מהו pre-amp פסיבי?


nimitzg

חבר אתר
הודעות
34
מעורבות
0
נקודות
6
שלום לכל הפריקים...
כחדש בתחום אשמח לדעת יותר על :
מהו פר-אמפ פסיבי לעומת אקטיבי (ברמה הטכנית וגם ברמת הצליל התיאוריתית )
מתי כדאי לבחור (באיזו תצורה/setup).
הבנתי שמוצרים מסוג זה יקרים יחסית - מה הסיבה?

תודה והמשך סופ"ש נעים.
 

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
ברוך הבא,
בפרא "רגיל" כלאמר אקטיבי ישנם מעגלים אלקטרוניים הצורכים חשמל אשר תפקידם בין השאר להגביר במעט את האות החשמלי שמגיע מהמקור.
בפרא (עדיף על פרה, לא?) פסיבי יש בדרך כלל רק פוטנציומטר לכיוון העוצמה. לעיתים יבא גם בורר כדי לחבר מקורות שונים. בחלק זה אין מעגלים חשמליים הצורכים חשמל. יש ולפעמים יוסיפו מעגל חשמלי לצורך שליטה מרחוק בפוטנציומטר.
יש הסוגדים לפרא כזה וטוענים שכך עדיף כי פחות חלקים מפריעים את תנועת האות החשמלי.
יש שפרא אקטיבי משפיע לטובה על איכות הסאונד. ויש שלרעה.
פרה פסיבי לא בהכרח זול ויכול לעלות מספר אלפי יורואים.
ב דו איט יורסלף יש לפרא פסיבי יתרון מה אבל גם כאן חלקים זולים לא ממש מומלצים.

.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
נכון פרה ולא פרא מסיבות תעתיק (אל"ף מייצגת בעברית "קמץ", וכאן יש לנו "סגול") - והרבה יותר עדיף עברית: קדם-מגבר ובהמשכו מגבר-הספק, שאם משלבים אותם מקבלים מגבר משולב.

ואפשר גם חידוש לשוני (תחדיש, בלשונו של הלל הרשושנים נ"ע):
קדמגבר
 

nimitzg

חבר אתר
הודעות
34
מעורבות
0
נקודות
6
עוד קצת פרטים אם אפשר...........

:(

אם אפשר לתת קצת יותר פרטים ואויל לינקים ליצרנים השונים...אודה.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63

orenskl

אוהב את התחום
הודעות
115
מעורבות
0
נקודות
0
קדם מגבר פסיבי מול אקטיבי

קדמגבר פסיבי הוא למעשה בורר עוצמה בלבד, לעומת קדם אקטיבי שכולל רכיבים נוספים שמגבירים את האות (כמו טרנזיסטורים ומנורות). לרוב רכיבים אלו גם מכניסים שינויים לאות השמע אשר עובר דרכם ו"צובעים" אותו בגוון מסוים, לעומת קדמגבר פסיבי שנחשב לרוב שקוף וכמעט אינו צובע את אות השמע.
למעשה קדמגבר פסיבי בכלל לא מגביר את האות אלה רק מווסת את העוצמה של האות אשר מגיעה מהמקור (CD למשל).
ניתן לרוב להשתמש בקדמגבר פסיבי כאשר המקור מסוגל לדחוף את מגבר ההספק ישירות ללא הגברה בדרך. יש לשים לב כי קדמגבר פסיבי מהווה רק ווסת התנגדות אשר יכול לשנות למקור את תחום התדרים שלו ביציאה כלומר ה CD לא "רואה" התנגדות אחידה ביציאה שלו וזה לא תמיד טוב ...
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
לרוב רכיבים אלו גם מכניסים שינויים לאות השמע אשר עובר דרכם ו"צובעים" אותו בגוון מסוים, לעומת קדמגבר פסיבי שנחשב לרוב שקוף וכמעט אינו צובע את אות השמע.
יש לי בעיה עם ההצהרה הזו , כי יש מגברים שאינם "צובעים"
ב- להשתמש בהגברה של הCD שהיא גם חלשה וגם לא אמורה לא להיות מוגברת , זה להגדיל את רצפת הרעש , וגם לצבוע את חוסר ההתנגדות
ג - מגבר פאסיבי שמבוצע לא טוב ועם חלקים שהם לא STATE OF THE ART , יתן מספיק צבע ע"י "האטה" של הסיגנאל

ולכן זה מקרה קלאסי של כול מקרה לגופו
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
לא בהכרח

ב- להשתמש בהגברה של הCD שהיא גם חלשה וגם לא אמורה לא להיות מוגברת , זה להגדיל את רצפת הרעש , וגם לצבוע את חוסר ההתנגדות


ישנם נגנים עם פרה פנימי שנותנים תוצאה לא רעה בכלל - ובטח שלא מגדילים את רצפת הרעש .
לדוגמה: וואדיה. לכן כמו שנהוג לומר - כל מקרה לגופו.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
פרה פסיבי

הנושא של פרה פסיבי הוא בעל יתרונות וחסרונות ולכן לא קל להסכים עליו.

מצד אחד, פרה פסיבי, במיוחד אם הוא בנוי מחלקים טובים, מכניס רק שני נגדים וקצת חיווט וקונקטורים למסלול הסיגנל, וזאת במקום, בנוסף לרכיבים הנ"ל, עוד מערך אקטיבי שלם של חלקים. היתרון התיאורטי - ברור.

מצד שני, לרוב המכריע של המכשירים דרוש זרם מסוים, ומינימום הגברת מתח, כדי לעבוד בצורה אופטימלית. פרה פסיבי לא יספק שום זרם, הוא מעביר את המשימה הזו לדרגת המוצא של המכשיר שלפניו, בדרך כלל דרגת המוצא של הקומפקט. דרגה זו (פרט למכשירים שבנויים ספציפית לצורת עבודה זו) אינה עומדת במשימה זו היטב מכיון שלא נועדה לעשות זאת.
מעבר לכך, כמובן שאין לו שום הגברת מתח.החיסרון התיאורטי - ברור.

מעבר לתיאוריה: עם רובם המכריע של המכשירים, ולמרות שלא כל הקדם מגברים הפסיביים דומים ו/או בנויים באותה צורה, התוצאות הן כאלה:
1) פרה פסיבי סביר יהיה כמעט תמיד טוב יותר מפרה אקטיבי שלא בנוי טוב (רוב הפרה_ים הזולים מאוד, ולא מעט בתחום המחיר הבינוני).
2) מול פרה אקטיבי טוב, לפרה פסיבי תהיה עדיפות קטנה ב"ניקיון", אבל פרט למקרים המפורטים בסעיף הבא, נחיתות בדינמיקה, בבאס ובטרבל הגבוה.
3) קיימים מכשירים עם רגישות כניסה גבוהה מאוד, בדרך כלל עם כניסת מנורות, שאינם זקוקים לפרה אקטיבי, ופרה פסיבי יכול להתאים להם מצוין. מדובר בעניין נדיר, אבל קיים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,253
נקודות
113
ישנם נגנים עם פרה פנימי שנותנים תוצאה לא רעה בכלל - ובטח שלא מגדילים את רצפת הרעש .
לדוגמה: וואדיה. לכן כמו שנהוג לומר - כל מקרה לגופו.


איך שאני מכיר את הוודיאה הוא חסר חיים בתור קדם, חסר מהירות ודינמיקה, משעמם, חסר אנרגיה בקיצור לא נכון לחבר אותו בתור קדם. בשביל קדם מגבר צריך קדם מגבר ולא קיצורי דרך.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
לגבי הוואדיה

כדאי לזכור שני דברים:

א. הורדת הווליום שלו (כל פרה פסיבי מוריד וולים מהמקסימום של הסיגנל, הוא לא יכול להוסיף או להעלות ווליום) היא בדומיין הדיגיטלי, לא האנאלוגי.
מצד אחד זה אומר סיגנל קצר יותר, מצד שני איבוד אינפורמציה וביטים (נכון, וואדיה טוענים שיש להם אפסמפלינג שמגדיל את מספר הביטים ולכן בסופו של דבר זה לא משנה, כל אחד שיעשה את השיקול לגבי השיקולים האלה).
בקיצור - זו בעיה פוטנציאלית.
ב. אם אני זוכר נכון, המוצא (מבחינת מתח) של הוואדיה גבוה במיוחד, וזאת במפורש כדי לפצות על ההכרח בתוספת מתח שפרה אקטיבי נותן - אבל כמובן זה לא משתווה לפרה אקטיבי "רגיל".

בתכל'ס מהשוואות שעשיתי לוואדיה עם ובלי פרה אקטיבי, ההבדלים שציינתי , "בגדול" עדיין קיימים. יכול להיות שבוואדיה הם קצת פחות בולטים, אבל בפירוש קיימים.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
מנסיון, חיבור פונוסטייג' לקדם מגבר פסיבי לא תמיד עובד טוב. חייבים לקחת את זה בחשבון.

דבר נוסף - איש אולפן הסביר לי פעם שבגלל האופן בו מקליטים ומעבדים את האות באולפן ההקלטות, קדם מגבר אקטיבי הוא לרוב חולייה חיונית בהגברה, כלומר שלב הגברה הכרחי. בגלל זה התוצאה עם קדם מגבר פסיבי תהיה לרוב אנמית לעומת קדם אקטיבי טוב.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
קדם פסיבי

1) אין שום הבדל בנושא זה בין פונו סטייג וקומפקט. אני מניח שמקור ההבחנה הזו היא מוצא נמוך יחסית של הרבה פונו סטייג'ים, אבל יש יש פונו סטייג'ים עם גיין מאוד גבוהה.
2) אני לא רואה שום סיבה בעולם שתהליך ההקלטה יהיה קשור לנושא. מה שחשוב הוא תהליך השיחזור, כלומר המערכת בבית.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
1) נכון, רוב הפונוסטייג'ים מוציאים פחות מ 2V וכאן הבעייה.
2) לפי מה שהוסבר לי יש קשר. האות המוקלט עובר כמה שלבים של הנחתה עד שהוא מוטבע על המדיה.
שיטות ההקלטה השתנו במהלך השנים (נאמר מימי התקליט ואולפני המנורות ועד היום).
 
נערך לאחרונה ב:

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
קדם פסיבי

1) בקיצור, אין מנוס - לפני שמנסים בכלל את הרעיון של פרה פסיבי - לבחור מכשיר שלפחות מבחינה טכנית יש לו סכוי לעבוד.
לפונו סטייג עם פחות מ - 2 וולט אין שום סיכוי להשמע טוב, לכזה עם 3 וולט ומעלה סיכוי מסוים.
אבל העיקרון זהה לקומפקט ולפונו סטייג.
2) לא מובן לי, עדיין. האות עובר הנחתה - אז מה? עדיין, מה שחשוב זה העוצמה שיוצאת מהמקור (CD או פונו סטייג) והתכונות של המגבר. ההנחתה ברוב התקליטים היא זהה, בערך (לא תמיד) ואי לכך, נתוני שאר המכשירים הם הקובעים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,253
נקודות
113
עופר.

מה זאת אומרת "האות עובר כמה שלבי הנחתה"?

מעניין אותי להבין מה הסבירו לך, כנראה שלא הבנת נכון את הכוונה של מי שהסביר לך, או שיכול להיות שהוא טעה.

הקלטה לא תונחת אלה אם כן היא עוברת את ה+3 DB . מה שבדיסטורשן יונחת מיד.

אי לכך אינני חושב שיש לטכנאי אינטרס להנחית או לצמצם טווח דינמי במהלך ההקלטה או המיקס.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
1,999
מעורבות
1,078
נקודות
113
נמר, צר לי, אבל נראה לי שחווית מיס-מטץ'

איך שאני מכיר את הוודיאה הוא חסר חיים בתור קדם, חסר מהירות ודינמיקה, משעמם, חסר אנרגיה בקיצור לא נכון לחבר אותו בתור קדם. בשביל קדם מגבר צריך קדם מגבר ולא קיצורי דרך.

ולא את יתרון השיטה, הרעיון של וואדיה הוא בעל יתרונות רבים- זהו לא פרה פאסיבי
אלא שליטה בווליום לפני הדומיין האנאלוגי- ואז מעגל יציאה עם Gain גבוה והתנגדות יציאה נמוכה מאוד (פחות מ20 אוהם)
הוואדיה בשידוך נכון, עם XLR בפול באלנס למגבר מתאים נשמע מצוין,
עם אנרגיה בטונות , שקט וטונאליות מצוינת (861SE)
בכל זאת, החיבור לא קל (מניסיוני רב המגברים שניסיתי איתו לא התחברו פיקס, עם לוינסון יש חתונה יפה)
ד"א, איכות האינטרקונקטים בשידוך כזה היא קריטית מאוד, מכיוון שזה הכבל היחיד במערכת.

לגבי קדם מגברים פאסיביים, מעבר לGain של המערכת שצריך להיות מתואם, גם עכבת ההתנגדות צריכה להיות מתואמת- כך שהמקור יוציא התנגדות נמוכה ככל האפשר, ומגבר ההספק יהיה בעל התנגדות כניסה רחבה ככל האפשר- בד"כ לשפופרות יש יתרון גדול בכך.

קדם מגברים פאסיביים עם שנאי מוצא יכולים לשפר מהותית את עכבת היציאה מול מגוון מגברים רחב יותר, ולפעמים להוסיף גם Gain (כמו שנאי סטפ אפ של פטיפון), אך אלו יקרים
 
נערך לאחרונה ב:

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
A well designed passive pre-amp will perform very good and can outperform other technologies.
From my experience with an integrated amp "Exposure 2010s", with 2010 CD, it is very dynamic, detailed, open, natural sounding...
I really don't know how they achieved it in such a low price, but I can't be more satisfied.
And I heard lots of expensive setups...
 

בנסון

אוהב את התחום
הודעות
429
מעורבות
0
נקודות
0
מנסיוני בסטאפים שלי התוצאה מדהימה!

A well designed passive pre-amp will perform very good and can outperform other technologies.
From my experience with an integrated amp "Exposure 2010s", with 2010 CD, it is very dynamic, detailed, open, natural sounding...
I really don't know how they achieved it in such a low price, but I can't be more satisfied.
And I heard lots of expensive setups...
(Y)(Y)(Y)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור