מכונית חשמלית אוטונומית - הקרב על דעת הקהל


michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
ואני שוב אומר שלא צריך לקשור בין בטיחות לחשמל. תקינה וסרטיפיקציה של הבטיחות זהה לכל הרכבים נראה לי
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
878
מעורבות
206
נקודות
43
ואני שוב אומר שלא צריך לקשור בין בטיחות לחשמל. תקינה וסרטיפיקציה של הבטיחות זהה לכל הרכבים נראה לי
אבל כבר הובהר שסוללות הליתיום בוערות ככדור אש וצריך לחכות לכיבוי טבעי שלהם, אז כמובן שיש קשר בין בטיחות להיות המכונית חשמלית..
תוסיף לזה סמי - אוטונומי + ניצול לרעה על ידי האוכלוסיה, וקיבלת מתכון לאסון, שלא תמצא במכונית מנוע רגיל.
א. אי אפשר וגם לא בדיוק רצוי להצמיד גננת לכל נהג.
ב. נכון, שתי מכוניות טסלה נשרפו, אבל אני מניח שבכל יום בעולם נשרפות הרבה הרבה יותר מכוניות מהסוג העתיק של בעירה פנימית. אז קצת פרופורציות.
ג. אם הדרישה היא להוסיף מצלמה כדי למנוע הפעלה של נהיגה אוטומטית ללא נהג במושב הנהג, כלומר, להוסיף עוד אביזר בטיחות לשלל אביזרי הבטיחות שכבר נמצאים במכוניות טסלה, אז סביר להניח שצריך למנוע, בהקבלה, כניסה בכלל לכל המכוניות כמעט הקיימות בכביש, כי אין בכלל מה להשוות בינן לבין טסלה מבחינת הבטיחות.
שורה תחתונה, אני חושד שיש יותר מדי גורמים אינטרסנטים חזקים שיעשו הכל כדי לעכב כניסת טכנולוגיות ירוקות לחיים שלנו.
הנתונים מראים שנשרפו הרבה יותר משתיים. הדרישה למנוע מלקוחות להשתמש לרעה במערכת הסמי אוטונומית לגיטימית, כי הם גם מסכנים את הנהגים שסביבם, ומזה קשה לרשויות להתעלם.
לא ניתן לעצור את הרכבת של רכב החשמלי וגם לא את זו של האוטונומי. אני מאמין שבחודשים הבאים יעשה נסיון אמיתי לבקר את מנגנוני הבטיחות.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
לדעתך audi e-tron בוער בדיוק כמו Tesla בכל התנגשות חזיתית?
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
878
מעורבות
206
נקודות
43
הנתונים מראים שגם ל- e-tron יש בטריית ליתיום. לכולן אותן תכונות התלקחות.
https://en.wikipedia.org/wiki/Audi_e-tron_(2018)
עם זאת, זה לא אומר בהכרח שהיא תתלקח בקלות כ"כ. יתכן והיא מוגנת בפניה פגיעות.
בעבר הבטריה של טסלה היתה חשופה בחלקה התחתון, ופגיעות גחון של אבנים בכביש הביאו לפגיעה בה ולהתלקחותה. מאז טסלה הוסיפה מיגון גחון לבטריה.
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
878
מעורבות
206
נקודות
43
קבלו התפתחות חדשה בעלילה.
National Transportation Safety Board (NTSB) בארה"ב, פרסם דו"ח ראשוני לחקירת התאונה שאירעה בחודש שעבר, בה נהרגו שני בני אדם.
ממצאיו העיקריים:
  • מצלמה שהיתה בבית בעל הרכב תיעדה את הבעלים נכנס למושב הנהג, ואת חברו במושב שלצד הנהג.
  • על מנת שמערכת ה- autopilot של טסלה תוכל לפעול, נדרשים שני תנאים:
  1. Traffic-Aware Cruise Control: מערכת בקרת השיוט האדפטיבית שקיימת בטסלה, וגם בדגמי רכבים אחרים. מבדיקת ה- NTSB עולה שבתוואי הנסיעה של המכונית שהתרסקה, ניתן היה להפעיל מערכת זו
  2. Autosteer: מערכת השליטה בהגה שמאפשרת לשמור על הנסיעה בנתיב. מבדיקת ה- NTSB עולה שלא ניתן היה להפעיל אותה בתוואי שטח זה.
עוד עולה שהאש כילתה שני מאגרי מידע חשובים שאוחסנו במכונית:
  • הקופסה השחורה שממוקמת בטסלה בקונסולת המולטימדיה הושמדה באש ולכן לא ניתן לאחזר ממנה מידע.
  • המידע על מהירות הרכב, מצב חגורות הבטיחות וההאצה, הושמד גם הוא.
כפי שצוין, המדובר בדו"ח ראשוני של NTSB.
 

נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
טסלה כמו אפל מושכת "אש" ורבים מנסים למצוא אותה אשמה בכל סיפור שיש.
מוזר לי שגם האתר הזה מחפש למוא את טסלה אשמה (ואני בכלל גם בצוות האתר):
מכאן שבשלב זה, טסלה יצאה מהאירוע ללא נזק ממשי.
עם זאת, הדו"ח של NTSB רק ראשוני, והוא עלול להשתנות.
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
878
מעורבות
206
נקודות
43
הי אלי,
תודה על המשוב. תיקנתי את הכתוב המשפט שציטטת, על מנת לודא ניסוח מאוזן.
ללא ספק שטסלה הביאה עימה לישראל חדשנות טכנולוגית, שעודדה ירידת מחירים מול המתחרות הותיקות.
שיהיה במזל לכל המזמינים.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
638
מעורבות
410
נקודות
63
טסלה מהווה מה שכלכלנים מכנים היום 'הפרעה' ( disrupt ) לשוק הרכב הישראלי.
אין להם שום עניין ב: ליסינג, סוכנויות משנה, פרסום בעתונות, מבצעי חבר\הוט, '0 קילומטר', חברות הדלק וכיוצ"ב.
הם משווקים ישירות ללקוח, דואגים למערך טעינה בעצמם, ומטפלים ברכבים בעצמם.
הצלחה שלהם (יתרה מכך, הצלחת המודל שלהם) לא באה טוב לכל מני גורמים.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
אין להם שום עניין ב: ליסינג, סוכנויות משנה, פרסום בעתונות, מבצעי חבר\הוט, '0 קילומטר', חברות הדלק וכיוצ"ב.
הם משווקים ישירות ללקוח, דואגים למערך טעינה בעצמם, ומטפלים ברכבים בעצמם.
הצלחה שלהם (יתרה מכך, הצלחת המודל שלהם) לא באה טוב לכל מני גורמים.

להבנתי כבר מדברים על ליסינג
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
638
מעורבות
410
נקודות
63
לא אחי, טסלה תהיי בעצמה "חברת הליסינג", היא תתקשר ישירות עם חברות ההי טק, תתקין את הטעינה, תתחזק את הרכבים...
בלי אלבר, אלדן וכו..
disrupt קלאסי.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
לא אחי, טסלה תהיי בעצמה "חברת הליסינג", היא תתקשר ישירות עם חברות ההי טק, תתקין את הטעינה, תתחזק את הרכבים...
בלי אלבר, אלדן וכו..
disrupt קלאסי.

אני לא יודע אחי
בינתיים טסלה בארץ זה 2 אנשים וחצי
אנשים נוסעים לאשדוד לקבל את הרכב
איו להם מוסך
נשמע הזוי לדעתי..
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
טסלה כמו אפל מושכת "אש" ורבים מנסים למצוא אותה אשמה בכל סיפור שיש.
מוזר לי שגם האתר הזה מחפש למוא את טסלה אשמה (ואני בכלל גם בצוות האתר):

אני חושב שזאת תמצית של ייחוס (זה מ-gurufocus)

chart.png
 

תמונות מצורפות

  • chart.png
    chart.png
    KB 99.9 · צפיות: 12

ליאור

חבר משקיען
הודעות
638
מעורבות
410
נקודות
63
אני לא יודע אחי
בינתיים טסלה בארץ זה 2 אנשים וחצי
אנשים נוסעים לאשדוד לקבל את הרכב
איו להם מוסך
נשמע הזוי לדעתי..

עד כמה שהבנתי, החודש פורקים 1,500 רכבים.
הבעיה המרכזית כרגע: פריסת רשת הטעינה.
נדמה לי שהיא בעיה קטנה יותר כאן ביחס לעולם, כי אנו מדינה די קטנה וצפופה.
שורה תחתונה: השד הזה לא חוזר לבקבוק.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור