מחקרון על המערכת (והטעם) של האודיופיל הישראלי "הממוצע"


נוריאל

אוהב את התחום
הודעות
165
מעורבות
80
נקודות
28
לדעתי אתה טועה והטיפול הכי טוב הוא האוזן והאוזן של מי שמשתמש בחדר ההאזנה, מטפלים במה שמפריע ולא במה שהמיקרופון/תכנה/אקוסטיקאי חושבים שמפריע. איך אני יודע? בניתי בחיי אולפני הקלטות שם האיזון חשוב על מנת שלא יבלטו תדרים מסויימים בהקלטה, מכיר את התוכנות והטריקים שאקוסטיקאים משתמשים בהם לבנית אולפנים ומה לעשות ששם לשמוע מוזיקה זה ממש לא אידאלי ופחות נעים, יותר מזה, ביקרתי אצל חברים שאקוסטיקאים בעלי שם טיפלו להם באקוסטיקה וחוץ ממקרה אחד חריג כולם היו יבשים כמו מדבר סהרה בשנת בצורת או לפחות לטעמי כי מה שחשוב הוא כמה נהנה הבעלים הגאה של אותו מקום...
מצד שני יצא לי לשמוע טיפול אקוסטי rc, שם יש יותר שליטה והטעם של בעל החדר בא ליידי ביטוי ואפשר להגיע לתוצאות מדהימות.
אתה משעשע: תמיד לוקח למקום האישי של הנאה, כאילו שכולנו ספרטנים שנמנעים במכוון מהנאות. מכל מקום, אם אתה מעדיף עציץ כדי לספוג בסים, אין ספק שזה יותר מהנה לעין מקולט בסים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,121
מעורבות
3,124
נקודות
113
לא כל דבר מצריך מסקנות. יש משהו כזה שנקרא סקרנות, והיא אוהבת לבוא על סיפוקה, אם בכלל.
שנית, אני מכיר לא רע את הסצנה האודיופילית בברלין, והמגוון שם הרבה יותר גדול ממה שאני מוצא כאן. כלומר, יש אחוז יחסי הרבה יותר גדול של אנשים שמקשיבים לשיטות אחרות מקופסאות. גם מצאתי שם באופן כללי איזון הרבה יותר גדול בין גודל הרמקולים לגודל החלל.

באירופה (ברלין במקרה שהעלית) התנאים שונים... לדוגמה: באירופה עד לא מזמן העדיפו רכבי דיזל עם הילוכים ידניים, האם זה אומר שהם "חכמים יותר", לא בטוח, אחרי הכול דיזל נמצא כמסרטן ומזהם יותר מדלק, כמו גם תיבות אוטומטיות מהעשור וחצי האחרונים מציעים ביצועים וחיסכון טובים כשל גיר ידני.... וזה טרם הגענו לדון בענייני מזגנים שעד היום מהווים מוצר רשות ולא חובה ברכב או בבית ;)

לכן אני חוזר על הקביעה שדברי, הנתונים שאספת אינם מעידים על איכות התוצאה הסופית ומהווים אוסף אקראי של נתונים במקרה הטוב.
 

נוריאל

אוהב את התחום
הודעות
165
מעורבות
80
נקודות
28
באירופה (ברלין במקרה שהעלית) התנאים שונים... לדוגמה: באירופה עד לא מזמן העדיפו רכבי דיזל עם הילוכים ידניים, האם זה אומר שהם "חכמים יותר", לא בטוח, אחרי הכול דיזל נמצא כמסרטן ומזהם יותר מדלק, כמו גם תיבות אוטומטיות מהעשור וחצי האחרונים מציעים ביצועים וחיסכון טובים כשל גיר ידני.... וזה טרם הגענו לדון בענייני מזגנים שעד היום מהווים מוצר רשות ולא חובה ברכב או בבית ;)

לכן אני חוזר על הקביעה שדברי, הנתונים שאספת אינם מעידים על איכות התוצאה הסופית ומהווים אוסף אקראי של נתונים במקרה הטוב.
שיהיה, העיקר לצאת קצת מהקופסה...
 

לני

חבר משקיען
הודעות
695
מעורבות
275
נקודות
63
שמתם לב שיש אותו פטרן בקרמיקה?

#גםלימשעמםבקורונה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
AK1 יקר, רמקולים של B&W מעולם לא נתפסו בעיניי כרמקולים גדולים. הם אולי מסיביים יחסית, אבל בעלי צליל די קטן. כן, גם אצלך. איך אני יודע? הייתי אצלך ושמעתי...
כל החלוקה שלך לרמקולים גדולים וקטנים לא בדיוק ברורה לי. זה וודאי לא צריך להימדד לפי האם נוריאל מדמיין לשמוע צליל גדול או קטן. אם כבר זה לפי המימדים הפיזיים של הרמקול, אבל זה בעצם גם זה לא נותן אינדיקציה טובה למידת ההתאמה לחדר.

נראה לי שגורם אחד שכנראה חשוב בהקשר לחדר הוא המרחק בין הטוויטר/ים למיד/ים, שהם כידוע כיווניים (והוופרים הרבה פחות). אם המרחק ביניהם גדול, יוצא שהמאזין יכול להיות יותר מול טוויטר או יותר מול מיד, אבל הוא לא מקבל את החיבור ביניהם, שעבור זה צריך להתרחק מהרמקול, ואז יש צורך בחדר גדול.


ולגבי תצורות אחרות מקופסה, נו, אז לך הן לא מתאימות, אם כי מעט משונה להתעקש על כך בשעה שאתה מחזיק כרגע ברמקול שהוא לא בדיוק מלבן קלסי.
זה לא שאני מתעקש על משהו. הסברתי במפורש וספציפית למה לי לא הייתה מוטיבציה דווקא לצאת מהקופסה -- שכחתי להזכיר שגם במעט התערוכות שהייתי בהן לא התרשמתי מרמקולים פלנאריים ואחרים -- לא ניסיתי לשכנע ו/או לקבוע אמיתות כלליות כלשהן לגבי אחרים. כתבתי בגוף ראשון בלבד, והדגשתי במפורש שזה לטעמי האישי, לא משכו אותי, [אני] לא אהבתי אותם, וכו' איך הגעת לפרשנות אחרת נשגב ממני. הנה הציטוט המלא:
אשר לקופסאות, לחברים טובים שלי היו רמקולים פלאנארים לסוגיהם, אלקטרוסטאטים וריבונים, מיצרנים (Acoustat, Apogee, Magnepan) ומודלים שלהם שהתחלפו, עם הגברות שהתחלפו, וכל זה על פני הרבה שנים, כך שהיו לי אינספור הזדמנויות לשמוע אותם מכל זווית ומכל אספקט ובכל סוגי המוזיקה, ומעולם לא אהבתי אותם. אולי היו אספקטים טובים פה ושם, אבל לא הסך הכל, לטעמי האישי. גם רמקולים מסוגים אחרים למיניהם שנתקלתי בהם פה ושם לא משכו אותי כלל. כך שמעולם לא הייתה לי שום מוטיבציה "לצאת מהקופסה"

אבל אני לא קונה לפי הסיווג או הטכנולוגיה, אלא לפי התוצאה שאני אוהב או רוצה. לא מעניין בכלל אם זה מלבן קלאסי או לא. כך הגעתי לרמקולים האלה, לאחר ששמעתי איזה 60 זוגות רמקולים בתערוכות במינכן ב-2015, כולל שופרים ופלנארים. אם הייתי מתלהב יותר מרמקול שאינו קופסתי, הייתי קונה אותו ולא את זה שקניתי.

אין לי שום התנגדות או הסתייגות מזה שאחרים אוהבים דברים אחרים.

שיהיה, העיקר לצאת קצת מהקופסה...
ארמוז רק שלא מדובר בקופסה.
נראה שקנית משהו שאינו קופסתי, ואתה מנסה להציג את זה כאילו "יציאה מהקופסה" זה דבר טוב/עדיף.

במציאות זה לא כך, וגם לא להיפך. זה לא שעם קופסה עדיף אינהרנטית ולא שבלי קופסה עדיף אינהרנטית.
זה תלוי לא רק בטכנולוגיה, אלא לא פחות גם באיך מיישמים אותה, ויותר מזה, בטעם האישי של כל אחד.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
"אחלה טיפול אקוסטי" נותן טיפול אקוסטי מקצועי, לא עציץ או וילון. אבל אם אין ברירה, כמו ברוב המקרים, זה מינימום נסבל.
לא נכון.

"אחלה טיפול אקוסטי" נקבע רק לפי התוצאה, ובכלל לא לפי היועץ, ובכלל לא לפי האמצעים בהם משתמשים כדי לקבל את התוצאה.

התוצאה ללא טיפול מקצועי יכולה להיות לא רק מינימום נסבל אלא גם נהדרת, והתוצאה של טיפול אקוסטי מקצועי יכולה להיות בלתי נסבלת.

די עם הכללות נחרצות כאלה.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
חבר'ה, פוסט חמוד. גורם לי לחייך.
כשלוקחים חיית פורומים נרגנת כמו נוריאל ועושים לה show down מול המפלצת הלוגית, עמיר, קוראים דברים טובים.

וברצינות, נוריאל, מה אתה למדת מהמחקר שלך? שואל בסקרנות, לא בנירגנות! (וזה לא אופייני לי כי בדרך כלל הרבה יותר נרגן מסקרן!)
 

נוריאל

אוהב את התחום
הודעות
165
מעורבות
80
נקודות
28
חבר'ה, פוסט חמוד. גורם לי לחייך.
כשלוקחים חיית פורומים נרגנת כמו נוריאל ועושים לה show down מול המפלצת הלוגית, עמיר, קוראים דברים טובים.

וברצינות, נוריאל, מה אתה למדת מהמחקר שלך? שואל בסקרנות, לא בנירגנות! (וזה לא אופייני לי כי בדרך כלל הרבה יותר נרגן מסקרן!)
אני חיית פורומים?
זה הפורום היחיד בחיי שאי-פעם הסתכנתי לתחוב בו את האף, ונראה שגם אוציא אותו במהירות משם.
התנצחות היא לא העניין שלי בחיים.
זאת, בין השאר, הסיבה שמעולם לא הייתי בפייסבוק וכל שאר הדברים האלה
שנקראים רשתות חברתיות, והן בעצם זירות אגרוף לבריוני מקלדת.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
אני חיית פורומים?
זה הפורום היחיד בחיי שאי-פעם הסתכנתי לתחוב בו את האף, ונראה שגם אוציא אותו במהירות משם.
התנצחות היא לא העניין שלי בחיים.
זאת, בין השאר, הסיבה שמעולם לא הייתי בפייסבוק וכל שאר הדברים האלה
שנקראים רשתות חברתיות, והן בעצם זירות אגרוף לבריוני מקלדת.
אני חושב שיש סיבות רבות נוספות לכך שרשתות חברתיות זה ביב השופכין של האנושות, מעבר להתנצחויות עם בריוני מקלדת.

אנסח מחדש: חיית פורום אודיו ביתי :).

אבל עם עמיר זה לא התנצחות. זה לשחק טניס עם קיר. סה"כ הטיעונים שלו עושים היגיון, מהצד. למרות ש, כן, בדר"כ מעצבן לדבר איתו. אבל זה כי הוא חכם בסופו של דבר. מה עדיף, "תתחדש" ו"כל הכבוד"? :)
 

נוריאל

אוהב את התחום
הודעות
165
מעורבות
80
נקודות
28
אני חושב שיש סיבות רבות נוספות לכך שרשתות חברתיות זה ביב השופכין של האנושות, מעבר להתנצחויות עם בריוני מקלדת.

אנסח מחדש: חיית פורום אודיו ביתי :).

אבל עם עמיר זה לא התנצחות. זה לשחק טניס עם קיר. סה"כ הטיעונים שלו עושים היגיון, מהצד. למרות ש, כן, בדר"כ מעצבן לדבר איתו. אבל זה כי הוא חכם בסופו של דבר. מה עדיף, "תתחדש" ו"כל הכבוד"? :)

ברור שאין לי עניין בפרחים וכל הכבוד. את זה כבר הבנת...
וגם אין לי עניין עם עמיר, הוא בחור חביב שנותן לחלק אחד בהוויה האנושית משמעות רבה מדי.
העניין שלי הוא שאני מעדיף שיחות פנים אל פנים, והסגר הוא לא תירוץ לכלום -
כמו שכולנו יודעים, אפשר להיפגש גם בתקופה הזאת.
אז קדימה, זוג חברים מחכים לי לארוחת ערב.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
טיפול בחשמל ובאקוסטיקה ניתן ליישם בכל חלל ביתי. הבעיה היא שטיפול בלתי נראה הוא גם יקר וגם, מה לעשות, קצת פחות יעיל. אבל ישנן פשרות. אני עשיתי פשרה מסויימת באקוסטיקה על מנת להביא את החלל לכמה שיותר אקוסטי. זה אומר פשרה כלכלית (עלה המון) ופשרה ביעילות (פחות יעיל מרכיבים אקוסטים מסורתיים). וגם באקוסטיקה מסורתית, יכולות להיות מגבלת בעלת הבית. מימדי החלל הוא עניין די בעייתי. נדל"ן זה כסף, והרבה. התמזל מזלנו והצלחתי לרכוש חלל גדול (יחסית). באותה מידה יכול היה להיות חלל קטן. זה עניין של יכולת כלכלית ולא שאיפה אודיופילית. לגבי מרחק מהקיר כמו הנדל"ן, עניין של כסף.
 

miki185

חבר משקיען
הודעות
560
מעורבות
43
נקודות
28
רעיון נחמד
סעיף 5,רק אחד מתוך 35 אפשר היה לשמוע קלאסי,נותן לי להבין מדוע הרוב בוחרים במערכות שהם לא לטעמי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,949
מעורבות
2,947
נקודות
113
רק עכשיו שמתי לב שנכתבו פה דברים שלא ראיתי
אבל עם עמיר זה לא התנצחות. זה לשחק טניס עם קיר
:)


וגם אין לי עניין עם עמיר, הוא בחור חביב שנותן לחלק אחד בהוויה האנושית משמעות רבה מדי.
מממ, פילוסופיה מעניינת: באיזה "חלק אחד בהוויה האנושית" מדובר?
 

Pooki

אוהב את התחום
הודעות
139
מעורבות
35
נקודות
28
אני תכלס מתקשה להבין מה ניתן לעשות עם האינפורמציה שמחקר בשירשור הזה חושף.
ושאלות שעולות לי לראש הם:

למה דווקא הפרמטרים האלה? האם זה פרמטרים שניתן להפיק מהם משהו?

האם המידע הרנדומלי הזה יכול להיות רפרנס אמיתי על אודיופיל הישראלי?
האם לפי תמונה או סירטון לא מייצג , ניתן לקבוע שרוב מקרים הרמקול גדול על החדר,אם יש טיפול אקוסטי אז להחליט לפי תחושת בטן אם החדר מושקע בתכנן אקוסטי של טיפול בתקרה,ריצפה צפה,איזה חומרים אקוסטים שמו מאחורי הקירות וכו.
מה מייצג בשיר שנבחר בצורה יחסית רנדומלית לנגן על המערכת בזמן צילום הקליפ של המערכות של חבר׳ה כאן? ואם ניתן מכך לבחון על פי זה את טעמם המוזיקאלי?


ויש כאן לא מעט מסכנות שהחלטת מנקודת מבט שלך שאני מוצא עוד לא מעט סיבות הקשורות לברירות מחדל ,תקציב ,העדפות ושיקולים של יבואנים ועוסקים בתחום שבסוף היום זה מכתיב איזה ציוד אודיו יהיה פופולרי בארץ.

קיצר אם זה מחקר שמתיימר לצאת מחוץ לקופסא כדי לתת עוד זוויות ופרספקטיבות חדשות שיכולות לתת תועלת , הפרמטרים הנבדקים צריכים להיות גם מחוץ לקופסא לאחר מחשבה מה בעצם הפרמטרים שמייצרים את העיקר ומה פרמטרים שהם התפל.

הכי מסקרן אותי בפוסט שלך דווקא אם תוכל להסביר מה יש בפרמטרים האלה שמהם ניתן להבין שהאודיופיל הישראלי הוא ככה וככה.:)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור