מה עדיף בין 2 בחירות גרועות


איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
שלום

בחשיבה על מיקום המערכת (המכשירים) בחדר.

מה פחות מזיק ? אינטרקונקט ארוך (3 מטר) או כבל רמקול ארוך (4.5 מטר).
נעזוב בשלב זה את השיקול הכספי.

תודה וסופ"ש נעים
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,954
מעורבות
2,947
נקודות
113
אם אתה יכול לעבוד balanced ("אמיתי", לא רק קונקטורי XLR), אין משמעות לאורך האינטרקונקטים, ואז עדיף חוט רמקול קצר ככל האפשר, וזו גם אופצייה טובה/מומלצת, לא בחירה בין רעות.

אם אתה יכול לעבוד רק single-ended (מחברי RCA), אז באמת שתי האופציות לא מזהירות.
עם זאת, אינטרקונקט של 3 מ' נשמע סביר יותר מחוט רמקול של 4.5 מ'...

עמיר
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
שלום

בחשיבה על מיקום המערכת (המכשירים) בחדר.

מה פחות מזיק ? אינטרקונקט ארוך (3 מטר) או כבל רמקול ארוך (4.5 מטר).
נעזוב בשלב זה את השיקול הכספי.

תודה וסופ"ש נעים

תבדוק רק זוג אחד כל פעם, ותשמע מה תורם יותר, או מזיק פחות למערכת
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,954
מעורבות
2,947
נקודות
113
תבדוק רק זוג אחד כל פעם, ותשמע מה תורם יותר, או מזיק פחות למערכת
אם יש אופצייה לבדוק, אכן זה עדיף על פני מה שכתבתי.

אולי יש כאן מישהו, כולל יבואן/סוחר, שיוכל להשאיל לך סטים כאלה, אבל השוואה כזו צריכה לכלול את כל 4 הקומבינציות מאותה חברה ומאותה סידרה: גם אינטרקונקטים קצרים וגם ארוכים, וגם כבלי רמקול גם קצרים וגם ארוכים.

אני מעריך שאורכים כאלה אינם נפוצים, והסיכוי שייהיו כאלה אצל יבואנים/סוחרים בתצוגה הוא קטן יחסית, אם כי קיים.

עם זאת, גם לא בטוח שהתוצאות עם כבלים של יצרן אחר או של סידרה אחרת תהייה זהה לזו שהתקבלה עם הסטים הספציפיים שבדקת, כך שלא תוכל לגמרי לסמוך על התוצאות אם אתה מתכנן לקנות סטים של יצרן אחר, או של סדרה אחרת, ועדיין זה כנראה עדיף על פני ההכללה שהצעתי.

בברכה!
עמיר
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מבחינה טכנית עדיף כבל רמקול ארוך.
הסיבה העיקרית היא גודל הסיגנל.
בRCA שלרוב הוא גם מסוכך, עובר סיגנל קטן. הוא הרבה יותר פגיע לרעש והפרעות .
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
אם אתה יכול לעבוד balanced ("אמיתי", לא רק קונקטורי XLR), אין משמעות לאורך האינטרקונקטים, ואז עדיף חוט רמקול קצר ככל האפשר, וזו גם אופצייה טובה/מומלצת, לא בחירה בין רעות.

אם אתה יכול לעבוד רק single-ended (מחברי RCA), אז באמת שתי האופציות לא מזהירות.
עם זאת, אינטרקונקט של 3 מ' נשמע סביר יותר מחוט רמקול של 4.5 מ'...

עמיר
ואני אומר בדיוק ההפך , כבל רמקול עד חמש שש מטר זה בסדר , בקשר לאינטרקונקט ומכשירים פולי בלנס , מדובר באמונה תפלה , בדרך כלל הסיגנל בסינגל אנדד יותר משוחרר ומוזיקלי , אפילו ממכשירים עם בלנס מלא , בקשר לכבל אינטרקונקט rca טוב ,השלוש מטר זה עדיין בסדר גמור, יש אפילו כאלו שאומרים שכבל רמקול טוב ,כדאי שלא יהיה קצר מדי בכדי לאפשר לסיגנל להתאזן או משהו כזה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,954
מעורבות
2,947
נקודות
113
ואני אומר בדיוק ההפך , כבל רמקול עד חמש שש מטר זה בסדר , בקשר לאינטרקונקט ומכשירים פולי בלנס , מדובר באמונה תפלה , בדרך כלל הסיגנל בסינגל אנדד יותר משוחרר ומוזיקלי , אפילו ממכשירים עם בלנס מלא , בקשר לכבל אינטרקונקט rca טוב ,השלוש מטר זה עדיין בסדר גמור, יש אפילו כאלו שאומרים שכבל רמקול טוב ,כדאי שלא יהיה קצר מדי בכדי לאפשר לסיגנל להתאזן או משהו כזה.
לפחות בקשר לאורך בלתי מוגבל של balanced לעומת ההגבלה ב-single-ended זו ממש לא אמונה תפלה אלא פיזיקה. כעובדה, בעת ההקלטות משתמשים ב-balanced באורך עשרות מטרים למיקרופונים, שנושאים סיגנל חלש בהחלט.

לגבי העדפת איכות הצליל בין balanced לבין single-ended, במקומות שבכלל יש בחירה, זו כבר שאלה גם של המכשירים עצמם וגם של טעם והעדפות אישיים של השומע. כעובדה, יש חברות שלא תומכות בכלל בחיבורי single-ended בין מכשיריהן, עד כדי כך הן בטוחות שזה עדיף.

אם כבר, יש מצב שדווקא האמירה "כבל רמקול טוב ,כדאי שלא יהיה קצר מדי" היא אמונה תפלה ו/או אגדה אורבאנית, בעידודם הפעיל של הייצרנים והסוחרים.

עמיר
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
שים כבלי רמקול נורדוסט.
הם ממליצים 4 מטר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,954
מעורבות
2,947
נקודות
113
שים כבלי רמקול נורדוסט.
הם ממליצים 4 מטר.
אבל קודם תבדוק היטב אם הם בכלל לטעמך.

בכל המצבים ששמעתי אותם/עליהם, הם צרחו.

עמיר
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
ואני אומר בדיוק ההפך , כבל רמקול עד חמש שש מטר זה בסדר , בקשר לאינטרקונקט ומכשירים פולי בלנס , מדובר באמונה תפלה , בדרך כלל הסיגנל בסינגל אנדד יותר משוחרר ומוזיקלי , אפילו ממכשירים עם בלנס מלא , בקשר לכבל אינטרקונקט rca טוב ,השלוש מטר זה עדיין בסדר גמור, יש אפילו כאלו שאומרים שכבל רמקול טוב ,כדאי שלא יהיה קצר מדי בכדי לאפשר לסיגנל להתאזן או משהו כזה.
משוחרר / מוזיקלי...?
מה שאני שמעתי זה פחות פוקוס ופחות ניקיון עם RCA לעומת XLR
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
משוחרר / מוזיקלי...?
מה שאני שמעתי זה פחות פוקוס ופחות ניקיון עם RCA לעומת XLR
יכול להיות! זה גם עניין של טעם ,אולי אתה אוהב למשל שלוחצים לבן וובסטר ביד ברזל על הביצים והוא מנגן ,או לחליפין שצאט עובר בדיקה רקטלית בזמן נגינה ,איש איש וטעמו .
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
יכול להיות! זה גם עניין של טעם ,אולי אתה אוהב למשל שלוחצים לבן וובסטר ביד ברזל על הביצים והוא מנגן ,או לחליפין שצאט עובר בדיקה רקטלית בזמן נגינה ,איש איש וטעמו .
עדיין לא בשלב שאני יודע מה שאני אוהב.
בעיקר יודע מה אני לא אוהב, וזה בעיקר באס מהקטע הראשון שממשיך להתנגן בקטע השני,וזמרת מעורפלת בין
הרמקולים, וכינור שנשמע כמו קונטראבאס.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
אם היה באמת כזה פער בין בלאנס לאנבלאנס ,לא היו מיצרים בכלל ככה ,בטח שלא קונרד וCAT ,שאין להם בלאנס בכלל ,יש חברות שהמכשירים שלהם במיטבם כך או אחרת ,ובכלל שיטת החיבור הזו נועדה לתחום ההופעות ששם מריצים עשרות מטרים של מחברים ,שגם ננעלים ולא נשלפים בטעות מרגל טועה ליד הבמה ,
במטר הבודד בבית ,וגם בשלוש מטר ,אין לעניין משמעות ,למעט "פינצמייקרים " שחשוב להם לחבר כבל רמקול של 70 ס"מ ,והכבלים האינטרקונקטים הם בלאנס בלבד בגלל שהפלוס המלופף על המינוס לכאורה "משקיט" את הרעשים ,גם אם זה היה נכון ,זה בטל בשישים ,למעט מכשירים ש"בטבע" שלהם נשמעים יותר טוב ב"בלאנס" .
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
עדיין לא בשלב שאני יודע מה שאני אוהב.
בעיקר יודע מה אני לא אוהב, וזה בעיקר באס מהקטע הראשון שממשיך להתנגן בקטע השני,וזמרת מעורפלת בין
הרמקולים, וכינור שנשמע כמו קונטראבאס.
לפחות הכינור לא נשמע במו כינור מאלומיניום
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
אם היה באמת כזה פער בין בלאנס לאנבלאנס ,לא היו מיצרים בכלל ככה ,בטח שלא קונרד וCAT ,שאין להם בלאנס בכלל ,יש חברות שהמכשירים שלהם במיטבם כך או אחרת ,ובכלל שיטת החיבור הזו נועדה לתחום ההופעות ששם מריצים עשרות מטרים של מחברים ,שגם ננעלים ולא נשלפים בטעות מרגל טועה ליד הבמה ,
במטר הבודד בבית ,וגם בשלוש מטר ,אין לעניין משמעות ,למעט "פינצמייקרים " שחשוב להם לחבר כבל רמקול של 70 ס"מ ,והכבלים האינטרקונקטים הם בלאנס בלבד בגלל שהפלוס המלופף על המינוס לכאורה "משקיט" את הרעשים ,גם אם זה היה נכון ,זה בטל בשישים ,למעט מכשירים ש"בטבע" שלהם נשמעים יותר טוב ב"בלאנס" .

במכשיר שהוא פולי בלאנס וגם אנבאלנס צריכים להיות שני מעגלים נפרדים, וזה יקר מאוד,
וקיים במכשירים ברמה, יש גם אחרים שהם פסאודו בלאנס, ע״י מתג אפשר לבחור
באיזה מעגל רוצים לעבוד,פוזה,היה לי כזה פתחתי אותו היה מגושר בין בלאנס לאנבלאנס
ע״י מתג.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אם היה באמת כזה פער בין בלאנס לאנבלאנס ,לא היו מיצרים בכלל ככה ,בטח שלא קונרד וCAT ,שאין להם בלאנס בכלל ,יש חברות שהמכשירים שלהם במיטבם כך או אחרת ,ובכלל שיטת החיבור הזו נועדה לתחום ההופעות ששם מריצים עשרות מטרים של מחברים ,שגם ננעלים ולא נשלפים בטעות מרגל טועה ליד הבמה ,
במטר הבודד בבית ,וגם בשלוש מטר ,אין לעניין משמעות ,למעט "פינצמייקרים " שחשוב להם לחבר כבל רמקול של 70 ס"מ ,והכבלים האינטרקונקטים הם בלאנס בלבד בגלל שהפלוס המלופף על המינוס לכאורה "משקיט" את הרעשים ,גם אם זה היה נכון ,זה בטל בשישים ,למעט מכשירים ש"בטבע" שלהם נשמעים יותר טוב ב"בלאנס" .
יש לזה משמעות.
עובדה שאתה מעדיף RCA על XLR.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אם היה באמת כזה פער בין בלאנס לאנבלאנס ,לא היו מיצרים בכלל ככה ,בטח שלא קונרד וCAT ,שאין להם בלאנס בכלל ,יש חברות שהמכשירים שלהם במיטבם כך או אחרת ,ובכלל שיטת החיבור הזו נועדה לתחום ההופעות ששם מריצים עשרות מטרים של מחברים ,שגם ננעלים ולא נשלפים בטעות מרגל טועה ליד הבמה ,
במטר הבודד בבית ,וגם בשלוש מטר ,אין לעניין משמעות ,למעט "פינצמייקרים " שחשוב להם לחבר כבל רמקול של 70 ס"מ ,והכבלים האינטרקונקטים הם בלאנס בלבד בגלל שהפלוס המלופף על המינוס לכאורה "משקיט" את הרעשים ,גם אם זה היה נכון ,זה בטל בשישים ,למעט מכשירים ש"בטבע" שלהם נשמעים יותר טוב ב"בלאנס" .

צודק.
בנוסף כל הטופולוגיה של מכשיר באלנאס צריכה להיות שונה. יש פה נושא של להוסיף עוד שנאים וכו...
צריך גם ששאר הציוד יהיה כולו פול באלאנס.
סתם הסתבכות חסרת טעם בעולם האודיו הביתי.
אגב גם באולפנים המון ציוד הוא ב RCA וגם ב XLR. הרבה מה XLRים באולפן בכלל לא מחוברים כבאלאנס אלא כ +/- רגיל וכל הסיפור הוא המחבר הננעל.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
חברים.

Asr היא יצרנית על והם לא משתמשים בחיבור מאוזן. מוצרים אירופאים למשל פחות משתמשים בכניסה ויציאה מאוזנת לעומת מוצרים אמריקאים.

ל-xlr יתרון סוני רק אם המכשיר מתוכנן לעבוד כך. אם לא, rca עדיף.

עם זאת יש לזכור שחיבור מאוזן הוא בין שני מכשירים. לכן יכול להיות יתרון לכאן ולכאן בין שתי הטופולוגיות.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
יש לזה משמעות.
עובדה שאתה מעדיף RCA על XLR.
האמת היא שבסוניק פרוטיר אני מחובר "מאוזן" גם לנגן וגם למגבר מכיוון שאז המסלול הוא FULLY BALL.,ואני עושה בבוקר תרגילי מדיטציה ושכנוע ששומעים יותר טוב וצלול ,אבל ב RCA הצליל רך יותר ,אולי גם בגלל הבדלי כבלים , בכל מקרה ,לא דרמה !
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
האמת היא שבסוניק פרוטיר אני מחובר "מאוזן" גם לנגן וגם למגבר מכיוון שאז המסלול הוא FULLY BALL.,ואני עושה בבוקר תרגילי מדיטציה ושכנוע ששומעים יותר טוב וצלול ,אבל ב RCA הצליל רך יותר ,אולי גם בגלל הבדלי כבלים , בכל מקרה ,לא דרמה !
שניצל, אחרי ששמנו ימבה כסף על רמקולים, מגבר ונגן, והבנו שזה לא מה שרצינו,
אנחנו עסקים בכל הקטנות והטוויקים כדי לסחוט עוד כמה אחוזים מהמערכת.
(הבדל קטן בשמיעה קצרה, בד"כ הופך לגדול משמעותית לאורך זמן)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור