שלום
בחשיבה על מיקום המערכת (המכשירים) בחדר.
מה פחות מזיק ? אינטרקונקט ארוך (3 מטר) או כבל רמקול ארוך (4.5 מטר).
נעזוב בשלב זה את השיקול הכספי.
תודה וסופ"ש נעים
אם יש אופצייה לבדוק, אכן זה עדיף על פני מה שכתבתי.תבדוק רק זוג אחד כל פעם, ותשמע מה תורם יותר, או מזיק פחות למערכת
ואני אומר בדיוק ההפך , כבל רמקול עד חמש שש מטר זה בסדר , בקשר לאינטרקונקט ומכשירים פולי בלנס , מדובר באמונה תפלה , בדרך כלל הסיגנל בסינגל אנדד יותר משוחרר ומוזיקלי , אפילו ממכשירים עם בלנס מלא , בקשר לכבל אינטרקונקט rca טוב ,השלוש מטר זה עדיין בסדר גמור, יש אפילו כאלו שאומרים שכבל רמקול טוב ,כדאי שלא יהיה קצר מדי בכדי לאפשר לסיגנל להתאזן או משהו כזה.אם אתה יכול לעבוד balanced ("אמיתי", לא רק קונקטורי XLR), אין משמעות לאורך האינטרקונקטים, ואז עדיף חוט רמקול קצר ככל האפשר, וזו גם אופצייה טובה/מומלצת, לא בחירה בין רעות.
אם אתה יכול לעבוד רק single-ended (מחברי RCA), אז באמת שתי האופציות לא מזהירות.
עם זאת, אינטרקונקט של 3 מ' נשמע סביר יותר מחוט רמקול של 4.5 מ'...
עמיר
לפחות בקשר לאורך בלתי מוגבל של balanced לעומת ההגבלה ב-single-ended זו ממש לא אמונה תפלה אלא פיזיקה. כעובדה, בעת ההקלטות משתמשים ב-balanced באורך עשרות מטרים למיקרופונים, שנושאים סיגנל חלש בהחלט.ואני אומר בדיוק ההפך , כבל רמקול עד חמש שש מטר זה בסדר , בקשר לאינטרקונקט ומכשירים פולי בלנס , מדובר באמונה תפלה , בדרך כלל הסיגנל בסינגל אנדד יותר משוחרר ומוזיקלי , אפילו ממכשירים עם בלנס מלא , בקשר לכבל אינטרקונקט rca טוב ,השלוש מטר זה עדיין בסדר גמור, יש אפילו כאלו שאומרים שכבל רמקול טוב ,כדאי שלא יהיה קצר מדי בכדי לאפשר לסיגנל להתאזן או משהו כזה.
אבל קודם תבדוק היטב אם הם בכלל לטעמך.שים כבלי רמקול נורדוסט.
הם ממליצים 4 מטר.
משוחרר / מוזיקלי...?ואני אומר בדיוק ההפך , כבל רמקול עד חמש שש מטר זה בסדר , בקשר לאינטרקונקט ומכשירים פולי בלנס , מדובר באמונה תפלה , בדרך כלל הסיגנל בסינגל אנדד יותר משוחרר ומוזיקלי , אפילו ממכשירים עם בלנס מלא , בקשר לכבל אינטרקונקט rca טוב ,השלוש מטר זה עדיין בסדר גמור, יש אפילו כאלו שאומרים שכבל רמקול טוב ,כדאי שלא יהיה קצר מדי בכדי לאפשר לסיגנל להתאזן או משהו כזה.
יכול להיות! זה גם עניין של טעם ,אולי אתה אוהב למשל שלוחצים לבן וובסטר ביד ברזל על הביצים והוא מנגן ,או לחליפין שצאט עובר בדיקה רקטלית בזמן נגינה ,איש איש וטעמו .משוחרר / מוזיקלי...?
מה שאני שמעתי זה פחות פוקוס ופחות ניקיון עם RCA לעומת XLR
עדיין לא בשלב שאני יודע מה שאני אוהב.יכול להיות! זה גם עניין של טעם ,אולי אתה אוהב למשל שלוחצים לבן וובסטר ביד ברזל על הביצים והוא מנגן ,או לחליפין שצאט עובר בדיקה רקטלית בזמן נגינה ,איש איש וטעמו .
לפחות הכינור לא נשמע במו כינור מאלומיניוםעדיין לא בשלב שאני יודע מה שאני אוהב.
בעיקר יודע מה אני לא אוהב, וזה בעיקר באס מהקטע הראשון שממשיך להתנגן בקטע השני,וזמרת מעורפלת בין
הרמקולים, וכינור שנשמע כמו קונטראבאס.
אם היה באמת כזה פער בין בלאנס לאנבלאנס ,לא היו מיצרים בכלל ככה ,בטח שלא קונרד וCAT ,שאין להם בלאנס בכלל ,יש חברות שהמכשירים שלהם במיטבם כך או אחרת ,ובכלל שיטת החיבור הזו נועדה לתחום ההופעות ששם מריצים עשרות מטרים של מחברים ,שגם ננעלים ולא נשלפים בטעות מרגל טועה ליד הבמה ,
במטר הבודד בבית ,וגם בשלוש מטר ,אין לעניין משמעות ,למעט "פינצמייקרים " שחשוב להם לחבר כבל רמקול של 70 ס"מ ,והכבלים האינטרקונקטים הם בלאנס בלבד בגלל שהפלוס המלופף על המינוס לכאורה "משקיט" את הרעשים ,גם אם זה היה נכון ,זה בטל בשישים ,למעט מכשירים ש"בטבע" שלהם נשמעים יותר טוב ב"בלאנס" .
יש לזה משמעות.אם היה באמת כזה פער בין בלאנס לאנבלאנס ,לא היו מיצרים בכלל ככה ,בטח שלא קונרד וCAT ,שאין להם בלאנס בכלל ,יש חברות שהמכשירים שלהם במיטבם כך או אחרת ,ובכלל שיטת החיבור הזו נועדה לתחום ההופעות ששם מריצים עשרות מטרים של מחברים ,שגם ננעלים ולא נשלפים בטעות מרגל טועה ליד הבמה ,
במטר הבודד בבית ,וגם בשלוש מטר ,אין לעניין משמעות ,למעט "פינצמייקרים " שחשוב להם לחבר כבל רמקול של 70 ס"מ ,והכבלים האינטרקונקטים הם בלאנס בלבד בגלל שהפלוס המלופף על המינוס לכאורה "משקיט" את הרעשים ,גם אם זה היה נכון ,זה בטל בשישים ,למעט מכשירים ש"בטבע" שלהם נשמעים יותר טוב ב"בלאנס" .
אם היה באמת כזה פער בין בלאנס לאנבלאנס ,לא היו מיצרים בכלל ככה ,בטח שלא קונרד וCAT ,שאין להם בלאנס בכלל ,יש חברות שהמכשירים שלהם במיטבם כך או אחרת ,ובכלל שיטת החיבור הזו נועדה לתחום ההופעות ששם מריצים עשרות מטרים של מחברים ,שגם ננעלים ולא נשלפים בטעות מרגל טועה ליד הבמה ,
במטר הבודד בבית ,וגם בשלוש מטר ,אין לעניין משמעות ,למעט "פינצמייקרים " שחשוב להם לחבר כבל רמקול של 70 ס"מ ,והכבלים האינטרקונקטים הם בלאנס בלבד בגלל שהפלוס המלופף על המינוס לכאורה "משקיט" את הרעשים ,גם אם זה היה נכון ,זה בטל בשישים ,למעט מכשירים ש"בטבע" שלהם נשמעים יותר טוב ב"בלאנס" .
האמת היא שבסוניק פרוטיר אני מחובר "מאוזן" גם לנגן וגם למגבר מכיוון שאז המסלול הוא FULLY BALL.,ואני עושה בבוקר תרגילי מדיטציה ושכנוע ששומעים יותר טוב וצלול ,אבל ב RCA הצליל רך יותר ,אולי גם בגלל הבדלי כבלים , בכל מקרה ,לא דרמה !יש לזה משמעות.
עובדה שאתה מעדיף RCA על XLR.
שניצל, אחרי ששמנו ימבה כסף על רמקולים, מגבר ונגן, והבנו שזה לא מה שרצינו,האמת היא שבסוניק פרוטיר אני מחובר "מאוזן" גם לנגן וגם למגבר מכיוון שאז המסלול הוא FULLY BALL.,ואני עושה בבוקר תרגילי מדיטציה ושכנוע ששומעים יותר טוב וצלול ,אבל ב RCA הצליל רך יותר ,אולי גם בגלל הבדלי כבלים , בכל מקרה ,לא דרמה !