מדידות ואודיו!


Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,079
נקודות
113
גם Paul Miller שבודק לכמה ירחונים בריטיים

על זה נולד השרשור.

ישנה קורלציה בין נתון יבש לתוצאה ,לדעתי.
בגדול נתונים יכולים לעזור כאשר מתכננים שילובים שונים
דוגמאות: רכיבים אלקטרוניים עם עכבת יציאה גבוהה- יהיו הרבה יותר קשים להתאמה
ויצטרכו כבלים טובים יותר.
כנ"ל קדם מגברים/מגברים בעלי עכבת כניסה נמוכה.
יחס אות לרעש נמוך מאוד מתבטא לטובה בצליל של קדם מגברים/פונו סטייג'ים בעיקר .
גרפים של עקומת אימפדנס ותחום הענות יכולים לעזור מאוד בסינון ראשוני לפני בחירת רמקולים .

הבעיה שצריך קצת נסיון בכדי ללמוד כיצד ההשפעה האלקטרונית מתבטאת בצליל.

קראתי לעומק בדיקות מקיפות בסטריאופייל שנעשו לאחד המגברים שאני מייבא בגרסתו המעודכנת
ואני חייב להודות שיש קשר ישיר בין הנתונים היבשים ומה ששמעתי בפועל.
זה לא מתבטא באופי הצליל כמו ביכולת השליטה או העיוותים שמתקבלים בשילובים לא נכונים( המגבר מנורתי )
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
ישנה קורלציה בין נתון יבש לתוצאה ,לדעתי.
בגדול נתונים יכולים לעזור כאשר מתכננים שילובים שונים
דוגמאות: רכיבים אלקטרוניים עם עכבת יציאה גבוהה- יהיו הרבה יותר קשים להתאמה
ויצטרכו כבלים טובים יותר.
כנ"ל קדם מגברים/מגברים בעלי עכבת כניסה נמוכה.
יחס אות לרעש נמוך מאוד מתבטא לטובה בצליל של קדם מגברים/פונו סטייג'ים בעיקר .
גרפים של עקומת אימפדנס ותחום הענות יכולים לעזור מאוד בסינון ראשוני לפני בחירת רמקולים .

הבעיה שצריך קצת נסיון בכדי ללמוד כיצד ההשפעה האלקטרונית מתבטאת בצליל.

קראתי לעומק בדיקות מקיפות בסטריאופייל שנעשו לאחד המגברים שאני מייבא בגרסתו המעודכנת
ואני חייב להודות שיש קשר ישיר בין הנתונים היבשים ומה ששמעתי בפועל.
זה לא מתבטא באופי הצליל כמו ביכולת השליטה או העיוותים שמתקבלים בשילובים לא נכונים( המגבר מנורתי )

צודק בהחלט (Y)
אני מאוד אוהב לקרוא את Hi Fi News
אחד המגזינים היותר מקצועיים שיש
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
ישנה קורלציה בין נתון יבש לתוצאה ,לדעתי.
בגדול נתונים יכולים לעזור כאשר מתכננים שילובים שונים
דוגמאות: רכיבים אלקטרוניים עם עכבת יציאה גבוהה- יהיו הרבה יותר קשים להתאמה
ויצטרכו כבלים טובים יותר.
כנ"ל קדם מגברים/מגברים בעלי עכבת כניסה נמוכה.
יחס אות לרעש נמוך מאוד מתבטא לטובה בצליל של קדם מגברים/פונו סטייג'ים בעיקר .
גרפים של עקומת אימפדנס ותחום הענות יכולים לעזור מאוד בסינון ראשוני לפני בחירת רמקולים .

הבעיה שצריך קצת נסיון בכדי ללמוד כיצד ההשפעה האלקטרונית מתבטאת בצליל.

קראתי לעומק בדיקות מקיפות בסטריאופייל שנעשו לאחד המגברים שאני מייבא בגרסתו המעודכנת
ואני חייב להודות שיש קשר ישיר בין הנתונים היבשים ומה ששמעתי בפועל.
זה לא מתבטא באופי הצליל כמו ביכולת השליטה או העיוותים שמתקבלים בשילובים לא נכונים( המגבר מנורתי )

ערן
אתה יכול לציין על אילו פרמטרים מדובר (אותם בד"כ מפרסמים היצרמים) ומהם ערכים בעייתיים.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
HFN עורכים למשל מדידות של jitter עבור מקורות ויחידות עיבוד דיגיטליות..
וזה רחוק ממה שיצרנים מפרסמים
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
ערן
אתה יכול לציין על אילו פרמטרים מדובר (אותם בד"כ מפרסמים היצרמים) ומהם ערכים בעייתיים.

http://stereophile.com/hirezplayers/playback_designs_mps-5_sacdcd_player/index6.html

מכשיר זה, בניגוד למה שכתוב, לא ישחזר לך 24bit, בגלל רמת רעש גבוהה
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
הכל שטויות!

נכון מאד.

מבלי להיכנס לפירוט טכני, המדידות המתפרסמות על ידי היצרנים הן כמעט חסרות חשיבות לעניין האיכות הנשמעת לאוזן. לעומת זאת, מרבית היצרנים לא מבצעים את המדידות שהן כן משמעותיות – ואם הם מבצעים מדידות אלה, התוצאות אף פעם לא מופיעות בפרסומים שלהם.

דוגמא, על קצה המזלג.
אוזן האדם לא רגישה לעיוותים הרמוניים בהרמוניה השנייה ברמה של 0.5% ופחות, ובהרמוניה השלישית ברמה של 0.2% ופחות. לעומת זאת, כל רמה ברת-מדידה כלשהי של עיוותים בהרמוניה השביעית צורמת מאד לאוזן.
לכן, יש חשיבות רבה להתפלגות ההרמונית של העיוותים, הרבה יותר מאשר לרמת העיוותים הכוללת. כך, יש מגברים בעלי רמת עיוותים הרמוניים כוללת של 0.8% הנשמעים הרבה יותר טוב מאשר מגברים אחרים בעלי רמת עיוותים הרמוניים כוללת של 0.001% (כאשר בתוך רמה כוללת זאת יש גם עיוותים ברי-מדידה של ההרמוניה השביעית).
בנוסף, עיוותי אפנון רגעיים (TIM or Transient Inter-Modulation) רלוונטיים לתוכן מוסיקלי הרבה יותר מאשר מדידות עיוותים בתדר יחיד בעוצמה קבועה, או אפילו בזוג תדרים בעוצמה קבועה.
יהושוע ,ברמקול שלך ישנו פנל עץ שמוברג רק בקצותיו למעלה למטה וכולו נועד לווברץ ולכן הוא מורכב ממש מעל האלמנטים שמרעידים אותו,לכאורה תכנון קטסטרופלי,כמו תפתח כל הברגים המהודקים ב-M5 של מגיקו כדי שהכל יהיה רופף ואז הוא ישמע טוב יותר,
אבל המציאות היא שונה,נכון שהרמקול נשמע טוב למרות הויברציות,אותו דבר בקדם מגבר של audio space ,מותקנות בו 4 מנורות 300b בעלי מקרופוניות עצומה כל כך, שאם תלחש משהו מעל המכשיר תשמע את עצמך מיד ברמקולים,או באם עצרת את המוסיקה בחטף הצלילים האחרונים שהיו מגיעים אליך שוב דרך ה300B .
אולם בהשוואה בין ה"פרה" הזה לאחרים ומצוינים הוא נשמע מדהים, ומרגש, ללא נחיתות מזערית
או בעיה אחרת.
מדוגמאות אלו כל שרציתי לומר שמדידות שוות לתחת,הפואנטה היא איך האוזן והמוח מתרגמות את מה שמגיע,וממש לא מעניין את מוחנו מה שמודדים המומחים,ובעצם יש לכל אחד מאיתנו מכשיר מדידה אולטימטיבי בשני צידי הראש שמחובר למשהו במרכז.
YG הוא אולי הרמקול הנמדד ביותר בתעשיה, והיצרן שלו המתהדר במדידות וקורא למוצר"הרמקול הטוב ביותר בעולם",אבל האוזניים של רוב המאזינים לא מקבלות את זה בקלות ,ובוודאי אין קונצנזוס שהוא הכי טוב,ואיך זה? הרי הכל שם FLAT .
ושוב הבעיה כמובן האוזניים,דוגמה נוספת ,לשמוע רמקולים בחדר אולפני "מת" ,כל אאודיופיל יאמר שיש שם חרה של סאונד,למה? כי האוזן שלנו אוהבת כמה מיליסקנד של הדהוד מחורבן משקלקל המדידות של כל החכמים,אז אל תשכחו שבסוף שומעים עם האוזניים ולא עם מכשיר מדידה.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
מנסיונו של אחד עם רמקולים קשים לדחיפה - אחד הנתונים המטעים ביותר הוא עוצמה בוואט. שמעתי אצלי שני מגברים עם אותו הספק מוצהר (70W) - אחד הגיע לסוף הסקאלה לפני ששמעו משהו והשני נשמע מצויין ברבע סיבוב. אז היה נחמד אם היה איזשהו נתון לגבי מגברים שהיה יכול לומר לי אוטומטית מראש אם המגבר הנ"ל ידחוף את הרמקולים שלי או לא. הנתון בוואט - שהוא הנתון היחיד למעשה בנושא עוצמה שמשחררים מיצרי המגברים - אינו אומר כלום.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
מנסיונו של אחד עם רמקולים קשים לדחיפה - אחד הנתונים המטעים ביותר הוא עוצמה בוואט. שמעתי אצלי שני מגברים עם אותו הספק מוצהר (70W) - אחד הגיע לסוף הסקאלה לפני ששמעו משהו והשני נשמע מצויין ברבע סיבוב. אז היה נחמד אם היה איזשהו נתון לגבי מגברים שהיה יכול לומר לי אוטומטית מראש אם המגבר הנ"ל ידחוף את הרמקולים שלי או לא. הנתון בוואט - שהוא הנתון היחיד למעשה בנושא עוצמה שמשחררים מיצרי המגברים - אינו אומר כלום.

עקבה כפונקציה של תדר זה פרמטר הרבה יותר חשוב
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
מנסיונו של אחד עם רמקולים קשים לדחיפה - אחד הנתונים המטעים ביותר הוא עוצמה בוואט. שמעתי אצלי שני מגברים עם אותו הספק מוצהר (70W) - אחד הגיע לסוף הסקאלה לפני ששמעו משהו והשני נשמע מצויין ברבע סיבוב. אז היה נחמד אם היה איזשהו נתון לגבי מגברים שהיה יכול לומר לי אוטומטית מראש אם המגבר הנ"ל ידחוף את הרמקולים שלי או לא. הנתון בוואט - שהוא הנתון היחיד למעשה בנושא עוצמה שמשחררים מיצרי המגברים - אינו אומר כלום.

ידידי - כך האברמסן מתוכנן - ווליום מ-0 עד 60, לא שומעים כמעט כלום לפני 35, מתחיל להשמע טוב קרוב ל-45. שלחתי מייל לחברה כששקלתי אותו. אין משמעות לאיפה בסקלה הוא נשמע טוב - שאלה אם הוא נשמע טוב בווליום שאתה רוצה לשמוע אותו.
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
מנסיונו של אחד עם רמקולים קשים לדחיפה - אחד הנתונים המטעים ביותר הוא עוצמה בוואט. שמעתי אצלי שני מגברים עם אותו הספק מוצהר (70W) - אחד הגיע לסוף הסקאלה לפני ששמעו משהו והשני נשמע מצויין ברבע סיבוב. אז היה נחמד אם היה איזשהו נתון לגבי מגברים שהיה יכול לומר לי אוטומטית מראש אם המגבר הנ"ל ידחוף את הרמקולים שלי או לא. הנתון בוואט - שהוא הנתון היחיד למעשה בנושא עוצמה שמשחררים מיצרי המגברים - אינו אומר כלום.

אכן תמונות קשות, ויש גם מגברים של 20-30W שיעבדו איתם מצויין, אז כמו שהבנת נכון - אין לזה שום משמעות...
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אני לא בטוח שהאנלוגיה ממש מדויקת - אבל האם הייתי רוצה לנסוע במכונית שהיא כל הזמן על 90% מהסל"ד שלה ?
אני מאזין מקרוב ולא זקוק לעוצמות גבוהות - אבל בכל זאת מגבר שנמצא על 50 מתוך 60 כשאני מאזין בו בקביעות קצת מדאיג אותי. האם "יחתוך" כשיעמוד מול מטלות קשות - מכת תוף מהירה, קרשצ'נדו של התזמורת ? האם לא יתחמם יתעייף ויתבלה יותר מהר ? בשמיעה ראשונה נשמע לא רע בכלל. אבל אני מעדיף שיהיה לי קצת רזרבה - לא נכון ?
לגבי ה"תמונות הקשות" - עוד לא פגשתי את המגבר של 20W שיעבוד אתם מצויין - אשמח לנסות.
בקיצור - אם מישהו היה מפרסם את הנתון המתאים (האם אפשר להגדיר זאת כ"דחיפת זרם לתוך עכבה נתונה" ?) זה היה מאד עוזר.
הייתי גם שמח לשמוע איך הנתונים הללו מתבטאים באזניים שלנו. למשל - ג'יטר גבוה - מה שומעים ? צליל מקוטע ? עיוותים הרמוניים מדרגה ראשונה שנייה ושביעית - מה שומעים תכלס ? מה היחס בין עיוות X לאפקט שמיעתי Y ?
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מה זה בלאי של מגבר?
מגבר הוא דבר אלקטרוני.
אין לו בלאי גם ב 100%.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,079
נקודות
113
פה בדיוק הבעיה בהבנה, יתכן שלמגבר ה"חלש" יש רגישות כניסה נמוכה

מנסיונו של אחד עם רמקולים קשים לדחיפה - אחד הנתונים המטעים ביותר הוא עוצמה בוואט. שמעתי אצלי שני מגברים עם אותו הספק מוצהר (70W) - אחד הגיע לסוף הסקאלה לפני ששמעו משהו והשני נשמע מצויין ברבע סיבוב. אז היה נחמד אם היה איזשהו נתון לגבי מגברים שהיה יכול לומר לי אוטומטית מראש אם המגבר הנ"ל ידחוף את הרמקולים שלי או לא. הנתון בוואט - שהוא הנתון היחיד למעשה בנושא עוצמה שמשחררים מיצרי המגברים - אינו אומר כלום.

ואז אתה מסובב את כפתור הווליום עד הסוף ולא מקבל את שיא ההספק!
אין בד"כ קשר בין מיקום פוטנציומטר הווליום לבין הכח של המכשיר.
הרבה מכשירים מתוכננים כאשר הפוטנציומטר אמור לתת טווח רחב של שליטה בעוצמות נמוכות ואילו ככל שמגבירים הרגישות עולה- זהו פוטנציומטר לוגריטמי.
עוד סיבה היא שישנם מגברים משולבים עם קדם מגברים פאסיביים, או בעלי הגבר חלש יחסית- ואז הם תלויים ביציאה מהמקור- אם אין התאמה, זה אכן נשמע כאילו למגבר אין כח
ואין מספיק דינאמיות.
יכול להיות גם מקרה הפוך של מגבר רגיש מאוד ונגן שמוציא עוצמה חזקה- ואז אפשר לשמוע עיוותים לא רצויים בייחוד בעוצמות גבוהות (המגבר נחנק... ) וצליל מאוד דינאמי אך מעייף ולחוץ.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,079
נקודות
113
מכיוון שמדובר בשרשרת, קשה לציין במדויק...

ערן
אתה יכול לציין על אילו פרמטרים מדובר (אותם בד"כ מפרסמים היצרמים) ומהם ערכים בעייתיים.


אבל כלל אצבע אחד נכון תמיד:
התנגדות היציאה ממכשיר איכותי חייבת להיות נמוכה ככל האפשר!
זה יכול להיות ראש של פטיפון, נגן CD , קדם מגברים למינהם ומגברי הספק...
מתחת ל100 אוהם בנגנים וקדם מגברים זה מצוין.
התנגדות יציאה נמוכה בכל הספקטרום במגברי מנורות למשל מעידה על שנאי איכותי ויכולת שליטה טובה בהרבה רמקולים. זו למעשה אחת הבעיות של מגברי SET למשל...
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
זה הנתון של המגבר?

Output Voltage, Output Impedance
PRE OUTPUT: 1.51 V, 50 ohms
(at rated continuous average output)
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
מה אתם אומרים?
האם מוצר שנמדד יותר טוב ישמע יותר טוב?

איך נמדד, באוזניים או ע"י כלי הנדסי?
באם הכוונה שלך לאחרון, התשובה שלי - לא בהכרח.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,862
מעורבות
987
נקודות
113
לא מבין איך פרסום חברת המדידה הזאת למבנים רלוונטית לאודיו...
ולמה להעיר שרשור שרדום כמעט 10 שנים ?
אולי כדאי שהחבר החדש , benavi , יקרא קודם את תקנון האתר.
ארז
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
לא מבין איך פרסום חברת המדידה הזאת למבנים רלוונטית לאודיו...
ולמה להעיר שרשור שרדום כמעט 10 שנים ?
אולי כדאי שהחבר החדש , benavi , יקרא קודם את תקנון האתר.
ארז

איך נמדד, באוזניים או ע"י כלי הנדסי?
באם הכוונה שלך לאחרון, התשובה שלי - לא בהכרח.

הוא לא צריך לקרוא את התקנון, זה בטח בוט שמחפש מילות מפתח ומכניס פרסומות. גיא!!! מה קרה, לא שמת לב?
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אולי זה בוט שבונה בתים אקוסטיים?

אריה
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור