"מה שעושה טוב" מבטל כל הגדרה באשר היא. כל אחד לעצמו. ואין שום יתד ועוגן להיאחז בה.
אני אין לי "נשק" זולת טיעון הגיוני. לא ברור לי השימוש בהטיות של ריאלי שאתה עושה. אני מחפש גם טוב וגם ריאלי וגם הכל. לא מבין את הסתירות שאתה מייחס בין כל מושג ומושג.
בקשר לעניין הכספי...רוצה מערכת מהנה ואודיופילית ב 10 אלפים ש"ח? אז ככה, תשוטט באתרי חול ותמצא... רמקול hifibox 500 של גרונדיג , רסיבר מנורות saba studio1 הדגם הראשון , ואו saba sti-18, קומפקט דיסק הגון מלפני עשור, ואו טרנספורט + ממיר נחמד , אולי אפילו תוכל לסחוט בתקציב ממיר סטרימר כדי לבחון סוג צליל אחר. לבחירתך. רוצה עוד אופציה? יש ויש. מה שמחבר את כל האפשרויות היותר זמינות כלכלית הוא הרצון להגיע למשהו מיוחד ונעים בצליל, שמעודד האזנה, וכל סה נסמך על ההבנות המוקדמות והציפיות. איזון טונאלי זה החשוד המיידי.
אגב, אני בזמן האחרון מאיץ באנשים להאזין לרדיו FM הישן והטוב, כי אני מזהה נקודה אודיופילית גם במדיה הזאת, האם זה תואם את התיאוריה של ההתנשאות ואו חוסר העניין במעוטי יכולת? רדיו ב 500 ש"ח וסטרימינג של הטבע ונהנים.
יש קשר מועט בין מה שאדם יכול לעשות בנקודת זמן מסויימת מבחינה מעשית לבין דיון תיאורטי. זה שאדם מסויים לא יכול להשקיע בפרארי לא סודק את ההבחנה שייתכן שזאת המכונית הספורטיבית המהנה ביותר לנהיגה. והעובדה שכרגע אני אינני יכול להשקיע בחדר האזנה משובח לא גורעת מהצורך בו.
קודם כל, אין שום שמץ בעיה עם "כל אחד לעצמו". זה מצויין, ואין שום צורך או הכרח בעוגנים כלשהם. וכאמור, כל אחד יכול למצוא כאלה שטעמם דומה לשלו, ולדון איתם על כל מה שרוצים, להתווכח, ללמד, ללמוד, אין בעייה. אפשר לקבל/לתת רעיונות וכיוונים גם מ/לאלה שטעמם שונה.
בקשר לעניין הכספי, אתה בגישה ש"אם אין לחם, תאכלו עוגות". נראה שאתה לא קולט עד כמה לאלה שיש להם בעיה כלכלית, ודואגים איך יגמרו את החודש, ומה יעשו בחודש הבא, אין רלוונטיות גם ל-10,000 ש"ח או חצי מזה עבור מערכת.
התנשאות זה לא אומר תמיד, בכל הזדמנות ובכל הקשר. למשל, נושא הרדיו יכול להיות נטול ענייני ונטול התנשאות, אבל אם מישהו חושב שבגלל שהוא מסוגל ליהנות מצליל טוב פחות, או שהוא מוצא איכויות שאחרים לא, הוא עדיף על אחרים שלא, אז זו כן התנשאות. מה שמאפיין התנשאות זה שחושבים שבגלל סיבות כאלה ואחרות, עדיפים על מישהו אחר.
אשר לפרארי, אני לגמרי לא בטוח שכל חובבי המכוניות הספורטיביות יסכימו איתך דווקא עליה כמכונית המהנה ביותר, ויש כאלה שיכולים להרשות לעצמם את הפרארי העילית ביותר ומעדיפים מכוניות אחרות.
אבל אם מדברים לא ספציפית על מכוניות
ספורטיביות, אלא על חובבי רכב מכל הסוגים, יש כאלה שיתענגו על כל שבריר שניה בתאוצה בין 0 ל-100, גם אם יצטרכו לוותר לצורך כך על המזגן, ויש כאלה שלא מתחיל לגרד להם העניין של 0-100, במיוחד כשכמעט כל הזמן הם בפקקים, והם מעדיפים נסיעה נוחה ככל האפשר, שקטה ככל האפשר, בטיחותית ככל האפשר, אוטמאטית כמובן, מינימום תקלות -- לא נעים לחובב נהיגה שהאוטו שלו לא נדלק בבוקר -- וכו'. וכו'. אחרים יעדיפו רכב שטח על פני מהירות, ובאמת ישתמשו בו בשטח, לא רק בשביל הדאווין. וכו' וכו' וכו'.
אבל באופן מהותי, עקרוני ובסיסי, יש בעיה להשליך מעולם המכוניות לעולם האודיו כי במכוניות כמעט כל אספקט הוא מדיד, ויש מיתאם ברור וישיר בין המדידות המפורסמות כ-specs לביצועים ובאודיו בכלל לא או הרבה פחות (יש כבר מדידות שאומרות למשל איזה רמקול ישמע טוב במידה דומה בחללים שונים, אבל לא אם הם נשמעים טוב באופן בסיסי). ועם זאת, אפילו בנהיגה יש ויכוחים איזה מהפרמטרים חשובים יותר, ותמיד יהיו כאלה שיחשבו שהפרמטרים שחשובים להם הם אלה שמגדירים חובב נהיגה "אמיתי" לעומת הסוג הנחות לדעתם (התנשאות) של אלה שרק רוצים ליהנות מהנהיגה בדרך שלהם ומהאספקטים שחשובים להם.