מותג: היסטוריה לעומת ההווה


גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
מאמר מעניין של ג'ף פריץ על מותגי אודיו בעלי היסטוריה ארוכה ומכובדת ומה קרה לחלקן בשנים האחרונות.
הוא מביא כדוגמה את thiel לעומת כמה מותגים אחרים ונותן חומר למחשבה במיוחד לדור הצעיר.
שווה קריאה!

http://www.soundstageultra.com/index.php/features-menu/opinion-menu/791-when-a-brand-is-forgotten
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
מדהים. כשאני כתבתי משהו די דומה על ט׳יל היתה פה התנפלות רבתית מצד כמה חברים.

כנראה שמה שכתבתי לפני שנתיים או שלוש כאן בפורום, היה צריך להכתב בעמוד הראשי.
היתה יצרנית כזו בשם ט׳יל. היום, טובים ככל שיהיו, אינם קשורים כהוא זה לאותו מתכנן אגדי.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
כן, אני זוכר את הדיון הסוער שהיה סביב זה. הייתה התנפלות של "גאוות וכבוד יחידה" שאני יכול להבין אותה אבל במקרה של thiel גם בלי להכיר אותם בכלל, רק במבט קל רואים שהרמקולים שלהם היום לא דומים במ"מ לרמקולים שלהם מהעבר שצברו לא מעט כבוד בעולם ההיי אנד.
לעומת זאת, הוא נותן כמה דוגמאות של יצרנים ששמרו על הזהות והיסודות של המקים גם לאחר עזיבתו את החברה או העולם. זה קטע שמותג וותיק הוא לא בהכרך ערובה להיסטוריה שלו.רק מראה שגם על מותגים בני עשרות שנים עדיין צריך לעשות שיעורי בית לפני.
חומר למחשבה.
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,940
מעורבות
377
נקודות
83
זו בעיה ידועה בעיקר עם חברות של איש/מתכנן אחד כמו גם SNELL ואולי גם אודיו פיזיק. כמו גם רויד, BEDINI ואחרים שנעלמו. גם מרק לוינסון איבדו את הייחודיות לאחר שנקנו ע"י הרמן. לפחות הפעם הראשונה עם מדריגל הייתה מוצלחת. למרות מה שכתבו, סונוס פאבר אחרי עזיבתו של סרבלין, זה לא אותו הדבר. מקווה שאודיונוט, שינדו ודה וינצ'י, לא באותו המסלול.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
דה וינצ׳י לא יכולים להיות באותו מסלול משום שהבן, שעבד צמוד לאבא, המשיך את העסק. מעבר לזה שיש שירטוטים מקוריים של פטיפונים חדשים שתיכנן האב.

מה שכן. מאז שהאב הלך לעולמו, החליטו בחברה להפסיק לייצר אלקטרוניקה והתמקדו במה שבנו התמקד - פטיפונים.

בלי קשר. הבעיות הללו מתחילות כשחברה רוצה להיות מסחרית. דה וינצ׳י, שינדו ואודיונוט כלל לא מכוונות לשם.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
מסכים איתך לגבי סונוס פאבר אבל בו זמנית לדעתי בכמה דגמים שהאזנתי להם בשנתיים האחרונות הם מחזיקים יפה מאוד.
מי שמחפש את הסאונד של האקסטרימה בדגמים של היום כבר כנראה שלא ימצא אותו. לדעתי הם כן הצליחו לשמר את הרמה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
מי שמחפש את הסאונד של האקסטרימה בדגמים של היום כבר כנראה שלא ימצא אותו.

למה לחפש אותו?:)
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,940
מעורבות
377
נקודות
83
מסכים איתך לגבי סונוס פאבר אבל בו זמנית לדעתי בכמה דגמים שהאזנתי להם בשנתיים האחרונות הם מחזיקים יפה מאוד.
מי שמחפש את הסאונד של האקסטרימה בדגמים של היום כבר כנראה שלא ימצא אותו. לדעתי הם כן הצליחו לשמר את הרמה.

דווקא האקסטרמה היה הרמקול הכי מחורבן שלהם לדעתי.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
דה וינצ׳י לא יכולים להיות באותו מסלול משום שהבן, שעבד צמוד לאבא, המשיך את העסק. מעבר לזה שיש שירטוטים מקוריים של פטיפונים חדשים שתיכנן האב.

מה שכן. מאז שהאב הלך לעולמו, החליטו בחברה להפסיק לייצר אלקטרוניקה והתמקדו במה שבנו התמקד - פטיפונים.

בלי קשר. הבעיות הללו מתחילות כשחברה רוצה להיות מסחרית. דה וינצ׳י, שינדו ואודיונוט כלל לא מכוונות לשם.

גם ליאונרדו דוינצ'י השאיר אחריו ערמות של סרטוטים ומפרטים. רק שאף אחד לא ממש הצליח להבין את ההנדסה שלו.
מה גם שלא חשבו אז לקחת מראה ובעזרתה לקרוא את הכתב שלו שהוא כתב הפוך בכוונה. אני מאמין שהבן של דוינצ'י המודרני "חכם" מספיק ;) ועכשיו ברצינות, חברות הבוטיק כן מצליחות יותר לשמר את "תורת המייסד" לאחר לכתו. ברגע שהחברה נרכשת או מתמסחרת העתיד ידוע מראש.
ואל נשכח את דוגמת אודו בסר עם AVM ששם אחרי שנים בבורמייסטר הוא יצא, לקח את AVM יצרן גרמני קטן שהעולם לא הכיר והפך אותה לסיפור הצלחה מסחרר רק שבדרך הוא שינה את AVM המקורית מהיסוד החביב שלה לחברת על. אז כאן זה היה הפוך.
דן דאגוסטינו גם עשה זאת רק אחרת ונראה שגם הוא מאוד מצליח.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
דווקא האקסטרמה היה הרמקול הכי מחורבן שלהם לדעתי.

בוא נשים את היכולות שלו בצד לרגע.
האקסטרימה הוא אבן דרך בהיסטוריה ההתפתחותית של רמקולים היי אנד. הוא שם דבר ונחשב להברקה הנדסית חסרת תקדים בתחום. יש האומרים שהוא היצירה הגדולה ביותר של פרנקו. הוא ללא ספק רמקול שהקדים את זמנו. ואת זה אי אפשר לקחת לו. באשר להאם אתה אוהב אותו / מתחבר אליו וכד' או לא זה כבר דיון לגטימי אחר.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
נמר,
האם לדעתך איזופון כיום גאודר גם הצליחו עם זה?
אם אני זוכר נכון גם קונצנזוס כיום ארטוס אותו סיפור. לא?
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
נמר,
האם לדעתך איזופון כיום גאודר גם הצליחו עם זה?
אם אני זוכר נכון גם קונצנזוס כיום ארטוס אותו סיפור. לא?
לידעה כללית:
Dr. Roland Gauder שנים רבות שימש כעובד וראש מחלקת המחקר של isophon.
היה ונשאר המתכנן של הרמקולים מיום הקמת החברה העצמאית שלו.
למיטב ידיעתי רכש זכויות על השם (isophon),עד שהחליט שהתוצרת מספיק טובה גם ללא השם.
מה יהיה בעתיד,אלוהים יודע(אני בינתיים מאוד נהנה מה-CASSIANO שלי).
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
התהליך הזה של מותגים (גם מותגי על) שהולכים לאיבוד ונשארים שם איננו חדש. כל מי שבוחן (למשל) את הסיפור של סנסוי יכול לראות את זה: שם שפעם היה נחשק ביותר בשל מה שייצר, הפך לשם שגם מדבקות שלו מעדיפות להתקלף מהבושה.
זה תהליך שיכול לנבוע מעזיבה של מייסד או מהנדס ויכול גם לנבוע מחוסר יכולת להתמודד עם שינויים בשוק הרלוונטי. אז בעוד שלכל תאגיד יש תקופות של אפ אנד דאון, החוכמה היא לשרוד את השינויים האלה, וזה לא פשוט בכלל. ת'יל מנסים, כמו שהמאמר מראה, ובכלל לא בטוח שלו המייסד היה בחיים הוא לא היה פועל באותה דרך.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,321
מעורבות
1,888
נקודות
113
אולי היעלמות מותגי על ורכישתם ע״י תאגידים היא תופעה ברוכה וטובה לנו האודיופילים. זו תופעה שמפנה דרך ליזמים צעירים וחדשים שיבואו עם רעיונות חדשים ותכנונים פורצי דרך בתחום שמתחדש יחסית לאט. לבנות בית מלאכה למגברים או פטיפונים או רמקולים זו השקעה אפשרית ליזם שמאמין במוצר שתכנן ושמביא ערך מוסף על פני המוצרים הקיימים בשוק. לא השקעה פשוטה אבל אפשרית וזה אומר שמותגים שמתקלקלים יוחלפו על ידינו בחדשים כי הכל נשמע בסוף...
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
גאודר הוא בעל הבית והמתכנן של איזופון
עבר מעל 20 שנה.
לשאלתי למה החליף לגאודר, ענה שזאת הייתה סוג של בקשה מהלקוחות..... או משהו כזה.
איזופון נוסדו ב 1921..
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,100
מעורבות
4,266
נקודות
113
גאודר הוא בעל הבית והמתכנן של איזופון
עבר מעל 20 שנה.
לשאלתי למה החליף לגאודר, ענה שזאת הייתה סוג של בקשה מהלקוחות..... או משהו כזה.
איזופון נוסדו ב 1921..

שום לקוחות אחי. יש שם עניין משפטי של שימוש בשם.
לגבי חוסן המותג. גאודר משפר את הציוד שלו באופן עקבי. הוא גם מתכנן את המוצרים הללו גם כאיזופון וגם כגאודר.
לטעמי הם בין הרמקולים הקרמים הטובים שיש.
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
רק להראות כמה האיש משקיע כאן לדוגמא בניסוי פיתוח של הארקונה.
שימוי לב למבנה החדר האקוסטי בו הוא מנסה את הרמקול:
post-12153-043938700%201350506983[1].jpg
 

תמונות מצורפות

  • post-12153-043938700%201350506983[1].jpg
    post-12153-043938700%201350506983[1].jpg
    KB 128.2 · צפיות: 835

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,885
מעורבות
1,883
נקודות
113
רק להראות כמה האיש משקיע כאן לדוגמא בניסוי פיתוח של הארקונה.
שימוי לב למבנה החדר האקוסטי בו הוא מנסה את הרמקול:
צפה בקובץ המצורף 37022
וואוו, מטורף לגמרי.
מה זה הרצפה הזאת??? רשת צפה?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
וזאת ההשקעה במקור
2018-01-01 16.45.48.jpg
ובסטנד
 

תמונות מצורפות

  • 2018-01-01 16.45.48.jpg
    2018-01-01 16.45.48.jpg
    KB 362.5 · צפיות: 365

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור