תודה רבה וכל הכבוד על האירוע -- האירגון והביצוע -- הן של Morel והן של DTOWN
אני בכלל לא בטוח שהייתה בעייתיות כלשהי עם המקור ו/או ההגברה ו/או הרמקולים ו/או הכבלים ו/או החשמל ו/או החדר -- ולא שברור לי גם איך אפשר לדעת בביטחון כזה מה החולייה החלשה בשרשרת משמיעת התוצאה הכוללת בלבד, בלי להכיר
היטב היטב את השפעת
כל אחד מהם בנפרד.
-- מבחינתי הבעייה העיקרית והבסיסית הייתה עם
ההקלטות של קטעי המוסיקה שנבחרו להדגמות, שכולן עברו הרבה processing, עם echo ו-reverb ומיקרופונים קרובים וקומפרסייה ומי יודע מה עוד. לא הייתה שום הקלטה אקוסטית פשוטה שאפשר הייה לדעת אפילו אם הגוונים של הכלים דומים לאיזושהי מציאות או לא....
למשל, הייתה הקלטה של האדאג'ו של אלבינוני, לאורגאן ולכלִי מיתר סולו, שנשמע לי כמו קונטראבאס סולו ברגיסטר גבוה, אבל לא ידעתי לומר בוודאות אם זה לא אולי צ'לו עם נזלת. היו כל מיני כלי נקישה גבוהים ומצילתיים שנשמעו יפה (אולי מדי?) עם מרחביות יפה, אולי גדולה מדי, ובהקלטה אחרת חליל אחד סולו נמרח לכל רוחב הבמה. לעומת זאת, בהקלטה (בעייתית) של תזמורת גדולה, כל הבמה קרסה ונשמעה צרה ומסכנה, כינורות חסרי ברק (לעומת ברק הייתר של כלים אחרים בהקלטות אחרות) , וכו'.
היו מקומות שנשמע הייה [מיד?]באס מוחזק לא רע, אבל לא שיורד ממש נמוך, ואני גם לא בטוח שלא הייה "חור" מעל המידבאס, ו/או הדגשת יתר של הגבוהים, שלרוב נותנת הרגשה של "פתיחות".
התרשמותי החזקה ביותרהייתה של פיספוס
מאז'ורי בהדגמה -- שהרמקולים הודגמו בעצם בצורה שמנפחת ו"מרשימה" בעזרת הקלטות שזה האפקט שלהן, אבל האפקט הוא סינתיטי ולא נותן תחושה שאני יכול להסיק ממנה משהו לגבי איך הרמקולים ישמעו עם הקלטות נייטראליות יותר.
בנוסף, הרקולים הייו ב-toe-in מועט מדי לדעתי, ושאלתי בעניין זה לא קבלה תשובה שהניחה את דעתי גם לאחר שניגשתי למהנדס לשאול שוב ספציפית, בתום הפגישה.
כך ש
מבחינתי, השורה התחתונה היא ש"יש שם משהו טוב", אבל שמההדגמה
הזו, אני אישית לא יכול להסיק הרבה, לא לכאן ולא לכאן, וחבל.
אולי כדאי להמליץ ל-Morel על כמה דיסקים טובים להדגמות... או אולי לעשות כמה ניסויים בעניין מיקום הרמקולים בחדר וה-toe-in... דברים כאלה...
עמיר