למה (כמעט כל) ההקלטות אינן משמרות את המציאות?

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
הם משתמשים במנורות אם הם רוצים להשיג סאונד מסוים או כמו שאמרת מקליטים אנלוגית(כדי להשיג את אותו סאונד)
תחפש Genelec, ATC, PMC ועוד
לא חסרים מוניטורים אולפניים מקצועיים שהם הרבה יותר מדויקים מכל רמקול ביתי כי הם כלי עבודה והם חייבים להיות מדויקים אחרת הם חסרי ערך

לי יש Genelec ואצל השותף שלי אופיר יש ATC. את PMC אני מכיר היטב, השוואתי בינו לבין ה-Genelec עוד שהיבואן הקודם, רועי, היה מביא אותם. לעסתי, בחנתי והתנסתי בכל מוניטור אולפני שרק תעלה על הדעת. לשים אותם מול רמקול ביתי איכותי, אבל איכותי באמת (לא מה שאתה מכיר) זה אפילו לא דומה לחיקוי של משהו שמזכיר את זה.

שרון, או איך שלא קוראים לך באמת. אתה מוכרח להפסיק לטחון את הגולשים שלי בשטויות שלך. אתה פשוט לא מבין דבר וחצי דבר ממה שאתה כותב ובכל פעם מקפיץ אותי מחדש עם עוד איזו הצהרה שהקשר בינה לבין המציאות הוא מקרי, ואם קלעת, זה פוקס.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113

סטודר. וואו של מערכת הקלטה - פשוט וואו!!!
 

sharon100

מושעה
הודעות
404
מעורבות
41
נקודות
28
לי יש Genelec ואצל השותף שלי אופיר יש ATC. את PMC אני מכיר היטב, השוואתי בינו לבין ה-Genelec עוד שהיבואן הקודם, רועי, היה מביא אותם. לעסתי, בחנתי והתנסתי בכל מוניטור אולפני שרק תעלה על הדעת. לשים אותם מול רמקול ביתי איכותי, אבל איכותי באמת (לא מה שאתה מכיר) זה אפילו לא דומה לחיקוי של משהו שמזכיר את זה.

שרון, או איך שלא קוראים לך באמת. אתה מוכרח להפסיק לטחון את הגולשים שלי בשטויות שלך. אתה פשוט לא מבין דבר וחצי דבר ממה שאתה כותב ובכל פעם מקפיץ אותי מחדש עם עוד איזו הצהרה שהקשר בינה לבין המציאות הוא מקרי, ואם קלעת, זה פוקס.
איזה Genelec יש לך?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
שרון, או איך שלא קוראים לך באמת. אתה מוכרח להפסיק לטחון את הגולשים שלי בשטויות שלך. אתה פשוט לא מבין דבר וחצי דבר ממה שאתה כותב ובכל פעם מקפיץ אותי מחדש עם עוד איזו הצהרה שהקשר בינה לבין המציאות הוא מקרי, ואם קלעת, זה פוקס.
אכן, הגיע הזמן שהוא יעוף, במיוחד כשהבטחת לו שאם הוא ישתמש בביטי "שמן נחשים" הוא יחסם מיד:
בפעם הבאה שתשתמש במונח הזה תחסם. אגב, אני מתאר לעצמי שאתה גם דמוקרט כזה, שנותן לכולם להתבטא, עם יכולת גבוהה להכיל את מי שחושב אחרת ממך. יפה לך. אבל אני למשל, ממש לא כזה.
והוא השתמש בביטוי (בואריאציה "שמן זוחלים") לפני יומיים.

הוא ממש מיטרד נטו.

ולא נראה לי שיש טעם להזהיר אותו מפני דברים ספציפיים, כי לכל היותר הוא יימנע מלהשתמש בהם, אבל לא יימנע מלתקוע את השטויות שלו בכל חור. לא משנה מה מישהו כותב, אחרי כמה זמן יש תגובה אידיוטית משרון. למה אנחנו צריכים לסבול את זה? :(
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
ניתן לו הזדמנות אחרונה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
ניתן לו הזדמנות אחרונה.
אוקיי, אבל כדאי להגדיר את תנאי השיחרור בערבות :)

לא כדאי שזה יהיה מוגבל רק לאי-שימוש בביטוי מסוים, אלא משהו יותר כללי.

אי אפשר לומר לו שלא יכתוב שטויות :(
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
ולעניין עצמו, בכלל לא משנה עד כמה הציוד באולפן שמעבר למיקרופונים נפלא ומדויק, מה שמשנה הוא:
  1. מה מגיע אליו -- ומגיעים אליו פלטים ממיקרופונים שממוקמים בצורה שאינה קולטת מה שמאזין היה שומע, אלא משהו שונה לחלוטין מכל בחינה, אם מבחינת גוון הכלים, האיזון ביניהם, האימפקט שלהם, תוספת פרטים, מיקום הכלים וכו' וכו', בתוספת הבעיה שכל מיקרופון קולט לא רק את מה שמיועד לו אלא גם דברים מסביב בהפרשי גוון ופאזה

  2. מה שעושים איתו -- משתמשים בו לעירבול הקלטים מהמיקרופונים השונים לפי ראות הטכנאים -- לא תמיד אפילו אותם טכנאים שהיו בזמן ההקלטה -- כולל שינוי האיזון בין הכלים שלא לפי מה שהמנצח והמבצעים ניסו להפיק, קביעת מיקום הכלים בבמה לאו דווקא על פי המציאות, ובכל מקרה לא בעזרת cues שנלקחו מהמציאות, וכו' וכו'. כמוכן גם חותכים ומחברים קטעים וקטעי קטעים מהקלטות שונות, אפילו ברמת חלק מצליל בודד.
התוצאה של כל השינויים המאסיביים האלה נשמרת על תקן המאסטר. כל עיוות שהציוד באולפן מוסיף מעבר לזה הוא בטל וזניח לחלוטין.

להמחשה, אם בנוסף למה שעושים כדי להגיע למאסטר היו מוסיפים גם שני מיקרופונים שיקלטו את מה שהמאזין היה שומע מאותם sessions, והיו עושים השוואה למאסטר, בצורה הרגילה של השוואת RMS בין המאסטר למה שהמאזין היה שומע, היה מתברר שמידת העיוות של המאסטר יחסית למקור היא אלפי או עשרות אלפי אחוזים.

אפילו העיוותים שמכניס החדר, אם ימדדו את ההבדל בין מה שמגיע ל-sweet spot לבין המדיה הביתית, יקבלו הרבה מאוד אחוזים, כש-room modes ו-cancellations גורמים להדגשות והנחתות שיכולות לעבור את ה-10dB.

אבל הטכנוקראטים חושבים, משום מה, שמאוד חשוב לדייק בהעברת המאסטר לחדר ההאזנה בבית, ולא להוסיף לו 2% עיוות בשום שלב בדרך, וגם שהמערכת הביתית לא תוסיף עוד 2% ולא תהפוך את הצליל ליותר "חם", או משהו כזה. זה מגוחך עד פאתטי עד כמה שזה זניח.

שטות אבסורדית.
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור