נוריאל
אוהב את התחום
- הודעות
- 165
- מעורבות
- 80
- נקודות
- 28
אני מניח שליותר מבוגרים בכם, ומבין אלה שאוהבים מוזיקה קלסית, היה בתקליט את הביצוע של ברונו ולטר לסימפוניה הראשונה של מהלר. גם לי היה. ובמערכת הבסיסית שלי מלפני 30 שנים (פטפון REGA, מגבר שפופרתי של מרנץ, ורמקולים ROYD) הוא נשמע לי בעיקר ביצוע אלטע-זאכן בהקלטה יבשה ועבשה. המון שנים אחר כך לא שמעתי מהלר, ובחודשים האחרונים, משום מה, התחלתי שוב להקשיב. הפעם לביצועים עכשוויים. מכל מקום, לפני כמה ימים ראיתי שסוני הוציאה את ההקלטה בקובץ היי-רס 24/192. הסקרנות התעוררה, וקניתי.
אללה יוסתור! אין לי תגובה אחרת...
כל מה שחשבתי על ההקלטה הזאת, מ-1962, התבדה באחת. סוני עשו עבודת קודש נפלאה עם סרט ההקלטה, ופתאום ברונו ולטר, זה שאף פעם לא הבנתי למה הוא נחשב מגדולי המנצחים במאה העשרים, יוצא החוצה במלוא ההדר וכמו שלא הכרתי מעולם. שילוב מופלא של ליריות, בלי ליפול אפילו רגע אחד להשתפכות, ביחד עם דרמה "טיטנית" בנויה לתלפיות. ותזמורת קולומביה – לא בדיוק שיא השיאים – מנגנת שם פתאום לא פחות טוב מהפילהרמונית של וינה ברגעיה היותר טובים.
טוב, ועכשיו שמעתי את זה אצלי במערכת, ויום אחר כך רצתי לעופר שחורי לשמוע את זה במערכת שלו בעסק, מהטובות ביותר ששמעתי אי-פעם (ממיר של פלייבק דיזיין, מגבר של סימפוניק ליין, ורמקולים EVO2). ישבנו מול המערכת, ולאורך שני הפרקים הראשונים לא הפסקנו לגנוח פשששששששששש ממה ששמענו: ההקלטה ה"יבשה ועבשה" הפכה פתאום בקלות לאחת ההקלטות התזמורתיות הכי מפוארות ששמענו. בשני הפרקים האחרונים פשוט נאלמנו. וכן, גם דמענו.
בערב מיהרתי לכתוב לסוני תודה מכל הלב, וביקשתי שיחוללו את הפלא הזה גם עם ההקלטות של סטרווינסקי.
אללה יוסתור! אין לי תגובה אחרת...
כל מה שחשבתי על ההקלטה הזאת, מ-1962, התבדה באחת. סוני עשו עבודת קודש נפלאה עם סרט ההקלטה, ופתאום ברונו ולטר, זה שאף פעם לא הבנתי למה הוא נחשב מגדולי המנצחים במאה העשרים, יוצא החוצה במלוא ההדר וכמו שלא הכרתי מעולם. שילוב מופלא של ליריות, בלי ליפול אפילו רגע אחד להשתפכות, ביחד עם דרמה "טיטנית" בנויה לתלפיות. ותזמורת קולומביה – לא בדיוק שיא השיאים – מנגנת שם פתאום לא פחות טוב מהפילהרמונית של וינה ברגעיה היותר טובים.
טוב, ועכשיו שמעתי את זה אצלי במערכת, ויום אחר כך רצתי לעופר שחורי לשמוע את זה במערכת שלו בעסק, מהטובות ביותר ששמעתי אי-פעם (ממיר של פלייבק דיזיין, מגבר של סימפוניק ליין, ורמקולים EVO2). ישבנו מול המערכת, ולאורך שני הפרקים הראשונים לא הפסקנו לגנוח פשששששששששש ממה ששמענו: ההקלטה ה"יבשה ועבשה" הפכה פתאום בקלות לאחת ההקלטות התזמורתיות הכי מפוארות ששמענו. בשני הפרקים האחרונים פשוט נאלמנו. וכן, גם דמענו.
בערב מיהרתי לכתוב לסוני תודה מכל הלב, וביקשתי שיחוללו את הפלא הזה גם עם ההקלטות של סטרווינסקי.