סאונד טוב, ובזול עם רמקולים מדפיים מוגברים


רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
316
מעורבות
299
נקודות
63
בואו ונשמע חכם ובזול. בואו ונשמע מערכות סטריאו באיכות טובה ומספקת שיאפשרו להמונים מכל הגילים, המינים, המגדרים והמגזרים לזנוח את פתרון הסאונד בר, ולעשות את דרכם חזרה לתחום מערכות הסטריאו הדו ערוציות שנותנות הפרדת צלילים טובה יותר ובמת סאונד רחבה יותר מכל מקרן-צליל. החלק הראשון יעסוק ברמקולים קומפקטיים שאפשר להניח על המזנון משני צידי הטלויזיה בחדר השינה או בחדר קטן אחר שגודלו עד 15 מ״ר ואפילו בסלון בינוני שגודלו עד 20 מ״ר. עם רובם משווקים גם מעמדים תואמים, בתוספת תשלום קלה, למי שהטלויזיה שלו תלוייה על הקיר.

כדי לא לסבך את העניינים כבר על ההתחלה אלו יהיו זוג רמקולים מוגברים קבועים, לא ניידים, שחייבים להיות מחוברים לחשמל ושניתן להזרים אליהם תוכן מכל מכשיר נייד או מהטלויזיה.

1. ההמלצה הראשונה היא זוג רמקולי APPLE HOMEPOD 2. נכון, היא מוגבלת לאפליסטים בלבד, כמוני אבל איכות הסאונד שתקבלו מהם (ואני מדבר בהסתמכות על היכרות רבת שנים עם הדגם הקודם) היא נפלאה, ביחס למחיר. לא אשכח את היום שבו שמעתי אותם לראשונה, בקיץ 2018 בחנות אפל בהמבורג, יצאתי המום מאיכות הצליל בכל שיר או קטע שהזרמתי לתוכם החל מזמרת הסופראן רנה פלמינג ועד לאריק קלפטון עם ליילה. וזה היה רק מרמקול אחד. ברבות הימים שמעתי אותם בסטריאו אצל חבר שרכש אותם והמשכתי להתמוגג לכל אורך ביקוריי אצלו. ההמלצה הזו באה בישראל עם כוכבית - אפל ישראל לא מאפשרת יבוא רשמי שלהם ולכן אפשר לקנות אותם רק ביבוא מקביל. יש כמה רשתות סלולאר שמייבאות אותן עצמאית מארצות שונות באירופה, ומציעות אותן בכ-3400 ₪ לזוג.

2. ההמלצה השניה היא זוג רמקולי KEF דגם LSX 2. אלו רמקולים משובחים מאוד בתנאי שהם לא מתפקדים כרמקולי מחשב כשאתם יושבים קרוב מאוד אליהם. טוויטר היוני קיו שלהם שמשולב בתוך יחידת המיד מביא לכך שהתערובת נשמעת מקרוב חדה וחריפה הרבה יותר מדי. תתרחקו מהם למרחק של כשני מטרים לפחות והם יישמעו מצויין. רמת הפירוט שלהם טובה מאוד, היכולת הקולית משכנעת גם ספקן כמוני, הבאס עמוק ומוגדר היטב, ואם חסרים באסים, אפשר לחבר להם סאב וופר תואם.
המחיר לזוג נע בחנויות בין 5600 ל-5800 ₪. זוג מעמדים תואמים יעלה כ-1800 ₪.

הקטגוריה השניה כוללת זוגות רמקולים מוגברים שמחוברים אחד לשני בכבל רמקולים. זאת משום שהם פועלים בשיטת ״אדון ועבד״ כשרמקול אחד הוא הרמקול האקטיבי שבתוכו נמצאת ההגברה ואילו הרמקול השני הוא רמקול פאסיבי - שאיננו כולל הגברה. הפתרון הזה כמובן מוזיל את המחיר שנע סביב כ-3000 ₪ פחות או יותר.

1. ההמלצה הראשונה היא זוג רמקולי AUDIOENGINE דגם A5+ ויירלס. במשך כשלוש וחצי שנים בעשור הקודם הייתי מרותק לבית. מה שחיבר אותי לעולם ולמוסיקה היה מחשב אפל איימק וזוג רמקולים מהדגם הקטן יותר A2+. זה החזיק אותי בתקופה קשה והעניק לי הנאה מרובה ככל הניתן ממוסיקה באיכות טובה ומספקת. בצוק העיתים, לעולם לא אשכח את חוויית השמע הזו. אם לא הייתי מוגבל אז מבחינת מקום, הייתי הולך על ה-A5+ , ועכשיו אתם מבינים את עומק ההמלצה הזו. המחיר לזוג כ-2600 ₪. גם להם אפשר לחבר סאב וופר תואם.

בהמלצה על שאר הרמקולים בקטגוריה הזו, שלא שמעתי במו אוזני, אני מסתמך על דירוגי המגזינים הגרמניים אודיו וסטריאופליי, שציוני איכות הצליל שלהם מקובלים עלי כמהימנים לאורך שנים. כל הדגמים הבאים קיבלו ציוני איכות צליל שבין 76 אחוזים ל-84 אחוזים, מה שמוגדר כ״טוב״:

שלושת מומלצי הגרמנים הם: Q ACOUSTICS דגם M20 (כ-2600 ₪), TRIANGLE דגם BOREA 02BT (כ-2900 ₪), קליפש דגם THE FIVES (כ-3200 ₪. אפשר עם מעמדים תואמים בכ-1300 ₪ נוספים).
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
722
מעורבות
591
נקודות
93
אם טיפסת לכיוון ה6K (בצדק לדעתי), אני ממליץ בחום לנטוש את הסטיגמה לגבי ציוד אולפני בשימוש ביתי (בחלקה מוצדקת, כיום פחות). בשנים האחרונות יש כמה וכמה מוניטורים שהנחת העבודה בבסיס התכנון שלהם היא חדר רפלקטיבי - זה נובע בחלקו מהגידול העצום בשוק האולפנים הביתיים ובחלקו משום שגם באולפן הציוד הנוסף והריהוט מוסיפים חגיגה של החזרים גם כיש אקוסטיקה פסיבית.

ברמות מחיר האלה - Genelec G Four, Genelec G Five, Neumman KH120, Neumann KH150.
הג'נלקים אגב, מיועדים by design לשימוש ביתי למרות שהם כמעט זהים לסדרה אולפנית מקבילה.
בזול יותר - הJBL 308P (תמיר סקר אותו פה) נותן סאונד מעולה בכלום כסף. טיפוס במחיר בעולם הJBL -
708P, 705P (האסטטיקה הפלסטיקית-אולפנית שלהם עשוייה לבעס..).
אלו רמקולים משובחים מאוד בתנאי שהם לא מתפקדים כרמקולי מחשב כשאתם יושבים קרוב מאוד אליהם. טוויטר היוני קיו שלהם שמשולב בתוך יחידת המיד מביא לכך שהתערובת נשמעת מקרוב חדה וחריפה הרבה יותר מדי. תתרחקו מהם למרחק של כשני מטרים לפחות והם יישמעו מצויין.
אתה נוגע במשהו נכון לגבי היוני-קיו, אבל ההסבר (והפתרון) נכונים פחות: התרופה למעט חריפות/בהירות שלו היא ב-toe-out קטן, לא בהרחקה מנקודה ההאזנה. גם toe-in יעבוד אבל חראם על הבמה שתצטמצם (בד"כ). זה נובע מאפקט של דיפראקציה שמובנה בתכנון הקואקסיאלי (מאוד אופייני ליוני-קיו אבל קיים גם בקואקסים אחרים).
מן הסתם חווית ההתרחקות שציינת שקולה לשינוי בזוית (אם לא הגדלת את המרחק בין הרמקולים בהתאמה) ולכן פתרה עבורך את הבעיה.

מזכיר לגבי toe-in ו- toe-out - תמיד ביחס למצב בו הטוויטר מסתכל ישירות אלינו ולא ביחס למצב "רמקולים מיושרים לפי הקיר" (שהוא בעצם toe-out משמעותי).
רועי
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
316
מעורבות
299
נקודות
63
אם טיפסת לכיוון ה6K (בצדק לדעתי), אני ממליץ בחום לנטוש את הסטיגמה לגבי ציוד אולפני בשימוש ביתי (בחלקה מוצדקת, כיום פחות). בשנים האחרונות יש כמה וכמה מוניטורים שהנחת העבודה בבסיס התכנון שלהם היא חדר רפלקטיבי - זה נובע בחלקו מהגידול העצום בשוק האולפנים הביתיים ובחלקו משום שגם באולפן הציוד הנוסף והריהוט מוסיפים חגיגה של החזרים גם כיש אקוסטיקה פסיבית.

ברמות מחיר האלה - Genelec G Four, Genelec G Five, Neumman KH120, Neumann KH150.
הג'נלקים אגב, מיועדים by design לשימוש ביתי למרות שהם כמעט זהים לסדרה אולפנית מקבילה.
בזול יותר - הJBL 308P (תמיר סקר אותו פה) נותן סאונד מעולה בכלום כסף. טיפוס במחיר בעולם הJBL -
708P, 705P (האסטטיקה הפלסטיקית-אולפנית שלהם עשוייה לבעס..).

אתה נוגע במשהו נכון לגבי היוני-קיו, אבל ההסבר (והפתרון) נכונים פחות: התרופה למעט חריפות/בהירות שלו היא ב-toe-out קטן, לא בהרחקה מנקודה ההאזנה. גם toe-in יעבוד אבל חראם על הבמה שתצטמצם (בד"כ). זה נובע מאפקט של דיפראקציה שמובנה בתכנון הקואקסיאלי (מאוד אופייני ליוני-קיו אבל קיים גם בקואקסים אחרים).
מן הסתם חווית ההתרחקות שציינת שקולה לשינוי בזוית (אם לא הגדלת את המרחק בין הרמקולים בהתאמה) ולכן פתרה עבורך את הבעיה.

מזכיר לגבי toe-in ו- toe-out - תמיד ביחס למצב בו הטוויטר מסתכל ישירות אלינו ולא ביחס למצב "רמקולים מיושרים לפי הקיר" (שהוא בעצם toe-out משמעותי).
רועילא עניין של סטיגמות, זה עניין של חוסר ידיעה
לא עניין של סטיגמות, רק חוסר ידיעה. שמעתי על החברות האלה, לא מכיר את הדגמים הספציפיים. לגבי ה-KEF. הם היו אצלי על שולחן המחשב במרחק כ-70 ס״מ אחד מהשני.אי אפשר היה לקרב אותם עוד יותר כי אז הייתי מסתיר את מסך המחשב. הפתרון היה לראות קטעי יו טיוב כשאני יושב רחוק מהמחשב. בתום כמה נסיונות החלטתי שזה לא פרקטי, החזרתי אותם לחנות שנתנה לי אותם להדגמה בבית וירדתי מהרעיון לרכוש אותם.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
722
מעורבות
591
נקודות
93
לא עניין של סטיגמות, רק חוסר ידיעה. שמעתי על החברות האלה, לא מכיר את הדגמים הספציפיים. לגבי ה-KEF. הם היו אצלי על שולחן המחשב במרחק כ-70 ס״מ אחד מהשני.אי אפשר היה לקרב אותם עוד יותר כי אז הייתי מסתיר את מסך המחשב. הפתרון היה לראות קטעי יו טיוב כשאני יושב רחוק מהמחשב. בתום כמה נסיונות החלטתי שזה לא פרקטי, החזרתי אותם לחנות שנתנה לי אותם להדגמה בבית וירדתי מהרעיון לרכוש אותם.
היי רן. דיברתי על הסטיגמה הרווחת, לא הנחתי שהיא דווקא אצלך. היה חשוב לי לציין את זה כי יש בתחום הזה יציאות מעולות.
לגבי ה-Kef, השאלה אם ניסית toe-out כפתרון במקום להתרחק מהם. אם לא - אולי פספסת :). בכל אופן, הם לא מוגדרים כשולחניים או near-field אבל ראיתי אותם פה ושם על שולחנות עבודה. הסיטואציה של שולחן אגב, מייצרת התנהגות שונה מהצבה "מאווררת" יותר בחדר (גם אם קטן), ביחוד בבאס (תחשוב floor-gain על סטרואידים) ונטען לא מעט שזה מחייב תכנון יעודי לשולחן. חלק מהמוניטורים האולפניים מאפשרים כיוונון של ההעמדה שבחרת - צמוד-קיר, צמוד-שולחן, פינתי, באוויר הפתוח וכד'.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
316
מעורבות
299
נקודות
63
בכל הפרסומים של KEF מופיעות בתמונות שלוש אופציות הצבה של ה-LSX 2. משני צידי מסך מחשב, משני צידי טלויזיה ועל המעמדים הייעודיים.
לכן חשבתי על הרעיון מלכתחילה להשתמש בהם כרמקולים למחשב. לא צלח.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
804
מעורבות
314
נקודות
63
אני עדיין חושב ש Q-Acoustics 3020i מצויינים ביחס למחיר (1,300 ש"ח לזוג!) + מגבר מתאים.
בכל מקרה הבחירה היא בין חיווט של חשמל לשקע (לכל רמקול) או חיווט חשמל למגבר וכבל צליל לכל רמקול.
לא כזה הבדל גדול.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
316
מעורבות
299
נקודות
63
אסביר את הילך המחשבה שלי: מאזין או מאזינה ששוקלים לצאת מעדת הסאונד בר אומרים לעצמם ״אוקיי. אז כמו פעם צריך שני רמקולים״. ועכשיו מסבירים להם שלא - הם צריכים גם מגבר (אול אין וואן כולל סטרימינג) וגם שני רמקולים. ואז הם נרתעים כי לקפוץ מקופסא אחת לשתיים הם מוכנים, אבל מאחת לשלוש - זה כבר מחסום פסיכולוגי. לכן עדיף להתמקד לדעתי בזוג רמקולים מוגברים, שתי קופסאות בלבד.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
רן ,
כתיבה יפה מאוד .כרגיל .
אבל , אני מניח שהמספרים יעידו שהשוק הזה בגדילה דיי מטורפת .
לא זוכר את המספר - אבל זה שוק עצום .

שוק נוסף שבצמיחה ודווקא בהיי אנד - ראה כמה חברות חדשות , צעירות , פורצות דרך וגם מציגות את הנתונים שלהם על אמת ( ולא מגבר מ 50 עד 300 וואט כאילו מדובר בטכנולוגיה של חייזרים ) - צצו ב 5 שנים האחרונות .

עכשיו מבחינה אודיופילית נטוו - סאונד נטו - רמקולים אקטיבים , עובדתית הרבה ( הרבה ) ועוד פעם הרבה יותר פיוריסטים, לא נכנסים לבעיות מלכתחילה ( נניח קרוס) , מאפשרות תפירה הרבה יותר מדויקת בכל פרמטר כולל הגברה ומסלול הרבה יותר קצר ונטול חיווט מאשר השיטה המסורתית .

אז אני הייתי מציין אם - שאולי כדאי לאנשי ההי אנד ו אולטרה היי אנד - לשקול רמקולים אקטיביים . אם מדברים על סאונד נטו .

אבל כפי שכבר טענתי - התחביב הוא לא סאונד נטו - ואיש הטוב בעיניו יעשה .רק חשוב לציין שרמקול אקטיבי בתכנון טוב - יכול להשאיר אבק ל פאסיבי דיי בקלות .

כולל רמקול עם ציפויים מיוחדים .

גילוי נאות : אני לא מייבא או מציע רמקולים אקטיביים .
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
316
מעורבות
299
נקודות
63
רן ,
כתיבה יפה מאוד .כרגיל .
אבל , אני מניח שהמספרים יעידו שהשוק הזה בגדילה דיי מטורפת .
לא זוכר את המספר - אבל זה שוק עצום .

שוק נוסף שבצמיחה ודווקא בהיי אנד - ראה כמה חברות חדשות , צעירות , פורצות דרך וגם מציגות את הנתונים שלהם על אמת ( ולא מגבר מ 50 עד 300 וואט כאילו מדובר בטכנולוגיה של חייזרים ) - צצו ב 5 שנים האחרונות .

עכשיו מבחינה אודיופילית נטוו - סאונד נטו - רמקולים אקטיבים , עובדתית הרבה ( הרבה ) ועוד פעם הרבה יותר פיוריסטים, לא נכנסים לבעיות מלכתחילה ( נניח קרוס) , מאפשרות תפירה הרבה יותר מדויקת בכל פרמטר כולל הגברה ומסלול הרבה יותר קצר ונטול חיווט מאשר השיטה המסורתית .

אז אני הייתי מציין אם - שאולי כדאי לאנשי ההי אנד ו אולטרה היי אנד - לשקול רמקולים אקטיביים . אם מדברים על סאונד נטו .

אבל כפי שכבר טענתי - התחביב הוא לא סאונד נטו - ואיש הטוב בעיניו יעשה .רק חשוב לציין שרמקול אקטיבי בתכנון טוב - יכול להשאיר אבק ל פאסיבי דיי בקלות .

כולל רמקול עם ציפויים מיוחדים .

גילוי נאות : אני לא מייבא או מציע רמקולים אקטיביים .
דן תודה. מסכים עם כל מילה. רק לדייק מינוחים. הרמקולים שעליהם המלצתי בתחום המחיר של כ-3000 ₪, פרט לאפל הומפוד 2 אינם רמקולים אקטיביים, אלא רמקול מוגברים. זוג רמקולים אקטיביים הם רמקולים שאינם עובדים בשיטת אדון-עבד ואין ביניהם את החלוקה של רמקול אקטיבי אחד ורמקול פאסיבי שני שמחובר אליו בכבל רמקולים. רמקולים יכולים להיקרא אקטיביים רק אם יש בכל אחד מהם הגברה משלו, ואין שום כבל שמחבר ביניהם אלא כל אחד מהם מזיז את הממברנות באופן עצמאי.

ולגבי רמקולים אקטיביים במחירים גבוהים יותר - יש רבים וטובים כאלה במחירים של עד עשרות אלפי אירו או דולר לזוג. לא לאלה כיוונתי, אלא רק לתחליפי סאונד בר עבור הקהל הרחב, ולא האודיופילים.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
רן, פעם היית חי מדברים כאלה שהיית כותב ברייטינג - נחמץ הלב, תמשיך כך בפורום :).
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,706
מעורבות
217
נקודות
63
Hs 80 ימאהה מעולים.
אני שומע אותם ונהנה,צליל ניטרלי ולא מנופח
רמקול מושלם.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
אפל ישראל לא מאפשרת יבוא רשמי שלהם ולכן אפשר לקנות אותם רק ביבוא מקביל
חייב לציין
אין דבר כזה אפל ישראל. חנות idigital מציגה את עצמה כאילו היא כזו והם בסה״כ יבואנים
בדיוק כמו KSP , CDATA
בגלל התואר הזה שהם גנבו לעצמם הם מוכרים את המוצרים במחירים יקרים יותר משמעותית
תבדקו כל מוצר שלהם מול KSP עלות גבוהה משמעותית ללא שום סיבה!!! שום יתרון
פעם הם היו נותנים אחריות של אפל. גם זה נגמר
אז, שלא יעבדו עליכם
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
316
מעורבות
299
נקודות
63
חייב לציין
אין דבר כזה אפל ישראל. חנות idigital מציגה את עצמה כאילו היא כזו והם בסה״כ יבואנים
בדיוק כמו KSP , CDATA
בגלל התואר הזה שהם גנבו לעצמם הם מוכרים את המוצרים במחירים יקרים יותר משמעותית
תבדקו כל מוצר שלהם מול KSP עלות גבוהה משמעותית ללא שום סיבה!!! שום יתרון
פעם הם היו נותנים אחריות של אפל. גם זה נגמר
אז, שלא יעבדו עליכם
יש דבר כזה אפל ישראל. חברת אפל ישראל בע״מ הוקמה בשנת 2011. המנכ״ל שלה הוא רוני פרידמן ובהשפעתו נפתחה באפל ישראל בסוף העשור הקודם חטיבת מכירות. תפקידה של החטיבה הזו הוא להחליט איזה מוצרים מסחריים של אפל יוכנסו לשוק הישראלי - ומי יפיץ אותם בו (מה שקוראים בטעות יבואן). בעבר, ועוד לפני הקמתה של אפל ישראל היתה איידיגיטל (או בשמה הרשמי - אייקון) המפיץ הרשמי היחיד של אפל בישראל. זה כבר מזמן לא המצב. החברה השניה שקיבלה את זכות ההפצה הרשמית היתה סי דאטה ומאז מונו למפיצים ישראלים רשמיים גם רשת אייסטור, מפעילות הסלולאר הגדולות פלאפון, פרטנר, סלקום, חברת HOT, ולפני כשנתיים מונתה למפיצה רשמית גם KSP. כל המפיצים הרשמיים רוכשים את המוצרים ישירות מאפל ישראל.
 
נערך לאחרונה ב:

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
יש דבר כזה אפל ישראל. חברת אפל ישראל בע״מ הוקמה בשנת 2011. המנכ״ל שלה הוא רוני פרידמן ובהשפעתו נפתחה באפל ישראל בסוף העשור הקודם חטיבת מכירות. תפקידה של החטיבה הזו הוא להחליט איזה מוצרים מסחריים של אפל יוכנסו לשוק הישראלי - ומי יפיץ אותם בו (מה שקוראים בטעות יבואן). בעבר, ועוד לפני הקמתה של אפל ישראל היתה איידיגיטל המפיץ הרשמי היחיד של אפל בישראל. זה כבר מזמן לא המצב. החברה השניה שקיבלה את זכות ההפצה הרשמית היתה סי דאטה ומאז מונו למפיצים ישראלים רשמיים גם מפעילות הסלולאר הגדולות פלאפון, פרטנר, סלקום, חברת HOT, ולפני כשנתיים מונתה למפיצה רשמית גם KSP. כל המפיצים הרשמיים רוכשים את המוצרים ישירות מאפל ישראל.
זה שיש חברה לא קשור. יש גם מרכז פיתוח שלהם
אבל זה לא תואם את הסטנדרט שלהם במקומות אחרים
למשל אין אפשרות לקבל הרחבת אחריות של אפל בארץ
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
316
מעורבות
299
נקודות
63
שוב טעות. יש אפל ישראל בע״מ, לצד כל מרכזי הפיתוח בהרצליה ובחיפה פועלת בתוכה חטיבת מכירות שקביעת ערוצי ההפצה הוא אחד התפקידים שלה. לגבי הסטנדרטים שלהם - הם משתנים ממדינה למדינה. למשל את רמקול ההומפוד המקורי (לא דור 2), אי אפשר היה להשיג בהפצה רשמית של אפל ובחנויות אפל הרשמיות במדינות אירופיות חשובות כמו שוודיה או אוסטריה. בדור השני הם מפיצים את המוצר רשמית ברוב מדינות אירופה, אבל לא ביוון, וזו רק דוגמא. ועוד משהו - הרחבת אחריות של אפל עצמה ניתנת רק במדינות שאפל מפעילה בהן בעצמה חנויות. בישראל אפל החליטה שלא להפעיל חנויות בעצמה אלא להשאיר את כל ערוץ השיווק למפיצים רשמיים, שהם ייפתחו חנויות.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
טוב לא משנה. לא רציתי להפריע לשרשור רק לציין שאידיגיטל הם לא אפל סטור והמחירים ההזויים שלהם לא מוצדקים

אגב לגבי השרשור אני משתמש במשרד בזוג רמקולים של סונוס One
זול מאד , עובד מדהים ויחסית למחירם איכותיים ביותר
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
316
מעורבות
299
נקודות
63
טוב לא משנה. לא רציתי להפריע לשרשור רק לציין שאידיגיטל הם לא אפל סטור והמחירים ההזויים שלהם לא מוצדקים

אגב לגבי השרשור אני משתמש במשרד בזוג רמקולים של סונוס One
זול מאד , עובד מדהים ויחסית למחירם איכותיים ביותר
אתה צודק. המחירים של איידיגיטל וגם אייסטור גבוהים, לדעתי ללא הצדקה. רכשתי מאיידיגיטל בשנים האחרונות רק שני מחשבים איימק ומק מיני שמשמש אצלי כמחשב מוסיקה בלבד. את כל שאר המוצרים של אפל (אוזניות, סטרימרים, אייפדים, אייפון) אני מקפיד לרכוש ב-KSP או באייבורי במחירים זולים הרבה יותר.

לגבי הרמקולים מהדור הקודם של סונוס שמעתי גם הוואן וגם את הפייב בחנויות באנגליה ובגרמניה ב-2018 מול הומפוד דור ראשון של אפל, והעדפתי חד משמעית את הרמקול של אפל. אולי בדור הנוכחי עם ארה 100 וארה 300 זה שונה, לא יודע.
 

stam

אוהב את התחום
הודעות
243
מעורבות
86
נקודות
28
אם טיפסת לכיוון ה6K (בצדק לדעתי), אני ממליץ בחום לנטוש את הסטיגמה לגבי ציוד אולפני בשימוש ביתי (בחלקה מוצדקת, כיום פחות). בשנים האחרונות יש כמה וכמה מוניטורים שהנחת העבודה בבסיס התכנון שלהם היא חדר רפלקטיבי - זה נובע בחלקו מהגידול העצום בשוק האולפנים הביתיים ובחלקו משום שגם באולפן הציוד הנוסף והריהוט מוסיפים חגיגה של החזרים גם כיש אקוסטיקה פסיבית.

ברמות מחיר האלה - Genelec G Four, Genelec G Five, Neumman KH120, Neumann KH150.
הג'נלקים אגב, מיועדים by design לשימוש ביתי למרות שהם כמעט זהים לסדרה אולפנית מקבילה.
בזול יותר - הJBL 308P (תמיר סקר אותו פה) נותן סאונד מעולה בכלום כסף. טיפוס במחיר בעולם הJBL -
708P, 705P (האסטטיקה הפלסטיקית-אולפנית שלהם עשוייה לבעס..).
זה בהחלט מעניין וחשוב,
אבל האם אין למוניטורים אופי סטרילי יותר ופחות מהנה?
הם גם לא מיועדים להאזנה מקרוב?
בנוסף האם אתה חושב שזוג מוניטורים אקטיביים טובים יכולים להוות תחליף ראוי למערכת בחדר קטן, למי שמחפש צליל 'אודיופילי'
כמובן בהתאם למחיר וכו' (מניח שבשוק המקצועי המחירים רגועים יותר בהרבה כך שבהנחה שהרמקול טוב לא בטוח שהמחיר משחק)?
תודה.
 

stam

אוהב את התחום
הודעות
243
מעורבות
86
נקודות
28
דן תודה. מסכים עם כל מילה. רק לדייק מינוחים. הרמקולים שעליהם המלצתי בתחום המחיר של כ-3000 ₪, פרט לאפל הומפוד 2 אינם רמקולים אקטיביים, אלא רמקול מוגברים. זוג רמקולים אקטיביים הם רמקולים שאינם עובדים בשיטת אדון-עבד ואין ביניהם את החלוקה של רמקול אקטיבי אחד ורמקול פאסיבי שני שמחובר אליו בכבל רמקולים. רמקולים יכולים להיקרא אקטיביים רק אם יש בכל אחד מהם הגברה משלו, ואין שום כבל שמחבר ביניהם אלא כל אחד מהם מזיז את הממברנות באופן עצמאי.

ולגבי רמקולים אקטיביים במחירים גבוהים יותר - יש רבים וטובים כאלה במחירים של עד עשרות אלפי אירו או דולר לזוג. לא לאלה כיוונתי, אלא רק לתחליפי סאונד בר עבור הקהל הרחב, ולא האודיופילים.
ה lsx ii והמוניטורים שציין @RB68 גם אקטיביים, לא?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור