AK1
חבר משקיען
- הודעות
- 11,947
- מעורבות
- 2,947
- נקודות
- 113
נסחפת!נסחפתם,
אפשר להוציא סאונד משובח מתקליט ״מעפן״!
זה הכל תלוי בציוד עצמו ולא בתקליט, למרות שמן הסתם להדפסה יש חלק ניכר ״בשקט״ עצמו, בגלל זה תקליטים מהדפסות יפניות (האלו עם האותיות היפניות על ה Cover) כל כך פופולרים בקרב האודיופילים.
אם ההקלטה גרועה ו/או ההדפסה גרועה ו/או הוויניל גרועה ו/או התקליט עקום ו/או לא ממורכז ו/או שחוק ו/או נוגן עם מחט שחוקה או שבורה ו/או עם VTF ו/או anti-skating מוגזם, יהיה לך קשה להפיק ממנו צליל משובח, וניקוי לא עוזר. אפשר להקל על חלק מהבעיות: יש מכונות ליישור תקליטים, יש טבעות היקפיות, יש דברים שעוזרים בתקליטים לא ממורכזים, אבל הכרזה כללית כזו היא מוגזמת באופן פרוע!
והשקט הוא רק אספקט אחד באיכות הצליל. יש הדפסות שקטות שבהן המוזיקה עצמה מאבדת חלק מהנוכחות והחיים שלה, מה שקורה בחלק מההדפסות היפניות.
הרבה אנשים מתעצבנים מהרבה דברים בוויניל, כולל הרעשים, העיוותים, הקפיצות, ההיתקעויות, הצורך לנקות את התקליט ואת המחט, לכוונן את הציוד מדי פעם, אין גישה ישירה למה שלא בהתחלה, והנחתת המחט שלא במקום יכולה לפגום בתקליט, אין fast forward, אין repeat, אין skip, אין שלט, תקליטים שבירים יותר, רגישים לחום, וגם כבדים יותר, כך שדמי משלוח גבוהים יותר, וצריך לעסוק בהחזרות של תקליטים שלא דורגו נכון, צריך להחליף מחטים, וב-MC ראשים -- לא רק מעצבן אלא גם יקר, להחליף רצועות, אין חיווי איפה נמצאים בתקליט כידי לחזור לנקודה אם רוצים... בטח שכחתי עוד כמה דברים.הדבר היחיד שמעצבן בVinyl זה שצריך לקום ולהחליף צד.