מגברי מנורות ו- Opera Secunda


nimitzg

חבר אתר
הודעות
34
מעורבות
0
נקודות
6
חברים שלום,
אני חדש בפורום אבל מניח שבשנים הקרובות "לצערי" עוד אבלה בו הרבה.
אני נמצא בצומת דרכים ועל סף רכישה של מגבר מנורות וכן סט רמקולים קדמיים תואם.
ביצעתי מבחנים של מספר מגברים עם מגוון רמקולים ובמספר הדגמות חוזר שמתי לב שברמקולים רצפתיים מסוג Opera Secunda כשפעלו מול מגברי מנורות CARRY-SLI80,UNISON RESEARCH S6 וגם JULIDA היה צורך לסובב את כפתור הווליום כמעט ל"שעה 2" (בערך שלושה רבעים מהסיבוב כולו...)
(ברור לי שחלק מהיבואנים שאותם ביקרתי ונתנו לי שרות נאמן מקצה לקצה מסתובבים בפורום) אבל אשמח לקבל חוות דעת של משתתפים נוספים
לתופעה זו.

שוב תודה...
חבר פורום מבולבל..
 

נערך לאחרונה ב:

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
אם המגבר דוחף את הרמקול ואתה מרוצה מהתוצאה, מה זה משנה כמה היה צריך לסובב את הכפתור?
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
ברוך הבא,
התופעה שאתה מדבר עליה, מתקשרת בד"כ לנצילות, אם לרמקול הזה יש נצילות קטנה יותר, אכן יש צורך בהעלאת הווליום.
מה שכן, אין לזה כל קשר לאיכות הצליל / הרמקול ואם המגבר מצליח לספק רמות ווליום נאותות, אז, כמו שכתב Sonus, זה לא אמור להפריע לך.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,096
נקודות
113
nimitzg,

יצא לי לשמוע את UNISON RESEARCH S6 מחובר ל opera quinta (האח הגדול של ה Secunda) ולא היו לא כול בעיות לדחוף אותם בחדר של כ 25 מ"ר.

כמו שליאור ו sonus כתבו "אם המגבר מצליח לספק רמות ווליום נאותות זה לא אמור להפריע לך."
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
האם הרמקול נשמע מאוזן עם המגבר הזה ויש לך עוד מספיק אפשרות להגביר את עוצמת השמיעה לרמות שאתה רוצה אז אני לא רואה בעיה
 

nimitzg

חבר אתר
הודעות
34
מעורבות
0
נקודות
6
שמעתי את הsetting הזה רק בחדרי האזנה ולא אצלי בסלון...
הפחד שלי הוא שה"אקסטרה ווליום" שאזדקק לו בחלל של כ-20\25 מ"ר
(אחרי שיפור האקוסטיקה )לא יהיה שם כשאזדקק לו...
אני לא מבין למה מגבר צריך להגיע למאמץ כזה כדי לדחוף רמקול רצפתי סטנדרטי עם 89db.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
רזרבות זה חשוב,אבל...

nimitzg, אם נושא זניח זה כל כך מטריד אותך, אולי תקנה רמקול נציל?{בשביל לסובב את כפתור הווליום מעט פחות:מבולבל:}... למרות שזה לא קשור במאומה לאיכות הסאונד שתקבל.

על איזה רמקול מדובר? לאיזה סוג מוזיקה אתה מאזין?
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
אם אילו המגברים שאתם אתה הולך לחיות,
קנה רמקול נציל יותר(כמו ש OFER T כתב לך)
91DB ולמעלה,אם זה הפוך ,לך על מגבר חזק יותר.
 

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
אם אילו המגברים שאתם אתה הולך לחיות,
קנה רמקול נציל יותר(כמו ש OFER T כתב לך)
91DB ולמעלה,אם זה הפוך ,לך על מגבר חזק יותר.

לעולם לא מתחילים ממגבר ואז מתאימים לו רמקול אלא להפך, אתה שומע עם הרמקול ולכן קודם קנה את הרמקול שישמע לך הכי טוב ואז תתאים לו מגבר שיוציא ממנו את הכי טוב.
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
א. ויכתוב סונוס לאמור "לעולם לא מתאימים מגבר לרמקול אלא רמקול למגבר". ראשית, לעולם לא כותבים לעולם כי יש מקרים שזה לא ממש נכון. שנית, כמו במקרה הזה: מסיבות בסיסיות של מי "חשוב" ו"מי צריך לשרת את מי" דווקא כן, מאצימים מגבר לרמקול ולא ההיפך.
לעניין עצמו: היכן "מונח" כפתור הווליום קשור גם לקדם מגבר עצמו. עם זאת, ייתכן ובמוזיקה מסוימת- רוק כבד, קרשצ'נדו רבתי בסימפוניה - וייווצר מצב של OVERLOAD. בקיצור: יש לבדוק באופן מסודר. זה כיף, זה מלמד וזה מונע עוגמת נפש
 

Ls77

אוהב את התחום
הודעות
207
מעורבות
81
נקודות
28
ישנם מגברים ( כמו שעשו פעם בעיקר הוונטייג'ים למיניהם ) שאיך שאתה נוגע בווליום הוא
כבר מעיף לך את הרמקולים לאוויר. לעומת זאת ישנם מגברים כדי שיתחילו להזיז את
הרמקולים צריך להגיע לשעה 12 ואפילו 2 . זה לא אומר שהמגברים הללו חלשים יותר.
כל טכנאי אלקט' טירון יכול לגרום למגבר שלכם להגיע למקסימום יכולת כבר בהתחלת הסיבוב.
זה עדיין לא עושה אותו חזק יותר וכזה ששולט טוב ברמקול. מה נותן מגבר שאחרי השעה
9-10 מגיע למקסימום יכולת ומתחיל לעוות ?
 

nimitzg

חבר אתר
הודעות
34
מעורבות
0
נקודות
6
nimitzg, אם נושא זניח זה כל כך מטריד אותך, אולי תקנה רמקול נציל?{בשביל לסובב את כפתור הווליום מעט פחות:מבולבל:}... למרות שזה לא קשור במאומה לאיכות הסאונד שתקבל.

על איזה רמקול מדובר? לאיזה סוג מוזיקה אתה מאזין?


קודם כול בתור בחור שלא מתעצל לסובב כפתור אין לי בעיה עם עצם הפעולה הפיזית כי אם עם הצורך בעוצמה נוספת שאולי אזדקק לה.
אם היית קורא קצת את הפוסט הראשון שלי היית רואה שמדובר בOpera Secunda שהוא 89db.

אני שומע מגוון רחב של סגנונות אבל מעריך יותר את איכויות ה High -End בג'אז ,ווקאל וקלאסי.
 

נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
ניראה לי שאם תשכלל את התשובות,
תגיע למסקנה [ שבד"כ ]רמקול
פחות נציל 90 DB ומטה דורש
מגבר "קצת "חזק,ורמקול 91
DB ומעלה אפשרי עם מגבר "קצת"
פחות חזק.כל זה לא אומר שאתה
לא צריך ליבדוק לישמע ולהגיע לתוצאה ,
רצויה מבחינתך.וזה גם לא אומר מאום
על איכות המגברים, אלה רק על התאמתם
לרמקול מסוים.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
רמקול מצוין.

דווקא את הרמקול הזה אני מכיר טוב. שמעתי אותו בכמה וכמה וורציות כולל עם רסיבר של אונקיו ולא הבחנתי בחוסר "כוח" שציינת - גם מצידו של הרסיבר.

אני הייתי מנסה לשלב לרמקולים מגבר{פאוור} טרנזיסטורי חזק, שיחזיק את הרמקול מבחינת עוצמה וזרם בריא- ומשלב לזה פרה איכותי מנורות. {הרמקול הנ"ל טוב עם מנורות בגבוהים ובכלל}....או מנסה איזה פאוור חזק{מנורות}
כגון "מנלי" "רוג' אודיו" ועוד... שמניסיוני לא יהיו להם בעיה להחזיק את הרמקולים האלה.

מה התקציב שהקצבתה להגברה? {שים לב שביד שנייה תקבל מוצרים טובים יותר לאותו כסף}
 

il1

מושעה
הודעות
331
מעורבות
0
נקודות
16
אנסה לתת נקודת מבט אחרת. לא הייתי ממליץ על הגברה שעובדת כמעט במקסימום:

* לא משאיר הרבה כוח זמין למעברים 'קשים' במוזיקה, שדורשים 'רזרבה' רגעית במאות אחוזים יותר ממוצע ההשמעה, וכך הרמקול שלך 'ישאר' מנומס ולא ינצל את המירב שבו.

* עבודה רצופה בכמעט 'סוף' המיגבלות של המגבר משנה את טמפרטורת העבודה שלו- עבודה בקצה הגבוהה 'יקצר' את גרף ירידת הביצועים שלו.

(אני יכול לתת דוגמא מתחום אחר- כל 10 מעלות הפרש בסביבת עבודה של יחידות אלקטרוניות גורמת להתקצרות בחצי של אורך חייהן)

* מנורות EL-34 בקונפיגורציה של S6 - אינן המגבר היחיד שאמיר יכול להתאים לרמקול.
יש לאמיר מספיק מיגוון מגברים שיכול להתמודד עם הרמקולים ללא בעיה.

* הקארי 'קצת' חלש בכללי- לחברו לרמקולים רצפתיים לא קלים להנעה, אינה התאמה מירבית.

* ועצה קטנה על רכישה, כל חיי רכשתי רמקולים לאחר שזיהיתי שזה הצליל שאני רוצה, לאחר מכן בחנתי הגברות כדי לתת לעצמי זמן 'להבין' את הרמקול, ורק לבסוף רכשתי הגברה.

* במיגבלות התקצביות שיש לכולנו- בשיטה הזאת תמיד רכשתי ציוד טוב יותר ממה שיכולתי לממן ברכישה חד פעמית, וטעיתי הרבה פחות.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לי היה ניסיון של מספר שנים עם המגבר S6 וחלק מהזמן שודך לרמקול אופרה פול רינג
אין שום בעיה. אם אני זוכר נכון אני הייתי מקשיב שכפתור הווליום סביב 12 -1 (ואני לא שומע בעוצמות של דיסקוטק)
לא היה שום בעיה.
אם אני זוכר נכון יוניסון ריסרצ' ואופרה היו קשורות איכשהו. הם בדקו ציוד בשילובים בינהם.היוניסון 6S מותאם לרמקולי אופרה. אתה יכול להיות רגוע. זה מגבר טוב, ואם הוא נותן עבורך תוצאה צלילית טובה, אני לא הייתי חושב פעמיים
 

nimitzg

חבר אתר
הודעות
34
מעורבות
0
נקודות
6
iL1 - זו התשובה שחיכיתי לה...

אני מניח שמגברי המנורות ששמעתי עד כה בשילוב עם הOpera secunda עבדו קשה כדי לדחוף את הרמקול הזה (89db).
אני לא רוצה להיות מוגבל בעוצמה הזמינה שלי ולא בסכנה של עיוותים בעוצמות הגבוהות.
אני צריך לחשוב איך אני ממשיך מפה...


תודה על התשובה.
 
נערך לאחרונה ב:

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
בקיצור הוויכוח IL וDIZ לא הובקע .IL עם הגברה חזקה וDIZ טוען שההגברה הנוכחית מספיקה . NIMITZG אני מציע שתבחר אחת משתי השיטות ולך עליה
אם אתה רוצה את הווריאנט שלי , אז אני מאמין שאם הרמקול הוא בעייתי , ההגברה הטובה היא הספק SS חזק , והכוונה חזק מאוד ופרה מנורות מעולה . כי כדי להשיג הגברה חזקה מאוד וטובה מאוד ממנורות צריך הרבה כסף , הגברה פחות טובה אבל חזקה מSS תעלה פחות , ואת האיכות יתן הפרה . זה לפחות מה שניסיוני האישי לימד אותי
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לא בידיוק.
במציאות האודיופילית אין דבר מושלם. אתה נותן משהו ומפסיד משהו אחר.
האזנתי לאופרה גם עם מפלצות טרנסיסטוריות. אין ספק שקצות הספקטרום נפתחו יותר. אבל לגישתי, הכי חשוב זה מה שקורה במיד , במיד בס ולכיוון הגבוהים שם נמצא רוב המידע המוזיקאלי.
בתדרים האילו ל s6 היה יתרון. בהמשך שמעתי בעזרת האינטגריטד ואק (למרות שהרמקול לא היה כבר ברשותי) הוא שלט על קצוות הספקטרום יותר טוב. מה היה יותר טוב- זו שאלה של השקפה . לעיתים העדפתי ככה ולעתים ככה .
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור