אני אומר שמה שהפלאפון יכול לצלם (במגבלות עדשה) הוא עושה זאת מעולה.
אני אישית אוהב ויופיינדר וזום נרחב אז לכן מעדיף מצלמה אבל רבות מהתמונות שאנחנו מצלמים עם מצלמות אפשר עם פלאפון, עם כל הכבוד לצמצם הפתוח שיכול למחוק רקע אבל לא בטוח שזה תמיד נותן את התוצאה היפה ביותר.
צילום קלאסי של אופנה נעשה עם עדשות המאפשרות מחיקת רקע, אבל בצילומי רחוב אנלא בטוח שאני רוצה למחוק את הרקע.
אני צריך ללמוד על עיוותים? בפלאפון אין לי את זה והוא גם על מצב 16:9 שנותן תמונה הרבה יותר רחבה (תרתי משמע) ובמסך שלו היא בוודאי נחמדה למדי.
לא מעניין אותי לצלם כל רוכל בשוק עם רקע מטושטש, הוא לא עד כדי כך מעניין שאמחק עבורו את הרקע.
בינתיים בפלאפון יש לי אחלה חשיפות וגוונים, ובקומפקטית יש זום.
בDSLR הקנונית יש אחלה עומק דינמי אבל חדות וחשיפות בעיקר, לא משהו.
אם בפלאפון השמיים יהיו כחולים אצל גיברת קנון הם לרוב יולבנו, מה לעשות, המעבד של המצלמות לרוב הוא ימי הביניים לעומת זה של פלאפונים עם מצלמות טובות.
לסיום, מזמן לא שמעתי על טענות עיוות של 24, פעם מזמן היה דיבור כזה... יש לי 16-35, שם אכן יש עיוות אבל גם שם, אם אתה משתמש בה נכון, אפשר להביא דברים יפים.
אגב 24-70 היא עדשה שיש לרוב צלמי העיתונות בעולם, נחשבת למאסט ועולה הון.
בקיצור אם העדשה שבחנת היתה 28 אפילו עם צמצם קצת סגור יותר, היא היתה יותר רלוונטית.