מצלמות


offirs

חבר משקיען
הודעות
1,511
מעורבות
0
נקודות
0
יש הבדל בין העדשות.ה24-105 ו 70-200 הן מהסדרה המקצועית,ולשתיהן,צמצם קבוע F/4 .מבחינת איכות הן עולות על העדשה 75-300
בנוסף,ה75-300 עם צמצם 5.6 בטווח הצר-300 ו3.5 בטווח הרחב 75 .
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
אם ככה ההתלבטות היא בין:

24-105: יתרון: יותר all rounder חסרון: יקרה, זום לא ענק

70-200: יתרון: זום טוב, זולה יותר חסרון: ניתן להתחיל לצלם ממרחק גדול יחסית, היא ארוכה יותר או שנדמה לי?

אם תגידו שמבחינת איכות בשטח המשותף הן זהות אני נוטה יותר לכיוון ה- 70-200 משום שכמעט לכל התחום החסר יש לי את העדשה הנוכחית.
 

offirs

חבר משקיען
הודעות
1,511
מעורבות
0
נקודות
0
אכן,היא ארוכה יותר,בגלל הטווח הגדול יותר.אך היא קלה יחסית.מבחינת איכות הן די זהות,אך מה שמבדיל אותן הוא המייצב שיש ב24-105 .גם ל70-200 יש גרסה עם מייצב,אך היא עולה כפול,מהגרסה הרגילה.

על מנת להתרשם,קח את המצלמה לאחת החנויות,ובקש להרכיב את העדשה על המצלמה,ולהרגיש איך היא מתפקדת.אם הם רואים שאתה רציני,אין בעייה לתת לך.בכל זאת,מדובר באלפי שקלים.אפילו ניתן לצלם כמה תמונות מחוץ לחנות,ולהעלות במחשב אצלם.

בנוסף,שים לב שהעדשות הלבנות,הן נחשקות וגניבות מאוד.מומלץ לבטח לאחר הרכישה.אני מכיר כמה אנשים,שגנבו להם עדשות L
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
נראה לי שהמייצב הוא קריטי ביותר בשבילי...

אני נוטה אם כך לכיוון ה- 24-105 כרגע.

אם תחשבו על עוד אחת שכדאי לי לקחת בחשבון תגידו.
 

offirs

חבר משקיען
הודעות
1,511
מעורבות
0
נקודות
0
זו עדשה איכותית מאוד.המייצב יכול לשפר פלאים את התוצאות שלך.השילוב של הצמצם 4 והמייצב,עם iso 1600 ,שאצלך אין בעייה להשתמש בו,יענה על הצרכים שלך.
 

offirs

חבר משקיען
הודעות
1,511
מעורבות
0
נקודות
0
אלון,המחיר של 24-105L וה 70-200L עם מייצב הרעידות די זהה.כך שאם הטווח הצר של 200 מ"מ חשוב לך יותר,הייתי הולך עליה.זו פשוט עדשה חלומית.

70-200L IS

24-105L IS

ודבר נוסף,המייצב ב70-200 משופר יותר,ונותן לך בעצם עוד 4 סטופים-צמצמים,שנותנים לך לצלם אובייקטים שלא בתנועה,במהירות מאוד נמוכה.ב24-105 המעעצב נותן לך רק 3 סטופים נוספים.

http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=ModelInfoAct&fcategoryid=150&modelid=14260

לא ציינתי קודם,אבל המייצב לא עוזר כשמצלמים אובייקט בתנועה.
 
נערך לאחרונה ב:

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
לפני שאני מתחיל לחפש איפה לקנות (כנראה אלך על ה- 25-105 ופלאש 430) יש שוק יד שנייה לדברים האלו? אם כן יש סיכוי למצוא את שני המוצרים הנ"ל?
 

offirs

חבר משקיען
הודעות
1,511
מעורבות
0
נקודות
0

ram_bra

אוהב את התחום
הודעות
314
מעורבות
0
נקודות
16
ברטרוספקטיבה

מה דעתך היום?

רם
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
חלק גדול מהתמונות בשרשור הזה צולמו עם עדשת L
http://www.dtown.co.il/forum/showthread.php?t=2027
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
הי רם,

אני רכשתי את ה-

24-70 f2.8L
ו
70-200 f2.8L IS

יחד הן נותנות לי מענה לכל מה שאני צריך (הראשונה נותנת ל- 80% והשניה לשאר) אבל הן ענקיות וכבדות וצריך לקחת את זה בחשבון...

אני שמח שהלכתי על F2.8 לדעתי זה כמעט must.

מה שכן עכשיו אני מרגיש שהמצלמה קטנה עליהן וצריך להחליף אותה (יחד הן עולות בערך פי 5 מהמצלמה)
 

offirs

חבר משקיען
הודעות
1,511
מעורבות
0
נקודות
0
מה שכן עכשיו אני מרגיש שהמצלמה קטנה עליהן וצריך להחליף אותה (יחד הן עולות בערך פי 5 מהמצלמה)

אני נאלץ להסכים לאמירה זו(Y)

עדשות כאלה,דורשות גוף מסיבי יותר.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
מה שכן עכשיו אני מרגיש שהמצלמה קטנה עליהן וצריך להחליף אותה (יחד הן עולות בערך פי 5 מהמצלמה)

זה לא משהו נדיר, אצל הצלמים המקצועיים, סך עלות העדשות הרבה יותר יקרה מגוף המצלמה - הם יודעים מה באמת חשוב.
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
זה נכון, אבל יש לי כמה חסרונות בגוף המצלמה הנוכחי, העיקרי כרגע הוא spot metering.
 

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
זה נכון, אבל יש לי כמה חסרונות בגוף המצלמה הנוכחי, העיקרי כרגע הוא spot metering.

אולי לא הבנתי - אתה לא יכול למדוד ספוט ?

לא חשבתי שמצלמות SLR מגיעות בלי אופציה למדידה כזו [ או לפחות מדידה ממוקדת יותר מסנטר וויטד ]. במידה והבנתי נכון - איזו אופציה יש לך לקירוב מדידת ספוט, ומתי חשת בחסרון של ספוט?
באופן כללי אפשר להתגבר על זה ולא תמיד שווה להחליף בודי [ אם זו הבעיה ].


באשר לעדשות, סדרה L של קנון שרכשת אכן נחשבת לטובה מאוד, כפי שנאמר.
המשקל הוא פונקציה של הזכוכית - אבל בסוף גם התמונה. קצת כמו להביא מגבר כבד.
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
אכן, בדגם שלי אין spot metering בכלל, יש רק את שלושת האופציות האחרות (אווליואציה על כל התמונה, משקל רב יותר לאמצע או רק אמצע אבל עדיין שטח גדול יחסית).

אני חש בחסרון של spot metering כאשר אני רוצה למדוד חשיפה על פי חמשת האזורים אם אתה מכיר את הטכניקה (5 zones).

לא נראה לי שניתן להתגבר על זה.
 

ס. ריכטר

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
0
נקודות
16
אני חש בחסרון של spot metering כאשר אני רוצה למדוד חשיפה על פי חמשת האזורים אם אתה מכיר את הטכניקה (5 zones).

לא נראה לי שניתן להתגבר על זה.

:)
יש מגבלה לתשובה שאני יכול לכתוב, והיא מגבלת הכתב.

מגבלה זו לא קיימת בע"פ : למשל :

אם היית עומד לידי,
והיינו שותים וויסקי [ 'שותים' זה במקרה הפחות טוב ] ,
נגיד בושמילס 12 [טעים, מיושן בחבית רום ]
והיינו ככה שמחים וטובי לב, והיית אומר לי שאתה "חש בחסרון הזון סיסטם"
והייתי נחנק מצחוק ומשפריץ ויסקי מהאף ואומר לך
" שתוק אחי שתוק ! עאלק זון סיסטם "
והיית אומר לי
" מה נו "
והייתי אומר לך
" תגידלי ת'דפוק ? מה אתה הולך לחשוף, אנסלים בפורמט גדול ? למה איזה טווח יש לחיישן שלך כבר, וכמה תוכל לקזז במדידות בעצמך, ומה ההבדל בין הסנטר-ווייטד המוגבר ש'ך מול ספוט ? כאילו אתה לוזר [ לייזר ] ננומטרי וכאילו תשב לייצר פריימים מאוסף מדידות "
ואז היית אומר " לא עניינך מה אני מייצר, אני רוצה את הכלי"
ואז הייתי אומר
" עזוב, בחייאת דינק, עדיף לך להשקיע בקומפוזיציה-בניית פריים - מישורים/מיקומים/רקעים/קודקודים ועוד אינסוף נושאים, שימוש בתנאי תאורה בסיסיים - חלון/שמש/רפלקטור/פלש און בורד/חיצוני, תתקדם לנושא והצגת נושא מבחינה רעיונית, תכנים, תכיר היסטוריה ואמנים ותדע לשייך, כשתדע לצלם כ"כ טוב תדע מה לעשות עם הזון סיסטם, אבל לא תזדקק לו יותר".

אבל אם כותבים כזה דבר זה מאוד מעליב,
ואני מאוד לא אוהב שמפרשים אותי לא נכון ונעלבים ממני,
שכן הטון המשועשע חסר ועימו אווירת הויסקי והבעת הפנים וכל הקטע,
אז מה נותר לי לומר,
בהצלחה.


(Y)
עוד חזון לזון.
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
על זה נאמר יא סלאאאם.

אכן נעלבתי לכן אתה לא תקבל מהויסקי שלי.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור