מודה ועוזב ירוחם


ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
בקיצור - הובסתי. אבל אדם גדול (תרתיי משמע) יודע להכיר בטעויות שלו.
לפני שאספר - לא אוכל לצערי לתת לכם את הפרטים העסיסיים שאתם כה אוהבים - לא יהיה פה פירוט על הציוד, כי בעל הבית מבקש לשמור על דיסקרטיות, וזה גם לא העניין פה בעצם.
רקע : לפני כמה חודשים ערכתי אצל חבר השוואה בין אותן הקלטות כשהן על CD/SACD ובתקליט.
היו הבדלים, היו יתרונות לכאן ולכאן, אבל בסך הכל העדפתי את מה שנתן הדיגיטל לעומת הויניל.
חזרתי לעשות ניסוי נוסף. התנאים לא היו זהים - מקור שונה, מגברי הכוח הוחלפו למגברי מנורות רציניים במקום SS, אבל הסטאפ האנלוגי נשאר כשהיה כמו בפעם הקודמת.
שמענו שלושה תקליטים קלאסיים למול הגרסה הדיגיטלית שבשניים מהם היתה אפילו בהדפסה יפנית משובחת.
ולסיום שמנו את הבלדות של קולטריין ועשינו השוואה אחד לאחד על ידי מעבר בין שני המקורות תוך כדי נגינה.
לצערי (או לשמחתי :)) הפעם היה נוקאאוט ברור לטובת הויניל.
כפי שהבנתם התקשיתי להודות כי אני מהמוזרים האלו שאוהבים צליל דיגיטלי. אבל הפעם לא היתה לי ברירה והרמתי ידיים.
בכל המקרים הצליל בתקליט היה גדול יותר, עמוק יותר, הקצוות יותר מודגשים וברורים, כל מיני קולות רקע כמו מצילתיים וכו' שנעלמו כמעט לגמריי בדיגיטל הופיעו כאילו משום מקום. אני לא אוהב להשתמש במילים כמו מוסיקליות או חוויה אבל הויניל פשוט נתן יותר באופן מודגש וברור. לא היתה הרגשה של עיגול קצוות או אובדן פרטים כמו ששמעתי בעבר. נכון שלא אתגרנו אותו עם סימפונית האורגן של סן-סנס אבל במה ששמענו ההבדל היה ברור.
הסבר לתופעה ? אני עדיין מסרב להודות שהתקליט יהיה תמיד יותר טוב בכל הקלטה בכל מערכת וכו'.
יש לי חשד שהצליל האנלוגי "התלבש" יותר טוב על ההגברה החדשה.
אולי הייתי יכול למצוא עוד כמה סיבות ותירוצים.
אבל המוסיקה שנשמעה מהמערכת כמות שהיא עם הפטיפון והגברת המנורות וללא אף ביט אחד שהיה מעורב בתהליך היתה פשוט יותר טובה.
זהו.
אני אישית בכלל בדרך לעבור למחשב ועדיין יש דברים בדיגיטלי שאני אוהב, וגם ברור לי שכדי להגיע לאותה תוצאה צריך השקעה מטורפת בציוד יקר, אבל מבחינת קיבלתי את ההוכחה שלי.
 

נערך לאחרונה ב:

M0TI

אוהב את התחום
הודעות
389
מעורבות
18
נקודות
18
כאשר אדם מסוגל להודות בטעותו זו גדלות :בעד:
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
לא הבנתי מה הפואנטה? שתקליט נשמע טוב? שאתה קונה פטיפון? שאתה זורק את ה- DAC? מה בדיוק?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113

יש לפעמים אפשרות לשדרג המערכת קיצונית , כך שהצליל יהיה מספיק גם עם מקור דיגיטלי עצבני בצורה שמייתר לחפור במדיה אחרת טובה ככל שהיא , מהניסיון שלי ניתן לצמצם ההבדל לרמה מזערית , אבל הפתרון יקר יותר, רמקולים , נגן , כבלים , וכל מה שהופך מערכת לריאליסטית , דינמית , צלולה, מאוזנת וכו.
 
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,927
מעורבות
1,606
נקודות
113
מעניין אותי מה היה המקור הדיגיטאלי היק? שם של חברה לא יגיד כלום לגבי בעל המע'.
אם קשה גם טוב.
 

123tomer

אוהב את התחום
הודעות
480
מעורבות
13
נקודות
18
לא הבנתי כלום.
שמעת במערכת מסויימת דיגיטל שנשמע לך יותר טוב מהאנלוג.
אח״כ שינמכת את הדיגיטל. פתאום האנלוג נשמע יותר טוב.
עכשיו המסקנה שלך היא שאנלוג יותר טוב מדיגיטל?
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
לא הבנתי כלום.
שמעת במערכת מסויימת דיגיטל שנשמע לך יותר טוב מהאנלוג.
אח״כ שינמכת את הדיגיטל. פתאום האנלוג נשמע יותר טוב.
עכשיו המסקנה שלך היא שאנלוג יותר טוב מדיגיטל?
כפרה עליך.
תודה.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
מבחינה אנושית ואישית, מה שיפה בסיפור הזה הוא היכולת שלך להוריד מ"האגו" ומ"הגאווה" העצמית ולהודות שטעית כשחשבת הפוך. זה יפה ולו רק בגלל שבתחום שלנו האגו נוטה להתנפח למימדים חסרי פרופורציות ומעטים האודיופילים שפגשתי ומוכנים להודות כי טעו. יפה.(ורד)

מבחינת התיאורים שלך, אני לא מבין על מה המהומה. הדברים ידועים וברורים, לי לפחות.

יותר מכך, אם הייתי חובב מתחיל בתחום, עם הידע שיש לי היום הייתי רוכש לי פטיפון נחמד בדרגת כניסה (!) פונו מתאים, מגבר שפופרות חביב וזוג רמקולים נצילים = תענוג. יש הרבה סטים כאלה שאפשר להרכיב בכסף קטן יחסית. התמורה פנטסטית.

ועוד סנט אחד ממני: בניסיון הדל שלי, CDP שמנגן דיסקים הכי קרוב לפטיפון הוא המכשיר של EAR. בטח יש עוד כאלה, רק שלי לא יצא לשמוע.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
אני לא הייתי ממהר לתת לברק שלנו קרדיט כ"כ מהר. כולה אמר שהוא לא אוהב פטיפון, ופתאם שמע פטיפון שנשמע טוב.

בוא ניתן קרדיט לאלדר אם פתאם יבין שאין הבדלים בין כבלים.
או לגיא לנדאו אם פתאם יסכים שמגברים מודרניים נשמעים טוב יותר.
או לי, אם אגלה שהאקוסטיקה אצלי לא תורמת כלום לסאונד :).


כולה שמע תקליט ואמר שנשמע טוב. ברקי יצטרך להתאמת קצת יותר בשביל קרדיט ממני!
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
מבחינה אנושית ואישית, מה שיפה בסיפור הזה הוא היכולת שלך להוריד מ"האגו" ומ"הגאווה" העצמית ולהודות שטעית כשחשבת הפוך. זה יפה ולו רק בגלל שבתחום שלנו האגו נוטה להתנפח למימדים חסרי פרופורציות ומעטים האודיופילים שפגשתי ומוכנים להודות כי טעו. יפה.(ורד)

מבחינת התיאורים שלך, אני לא מבין על מה המהומה. הדברים ידועים וברורים, לי לפחות.

יותר מכך, אם הייתי חובב מתחיל בתחום, עם הידע שיש לי היום הייתי רוכש לי פטיפון נחמד בדרגת כניסה (!) פונו מתאים, מגבר שפופרות חביב וזוג רמקולים נצילים = תענוג. יש הרבה סטים כאלה שאפשר להרכיב בכסף קטן יחסית. התמורה פנטסטית.

ועוד סנט אחד ממני: בניסיון הדל שלי, CDP שמנגן דיסקים הכי קרוב לפטיפון הוא המכשיר של EAR. בטח יש עוד כאלה, רק שלי לא יצא לשמוע.

מוכרח לומר לך בעניין הסנט ,מכיר את ה EAR בהרבה הזדמנויות ,באמת מנגן קרוב לפטפון ,אבל כזה של פרוגקט ודומיו ,בקיצור נגן בינוני למדי!
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
"מוכרח לומר לך" (האמת, ממש-ממש לא, אבל יאללה, אם כבר זרקת עוד קשקוש אז הפעם דווקא כן אתייחס), בעניין ה"מכיר" וה"בינוני", שזה ממש לא מה שאמרת אחרי שהנגן הזה ניגן אצלך בסלון. אני דווקא זוכר שפרגנת לו ביג טיים והיללת בכל פה, אחרי שהוא נתן בראש וזכה לציונים הכי גבוהים במבחן הנגנים שארגנת - מול נגנים שעולם כפול ממנו, אחד מהם שלך.
אבל עזוב אותך אלדר, עקביות זה לא ממש הצד החזק שלך כאן, והדעות משתנות כנראה בהתאם למצב הרוח. פעם מהלל ופעם קוטל. אני כבר מזמן לא מתרגש.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
אם אתה לא מתרגש זה מצוין, גם לא חייבים לשלב בכך פניה לגופו של אדם , משונה ככל שיהיה ,אגב , אני בכלל חושב שנגן שפופרתי זה משהו מיותר !
 

atmos

אוהב את התחום
הודעות
427
מעורבות
133
נקודות
43
"מוכרח לומר לך" (האמת, ממש-ממש לא, אבל יאללה, אם כבר זרקת עוד קשקוש אז הפעם דווקא כן אתייחס), בעניין ה"מכיר" וה"בינוני", שזה ממש לא מה שאמרת אחרי שהנגן הזה ניגן אצלך בסלון. אני דווקא זוכר שפרגנת לו ביג טיים והיללת בכל פה, אחרי שהוא נתן בראש וזכה לציונים הכי גבוהים במבחן הנגנים שארגנת - מול נגנים שעולם כפול ממנו, אחד מהם שלך.
אבל עזוב אותך אלדר, עקביות זה לא ממש הצד החזק שלך כאן, והדעות משתנות כנראה בהתאם למצב הרוח. פעם מהלל ופעם קוטל. אני כבר מזמן לא מתרגש.

נו שויין, לקרוא ולצחוק... :)
http://www.dtown.co.il/articles/2291.html

נגן פגז!
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
בסיפרי לימוד לוגיקה באירופה היה מופיע המשפט כל הברבורים לבנים כדוגמה לאמת שאין לערער עליה. עד שגילו את העולם החדש ואת העובדה שיש גם ברבורים שחורים. מספיק ברבור שחור אחד כדי להפריך את ההנחה שכל הברבורים לבנים. אני שמעתי שנים השתפכויות על ויניל ולא שמעתי עד למקרה האחרון דוגמה אחת ששכנעה אותי. זה הכל. האם כל התקליטים על כל המערכות טובים יותר מכל הדיגיטל ? כמובן שלא. האם אני זורק כדברי החיפאי חסר הבושה את הדאק ועובר אקסלוסיבית לתקליטים ? ממממש ... בקיצור לי היתה חוויה שבה בפעם הראשונה שמעתי ברצף מספר תקליטים שנשמעו יותר טוב מהדיגיטל המקביל . אז תהרגו אותי.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,955
מעורבות
2,947
נקודות
113
אני עדיין מסרב להודות שהתקליט יהיה תמיד יותר טוב בכל הקלטה בכל מערכת וכו'
נראה לי שכל בר-דעת, אפילו "משוחד" לטובת ויניל, לא "יודה" בהצהרה גורפת שכזו (ולמען הפרוטוקול יאמר שאין לראות בזאת הכרה בכך שברק הוא בר-דעת לכל נושא ועניין :) )

יהייה אולי נכון לומר ש:
  • בחלק מההקלטות
  • בחלק מההדפסות/הוצאות/רימאסטרים/פורמאטים וכיו"ב
  • בחלק מהמערכות (שזה כולל גם את הצד האנאלוגי, גם את הדיגיטאלי וגם את המשותף)
  • בחלק מהחדרים/אקוסטיקות
  • בחלק מהמצבים הפיסיים של המדייה (ליכלוך, שחיקה ו/או עקמומיות של תקליטים)
  • בחלק מהמאזינים
  • בחלק ממצבי הרוח והבריאות והעייפות של המאזינים
  • בחלק מהפעמים
יעדיפו ויניל על-פני דיגיטאלי (של אותה הקלטה), או להיפך, או שייחשבו שהם זהים, או ששניהם טובים/רעים בצורות שונות.

מעבר לזה, יש גם מקרים שהם שני תקליטים שמכל הבחינות נראים זהים:

  • אותה עטיפה
  • אותו inner sleeve (עטיפה פנימית)
  • אותו לייבל (המדבקה שבאמצע התקליט)
  • אותם סטמפרים (האותיות והספרות שחרוטות לייד הלייבל)
  • אותה מידת שחיקה/רעשים
  • שניהם לא עקומים
  • באותה מערכת/חדר/אקוסטיקה/זמן וכו'
נשמעים שונה באופן מהותי!
(כמו למשל שבאחד יש bloom ובשני אין)

כך שכל ההשוואות בין ויניל לדיגיטאל (ואפילו בין ויניל לויניל!) הן בערבון מוגבל, מאוד.

ובעצם אולי לכל אחד שעסק בזה יש רושם כללי של בכמה מקרים הוא מעדיף א' על פני ב', ומה ה-trade-offs במקרים שבהן ההעדפה אינה "נוקאאוט".

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לברקצ
מודה ועוזב, ירוחם?

ולא היא:
מודה, ועוזב דימונה!

לעמיר

כתבת: "כמו למשל שבאחד יש bloom ובשני אין.

ולא היא:
אצלי, למשל, בכל התקליטים יש בלום. גם בכל התקליטורים יש בלום. ג'ייסון בלום. תנצב"ה.
 
נערך לאחרונה ב:

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
נדמה לי שהנקודה שלי לא עברה עד הסוף ... לא דיברתי על כל התקליטים כל המערכות כל ההקלטות ... דיברתי על זה שעד עכשיו אפילו פעם אחת בודדת לא שמעתי דוגמה שבה הויניל עלה על הדיגיטל ! אפילו לא פעם אחת. מבחינתי זה אכן שינוי פרדיגמה ושינוי נקודת המבט אפילו אם מדובר במקרה נקודתי בלבד.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,955
מעורבות
2,947
נקודות
113
נדמה לי שהנקודה שלי לא עברה עד הסוף ... לא דיברתי על כל התקליטים כל המערכות כל ההקלטות ... דיברתי על זה שעד עכשיו אפילו פעם אחת בודדת לא שמעתי דוגמה שבה הויניל עלה על הדיגיטל ! אפילו לא פעם אחת. מבחינתי זה אכן שינוי פרדיגמה ושינוי נקודת המבט אפילו אם מדובר במקרה נקודתי בלבד.
לא דיברת, אבל כתבת :)

אבל לאחר ההבהרה יש מצב שזה ברור, אם כי יש את חוק מרפי בעניין:
If you explain something so clearly that nobody can possibly misunderstand, somebody will misunderstand

עמיר
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,352
מעורבות
493
נקודות
83
מוכרח לומר לך בעניין הסנט ,מכיר את ה EAR בהרבה הזדמנויות ,באמת מנגן קרוב לפטפון ,אבל כזה של פרוגקט ודומיו ,בקיצור נגן בינוני למדי!

סליחה על הבורות, מה שונה נגן EAR מנגן CDP רגיל שיש לו יציאה דיגיטלית ונכנס למערכת טובה שיש לה כניסה דיגיטלית ?
אם המידע דיגיטלי , הוא ישאר דיגיטלי , מה שאלול לפגוע באיכות זה המעבר לאנאלוג במגבר...
אולי הכוונה שהנגן CDP יש לו ממיר לאנאלוג טוב יותר מהגבר, אבל אם המגבר איכותי אז אולי עדיף שהמעבר יעשה במגבר האיכותי ויחסוך רעשים שאלולים להתווסף מהנגן למגבר (מחברים כבלים וכו..)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור