משהו לא ברור בנושא ה - damping factor


אפי ווגדן

אוהב את התחום
הודעות
204
מעורבות
72
נקודות
28
הנתון של הדמפינג פאקטור נחשב כאחד המודדים של שליטת המגבר ברמקולים ומשפיע על קבלת בס מהיר הדוק ונקי.
נתון של מעל 100 נחשב טוב.
במהלך החיפושים אחר מגבר נתקלתי בנתוני קיצון לדאמפינג פקטור, במגברי איכות.
מנתון של 40 ועד 10,000.
במקרה אחד, במגבר יקר להחריד ושכמובן לא נשקלת כלל קנייתו, התגאו בנתון של אפס (!) וזה ממש לא מובן.
צילמתי את דפי הנתונים.
אני מניח שכולם מתייחסים לאותן היחידות.
יכול להיות שהנתון 40 (מקינטוש) נובע מהוספת שנאי מוצא? ואם כן כיצד זה משפיע על השליטה ברמקולים.

ברור, ולא צריך לומר שבסוף האוזן קובעת. אבל גם כשקונים מכונית בודקים לפני נסיעת המבחן את ההספק והתאוצה וצריכת הדלק וכו' אבל אשמח לקצת מידע בנושא.
 

תמונות מצורפות

  • 20201209_070226.jpg
    20201209_070226.jpg
    KB 116.4 · צפיות: 21
  • 20201209_070042.jpg
    20201209_070042.jpg
    KB 77.3 · צפיות: 20
  • 20201209_070005.jpg
    20201209_070005.jpg
    KB 85.8 · צפיות: 20
  • 20201209_065902.jpg
    20201209_065902.jpg
    KB 78.2 · צפיות: 21

yarino

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
103
נקודות
43
נתוני יצרן מעולם לא היווה פקטור עבורי בבחירת ציוד.

כשאני מעוניין לשדרג רכיב מסויים לצורך העניין מגבר אני בודק איך הוא נשמע אצלי בבית עם הרמקולים והחלל שלי וזה כלל לא דומה לרכישת מכונית.
 
נערך לאחרונה ב:

אפי ווגדן

אוהב את התחום
הודעות
204
מעורבות
72
נקודות
28
נתוני יצרן מעולם לא היווה פקטור עבורי בבחירת ציוד.

כשאני מעוניין לשדרג רכיב מסויים לצורך העניין מגבר אני בודק איך הוא נשמע אצלי בבית עם הרמקולים והחלל שלי וזה כלל לא דומה לרכישת מכונית.
סיבוב במכונית שקול לשמיעה בבית
נתוני מנוע הספק בסל'ד מומנט, צריכת דלק מיגון ואביזרי בטיחות הם נתונים חשובים שמקנים מידע ראשוני לקראת מה אתה הולך.
אי אפשר לשמוע את כל הרמקולים והמגברים בבית והנתונים היבשים מסייעים לסנן.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
אני חושש שאם תאזין למגברים שונים, לא בהכרח תשמע מיתאם בין דמפינג פקטור גבוה לבין באס מהיר, הדוק ו/או נקי.

מעבר לזה, באס טוב הוא רק אחד המאפיינים של מגבר, כך ייתכן שבסך הכל תאהב מגבר עם באס טיפה פחות טוב בזכות שאר הדברים שהוא עושה טוב יותר.

כך שאתה עלול לסנן מגברים שהיית אוהב יותר מאלה שעברו את הסינון.

הנתונים הטכניים היחידים שבאמת כדאי להתייחס אליהם בעת קניית מגבר הם אלה שקשורים לשאלה האם תוכל לקבל מספיק SPL בחדר שלך, עם הרמקולים שלך (או רמקולים אחרים שתרצה אולי לקנות), בעוצמות שבהן אתה רוצה לשמוע + מרווח ביטחון. שאר הנתונים, כמו עיוותים, frequency response, דמפינג פקטור ודומיהם לא באמת מעידים על איך שהמגבר נשמע.
 

נערך לאחרונה ב:

yarino

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
103
נקודות
43
סיבוב במכונית שקול לשמיעה בבית
נתוני מנוע הספק בסל'ד מומנט, צריכת דלק מיגון ואביזרי בטיחות הם נתונים חשובים שמקנים מידע ראשוני לקראת מה אתה הולך.
אי אפשר לשמוע את כל הרמקולים והמגברים בבית והנתונים היבשים מסייעים לסנן.
כשאני בודק מגבר כמובן שאני מתייחס ל SPL כפי שכתב עמיר, שאר הנתונים כלל לא מעניינים אותי מה שמעניין איך הוא נשמע.

גם אם נתון של דמפינג פקטור מדהים זה יכול להשמע אצלך בבית לא טוב.

יש הרבה משתנים מעבר לנתונים וזה כלל לא בר השוואה לרכישת מכונית.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
סיבוב במכונית שקול לשמיעה בבית
נתוני מנוע הספק בסל'ד מומנט, צריכת דלק מיגון ואביזרי בטיחות הם נתונים חשובים שמקנים מידע ראשוני לקראת מה אתה הולך.
אי אפשר לשמוע את כל הרמקולים והמגברים בבית והנתונים היבשים מסייעים לסנן.
אפשר לעשות הקבלה בין תוצאות מדידות תאוצה ומומנט לבין תוצאות מדידות ההספק וה-gain של מגבר. בשני המקרים יש מתאם להתנהגות בשטח, אבל ההקבלה מאוד מוגבלת. אי אפשר ללמוד מהנתונים הטכניים שום דבר לגבי הדינמיות של המגבר.

באופן מאולץ אפשר לעשות הקבלות בין נתוני מכונית לנתוני מגבר, אבל זה די חסר משמעות:
  • אולי צריכת הדלק דומה לנתון על צריכת החשמל של המגבר, אבל המשמעות הכספית של הבדלים בצריכת הדלק גדולה לאין שיעור מזו של צריכת החשמל של המגבר.

  • המימדים הפיזיים אומרים אם הרכב יכנס לחניה שבחצר ואם המגבר ייכנס במקום המוקצה לו
וכו'.

עצם קיום אביזרי בטיחות או היעדרם אינו שקול בשום צורה ואופן לתוצאות כאלה או אחרות של מדידות.

בקיצור, אין הרבה מה להשוות.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
סה״כ הבחור התכוון שכמו שמשווים נתונים בין כלי רכב לפני רכישה, ככה הוא משווה נתונים בין מגברים. כמו שבנסיעת מבחן בין שני רכבים בעלי נתונים טכניים קרובים יש הבדלים בחווית הנהיגה כך ברור שיש הבדלים בין מגברים בעלי נתונים דומים.
לגבי נתון הדמפינג פקטור, בניגוד למה שנהוג לחשוב, יש חברות שטוענות שנתון גבוה יישמע יותר טוב בכל תדר ולא רק בצלילים נמוכים, אני לא יודע אם המסכנה היא יותר שיווקית או יותר משהו שנבדק בחברות לעומק אבל כבר שמעתי את הטענה הזאת יותר מפעם אחת, כמובן שאין לי דרך לבדוק את זה, תחושת הבטן שלי היא שבמערכת שקופה וטובה זה לגמרי משפיע...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
סה״כ הבחור התכוון שכמו שמשווים נתונים בין כלי רכב לפני רכישה, ככה הוא משווה נתונים בין מגברים. כמו שבנסיעת מבחן בין שני רכבים בעלי נתונים טכניים קרובים יש הבדלים בחווית הנהיגה כך ברור שיש הבדלים בין מגברים בעלי נתונים דומים.
לגבי נתון הדמפינג פקטור, בניגוד למה שנהוג לחשוב, יש חברות שטוענות שנתון גבוה יישמע יותר טוב בכל תדר ולא רק בצלילים נמוכים, אני לא יודע אם המסכנה היא יותר שיווקית או יותר משהו שנבדק בחברות לעומק אבל כבר שמעתי את הטענה הזאת יותר מפעם אחת, כמובן שאין לי דרך לבדוק את זה, תחושת הבטן שלי היא שבמערכת שקופה וטובה זה לגמרי משפיע...
הכוונה ברורה, רק שלדעתי, זה יותר מטעה מאשר תורם.

ברכב יש מיתאם גבוה בין המדידות למציאות. במגברים כמעט שאין, לכן זה הגיוני להתחשב בנתונים לגבי מכוניות, ולא כל כך הגיוני להתחשב בהם בקניית מגבר. בהרבה מדי מקרים, מגבר עם נתונים פחות טובים נשמע טוב יותר, ויש לו באס טוב יותר מלמגבר עם דמפינג פקטור גבוה יותר.

לכל היותר, אם שמעת שני מגברים, ואף אחד לא נשמע טוב יותר מרעהו, והם עולים כמעט אותו הדבר, אז אפשר להשתמש בנתונים "טובים" יותר כשובר שיוויון. מעבר לזה, לא כדאי להחליט שום החלטה משמעותית לפי הנתונים.

אנשים טוענים כל מיני טענות מוזרות, אז גם אם שומעים את אותה שטות הרבה פעמים, לא צריך להאמין בה יותר עקב כך.

אין אפשרות לבדוק אם במערכת שקופה וטובה הדמפינג פקטור משפיע על צלילים גבוהים או נמוכים או בכלל, כי אי אפשר לבודד את המשתנה הזה. מדובר על מצב של השוואה בין שני מגברים שונים, שלאחד מהם יש דמפינג פקטור גבוה יותר. הטענה הזו בעצם אומרת שהמגבר עם הדמפינג פקטור הגבוה יותר ישמע טוב יותר, וזה בעליל לא בהכרח כך.

דרך אגב, דמפינג פקטור הוא מדד להשפעת המגבר באופן פאסיבי על ריסון תנועות הממברנה של הרמקול בעיקבות התמדה, לא שליטה אקטיבית ומבוקרת של המגבר על הרמקול.
 
נערך לאחרונה ב:

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
הכוונה ברורה, רק שלדעתי, זה יותר מטעה מאשר תורם.

ברכב יש מיתאם גבוה בין המדידות למציאות. במגברים כמעט שאין, לכן זה הגיוני להתחשב בנתונים לגבי מכוניות, ולא כל כך הגיוני להתחשב בהם בקניית מגבר. בהרבה מדי מקרים, מגבר עם נתונים פחות טובים נשמע טוב יותר, ויש לו באס טוב יותר מלמגבר עם דמפינג פקטור גבוה יותר.

לכל היותר, אם שמעת שני מגברים, ואף אחד לא נשמע טוב יותר מרעהו, והם עולים כמעט אותו הדבר, אז אפשר להשתמש בנתונים "טובים" יותר כשובר שיוויון. מעבר לזה, לא כדאי להחליט שום החלטה משמעותית לפי הנתונים.

אנשים טוענים כל מיני טענות מוזרות, אז גם אם שומעים את אותה שטות הרבה פעמים, לא צריך להאמין בה יותר עקב כך.

דמפינג פקטור הוא היחס בין האימפדנס הנומינלי של הרמקול לבין האימפדנס של המגבר. בד"כ משתמשים רק ברכיב ההתנגדותי של האימפדנסים, ומזניחים את האימפדנס של הכבילה (שהוא אכן נמוך עד זניח) ואת העובדה שאימפדנסים שונים בתדרים שונים. מה שהיחס הזה אומר זה באיזו מידה במגבר משפיע באופן פאסיבי על הזרם שנוצר מתנועת הסליל של הרמקול יחסית למגנט שלו בכיוון הגורם להאטת התנועה של הסליל והממברנה הצמודה אליו. ככל שהדפניג פקטור גבוה יותר, זה אומר שהחלק של המגבר באימפדנס הכולל של המעגל מגבר+רמקול+כבילה קטן יותר, הזרם גבוה יותר, ההאטה חזקה יותר, וזה גורם לריסון התנועה של הממברנה. אבל בכל מקרה יש לנו לפחות את הרמקול והכבילה במעגל, אז גם אם המגבר לא משפיע בכלל, הזרם עדין מוגבל. המנגנון הזה אינו היחיד שמרסן את התנודות -- ישנם גם האלסטיות של הממברנה, והחיכוך.

אם זה לא כל כך משפיע אפילו בתדר נמוך, ההשפעה של זה בתדר גבוה -- בטוויטרים שבהם מראש התנודות המיותרות הן קטנות וזניחות -- היא בכלל זניחה.
העניין הוא שיש דברים בתחום שנראים זניחים תיאורטית ובאוזן יוצרים הבדל משמעותי...
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
העניין הוא שיש דברים בתחום שנראים זניחים תיאורטית ובאוזן יוצרים הבדל משמעותי...
נכון ומדוייק, אבל בדרך כלל מדובר על הבדלים במערכת קיימת שמשנים בה משהו אחד, ואז שומעים (או לא) את ההשפעה שלו.

כאן מדובר על החלפה של מגבר שלם, עם כל תכונותיו, ואז אם הוא נשמע טוב יותר או טוב פחות, אי אפשר לדעת אם זה בגלל הדמפינג פקטור או כל אחד מאינספור המשתנים האחרים שקשורים למגבר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
דמפינג פקטור הוא היחס בין האימפדנס של הרמקול לאימפדנס של המגבר.

אם ניקח רמקול של 8 אוהם ומגבר עם דמפינג פקטור 10000, כלומר שהאימפדנס שלו הוא 0.0008, ונזניח את הכבילה, אז האימפדנס של המעגל מגבר+כבילה+רמקול הוא 8.0008, בערך 8.

עכשיו נישאר אם אותו מגבר, ורק נוסיף נגד של 1 אוהם בטור. זה כאילו הגדלנו את האימפדנס של המגבר ל-1.0008 אוהם, שאז הדמפינג פקטור הופך להיות 7.994 -- בערך 8 -- עלוב לגמרי. האימפדנס של המעגל הוא עכשיו 9.0008, בערך 9. כלומר זרם הריסון יקטן בשיעור של 8/9, שזה כ-11%.

כלומר ההבדל בין דמפינג פקטור סופרלטיבי של 10000 לדמפינג פקטור עלוב נפש של 8 הוא כ-11% בזרם שמרסן את תנודות הממברנה של הוופר בעקבות התמדה, כשהזרם הזה אינו הגורם המרסן היחיד, יש גם את החיכוך ואת האלסטיות של הממברנה, וגם המגבר ממשיך להזרים זרם בהקשר לצלילים הבאים, אז לא נראה לי מפתיע אם הבדל בסדר הגודל הזה לא בהכרח שמיע ואולי נטמע בין יתר ההבדלים בין מגברים.

מי שרוצה יכול לעשות ניסוי ולהוסיף נגד של 1 אוהם בטור (בלי להוריד מאיכות החיבור), ולראות אם הבאס מתחרפן לגמרי בגלל זה, או שלא כל כך מרגישים בזה. אני מהמר על השני.
 

אפי ווגדן

אוהב את התחום
הודעות
204
מעורבות
72
נקודות
28
דמפינג פקטור הוא היחס בין האימפדנס של הרמקול לאימפדנס של המגבר.

אם ניקח רמקול של 8 אוהם ומגבר עם דמפינג פקטור 10000, כלומר שהאימפדנס שלו הוא 0.0008, ונזניח את הכבילה, אז האימפדנס של המעגל מגבר+כבילה+רמקול הוא 8.0008, בערך 8.

עכשיו נישאר אם אותו מגבר, ורק נוסיף נגד של 1 אוהם בטור. זה כאילו הגדלנו את האימפדנס של המגבר ל-1.0008 אוהם, שאז הדמפינג פקטור הופך להיות 7.994 -- בערך 8 -- עלוב לגמרי. האימפדנס של המעגל הוא עכשיו 9.0008, בערך 9. כלומר זרם הריסון יקטן בשיעור של 8/9, שזה כ-11%.

כלומר ההבדל בין דמפינג פקטור סופרלטיבי של 10000 לדמפינג פקטור עלוב נפש של 8 הוא כ-11% בזרם שמרסן את תנודות הממברנה של הוופר בעקבות התמדה, כשהזרם הזה אינו הגורם המרסן היחיד, יש גם את החיכוך ואת האלסטיות של הממברנה, וגם המגבר ממשיך להזרים זרם בהקשר לצלילים הבאים, אז לא נראה לי מפתיע אם הבדל בסדר הגודל הזה לא בהכרח שמיע ואולי נטמע בין יתר ההבדלים בין מגברים.

מי שרוצה יכול לעשות ניסוי ולהוסיף נגד של 1 אוהם בטור (בלי להוריד מאיכות החיבור), ולראות אם הבאס מתחרפן לגמרי בגלל זה, או שלא כל כך מרגישים בזה. אני מהמר על השני.

אין ספק שמכלול הנתונים של המגבר קובע.
ברור ששופט העל הוא האוזן.
הדברים כלל לא במחלוקת.

בחרתי להעלות נקודה אחת מתוך רשימת הנתונים של המגבר כדי להבין את החשיבות של הנתון.
כיוון שתוך כדי בדיקה מצאתי מנעד אדיר של נתונים מ - 40 עד 10,000.
ההסבר החישובי שלך מלמד שהפער הריאלי מצומצם יותר.
אבל עדיין מדובר בפער משמעותי.
שבוודאי מקבל ביטוי כלשהו בצליל.

גם לא הבנתי את האמירה - זירו דאמפינג פאקטור...
 
נערך לאחרונה ב:

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
לדעתי יש כאן עוד עניין.
כאשר ה DF נמוך, שונות בהתנגדות של הרמקול בתדרים שונים, משנה את הענות התדר של הרמקול לעומת מגבר אידיאלי.

ככל שעכבת הרמקול יורדת, התנגדות המגבר עולה בחשיבותה. אם ניקח את הדוגמה של התנגדות מגבר של 1 אוהם, אז אם יש תדר (נגיד 50 הרץ) בו עכבת הרמקול היא נגיד 3 אוהם, ההשפעה של התוספת של ה 1 אוהם למעגל תהיה משמעותית פי 2~ מאשר בתדר שבו ההתנגדות היא 7 אוהם (נאמר 500 הרץ). מכאן נקבל שב 50 הרץ, עבור מגבר עם DF כזה נמוך, תהיה ירידה של בס לעומת המיד.
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
דמפינג פקטור הוא היחס בין האימפדנס של הרמקול לאימפדנס של המגבר.

אם ניקח רמקול של 8 אוהם ומגבר עם דמפינג פקטור 10000, כלומר שהאימפדנס שלו הוא 0.0008, ונזניח את הכבילה, אז האימפדנס של המעגל מגבר+כבילה+רמקול הוא 8.0008, בערך 8.

עכשיו נישאר אם אותו מגבר, ורק נוסיף נגד של 1 אוהם בטור. זה כאילו הגדלנו את האימפדנס של המגבר ל-1.0008 אוהם, שאז הדמפינג פקטור הופך להיות 7.994 -- בערך 8 -- עלוב לגמרי. האימפדנס של המעגל הוא עכשיו 9.0008, בערך 9. כלומר זרם הריסון יקטן בשיעור של 8/9, שזה כ-11%.

כלומר ההבדל בין דמפינג פקטור סופרלטיבי של 10000 לדמפינג פקטור עלוב נפש של 8 הוא כ-11% בזרם שמרסן את תנודות הממברנה של הוופר בעקבות התמדה, כשהזרם הזה אינו הגורם המרסן היחיד, יש גם את החיכוך ואת האלסטיות של הממברנה, וגם המגבר ממשיך להזרים זרם בהקשר לצלילים הבאים, אז לא נראה לי מפתיע אם הבדל בסדר הגודל הזה לא בהכרח שמיע ואולי נטמע בין יתר ההבדלים בין מגברים.

מי שרוצה יכול לעשות ניסוי ולהוסיף נגד של 1 אוהם בטור (בלי להוריד מאיכות החיבור), ולראות אם הבאס מתחרפן לגמרי בגלל זה, או שלא כל כך מרגישים בזה. אני מהמר על השני.

רגע... לא...
כבל רמקול בעל התנגדות של אחד אוהם זה המון!!!!
התנגדות של כבל נחושת סטנדרטי בעל עובי 12awg היא בערך 0.005 אוהם למטר. תכפיל ב 2 (כבל לפלוס ולמינוס) תקבל בסביבות 0.01 אוהם למטר.
לא נראה לי העניין של 11 אחוז, או דמפינג 8. אתה צריך להתכוונן לאזור דאמפינג 100 כולל הכבל, ואז הכל טוב.

רוצה להגיד שכנראה לא תרגיש שוני בין דאמפינג 100 ל 1000, אבל בין 1000 ל 8 תרגיש גם תרגיש.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
כאשר ה DF נמוך, שונות בהתנגדות של הרמקול בתדרים שונים, משנה את הענות התדר של הרמקול לעומת מגבר אידיאלי.

ככל שעכבת הרמקול יורדת, התנגדות המגבר עולה בחשיבותה. אם ניקח את הדוגמה של התנגדות מגבר של 1 אוהם, אז אם יש תדר (נגיד 50 הרץ) בו עכבת הרמקול היא נגיד 3 אוהם, ההשפעה של התוספת של ה 1 אוהם למעגל תהיה משמעותית פי 2~ מאשר בתדר שבו ההתנגדות היא 7 אוהם (נאמר 500 הרץ). מכאן נקבל שב 50 הרץ, עבור מגבר עם DF כזה נמוך, תהיה ירידה של בס לעומת המיד.
צודק, אז כנראה ש-DF עד כדי כך נמוך (8) כן משפיע, אז בוא נעשה את אותו חישוב כמו קודם, אבל עם DF=15, עדיין עלוב נפש, ואימפדנס 3 אוהם. תנאי קצה ללא ספק.

ניקח רמקול של 3 אוהם ומגבר עם דמפינג פקטור 10000, כלומר שהאימפדנס שלו הוא 0.0003, ונזניח את הכבילה, אז האימפדנס של המעגל מגבר+כבילה+רמקול הוא 3.0003.

עכשיו נישאר אם אותו רמקול, רק שהמגבר עם DF=15, כלומר האימפדנס שלו 3/15=0.2 אוהם, האימפדנס של המעגל הוא עכשיו 3.2, והיחס בין במצב הזה למצב הקודם הוא 3.0003/3.2=0.94, ירידה של 6%.

לא מאמין שמישהו ישמע את ההבדל, לא בירידת העוצמה ולא במידת הריסון, אפילו בתנאי מעבדה, שלא לדבר על שמיעת מוזיקה. אם אני לא טועה זה בסדר גודל של 0.5dB.

עם DF=20 ההבדל יורד ל-5%, ועם DF-50 ל-2%.

כלומר כל DF>15 מספיק טוב, וההבדל בין 15 ל-10000 לא משמעותי לאוזן.
למעשה, יש מגברי מנורות עם DF=10 עם באס נהדר.


אין ספק שמכלול הנתונים של המגבר קובע.
ברור ששופט העל הוא האוזן.
הדברים כלל לא במחלוקת.

בחרתי להעלות נקודה אחת מתוך רשימת הנתונים של המגבר כדי להבין את החשיבות של הנתון.
כיוון שתוך כדי בדיקה מצאתי מנעד אדיר של נתונים מ - 40 עד 10,000.
ההסבר החישובי שלך מלמד שהפער הריאלי מצומצם יותר.
אבל עדיין מדובר בפער משמעותי.
שבוודאי מקבל ביטוי כלשהו בצליל.

גם לא הבנתי את האמירה - זירו דאמפינג פאקטור...
נראה שעל פניו יש ספק מוחלט וזה לגמרי במחלוקת -- אני טוען שאין חשיבות לכל הנתונים שאינם קשורים ל-SPL, ומספיק שה-DF יהיה גדול מ-15, כך שאין הבדל משמעותי לאוזן בין 40 לבין 10,000 או 100,000.

כך גם לגבי שאר ה-specs של מגבר. למשל THD של 0.1% נחשב גבוה, ו-THD של 0.00000000001% זה כביכול פי 10,000,000 יותר טוב, רק שהאוזן לא רגישה לעיוותים מתחת לאחוז או יותר בסינוס טהור, והרבה יותר מזה במוזיקה, כך שאין שום משמעות להבדל הזה.

ואני חוזר: אם אתה מסנן מגברים על פי הנתונים, אתה עלול לפספס מגברים שהיית אוהב הרבה יותר מאלה שעברו את הסינון הזה. ממש לא כדאי לסנן כך.

גם אני לא מבין את האמירה "זירו דאמפינג פאקטור". כנראה שמוצאה במחלקת הפירסום ולא במחלקה הטכנית :)
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
רגע... לא...
כבל רמקול בעל התנגדות של אחד אוהם זה המון!!!!
התנגדות של כבל נחושת סטנדרטי בעל עובי 12awg היא בערך 0.005 אוהם למטר. תכפיל ב 2 (כבל לפלוס ולמינוס) תקבל בסביבות 0.01 אוהם למטר.
לא נראה לי העניין של 11 אחוז, או דמפינג 8. אתה צריך להתכוונן לאזור דאמפינג 100 כולל הכבל, ואז הכל טוב.

רוצה להגיד שכנראה לא תרגיש שוני בין דאמפינג 100 ל 1000, אבל בין 1000 ל 8 תרגיש גם תרגיש.
בשום שלב לא דיברתי ולא התכוונתי לכבל רמקול של 1 אוהם.

התכוונתי ליצור מצב בו אנחנו שומעים את אותו מגבר כשהאימפדנס שלו נמוך, וכשהאימפדנס שלו מוגדל באופן מלאכותי על ידי חיבור נגד בטור, ולראות האם ואיזה הבדלים יש.

וכפי שהראיתי, לא חייבים 100. כל מה שמ-15 ומעלה זה מספיק טוב וההבדלים בין 15 ל-10000 כנראה שאינם שמיעים לאוזן.

סתם דוגמה -- דומני ש-Pass Labs ידועים, בין השאר, באיכות הבאס שלהם, והנה ל-X1000 (ול-X600) יש DF=60 ב-8 אוהם. הם מתייחסים לנושא ב-Owner's Manual:

The damping factor of this amplifier is not extremely high as it is with some other high power products, but it is the same at all audio frequencies and occurs naturally without feedback. Some people are concerned that they need high numbers for good bass performance, but it just doesn’t seem to be so. We suggest that you listen with your ears and not your meter
 

נערך לאחרונה ב:

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
עכשיו נישאר אם אותו רמקול, רק שהמגבר עם DF=15, כלומר האימפדנס שלו 3/15=0.2 אוהם, האימפדנס של המעגל הוא עכשיו 3.2, והיחס בין במצב הזה למצב הקודם הוא 3.0003/3.2=0.94, ירידה של 6%.
גם צודק, רק תיקון קל, הנתונים של DF של מגברים שכתובים ב SPEC, מחושבים מול 8 אוהם. ואז יוצא הנתון שעליו אתה מדבר, של 6% שינוי, מתאים למגבר עם DF של 15 כפול 8 חלקי 3, ז"א 40...
עומר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,911
מעורבות
2,931
נקודות
113
גם צודק, רק תיקון קל, הנתונים של DF של מגברים שכתובים ב SPEC, מחושבים מול 8 אוהם. ואז יוצא הנתון שעליו אתה מדבר, של 6% שינוי, מתאים למגבר עם DF של 15 כפול 8 חלקי 3, ז"א 40...
עומר.
אוקיי, מקבל, אז תיקון: כל DF>40 הוא מספיק טוב :)

ועדיין, כאמור, יש מגברי מנורות עם DF=10 (ב-8 אוהם :)) עם באס נהדר. אולי באופי אחר משל סוג מסויים של בריוני באס, אבל עדיין נהדר, ושטות לפסול אותם רק בגלל הנתון הזה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
מדובר בנתון ריק, שאינו אומר דבר וחצי דבר על השליטה על הרמקולים.

נתקלתי במגברים עם נתון דמפינג מרשים שהיו בינוניים בהנעת הרמקולים שלי, ונתקלתי במגברים עם נתון ״מביך״ והניעה את הרמקולים שלי פשוט פנומינלי.
 

אפי ווגדן

אוהב את התחום
הודעות
204
מעורבות
72
נקודות
28
מדובר בנתון ריק, שאינו אומר דבר וחצי דבר על השליטה על הרמקולים.

נתקלתי במגברים עם נתון דמפינג מרשים שהיו בינוניים בהנעת הרמקולים שלי, ונתקלתי במגברים עם נתון ״מביך״ והניעה את הרמקולים שלי פשוט פנומינלי.
איזה נתון כן שווה בדיקה ולקיחה בחשבון?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור