מותו של הדיסק הישראלי


רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
369
מעורבות
321
נקודות
63
אני לא יודע אם הידיעה הזו פורסמה באופן רשמי - אבל לפני כשבועיים התברר לי שלא מייצרים יותר דיסקים של מוסיקה ישראלית. ביקרתי בשתי חנויות תל אביביות, התו השמיני-מוסיקה אחרת בהיכל התרבות ודיסק סנטר בדיזנגוף סנטר כדי לחפש דיסקי בלוריי (סאונד ותמונה) חדשים. בדרך למדפי הבלוריי, דיפדפתי מעט במדפי דיסקי המוסיקה, דבר שלא עשיתי כבר כחמש שנים ולא מצאתי שום אלבום מוסיקה ישראלי חדש שמוכר לי משירותי הסטרימינג. שאלתי והתברר לי שמפעלי הדיסקים בישראל נסגרו כולם ואין ייצור של דיסקים חדשים בארץ מאז 2023. כמי שאוהב במיוחד אלבומי הופעות של אמנים ישראלים - הייתי שמח למצוא בין היתר בדיסקים את אלבום ההופעה החדש של רונה קינן, את גלויים ונסתרים אלבום ההופעה של דני סנדרסון, העיקר זה השירים אלבום ההופעה המשותפת של מתי כספי ושלום חנוך, את אלבום ההופעה של אביהו מדינה עם תזמורת ירושלים מזרח ומערב ועוד.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
12,071
מעורבות
2,972
נקודות
113
נראה לי שהפוסט הזה שייך לפורום מוזיקה, לא לדו ערוצי.

האם יש בסטרימינג ו/או בקבצים את מה שאתה מחפש?
אם כן, למה זה משנה שאין את זה בדיסקים?
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
369
מעורבות
321
נקודות
63
נראה לי שהפוסט הזה שייך לפורום מוזיקה, לא לדו ערוצי.

האם יש בסטרימינג ו/או בקבצים את מה שאתה מחפש?
אם כן, למה זה משנה שאין את זה בדיסקים?
בחודש שעבר האזין אצלי חבר, שעדיין שומע דיסקים ומחזיק בספריה גדולה של מוסיקה ישראלית. אצלי כמעט כל הדיסקים מאוחסנים בקופסאות במחסן, ואני צורך מוסיקה אך ורק בשירות הסטרימינג של אפל מיוזיק. לרגל הביקור, ביקשתי מהחבר שיביא איתו כמה דיסקים של הופעות ישראליות - שמענו חלקים מהמופע המשותף של יהודה פוליקר ושלומי שבת (2015), ההופעה המשותפת של מתי כספי וריקי גל (2012), והמופע המשותף של שירי מימון ושמעון בוסקילה (2011). בכל שלושת המקרים הדיסק היה עדיף מבחינת איכות השמע על הסטרימינג. ואין לי נגן דיסקי מוסיקה ייעודי, אלא נגן אוניברסלי של אופו דגם 205, שמשמש כטרנספורט ומחובר דיגיטלית ב-HDMI לפרוססור/דאק רב ערוצי, בדיוק אותה צורת חיבור ואותו כבל HDMI כמו סטרימר האודיו/וידאו אפל טיוי. בעקבות ההשוואה הזו התעורר בי הרצון המחודש להאזין בדיסקים ולא רק בסטרימינג.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,358
מעורבות
494
נקודות
83
הייתי מציע לך לנסות גם שירותי סטרימינג איכותי יותר של TIDAL או DEEZER ולבחור באפשרות של איכות גבוהה
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,572
מעורבות
557
נקודות
113
תקנה WIIM ULTRA אתה לא תשמע יותר דיסקים באחריות\הדיסקים יהפוך להיות אירוע של פעם ב.... להחזרת הנוסטלגיה.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,974
מעורבות
2,712
נקודות
113
דיסקים למרבה הצער נשמעים טוב יותר מקבצים, קל וחומר מסטרימינג.

וואלה לא אחי
תלוי מאוד במערך שיש לך
הסטרימר/סרבר קריטי בול כמו ה DAC

אתה באמת חושב שאני מתגעגע לפלסטיקים אצלי ??
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
369
מעורבות
321
נקודות
63
הייתי מציע לך לנסות גם שירותי סטרימינג איכותי יותר של TIDAL או DEEZER ולבחור באפשרות של איכות גבוהה
כתבתי כאן בעבר שהייתי מנוי במשך כתשע שנים עד אוגוסט האחרון לטידאל עם תוכנת הניגון רון שרצה על מחשב מק מיני. והכל באיכות הכי גבוהה שאפשרית (קודם היי פיי ובשנה האחרונה לשימוש בהיי רזולושן). הצליל בעיקר במוסיקה קלאסית נשמע מלאכותי עם דוק של מתכתיות. זאת למרות שהמכייל של הפרוססור שלי, ביטל בתוכנת רון את כל הפילטרים שרק פוגמים באיכות הצליל. לטידאל יש יותר עומק בצליל ויותר אימפקט יחד עם המלאכותיות והמתכתיות. באפל מיוזיק יש פחות עומק לצליל אבל יותר פרטים והעיקר במוסיקה קלאסית הוא נשמע טבעי לגמרי.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,572
מעורבות
557
נקודות
113
מה הכוונה טבעי כאילו דיסקים זה טבעי וטידאל להזרים זה לא טבעי ? מי קבע את זה ....
אם כך, תחליף את הסטרימר + הדאק ותבטל את הסלט EQ בפרוססור.
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
369
מעורבות
321
נקודות
63
מה הכוונה טבעי כאילו דיסקים זה טבעי וטידאל להזרים זה לא טבעי ? מי קבע את זה ....
אם כך, תחליף את הסטרימר + הדאק ותבטל את הסלט EQ בפרוססור.
מוסיקה קלאסית שכולה מופקת בכלים אקוסטיים היא הרפרנס היחיד לקביעת הטבעיות של מערכת. מדוע? כי בכל קטע מוסיקלי אחר שבו מעורבים כלים חשמליים אי אפשר לדבר על טבעיות. אין צליל טבעי של גיטרה חשמלית, משום שהצליל נתונה לשינוי חשמלי אלקטרוני, שים לב למה שיושב למרגלותיו של גיטריסט המנגן בגיטרה חשמלית בהופעה חיה. יש שם בין חמש לעשר קופסאות אפקטים שונות, שלכל אחד מהם תפקיד שונה ואפקט שונה על הצליל של אותה גיטרה חשמלית. ותוסיף לכך את מגבר הגיטרה שהוא גם כלי חשמלי נוסף שמאחוריו וגם את מערכת ההגברה של האולם, שהיא מערכת הגברה ורמקולים, בדיוק כפי שמערכת סטריאו בבית מבוססת על מערכת הגברה ורמקולים.

לעומת זאת כשכנר קלאסי ופסנתרן קלאסי (משני המינים, השימוש בזכר הוא רק לשם הנוחות) מנגנים רסיטל באולם קונצרטים (שזו הופעה חיה, רק בשפת המוסיקה הקלאסית) אין מסביבם שום קופסת אפקטים, שום מערכת הגברה, ושום אקו או עיבוד חשמלי או אלקטרוני. רק הצליל הטבעי של פסנתר הכנף (בדרך כלל סטנוויי אבל לא רק) ושל הכינור. צליל מכלים אקוסטיים הוא טבעי, צליל מכלים מחושמלים הוא מניפולציה חשמלית-אלקטרונית.

עבור חובבי מוסיקה קלאסית תפקידה של המערכת הביתית הוא להתקרב כמה שיותר לטבעיות הצליל ולעוד נתונים של הקונצרט החי, כמו הולוגרמה, נפח מוסיקלי ועוד ועוד. המערכת הכי טובה ששמעתי התקרבה לצליל של קונצרט חי. הויכוח בעולם המערכות הביתיות היא על העובדה כמה המערכת שלך קרובה לחוויית הקונצרט החי. אין מערכת ששמעתי שיודעת לשחזר את מלוא הנפח, הגודל, הנוכחות והרב שכבתיות של קונצרט שבו מנגנת תזמורת קאמרית, סימפונית, או פילהרמונית.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,572
מעורבות
557
נקודות
113
מה הקשר בין טבעיות לדיסקים ?
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,321
מעורבות
1,269
נקודות
113
וואלה לא אחי
תלוי מאוד במערך שיש לך
הסטרימר/סרבר קריטי בול כמו ה DAC

אתה באמת חושב שאני מתגעגע לפלסטיקים אצלי ??
וואלה איתי, שמעתי כמה וכמה full digital ברמות היסטריות ואני מסכים שהיום מגיעים כבר לתוצאות אש (נשים לרגע בצד את הנושא הכספי), אבל עדיין הדיסק נותן יותר. ברמות הללו גם 5% יותר, זו לא פחות מדרמה. לפחות עבורי.

ואני יודע שאתה מחזיק סט full digital כבד ואני מכבד את דבריך מאוד. חייב לשאול, מתי לאחרונה עשית A B אם בכלל? לא מסקרן אותך?
או שמה שגם עם הדיסק ישמע 5% יותר טוב, אתה עדיין מעדיף בלעדיו? שזה לגיטימי ומובן לי לגמרי אגב!!
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,974
מעורבות
2,712
נקודות
113
גיא
עד לפני כחודשים - שלושה...החזקתי בכמה נגני טרנספורט/נגנים ייעודיים, (לא אכנס לשמות, אבל בסה"כ מכובדים יחסית) נהניתי מאוד מהם, כל אחד והאיכות שנתן/שילוב שלו, אך לא מצאתי איזה X factor שגרם לי להמשיך לאזין פלסטיקים למגירה ולא לנגן ישירות מהסרבר.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,321
מעורבות
1,269
נקודות
113
יש לי תחושה שהם לא היו בקליבר של הדיגיטל שיש לך היום.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,974
מעורבות
2,712
נקודות
113
יש לי תחושה שהם לא היו בקליבר של הדיגיטל שיש לך היום.

להביא נגן בקליבר של הסט שלי...זה ממש לא ב"סל הקניות"...מעדיף להשקיע איפה שיותר נחוץ...

גם פותח הפוסט משווה נגן איכותי (יחסית) ל-סטרימר מהנחותים שיש (יש לי אחד כזה בחדר שינה)...ואצלו מהבנת הנקרא יש העדפה לנגן...במקרה הזה, מסכים איתו.
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,545
מעורבות
428
נקודות
83
מוסיקה קלאסית שכולה מופקת בכלים אקוסטיים היא הרפרנס היחיד לקביעת הטבעיות של מערכת. מדוע? כי בכל קטע מוסיקלי אחר שבו מעורבים כלים חשמליים אי אפשר לדבר על טבעיות. אין צליל טבעי של גיטרה חשמלית, משום שהצליל נתונה לשינוי חשמלי אלקטרוני, שים לב למה שיושב למרגלותיו של גיטריסט המנגן בגיטרה חשמלית בהופעה חיה. יש שם בין חמש לעשר קופסאות אפקטים שונות, שלכל אחד מהם תפקיד שונה ואפקט שונה על הצליל של אותה גיטרה חשמלית. ותוסיף לכך את מגבר הגיטרה שהוא גם כלי חשמלי נוסף שמאחוריו וגם את מערכת ההגברה של האולם, שהיא מערכת הגברה ורמקולים, בדיוק כפי שמערכת סטריאו בבית מבוססת על מערכת הגברה ורמקולים.

לעומת זאת כשכנר קלאסי ופסנתרן קלאסי (משני המינים, השימוש בזכר הוא רק לשם הנוחות) מנגנים רסיטל באולם קונצרטים (שזו הופעה חיה, רק בשפת המוסיקה הקלאסית) אין מסביבם שום קופסת אפקטים, שום מערכת הגברה, ושום אקו או עיבוד חשמלי או אלקטרוני. רק הצליל הטבעי של פסנתר הכנף (בדרך כלל סטנוויי אבל לא רק) ושל הכינור. צליל מכלים אקוסטיים הוא טבעי, צליל מכלים מחושמלים הוא מניפולציה חשמלית-אלקטרונית.

עבור חובבי מוסיקה קלאסית תפקידה של המערכת הביתית הוא להתקרב כמה שיותר לטבעיות הצליל ולעוד נתונים של הקונצרט החי, כמו הולוגרמה, נפח מוסיקלי ועוד ועוד. המערכת הכי טובה ששמעתי התקרבה לצליל של קונצרט חי. הויכוח בעולם המערכות הביתיות היא על העובדה כמה המערכת שלך קרובה לחוויית הקונצרט החי. אין מערכת ששמעתי שיודעת לשחזר את מלוא הנפח, הגודל, הנוכחות והרב שכבתיות של קונצרט שבו מנגנת תזמורת קאמרית, סימפונית, או פילהרמונית
אתה שוכח שבדרך בינך לכנר והפסנתרן יש מיקרופונים שמקליטים אותם, זה עובר דרך טכנאי סאונד שעושה עם זה מה שבא לו. לעומת זאת כלים חשמליים יכולים לעבור ישירות או גם דרך מיקרופונים. בכל מקרה אף פעם לא תקבל באמת מה שקיים על הבמה. הכל תלוי באיכות ההקלטה ועבודת הטכנאי. שמעתי אלפי קטעים של מוסיקה קלאסית מוקלטת, חלקם נפלאים ומופרדים כל כלי וכלי וחלקם קאקפוניה שאי אפשר לשמוע.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,572
מעורבות
557
נקודות
113
איזה נגן טראנספורט כן יהיה וואו בקאליבר של מה שיש לו היום שישאיר אבק לסטרימר שיש לו כיום... בהנחה שאנחנו מדברים בחיבור לאותו ה דאק ?!
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
369
מעורבות
321
נקודות
63
אתה שוכח שבדרך בינך לכנר והפסנתרן יש מיקרופונים שמקליטים אותם, זה עובר דרך טכנאי סאונד שעושה עם זה מה שבא לו. לעומת זאת כלים חשמליים יכולים לעבור ישירות או גם דרך מיקרופונים. בכל מקרה אף פעם לא תקבל באמת מה שקיים על הבמה. הכל תלוי באיכות ההקלטה ועבודת הטכנאי. שמעתי אלפי קטעים של מוסיקה קלאסית מוקלטת, חלקם נפלאים ומופרדים כל כלי וכלי וחלקם קאקפוניה שאי אפשר לשמוע.
אפי - כתבתי שאי אפשר לשחזר במערכת ביתית על בסיס מוסיקה מוקלט. את החוויה של קונצרט קאמרי או סימפוני קלאסי באולם, ואני עומד על כך. ואתה צודק. גם המיקרופונים מוסיפים לעובדה שלא תקבל את החוויה הזו. השאלה היחידה היא כמה אתה יכול להתקרב.
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,545
מעורבות
428
נקודות
83
לא מדויק, עשית השוואה בין מוסיקה "טבעית" לבין חשמלית. בסופו של עניין המערכת בבית צריכה להעביר לך כמה שיותר את החוויה שאתה שומע באולם. לא ניתן לשחזר אלא להתקרב כמה שיותר. כל אחד מחפש מה מבחינתו קרוב יותר למציאות כך שאתה מבין שיש אינספור אפשרויות כאלה וטעמים שונים. זה לא משנה אם זה עובר דרך מדיה מפלסטיק או סטרימר/דאק ברמה גבוהה.
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,545
מעורבות
428
נקודות
83
דרך אגב בהמשך לויכוח לגבי דיסקים מול סטרימר/דאק אז תפוחים לתפוחים ..... זה תלוי מאוד באיכות הדאק/הסטרימר מול ה CD. כששניהם באיכות גבוהה מאוד יהיה קשה לשמוע הבדל.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור