סבלנות וסובלנות בפורום


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
לפי ״פנטזיה״ של וולט דיסני יש המון יצורים בפסטורלית
זה לא הגיע מבטהובן -- הכותרת של המלחין הייתה משהו כמו "התעוררות רגשות שמחה כשמגיעים לכפר" -- לא שום דבר שקשור בפגסוסים ובפאנים או מה שזה אצל דיסני :)

רפי לבי, הצייר ומקים חוג השוואות-הביצועים המיתולוגי, טען שדיסני הרס לו את הסימפוניה :)

עמיר
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
אני דווקא טוען שהסרט הזה עשה רק טוב.
פתאום ילדים מסוגלים להאזין לדברים כמו ״פולחן האביב״ של סטרווינסקי.

או, בצורה יותר כללית, להקשיב ולחוות חוויה ויזואלית תוך כדי מוזיקה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
אני דווקא טוען שהסרט הזה עשה רק טוב.
פתאום ילדים מסוגלים להאזין לדברים כמו ״פולחן האביב״ של סטרווינסקי.

או, בצורה יותר כללית, להקשיב ולחוות חוויה ויזואלית תוך כדי מוזיקה.
זה לא רק טוב, נטו, זה רק גם טוב :)

הייה לזה את הייתרון של חשיפה של קהל אדיר למוסיקה שלא הייו מגיעים אליה אחרת.

יחד עם זה, ובלי לבטל את הנ"ל, עדיין זה מטעה לגבי כוונות היוצרים בחלק מהיצירות, כולל "פולחן האביב" ו"הפאסטוראלית" האמורים, ההיפופוטאמים (חביבים ככל שייהייו) של "מחול השעות", הקווים של הטוקאטה ופוגה של באך, "מפצח האגוזים", ו"Ave Maria" של שוברט.

הדבר הייחיד שקלע למטרה במדוייק (למעט עכבר במקום ילד) הייה "שוליית הקוסם".

אפשר איכשהו לקבל גם את "לילה על הר קרח", למעט אולי הסיום (שאני לא זוכר מה הייה בו במדוייק).

עמיר
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
אני חושב שפשוט צריך להסביר את זה למאזינים חדשים - צעירים ומבוגרים.
בסיגנון של:
"הסרט שאתם הולכים לראות, ילדים, הוא לא מה שהמלחין "רצה" לתאר, אלא רעיונות דמיוניים של יוצרי הסרט.
תהנו, ואחר כך תאזינו רק למוזיקה ותנסו ליצור לעצמכם רעיונות אחרים בדימיון".
וזו תהיה חוויה מאין כדוגמתה.

ככה עשתה אמא שלי כשהייתי בן 4, והיא הושיבה אותי על השטיח ושמה לי תקליט של Vltava בניצוח טוסקניני.
התקליט הזה ניגן איספור פעמים כל השנים האלה. יש לי אותו עד היום, הוא כבר בלתי שמיע לגמרי, אבל ערכו הריגשי עצום.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
אני חושב שפשוט צריך להסביר את זה למאזינים חדשים - צעירים ומבוגרים.
בסיגנון של:
"הסרט שאתם הולכים לראות, ילדים, הוא לא מה שהמלחין "רצה" לתאר, אלא רעיונות דמיוניים של יוצרי הסרט.
תהנו, ואחר כך תאזינו רק למוזיקה ותנסו ליצור לעצמכם רעיונות אחרים בדימיון".
וזו תהיה חוויה מאין כדוגמתה.

ככה עשתה אמא שלי כשהייתי בן 4, והיא הושיבה אותי על השטיח ושמה לי תקליט של Vltava בניצוח טוסקניני.
התקליט הזה ניגן איספור פעמים כל השנים האלה. יש לי אותו עד היום, הוא כבר בלתי שמיע לגמרי, אבל ערכו הריגשי עצום.
אני מניח שמה שאמא שלך עשתה עם "מולדתי" הייה פשוט לתת לך לשמוע את המוסיקה כפי שהיא, בלי להסביר לך על זה שייש מלחין, וייש מבצע, וייש פרשנות, ובמקרה הזה יש גם "תוכנית" שלמה (זו מוסיקה תוכניתית!) על שני מעיינות, שמתאחדים והופכים לנהר שוצף, שעובר על פני יערות, וייש הדים של צייד, והשתקפויות במיים, וכל מיני דברים כאלה.

אז או שדמיינת משהו לעצמך, או שלא, אבל לא קיבלת תמונה חיצונית, חזקה ומשכנעת, מהסוג שיכול לעצב ולהשתלט על החוויה שלך, במיחד אם אתה קטן ונתון להשפעה, עם משהו אחר שסותר את הכוונה המקורית ו/או את מה שאתה דמיינת.

ואני לא בדיוק מבין מה הקשר בין מה שאמא שלך עשתה איתך לבין מה שאתה מציע לעשות עם סרטים כמו "פנטאסיה"...

עמיר
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
מה שאמא שלי עשתה היה פשוט:
אחרי הסיפור ה״רישמי״ על שני הנחלים, היא אמרה:
עכשיו נשמע שוב, ואתה תדמיין בראש סיפור אחר, מה שהמוזיקה מצטיירת לך, ואחר כך ספר לי.
נדמה לי שיצא לי משהו עם ים ואוניות.
זה היה באלף הקודם...

וזו חוויה שלא אשכח. לתת לי אור ירוק לדמיין עם מוזיקה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,950
מעורבות
2,947
נקודות
113
מה שאמא שלי עשתה היה פשוט:
אחרי הסיפור ה״רישמי״ על שני הנחלים, היא אמרה:
עכשיו נשמע שוב, ואתה תדמיין בראש סיפור אחר, מה שהמוזיקה מצטיירת לך, ואחר כך ספר לי.
נדמה לי שיצא לי משהו עם ים ואוניות.
זה היה באלף הקודם...

וזו חוויה שלא אשכח. לתת לי אור ירוק לדמיין עם מוזיקה.
אוקיי, רק לאחר ההסבר המפורט הבנתי איך החלק הראשון והשני בפוסט הקודם שלך משתלבים :)

אני לא זכיתי לחינוך כזה -- רק למדתי בעצמי מספרים, כמו "עולם הסימפוניה" של גרדנויץ, "עולם המונחים" של שליטא, וכל מיני אינציקלופדיות, וכמובן גם עטיפות תקליטים.

כך למדתי גם לזהות כלים -- הייה כתוב שבמקום מסויים יש סולו לאבוב, אז שמתי לב איך הוא נשמע...

וכייון שהדמיון החזותי שלי אינו מפותח במיוחד, לא התעמקתי יותר מדי בסיפורים.

רק במאוד מעט מקרים יש לי אסוציאציה ויזואלית של המוסיקה -- למשל בסוף הפרק הרביעי -- ה"מארש לגרדום" -- מתוך הסימפוניה ה"פנטאסטית" של ברליוז, שבו יש את מוטיב האהובה, איבחה בתזמורת כמו נפילת גיליוטינה, פיציקאטו במיתרים לתיאור הראש המתגלגל, ורעש גדול, כולל תוף-צד/צבאי לתשואות ומחיאות הכפיים של הקהל...

עמיר
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
278
מעורבות
212
נקודות
43
אבא שלי השמיע פאריד אל אטרש - ואואחד אסוציאציה .
רק שהסבל הזה יגמר כבר .
וכשהו ניגמר והייתי כבר
בתחילת האושר הוט היה מקנח באום קולטום.
:כל-הכבוד::כל-הכבוד:
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,201
מעורבות
737
נקודות
113
אבא שלי השמיע פאריד אל אטרש - ואואחד אסוציאציה .
רק שהסבל הזה יגמר כבר .
וכשהו ניגמר והייתי כבר
בתחילת האושר הוט היה מקנח באום קולטום.
:כל-הכבוד::כל-הכבוד:
חחחחחחחחחחח
ה ר ג ת אותי
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
סבתי עליה השלום היתה אומרת לי . מנוחתה עדן :מלאך:

" די חמוד די ,כבר למדתי את זה בעל פה די"


או

"מה הם לא התעייפו? כל היום מנגנים"

המוסיקה היתה הקונצרטו של מנדלסון לכינור
והסימפוניה 5+8 בטהובן עם טוסקניני על פטיפון עם ראש עם מחט ספיר מתהפכת

נו

כבר אז הייתי חפרן :מאזין: נונדניק
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור