למה סטרימינג והורדות קבצים הם העתיד

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
נראה לי שסטרימינג (streaming) והורדות קבצים (downloads) הם העתיד, שכן אפשר לטעון שהם עובדים טוב יותר עבור כל הנוגעים בדבר (למעט יצרני המדיה הפיזית והתיעוד שלה וחברות המשלוחים):

קחו בחשבון מדיה פיזית מנקודת המבט של חברת ההקלטות (ה-label): יש לייצר אותה, להדפיס חוברות, לשלוח לחנויות, לשלוח ללקוחות, עם בעיות של פריטים פגומים, נזקים במהלך ההובלה, החזרות וכו', כמו גם הפסדים כתוצאה מעודף מלאי או מלאי לא מספיק.

בעיות דומות יש גם לבעלי חנויות, גם מקוונות, וגם, במידה רבה יותר, פיזיות.

חשבו על עולם ללא מדיה פיזית מנקודת המבט של הלייבל: הלייבל שם את קבצי המוזיקה והתיעוד על שרת, ומוכר אותם. אמנם יש להגדיר ולתחזק את השרת, אבל תוספות פריטים אינן משנות את תחזוקת השרת באופן מהותי. זהו!

קחו בחשבון מדיה פיזית מנקודת מבטו של הלקוח/המאזין: צריך לחפש חנויות (פיזיות או מקוונות) שמחזיקות את המוצר. אם קונים באינטרנט, צריך להזמין, להמתין להגעה לסניף הדואר, ללכת לשם, לחפש חנייה, להמתין בתור, לשלם מכס, לחזור הביתה, לחפש חנייה ליד הביית, לטפל בפריטים שבורים, תקולים או לא נכונים, שזה כולל כתיבת מיילים עם בקשת החזר (refund), ולפעמים לשלוח אותם חזרה (כל הסיפור עם סניף הדואר). אם קונים בחנות פיזית, גם יש סיפורי חניה ליד החנות וחזרה ליד הבית. המלאי והמבחר מוגבלים במידה כמעט בלתי קבילה. אם רוצים משהו שאין במלאי, אז זה מזל אם אפשר להזמין ולחכות ולהגיע שוב, בחלק מהמקרים אי אפשר להזמין אפילו. צריך לחטט בערמות תקליטים מאובקים (יש שאוהבים את זה), לא תמיד שעות הפתיחה נוחות, וכו' וכו'.

מדיה פיזית גם תופסת הרבה מקום, ודורשת מיון, סידור במדפים/מגירות/ארונות, ולפעמים גם קיטלוג כדי להתמצא, כשכל אלה כרוכים בהמון עבודה. כל נגינה של פריט דורשת לקום, לחפש את הפריט (לא תמיד קל, לא תמיד הוא במקום, וכו'), להביא אותו, להוציא מהאריזה, לשים אותו בנגן, בתקליטים רצוי לנקות את התקליט ואת המחט, לקום כל פעם שצריך להחליף צדדים/תקליטים/דיסקים + פעם אחת בסוף, כולל להוציא מה שהיה בנגן, לשים באריזה, ולהחזיר למקום, מה שהרבה פעמים מתעצלים לעשות ונוצר ברדק שדורש סידור קשה עוד יותר.

בנוסף, מדיה פיזית תלויה בנגנים פיזיים עם חלקים מיכאניים ואופטיים שמתקלקלים ונשחקים, שעם הזמן ייתכן שיעלמו מהעולם ו/או לא יהיו חלקי חילוף. המדיה עצמה נתונה לשריטות, לכלוך ושחיקה. תקליטים דורשים ניקוי ופטיפונים וחלקיהם דורשים ניקוי, setup והחלפות מדי פעם.

חשבו על עולם ללא מדיה פיזית מנקודת מבטו של המאזין: לחפש את הקובץ, וללחוץ Play. זהו!

עם זאת, יש הממשיכים לקנות מדיות פיזיות מכל מיני סיבות, כולל:
  • אי-מיומנות בטכנולוגיות וחשש מהן (טכנופוביה)
  • הרגל (שזה שונה מנוסטלגיה)
  • רוצים בעלות על המוזיקה, כולל pride of ownership
  • חוששים שאתרי הסטרימינג ייסגרו (מה שכבר קרה, למשל Primephonic) ואז הם יישארו בלי הדברים שהיום אפשר להשיג פיזית ובעתיד לא
  • היעדר ציוד מתאים ואי רצון להשקיע בו (עוד קומפוננטות)
  • עצלנות
  • נוסטלגיה
  • אוהבים את התיעוד הנלווה, במיוחד אריזות וחוברות גדולות של תקליטים
  • אוהבים את הריחות של המדיה הפיזית
  • אוהבים את ההתעסקות, הטיקסיות של לשים תקליט וכד'
  • הסאונד פחות טוב (לדעתם של חלק מהאודיופילים)
  • מוזיקה שאין באתרי סטרימינג ולפעמים אפילו אין גירסה דיגיטלית, רק תקליטים (כולל 78), טייפים וכד'
לפחות ענייני הבעלות והחשש מסגירת אתרי סטרימינג פתירים ע"י קניית הקבצים (downloads). למעשה, זה יכול לתת ביטחון גדול יותר ממדיה פיזית, שיכולה להיגנב או להישרף, בעוד שהעתקי קבצים אפשר לשמור בענן.

זה לא שאני לא אוהב מדיה פיזית: לא מזמן קיבלתי משלוח SACDs מ-Tower Record Japan, דרך חברת שילוח, מחירים מטורפים, מחירי משלוח מטורפים ועמלות מטורפות, אבל לפחות אני מבין שאין לזה עתיד.

תוספת מאוחרת 1: יש להזכיר שכבר היום יש לא מעטים שלא יודעים מה זה תקליט ואפילו CD. יותר ויותר אנשים בכלל לא מכירים את הקונספט של לשבת מול מערכת ולהקשיב, אלא מאזינים לאוזניות בכל מקום, או לכל היותר על רמקולים של מחשב. לך תשכנע אותם להשתמש במדיות הארכאיות האלה. עם הזמן, אלה יהיו הרוב המוחלט.

תוספת מאוחרת 2: גם לא בטוח מה יהיה שיעור האודיופילים באוכלוסיה בעתיד, ועבור לא-אודיופילים, ההבדלים בין סטרימינג לקבצים ולמדיות ארכאיות הוא פחות מזניח.

תוספת מאוחרת 3: זו אינה קריאה/הצעה לאף אחד לעבור לסטרימינג בעצמו, ואין צורך להסביר למה לא עוברים כרגע ומה ההעדפות הנוכחיות. הכל בסדר כפי שהוא אצל כל הקוראים. מדובר רק על הערכה מה יקרה בעתיד [הרחוק], מתוך הערכה שבאופן פרקטי, יש לסרטרימינג (ולקבצים) יתרונות עצומים גם עבור ה-labels וגם עבור לקוחותיהם.

תוספת מאוחרת 4: סביר להניח שיישארו נישות של מדיות פיזיות, שיקטנו עם הזמן, ובסופו של דבר או יישארו על אש קטנה גם לאחר השתלטות הסטרימינג (והקבצים) או ימותו לגמרי. לא שזה באמת משנה.

index.png
 

נערך לאחרונה ב:

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
עמיר,
תרשה לי
"...כשכל אלה כרוכים בהמון עבודה. כל נגינה של פריט דורשת לקום, לחפש את הפריט (לא תמיד קל, לא תמיד הוא במקום, וכו'), להביא אותו, להוציא מהאריזה, לשים אותו בנגן, לקום כל פעם שצריך להחליף צדדים/תקליטים/דיסקים + פעם אחת בסוף, כולל להוציא מה שהיה בנגן, לשים באריזה, ולהחזיר למקום, מה שהרבה פעמים מתעצלים לעשות ונוצר ברדק שדורש סידור קשה עוד יותר."

גם לעשות כוס תה כרוכה בהמון עבודה.
לקום
ללכת למטבח
להרים הקומקום
לגשת עם הקומקום לברז
למלא מים בקומקום
להחזיר הקומקום למקומו.
להפעיל הקומקום
להמתין לרתיחה
לגשת למקום שמאחסנים כוס
למשוך ידית או להניף יד
להוציא כוס
ללכת למקום שמאחסנים שקיק תה
לפתוח הקופסה
להוציא שקיק

וכך הלאה...

החיים לא כ"כ קשים...
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
קחו בחשבון מדיה פיזית מנקודת מבטו של הלקוח/המאזין: צריך לחפש חנויות (פיזיות או מקוונות) שמחזיקות את המוצר. אם קונים באינטרנט, צריך להזמין, להמתין להגעה לסניף הדואר, ללכת לשם, לחפש חנייה, להמתין בתור, לשלם מכס, לחזור הביתה, לחפש חנייה ליד הביית, לטפל בפריטים שבורים, תקולים או לא נכונים, שזה כולל כתיבת מיילים עם בקשת החזר (refund), ולפעמים לשלוח אותם חזרה (כל הסיפור עם סניף הדואר). אם קונים בחנות פיזית, גם יש סיפורי חניה ליד החנות וחזרה ליד הבית. המלאי והמבחר מוגבלים במידה כמעט בלתי קבילה. אם רוצים משהו שאין במלאי, אז זה מזל אם אפשר להזמין ולחכות ולהגיע שוב, בחלק מהמקרים אי אפשר להזמין אפילו. צריך לחטט בערמות תקליטים מאובקים (יש שאוהבים את זה), לא תמיד שעות הפתיחה נוחות, וכו' וכו'.
אני ניגשתי לזה באחד הפוסטים הדומים בצורה אחרת לגמרי. כשאני מזמין דיסק ברשת אני נהנה מהחיפוש, מהמציאה, מההזמנה, מהציפייה, מהקבלה, מהמגע , מהעטיפה והכיתוב ומהאזנה. 8 פעמים שאני נהנה ומתרגש לעומת פעם אחת במדיה המוזרמת. חושב שבסופו של דבר אנחנו אנשים חיים ולא אפליקציות,ובקצב של המחשבה שהבעת , לא רחוק היום שמהאנושות יישארו אומצות של אינסטינקטים, בהשאלה מהמשורר והאומן הדגול מ.אריאל זצ"ל.

ובקצרה, מי ששמע סטרימיניג וזיהה יתרון משמעותי עבור עצמו הן בשימוש במבחר ובאיכות , ולא עבר לסטרימינג חוטא לעצמו. עצלן מיושן ושאר מרעין בישין.
אני כבר חודש וחצי על אותו דיסק כפול , ולעיתים הסטרימינג של הטבע - FM STEREO , כמות לא מדברת אליי ובקשר לאיכות השמע ? ממה שהתנסיתי לא חושב שאני מפסיד משהו. אצטרך מערכת הזרמה ברמה ממש גבוהה ויקרה כדי להתעלות על מה שיש לי וטוב לאוזניי ( לא מתכוון לומר שמה שיש לי הוא הכי טוב אובייקטיבית כמובן, לאוזניי זה הדגש).
 
נערך לאחרונה ב:

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
לא יודע לגבי הורדות
שירותי הסטרימינג כל כך עשירים היום שפשוט לא צריך יותר כלום. הקבצים זה סוג של גיבוי למקרה שלא תהיה רשת
מחובר לכולם - טידל , דיזר, קובוז , אפל ויוטיוב פרימיום
בעלות של דיסק וחצי לחודש מאגר אין סופי ובעיקר הזדמנות להכיר כל הזמן דברים חדשים.
בשילוב עם roon זה גן עדן. בשגרה אני שם באמצעות roon קטע שאני אוהב ונותן לו לבנות רשימת השמעה ממנו - תענוג.
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,359
מעורבות
809
נקודות
113
אכן, אולי עתיד ואיכות משתפרת מפעם לפעם... וכן לא ניתן להחזיק את כול העולם בבית, אבל לא נראה לי שגם יצליחו לתת חלופה ליכולת לאחוז בדיסק/תקליט , לדפדף בספרון... מדיה ״ממשית״ זה גם קטע של אספנות שלא יכולה להפוך לווירטואלית, לכן עתיד כן ועתיד לא
 
נערך לאחרונה ב:

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
872
מעורבות
205
נקודות
43
נראה לי שסטרימינג (streaming) והורדות קבצים (downloads) הם העתיד, שכן אפשר לטעון שהם עובדים טוב יותר עבור כל הנוגעים בדבר (למעט יצרני המדיה הפיזית והתיעוד שלה וחברות המשלוחים):

קחו בחשבון מדיה פיזית מנקודת המבט של חברת ההקלטות (ה-label): יש לייצר אותה, להדפיס חוברות, לשלוח לחנויות, לשלוח ללקוחות, עם בעיות של פריטים פגומים, נזקים במהלך ההובלה, החזרות וכו', כמו גם הפסדים כתוצאה מעודף מלאי או מלאי לא מספיק.

בעיות דומות יש גם לבעלי חנויות, גם מקוונות, וגם, במידה רבה יותר, פיזיות.

חשבו על עולם ללא מדיה פיזית מנקודת המבט של הלייבל: הלייבל שם את קבצי המוזיקה והתיעוד על שרת, ומוכר אותם. אמנם יש להגדיר ולתחזק את השרת, אבל תוספות פריטים אינן משנות את תחזוקת השרת באופן מהותי. זהו!

קחו בחשבון מדיה פיזית מנקודת מבטו של הלקוח/המאזין: צריך לחפש חנויות (פיזיות או מקוונות) שמחזיקות את המוצר. אם קונים באינטרנט, צריך להזמין, להמתין להגעה לסניף הדואר, ללכת לשם, לחפש חנייה, להמתין בתור, לשלם מכס, לחזור הביתה, לחפש חנייה ליד הביית, לטפל בפריטים שבורים, תקולים או לא נכונים, שזה כולל כתיבת מיילים עם בקשת החזר (refund), ולפעמים לשלוח אותם חזרה (כל הסיפור עם סניף הדואר). אם קונים בחנות פיזית, גם יש סיפורי חניה ליד החנות וחזרה ליד הבית. המלאי והמבחר מוגבלים במידה כמעט בלתי קבילה. אם רוצים משהו שאין במלאי, אז זה מזל אם אפשר להזמין ולחכות ולהגיע שוב, בחלק מהמקרים אי אפשר להזמין אפילו. צריך לחטט בערמות תקליטים מאובקים (יש שאוהבים את זה), לא תמיד שעות הפתיחה נוחות, וכו' וכו'.

מדיה פיזית גם תופסת הרבה מקום, ודורשת מיון, סידור במדפים/מגירות/ארונות, ולפעמים גם קיטלוג כדי להתמצא, כשכל אלה כרוכים בהמון עבודה. כל נגינה של פריט דורשת לקום, לחפש את הפריט (לא תמיד קל, לא תמיד הוא במקום, וכו'), להביא אותו, להוציא מהאריזה, לשים אותו בנגן, לקום כל פעם שצריך להחליף צדדים/תקליטים/דיסקים + פעם אחת בסוף, כולל להוציא מה שהיה בנגן, לשים באריזה, ולהחזיר למקום, מה שהרבה פעמים מתעצלים לעשות ונוצר ברדק שדורש סידור קשה עוד יותר.

בנוסף, מדיה פיזית תלויה בנגנים פיזיים עם חלקים מיכאניים ואופטיים שמתקלקלים ונשחקים, שעם הזמן ייתכן שיעלמו מהעולם ו/או לא יהיו חלקי חילוף. המדיה עצמה נתונה לשריטות, לכלוך ושחיקה. תקליטים דורשים ניקוי ופטיפונים וחלקיהם דורשים ניקוי, setup והחלפות מדי פעם.

חשבו על עולם ללא מדיה פיזית מנקודת מבטו של המאזין: לחפש את הקובץ, וללחוץ Play. זהו!

עם זאת, יש הממשיכים לקנות מדיות פיזיות מכל מיני סיבות, כולל:
  • אי-מיומנות בטכנולוגיות וחשש מהן (טכנופוביה)
  • הרגל (שזה שונה מנוסטלגיה)
  • רוצים בעלות על המוזיקה, כולל pride of ownership
  • חוששים שאתרי הסטרימינג ייסגרו (מה שכבר קרה, למשל Primephonic) ואז הם יישארו בלי הדברים שהיום אפשר להשיג פיזית ובעתיד לא
  • היעדר ציוד מתאים ואי רצון להשקיע בו (עוד קומפוננטות)
  • עצלנות
  • נוסטלגיה
  • אוהבים את התיעוד הנלווה, במיוחד אריזות וחוברות גדולות של תקליטים
  • אוהבים את הריחות של המדיה הפיזית
  • אוהבים את ההתעסקות, הטיקסיות של לשים תקליט וכד'
  • הסאונד פחות טוב (לדעתם של חלק מהאודיופילים)
  • מוזיקה שאין באתרי סטרימינג ולפעמים אפילו אין גירסה דיגיטלית, רק תקליטים (כולל 78), טייפים וכד'
לפחות ענייני הבעלות והחשש מסגירת אתרי סטרימינג פתירים ע"י קניית הקבצים (downloads). למעשה, זה יכול לתת ביטחון גדול יותר ממדיה פיזית, שיכולה להיגנב או להישרף, בעוד שהעתקי קבצים אפשר לשמור בענן.

זה לא שאני לא אוהב מדיה פיזית: לא מזמן קיבלתי משלוח SACDs מ-Tower Record Japan, דרך חברת שילוח, מחירים מטורפים, מחירי משלוח מטורפים ועמלות מטורפות, אבל לפחות אני מבין שאין לזה עתיד.
ברוך הבא לעתיד :)
להבנתי, מה שאתה מתאר קיים כבר זמן רב בעולם הוידאו והאודיו.
זה החל לפני שנים באופן פיראטי, אולם מרגע שיצרני התוכן הבינו שלא ניתן לסובב הגלגל לאחור, הם כבר שם.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
עמיר,
תרשה לי
"...כשכל אלה כרוכים בהמון עבודה. כל נגינה של פריט דורשת לקום, לחפש את הפריט (לא תמיד קל, לא תמיד הוא במקום, וכו'), להביא אותו, להוציא מהאריזה, לשים אותו בנגן, לקום כל פעם שצריך להחליף צדדים/תקליטים/דיסקים + פעם אחת בסוף, כולל להוציא מה שהיה בנגן, לשים באריזה, ולהחזיר למקום, מה שהרבה פעמים מתעצלים לעשות ונוצר ברדק שדורש סידור קשה עוד יותר."

גם לעשות כוס תה כרוכה בהמון עבודה.
לקום
ללכת למטבח
להרים הקומקום
לגשת עם הקומקום לברז
למלא מים בקומקום
להחזיר הקומקום למקומו.
להפעיל הקומקום
להמתין לרתיחה
לגשת למקום שמאחסנים כוס
למשוך ידית או להניף יד
להוציא כוס
ללכת למקום שמאחסנים שקיק תה
לפתוח הקופסה
להוציא שקיק

וכך הלאה...

החיים לא כ"כ קשים...
ככה זה נראה כשמחברים את הסוף של המשפט הקודם למשפטים הבאים.
המשפט שאת חלקו השני חיברת להמשך היה:
מדיה פיזית גם תופסת הרבה מקום, ודורשת מיון, סידור במדפים/מגירות/ארונות, ולפעמים גם קיטלוג כדי להתמצא, כשכל אלה כרוכים בהמון עבודה.
בסוף המשפט הזה יש נקודה, שאומרת שהרעיון הסתיים ומתחיל הדבר הבא.
הוראת קבע: לא להתעלם מסימני פיסוק :)

אם נראה לך שלמיין, לסדר ו/או לקטלג אוספים גדולים זה קל, יש לי חבר עם כמה הרבה אלפי דיסקים מסודרים, אבל כמה אלפי דיסקים שלא. הוא ישמח לעזרתך. גם כל הבית מלא במדפי דיסקים, אבל אשתו מטילה וטו מוחלט על מדפים בסלון ובמקום תמונות על הקירות, ונגמר המקום על מדפים, כך שכל הבלתי-ממויינים בערימות על הרצפה. לך תמצא שם משהו.

אם שכחת או משום מה אתה לא מודע לבעייתיות במיקום דיסקים/תקליטים, אז אתן דוגמה אחת מני כמה:
הרי כשמוסיפים דיסק למדף, שמים אותו במיקום המתאים לו בין דיסקים אחרים, נניח לפי א"ב, אבל באיזשהו שלב נגמר המקום במדף הזה. אם למשל מדובר בדיסק של Wagner, הבעיה קטנה יחסית: אתה צריך להזיז את הדיסקים של Weber, Walton ו-Zemlinsky למדף הריק הבא, בתקווה שיש כזה. אבל אם נגמר לך המקום ב-Bach, אתה צריך לעשות shift של כמעט כל הספרייה כדי לפנות מקום. כדאי בהזדמנות זו גם להשאיר מקום לדיסקים נוספים בשאר האותיות, אבל אם תשאיר מעט מדי, הבעיה תחזור על עצמה בהקדם, ואם תשאיר יותר מדי, יגמרו לך כל המדפים הריקים.

אשר להכנת תה, אולי אתה בין אלה שהזכרתי, שאוהבים את ההתעסקות, אבל אני מניח שאם הייתה אפשרות ללחוץ על כפתור, ושמידית תעמוד לידך כוס תה מהביל ומשובח, לא פחות טוב מהמיטב שאתה מכין ידנית, וכשאתה מסיים היא תימוג בצורה ידידותית לסביבה, כך שלא תצטרך לטרוח לשים אותה בפח או לרחוץ כלים, אני מניח שרוב האנשים היו בוחרים בה.

אשר לטירחה בהחלפות, אולי לא שמת לב, אבל לא מעט אנשים מונים את הקטנת מספק הקימות להחלפה בין הייתרונות המשמעותיים של CD יחסית ל-LP, ואפילו חובבי תקליטים מובהקים מקטרים על אלבומים של יותר מתקליט אחד שבו צדדי התקליטים ערוכים עבור changer.

index.png
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אני ניגשתי לזה באחד הפוסטים הדומים בצורה אחרת לגמרי. כשאני מזמין דיסק ברשת אני נהנה מהחיפוש, מהמציאה, מההזמנה, מהציפייה, מהקבלה, מהמגע , מהעטיפה והכיתוב ומהאזנה. 8 פעמים שאני נהנה ומתרגש לעומת פעם אחת במדיה המוזרמת. חושב שבסופו של דבר אנחנו אנשים חיים ולא אפליקציות,ובקצב של המחשבה שהבעת , לא רחוק היום שמהאנושות יישארו אומצות של אינסטינקטים, בהשאלה מהמשורר והאומן הדגול מ.אריאל זצ"ל.

ובקצרה, מי ששמע סטרימיניג וזיהה יתרון משמעותי עבור עצמו הן בשימוש במבחר ובאיכות , ולא עבר לסטרימינג חוטא לעצמו. עצלן מיושן ושאר מרעין בישין.
אני כבר חודש וחצי על אותו דיסק כפול , ולעיתים הסטרימינג של הטבע - FM STEREO , כמות לא מדברת אליי ובקשר לאיכות השמע ? ממה שהתנסיתי לא חושב שאני מפסיד משהו. אצטרך מערכת הזרמה ברמה ממש גבוהה ויקרה כדי להתעלות על מה שיש לי וטוב לאוזניי ( לכ לומר זמה שיש,לי הוא הכי טוב אובייקטיבית כמובן).
אז ציינתי את אלה שאוהבים את ההתעסקות, וסופרים התרגשויות. עדיין יש לא מעט כאלה. אבל הוספתי לגוף הפוסט:
תוספת מאוחרת: יש להזכיר שכבר היום יש לא מעטים שלא יודעים מה זה תקליט ואפילו CD, ושומעים מוזיקה בכל מקום on the go באזניות. לך תשכנע אותם להשתמש במדיות הארכאיות האלה. עם הזמן, אלה יהיו הרוב המוחלט.


ובקצרה, מי ששמע סטרימיניג וזיהה יתרון משמעותי עבור עצמו הן בשימוש במבחר ובאיכות , ולא עבר לסטרימינג חוטא לעצמו. עצלן מיושן ושאר מרעין בישין.
לא ברור לי אם זה ברצינות או בציניות. בכל מקרה, המצב כיום שונה מהמצב בעתיד, בין השאר באספקט שצוין בתוספת.

אני כבר חודש וחצי על אותו דיסק כפול , ולעיתים הסטרימינג של הטבע - FM STEREO , כמות לא מדברת אליי ובקשר לאיכות השמע ? ממה שהתנסיתי לא חושב שאני מפסיד משהו. אצטרך מערכת הזרמה ברמה ממש גבוהה ויקרה כדי להתעלות על מה שיש לי וטוב לאוזניי ( לכ לומר זמה שיש,לי הוא הכי טוב אובייקטיבית כמובן).
זה מדבר על מצב קיים של מישהו עם הרגלים והעדפות של עכשיו. בעתיד -- לפחות הרחוק -- צפוי שהמצב יהיה שונה
 
נערך לאחרונה ב:

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
הם לא העתיד, הם ההווה.

ועדיין, כשאתה מנגן אותם הקבצים מתוך שרת מוזיקה מקומי שומעים הרבה יותר טוב.
אפשר גם לא ׳להתאמץ׳ ולשמוע רק סטרימינג.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
הם לא העתיד, הם ההווה.

ועדיין, כשאתה מנגן אותם הקבצים מתוך שרת מוזיקה מקומי שומעים הרבה יותר טוב.
אפשר גם לא ׳להתאמץ׳ ולשמוע רק סטרימינג.
הן לא ההווה אצל הרבה מאוד אנשים.

גם לא בטוח מה יהיה שיעור האודיופילים באוכלוסיה בעתיד. יותר ויותר אנשים בכלל לא מכירים את הקונספט של לשבת מול מערכת ולהקשיב, אלא מאזינים לאוזניות בכל מקום, או לכל היותר על רמקולים של מחשב.

וללא אודיופילים, ההבדל בין סטרימינג לקבצים הוא פחות מזניח.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
אכן, אולי עתיד ואיכות משתפרת מפעם לפעם... וכן לא ניתן להחזיק את כול העולם בבית, אבל לא נראה לי שיצליחות לתת חלופה ליכולת לאחוז בדיסק/תקליט , לדפדף בספרון... מדיה ״ממשית״ זה גם קטע של אספנות שלא יכולה להפוך לווירטואלית, לכן עתיד כן ועתיד לא
הזכרתי את אלה שממשיכים עדיין לקנות מדיות פיזיות בגלל סיבות כאלה, אבל:
תוספת מאוחרת: יש להזכיר שכבר היום יש לא מעטים שלא יודעים מה זה תקליט ואפילו CD. יותר ויותר אנשים בכלל לא מכירים את הקונספט של לשבת מול מערכת ולהקשיב, אלא מאזינים לאוזניות בכל מקום, או לכל היותר על רמקולים של מחשב. לך תשכנע אותם להשתמש במדיות הארכאיות האלה. עם הזמן, אלה יהיו הרוב המוחלט.
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,360
מעורבות
834
נקודות
113
אצלי הסטרימינג אך ורק להתרשמות מהיצירה, איכות הביצוע וההקלטה. אם אהבתי,-רוכש תקליטור,אם לא,- ממשיך הלאה.;)
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
296
נקודות
63
מסכים עם עמיר לחלוטין. לא יכולתי לכתוב את הדברים טוב יותר.
 

  • Like
Reactions: AK1

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
תוספת מאוחרת 3: זו אינה קריאה/הצעה לאף אחד לעבור לסטרימינג בעצמו, ואין צורך להסביר למה לא עוברים כרגע ומה ההעדפות הנוכחיות. הכל בסדר כפי שהוא אצל כל הקוראים. מדובר רק על הערכה מה יקרה בעתיד [הרחוק], מתוך הערכה שבאופן פרקטי, יש לסרטרימינג (ולקבצים) יתרונות עצומים גם עבור ה-labels וגם עבור לקוחותיהם.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
עמיר
מה לא ציינת או סקרת כאן בצורה מקצועית מעוררת הערכה. הממה לי חסרה שוב מעט התייחסות לנרטיב הסאונד גופא ומידת השפעתו על בחירת המדיה. על פניו זה שוב נדחק הצידה באלגנטיות בלי לקבל משקל ראוי.
הניחושים בדבר השתלטות הסטרימננג ובעיקר על עתידו האודיופילי מעסיקים אותך לפחות כאן ביתר שאת. בטוחני שעתיד עיסקי ורוד מובטח למותגים שיתחזקו אותו, האם בהכרח הוא יהפוך למנת חלקם של כלל העוסקים במלאכה כלל לא בטוח.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,667
מעורבות
1,164
נקודות
113
כנראה שהרבה חברות/יצרנים חושבים כמוך - ההשקעה בשנים האחרונות בדיגיטל היא מטורפת.
החל מדאקים ,סטרימרים,תשתית רשת וכו.
הסיבה העיקרית אגב,לדעתי,שדיגטל נתפס אצל רבים כנחות מאנלוג (ובצדק כנראה) היא חוסר ההשקעה במקור הדיגיטלי - שלא קיבל את הכבוד המגיע לו ביחס למקבילו האנלוגי.(מקור דיגטלי אומר כל השרשרת הדיגטלית - לא רק דאק)
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,819
מעורבות
903
נקודות
113
הם לא העתיד, הם ההווה.

ועדיין, כשאתה מנגן אותם הקבצים מתוך שרת מוזיקה מקומי שומעים הרבה יותר טוב.
אפשר גם לא ׳להתאמץ׳ ולשמוע רק סטרימינג.
זה תלוי בשירות
קובוז למשל נשמע לי בדיוק כמו קובץ כמובן שהדאק זהה
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,098
מעורבות
3,097
נקודות
113
הן לא ההווה אצל הרבה מאוד אנשים.
עשית סקר עמיר, אני כמעט ולא נתקלתי בחובבי אודיו/אודיופילים ללא אופציית סטרימינג.
גם לא בטוח מה יהיה שיעור האודיופילים באוכלוסיה בעתיד.
בינתיים לפי הפריחה בשוק לא נראה שהתחום מראה סימני דעיכה, ההיפך מכך. מה גם שבעשורים האחרונים המזרח נפתחו, כמו גם מספר המיליארדרים והמיליונרים בעולם צמחה פלאים או סתם מאות מיליונים עם זמן לתרבות פנאי
יותר ויותר אנשים בכלל לא מכירים את הקונספט של לשבת מול מערכת ולהקשיב, אלא מאזינים לאוזניות בכל מקום
העולם לא דיכוטומי ואחד לא סותר את השני, אפשר להנות משני האופציות (בבית מערכת נייחת, בחוץ ובמשרד אוזניות).


סטרימינג הוא הווה בדיוק כפי ששירותי ענן הם כבר מזמן ההווה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,926
מעורבות
2,941
נקודות
113
עמיר
מה לא ציינת או סקרת כאן בצורה מקצועית מעוררת הערכה. הממה לי חסרה שוב מעט התייחסות לנרטיב הסאונד גופא ומידת השפעתו על בחירת המדיה. על פניו זה שוב נדחק הצידה באלגנטיות בלי לקבל משקל ראוי.
הניחושים בדבר השתלטות הסטרימננג ועל עתידו האודיופילי מעסיקים אותך לפחות כאן ביתר שאת. בטוחני שעתיד עיסקי ורוד מובטח למותגים שיתחזקו אותו, האם בהכרח הוא יהפוך למנת חלקם של כלל העוסקים במלאכה כלל לא בטוח.
התייחסתי במפורש לסאונד עצמו ומידת השפעתו על בחירת המדיה, וההתייחסות לעתידו האודיופילי של הסטרימינג לא העסיקה אותי "בייתר שאת", להיפך.
תוספת מאוחרת 2: גם לא בטוח מה יהיה שיעור האודיופילים באוכלוסיה בעתיד, ועבור לא-אודיופילים, ההבדלים בין סטרימינג לקבצים ולמדיות ארכאיות הוא פחות מזניח.
תוספת מאוחרת 1: יש להזכיר שכבר היום יש לא מעטים שלא יודעים מה זה תקליט ואפילו CD. יותר ויותר אנשים בכלל לא מכירים את הקונספט של לשבת מול מערכת ולהקשיב, אלא מאזינים לאוזניות בכל מקום, או לכל היותר על רמקולים של מחשב. לך תשכנע אותם להשתמש במדיות הארכאיות האלה. עם הזמן, אלה יהיו הרוב המוחלט.
שום דבר לא בטוח, אלה הערכות מנומקות למה הגיוני לצפות בעתיד [הרחוק]. צפוי גם שתמיד יישארו נישות של מדיות פיזיות. הוספתי את הנקודה הזו לפוסט:
תוספת מאוחרת 4: סביר להניח שיישארו נישות של מדיות פיזיות, שיקטנו עם הזמן, ובסופו של דבר או יישארו על אש קטנה גם לאחר השתלטות הסטרימינג (והקבצים) או ימותו לגמרי. לא שזה באמת משנה.

אם אתה רואה סיבות שבגללן זה לא יקרה, לפחות עבור הרוב המוחלט בהחלט של ה-labels ולקוחותיהם, אנא פרט.
 

נערך לאחרונה ב:

al2813

אוהב את התחום
הודעות
411
מעורבות
168
נקודות
43
הסטרימינג הוא ההווה והעתיד. לרוב המכריע של האוכלוסיה. אין ספק בכלל.

למיעוט האודיופילי, המדיה הפיזית תהיה תמיד שם מהסיבה הפשוטה שישנן אלפי הקלטות הסטוריות כולל כמעט כל אבני היסוד של המוזיקה הפופולרית שנגישות בסטרימינג רק דרך רהמאסטרים דיגיטלים שלטעמם של רבים מהאודיופילים נחותים בהרבה מהמקור האנאלוגי (ויניל או דיסקים מהדור הראשון).

אני מבקר הרבה בירידי תקליטים בבלגיה ובהולנד (כולל היריד הגדול ביותר בעולם שאני ממליץ לכל אחד כאן לבקר לפחות פעם אחת) ואני יכול להגיד שלצד אנשים כמוני בגיל העמידה ומעט שערות לבנות אני רואה גם המון צעירים.

ולבסוף למי שהיה השכל (לי לא) לאסוף וינילים בתקופה שאף אחד לא רצה בהם ואסף בחוכמה - הוא עשה השקעה הרבה יותר טובה מהקריפטו.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור