נכון? ..אתה מבין .. בסוף זה סתם הזיה קבוצתית מלווה בהמון פלציבו.
אני יכול לשמוע את אותו הקטע מיליון פעם והוא תמיד יכול להשמע לי טיפה שונה אם אני מחפש הבדלים.
ה DAC בסוף עושה 99% בעבודה,
וככל שה DAC מהונדס יותר טוב ככה הוא יכול לבודד את כל ה״זבל״ החשמלי מהמקור ורק להתעסק עם האפס והאחדים.
Daniel Weiss בראיון אמר שאין הבדל
... אולי גם הוא קשקשן צמרת
יש כמה אפשרויות בנושא הזה, החל בנקודות הקיצון של אין הבדלים בין טרנספורטים, נקודה, ומי ששומע הבדלים, מדמיין, פלסבו, או שיש הבדלים בין טרנספורטים, נקודה, ומי שלא שומע, בעיה שלו.
אבל מה שסביר הרבה יותר, זה שיש הבדלים, לרוב קטנים, ששומעים אותם רק בחלק מהדיסקים ורק במערכות מספיק טובות, שיכולים גם להתבטא בצורה ובמידה אחרת בחיבור ל-DACs שונים, בצורת החיבור (USB, HDMI, COAX וכו'), ובסיכוי קטן כלשהו, אולי אפילו בכבילה.
כדי
כמעט להוכיח שבעיקרון יש הבדלים, די למצוא מקרה אחד שבו בהשוואה double-blind volume-matched בין
שני שילובים של טרנספורט/מוזיקה עם אותו DAC קיים לפחות איש אחד שמצליח באופן מובהק-סטטיסטית לזהות הבדלים. זוג בודד של שילובים כאלה אינו ממש הוכחה, כי אפשרי מצב של תקלה בטרנספורט/ים, ו/או ב-DAC, שגורמת להבדל.
כדי להראות שיש אינדיקציה שאולי אין הבדלים --
אי אפשר ממש להוכיח -- צריך לבדוק
הרבה שילובים כאלה במערכות טובות, ולהראות שבהשוואות double-blind volume-matched אף אחד לא מצליח באופן מובהק-סטטיסטית לזהות הבדלים.
לאור זה, קל לראות למה הניסוי של ANA[DIA]LOG פגום לחלוטין: מדובר בזוג בודד של שילובים, בהאזנות לא עיוורות, בלי השוואת ווליום, לא בטוח עד כמה המערכת טובה, והאזנה דרך אוזניות אינה מאפשרת להשוות אספקט מהותי כמו במה.
וכיוון שאף אחד לא הוכיח שיש או הראה שאין הבדלים בצורה מסודרת ומבוקרת, כל ההצהרות, בין של מומחים ובין של חובבנים רשלנים כמו ANA[DIA]LOG, הן בעלות ערך מוגבל
מאוד.