בהם יש רמקולים עם עכבה גבוהה מ 8 אוהם.
לראיה, אנשים מגיעים לקליפינג של המגבר כשהם מסובבים את הווליום רחוק ימינה.

בנוסף הירידה של עוצמת המוזיקה בחלל סגור היא פונקציה מורכבת שתלויה בהחזרי הקירות על טווח התדרים, אבל היא בוודאות לא ירידה קלאסית של 3db כמו שכתבת בפוסט הפותח.

ייתכן שהטעויות בחישובים מבטלות אחת את השניה וה spl המחושב הוא גם זה שנמדד, אבל כדי לדעת בוודאות כמה וואט מנגנים, הכי בטוח זה למדוד גם את זה :)
 
נערך לאחרונה ב:

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
תודה.
תוכל לפרט בבקשה את מרכיבי המשוואה?

היי מאסטרו
אני לא אסתכן בלכתוב את המשוואה, אבל אם אתה מדבר על הפונקציה של מצב כפתור ווליום -> ווליום מוזיקה בחדר, אז הגורמים העיקריים הם הבאים בלי נדר:
עוצמת יציאת מקור
רגישות כניסה מגבר
מידת הגברה של מגבר. הפונקציה הזו פחות חד ערכית, כי זה לפי מימוש וטווח של כפתור ווליום וכו'.
נצילות רמקולים
מרחק וחדר בו הרמקולים מנגנים.

בטח שכחתי משהו.
עומר.
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
280
מעורבות
356
נקודות
63
יכול להיות שמדידת ה spl נכונה אבל יש לך חוסר דיוקים גדולים בהסברים ובחישובים.

לא פירטת אלו רמקולים, אבל הרגישות של כמעט כל הרמקולים כבר לא נתונה לפי וואט, אלא לפי 2.83 וולט, שמתאים לוואט אחד אצל רמקול של שמונה אוהם, אבל עבור הרמקול שלך מדובר ב 89 db עבור יותר מוואט אחד בגלל שהעכבה נמוכה. ז"א הרגישות בעצם נמוכה יותר לפי וואט אחד. בנוסף לפעמים היצרן גם נותן הערכות מוגזמות לטובה.

כאשר אתה שם את כפתור הווליום במקסימום, המגבר מגביר בעוצמה קבועה של db, למרות שאין לו מושג מה עוצמת היציאה של המקור שלך, ולכן בד"כ התכנון הוא שמקסימום הספק מתקבל לפני המקסימום של הווליום, בשביל לפצות במקרים של יציאה חלשה של המקור, או גם למקרים בהם יש רמקולים עם עכבה גבוהה מ 8 אוהם.
לראיה, אנשים מגיעים לקליפינג של המגבר כשהם מסובבים את הווליום רחוק ימינה.

בנוסף הירידה של עוצמת המוזיקה בחלל סגור היא פונקציה מורכבת שתלויה בהחזרי הקירות על טווח התדרים, אבל היא בוודאות לא ירידה קלאסית של 3db כמו שכתבת בפוסט הפותח.

ייתכן שהטעויות בחישובים מבטלות אחת את השניה וה spl המחושב הוא גם זה שנמדד, אבל כדי לדעת בוודאות כמה וואט מנגנים, הכי בטוח זה למדוד גם את זה :)

תודה על התשובה עומר , אני מקבל את כל מה שכתבת , זה לא סימולציה שלוקחת בחשבון את פרטי החדר , מדידת הרגישות לפי אמפליטודה , עכבה לא יציבה וכו'

פשוט מה שניסיתי להסביר זה שהמטרה שלי לא הייתה לעשות חישוב מדוייק , אלא לקבל תחושה באיזה עוצמה אני שומע כדי לוודא שאני לא גורם נזק לאוזניים שלי.

להבנתי סימולציה מדוייקת , שלוקחת את נתוני החדר וההחזרות שיש בו , את העכבה שמשתנה בתדר , קליפינג וכו' היא מסובכת ,ובכל מקרה ייתכן שהיצרן לא מדייק ואז החישוב לא יהיה מדוייק ממילא , אבל אני רוצה סדר גודל , לא חישוב מדוייק , אנחנו בפורום של מוזיקה ואודיו , לא בפקולטה

אם יש לך דרך להעשיר את הפורום ולתרום מנסיונך כיצד ניתן לבצע חישוב מדוייק יותר אז נשמח ללמוד ;)
 
נערך לאחרונה ב:

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,863
מעורבות
988
נקודות
113
פשוט מה שניסיתי להסביר זה שהמטרה שלי לא הייתה לעשות חישוב מדוייק , אלא לקבל תחושה באיזה עוצמה אני שומע כדי לוודא שאני לא גורם נזק לאוזניים שלי.

מד רעש (מד דציבלים) בנקודת האזנה לא יענה על השאלה שלך ?
ארז
 

ronengolanpt

אוהב את התחום
הודעות
280
מעורבות
356
נקודות
63
מד רעש (מד דציבלים) בנקודת האזנה לא יענה על השאלה שלך ?
ארז

אתה צודקים , ואכן ביצעתי מדידת SPL

התובנות שניסיתי להעביר הם בעיקר:
1. מודעות לחשיבות הוואט הראשון
2. חשיבות השמירה על עוצמה סבירה להגנה על האוזניים היקרות שלנו
3. עוצמת השמע אינה הסיבה להגברה מרובת וואטים , יש סיבות אחרות

צורת החישוב המדוייקת , ותוצאות המדידה שלי נראית לי פחות מעניינות את הפורום , סיפרתי אותם כחלק מהסיפור של איך הגעתי לחישוב על זה , ומה התובנות שלקחתי משם , ואני חושב שזה העיקר שצריך לקחת מהפוסט
 

robo7

אוהב את התחום
הודעות
454
מעורבות
86
נקודות
28
המטרה שלי הייתה לוודא שאני לא גורם נזק לאוזניים שלי.

....סימולציה מדוייקת ....
באתרים המתמחים ברעש ונזקיו יש טבלאות המתבססות על
עצמה(ממוצעת) ומשך הרעש.
זה לא לגמרי מדויק מפני שיש הבדלים קלים בנתונים בין האתרים והמדידה לא מתייחסת לערכי שיא
שקיימים במוסיקה.
הפיקים עלולים לדרוש גם הספק X 100 מהמגבר לכן צריך לודא
א. שאינו מגיע לקטימה (מדידה במוצא)
ב. מדידה peak SPL בנקודת ההאזנה. הרגישות של הרמקול יורדת בעצמה גבוהה, ומשתנה בין רמקול לרמקול.

ערכי שיא משתנים במוסיקה לכן קשה להגיע לסימולציה מדויקת.

R
(ורד)
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אבל בפועל אתה שומע בעוצמה של 1W ובקטע המוזיקה המאתגר הוא דחף זרם בספייק של 4W ,

את הספייק הזה, לא ניתן למדוד במדוייק כתוצר של SPL , אלא רק בעזרת אוסילוסקופ , ו- CURRENT PROBE בעל ספקטרום רחב... רק אז תוכל לאמוד נכונה את גודל הפולס של המגבר.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,344
מעורבות
854
נקודות
113
למגברים יש פרמטר שנקרא gain

המשמעות היא שמתח הכניסה (שמגיע מהמקור) מוכפל בגיין, מה שמהווה את מתח המוצא של המגבר.
גיינים אופיניים הם באזור ה 26
דוגמא - סידי שמוציא 1v לתוך מגבר עם גיין 26, יוציא מתח 26 וולט החוצה. חבר אותו כך לרמקולים ותקבל ל"ג בעומר בבית.
הזרם היוצא מהמגבר נקבע על פי עכבת הרמקולים. ככל שעכבת הרמקולים נמוכה, הזרם בכניסת הרמקולים עולה ולכן ההספק עולה (מתח כפול זרם זה הספק)
עכבת רמקולים גבוהה תמשוך פחות זרם (ואז פחות הספק) ותקל על המגבר. (לכן מתחבר למה שרוזי כתב למעלה, המגבר צריך להיות מסוגל ״לספק את הזרם״ שהרמקול ״מושך״).

אבל המגבר כמגבר לא מעניין אותו כלום, הוא מכפיל ב 26 ומוציא 26 ווולט (בהנחה כרגע שלא נכנסים לתחום הקליפינג)

אז מה עושים כדי לא לפוצץ הרמקולים? מנחיתים!!

כפתור הווליום מוריד את מתח הכניסה שוצא מהמקור לפני ששולח אותו למגבר. כך המתח שנכנס למגבר יורד משמעותית ולכן גם מתח המוצא שלו יורד. אבל המגבר, על הפפו שלו, הוא מכפיל ב 26.

העקרון הזה תקף גם לקדם ופואר וגם לאינטגרייטד. בתוך המגבר המשולב יש מנחת\אטניואטור\קדם (שלשת המילים אומרות את אותו הדבר), וכן דרגת הגברה עם gain קבוע.

אז כל הוואט הראשון הזה בעקרו שווקי, היצרן מנסה להגיד בשפה אודיופילית שבעקרון המגבר "הוא טוב". ז"א לא מעוות ומסוגל לספק צליל נקי מפורט וכו.

לגבי נלסון פאס, אם תחפרו בפורומים DIY שפעיל בהם, הוא טוען שה 30.8 שלו הוא הכי מוזיקלי ומסוגל לדחוף גם רמקולים יחסית קשים. בדיוק מהסיבה שציינת, שחצי מהווליום דורש חצי מההספק ובווליום ביתי סביר לא צריך כל כך הרבה וואטים. פעם חיברתי את הפאס 30 וואט לוונשוויקרט העצומים של אלדר, וואלה דחף אותם סבבה ממש ונשמע אחלה. (פרמטר חשוב אחר הוא הדאמפינג אבל זה לשרשור אחר)

בקיצור זה לא העניין של הוואט הראשון, אלא שעדיף לקנות מגבר שבנוי נכון עם פחות וואטים מאשר מפלצת 400 וואט שנשמעת קקה (נניח בהקצנה איזה רסיבר). קלאס a גם לא מבטיח איכות, אני דווקא בדרך כלל מעדיף a/b (שמשווה מגברים של אותו יצרן)
 
נערך לאחרונה ב:

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,362
מעורבות
811
נקודות
113
מעניין האם מגבר של קלאס A שמוציא 100וואט למשל זהה בתוצאה כמו מגבר קלאס AB עם 300 וואט (חברה זהה כמובן) באותה עוצמת הגיין של פרה...
זה אומנם off topic, אך גם מעניין האם יש יתרון מגבר א' מול ב' של מה שציינתי לעיל
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,820
מעורבות
906
נקודות
113
מעניין האם מגבר של קלאס A שמוציא 100וואט למשל זהה בתוצאה כמו מגבר קלאס AB עם 300 וואט (חברה זהה כמובן) באותה עוצמת הגיין של פרה...
זה אומנם off topic, אך גם מעניין האם יש יתרון מגבר א' מול ב' של מה שציינתי לעיל
כנראה שזה תלוי ברמקולים וגם עניין של טעם אישי
אני דווקא העדפתי את ה class A בהשוואה מאותו יצרן
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,396
מעורבות
1,784
נקודות
113
מה אתם מבלבלים את הביצים על הוואט הראשון ,לדעתי חשוב כל מה שיש אחריו וזה כולל התאמה של הגיין ביין הקדם למגבר ,זרם , ועוצמה , במגברים חלשים ברמקולים סטנדרטים מגבר חלש עם ואט ראשון מצויין נשמע חרא , אנמי ומרוח,בקיצור רובכם צריכים מגבר חזק וטוב עם הרבה זרם וואטים ,והתאמה למגבר של הציוד ,לא סובל מגברים חלשים שמורחים הכל במסווה של לכאורה מוזיקליות
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור