כך ניצחנו - הפרשנות שלי.


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
על איזו שירה מזרחית אתה מדבר? הייתה עשירה ממי ומתי? מה זה התקופה ההיא?

מי יישאר ומי לא: בעולם הפופ הקליל, ושם זה נמצא, העסק מתפוגג מהר, מאוד מהר. בועות סבון לא חיות הרבה זמן.

יואל.

בדיוק כפי שלא ניתן "להתווכח" עם אדם שאינו מתמצא באודיו על ההבדלים בין רכיבים לא אני לא יכול להתווכח איתך על הז'אנר הזה. אם אינך מכיר את השירים המזרחים של פעם שהמוסיקה שהוגדרה אז כמוסיקה "עברית" הייתה עפר לרגליהם אז על מה בדיוק אתה רוצה שאני אגיב? רוצה להבין מה היה אז, שב ותקשיב. ואם אתה רוצה המלצות - תקבל.

קבל שיר אחד שנכתב על ידי משורר תימני שעבורי נחשב לעשיר מילולית יותר מהרבה אחרים שנחשבים בקרב ה"מבינים" לשירה עברית טובה.

עת ערפילים עטפו שדות בעמק
והצללים מן הגבעה גלשו
הו מה יפים היו אז
הלילות בכנען
וערבה היתה גם יללת התן.

צליל ענבלים בהר
חליל רועים בכפר
בגאיות פרחו כלניות
זמר עתיק נושן
שקיעות אל מול בשן
במשעולים שיירת גמלים.

אל מחרשה יצאו בטרם בוקר
ובכרמים נשמע קול הבוצרים
שם השומר עייף מליל חשוך מסהר
ועדרים ירדו בשביל אל הנהר.

סביב מדורות פיזמו אל שמי הליל
ובצנעה פרחו אד אהבות
בסרפן רקום כבשו בנות לב נער
והכאפייה אז זרקו על הצוואר.


זה ברור לי שאינך מכיר את המילים ואת השיר ורק חיפוש בגוגל יגלה לך מה זה, מי זה, וממתי זה. אצלי המצב שונה, אני שולט בז'אנר הזה באופן כמעט מוחלט. להבדיל ממך, שאינך מכיר אותו, לא גדלת איתו ולכן אתה יכול לכתוב את מה שכתבת בחצי זלזול {או שלם} "על איזו שירה מזרחית אתה מדבר? הייתה עשירה ממי ומתי? מה זה התקופה ההיא?"

אם תרצה עוד המלצות אשמח לתת לך.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
לא שנפלתי מהטקסט כן, וספרות זה לא הצד החלש שלי,
אבל בחייך נמר, זה טקסט מייצג של אייל גולן, או קובי פרץ או וכו?
זה מה שאיתו הם "ניצחו" ?
שמע, לא מאמין שאני קורא מה שאני קורא.

יואל כבר רומז לך שוב ושוב, הסיבה שהם "ניצחו" היא כי כל הז'אנר ירד וירד לרמה שהוא יכול לפנות למכנה המשותף הנמוך ביותר,
ומה לעשות שלא פעם מה שפונה למכנה המשותף הנמוך ביותר הוא ... XXX.


וכל אחד יודע את זה, כולל הכוכבים, ומפה בדיוק באים כל הרגשי נחיתות שצריך לסבול אותם טופחים על חזהם כדי לפצות ללא סוף.

הבכיינות הפאתטית הזאת שלהם על הקיפוח, שעבדה להם כל כך טוב בלהכריח להשמיע אותם בכל חור, גובלת בבריונות.
מזכיר לי שכנים שלנו שמשתמשים באותה טקטיקה.

אם אתה מכיר את העניין מקרוב, אתה יודע שזה שירת, ועדיין משרת אותם, אפילו ב2010.

מה גם שהכי מטריד, שלמרות ההצלחה,אי אפשר לא להבחין בתאבון וחוסר הפרגון שלהם אחד לשני, פשוט מזעזע ברמות.


זה שאתה מעלה טיעונים מטיעונים שונים ומשווה אנשים ברמה הזאת שלא ברור אם למדו פיתוח קול 2 שיעורים,
למוסיקאים כבדים, אנשים שהיו עבדים חביבי, למוסיקה מגיל 3,
במשמעת שלקחה מהם את כל נעוריהם, זה כל כך מגוחך..
גרוטסקי אפילו.
אין לך שום מושג על מה אתה מדבר, עם כל הכבוד לך.
אתה לא תאמין לאכזריות ולהקרבה שמוסיקאים כאלה מתמודדים אתם.


איזה משמעת הם בדיוק מבינים ?
כמה שעות היום הם למדו בכו והתאמנו כדי להצליח ?
ההצלחה והכסף היתה קשה להם וזה דחף חלק לסמים ?
לקעקועים ? לפרסם חומוס ? להופיע בספינות פאר ?

כל הסגנון הזה כולל מה שאתה אומר זה הדוגמה הכי טובה שנתקלתי בה איך לסובב הכל הפוך על הפוך כמתכון להצלחה בארץ ישראל.
אני בשוק עוד יותר מכמה חלש קול המגיבים לזה.. אבל רגע ... ככה הגענו למצב הזה.. נזכרתי.
 

נערך לאחרונה ע"י מנהל:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
1. זו לא שירה מזרחית, זה שיר אחד

2. במקרה הזה, זה נראה כמו פלאגיאט (עם תחביר לא מזהיר) ל"מה יפים הלילות בכנען" של יצחק קצנלסון (המוזיקה היא ערבית)

3. כדי לדעת במה עסקינן כאשר מדובר במושג שירה, כדאי להכיר את החומר ולו במקצת.

4. לפי התגובה, אתה לא

5. לגבי כל השאר: ראה הפוסט של טריטון שאף חידד את ענייני האיכות האוביקטיביים (להבדיל מטעם) ושם כמה סימני קריאה נכונים במקומות הראויים

6. בענין העקרוני מאוד של "מה זה ניצחון": זרוק את המערכת המתנשאת שלך (בייחוד הקטע ההזוי הזה עם הכבלים); ה-MP3 הרי ניצח את ההי-פי.
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,939
מעורבות
378
נקודות
83
טריטון ויואל.

אני אתכם. לדעתי אתם מבזבזים את זמנכם כאן לשווא.
מזכיר לי את ש"ס.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
טריטון ויואל.

אני אתכם. לדעתי אתם מבזבזים את זמנכם כאן לשווא.
מזכיר לי את ש"ס.

אתה חתיכת גזען מבחיל ודוחה!
איך אתה מעיז לכתוב את מה שאתה כותב? :כועס::כועס::כועס::כועס::כועס::כועס::כועס::כועס::כועס:
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
לא שנפלתי מהטקסט כן, וספרות זה לא הצד החלש שלי,
אבל בחייך נמר, זה טקסט מייצג של אייל גולן, או קובי פרץ או וכו?
זה מה שאיתו הם "ניצחו" ?
שמע, לא מאמין שאני קורא מה שאני קורא.

יואל כבר רומז לך שוב ושוב, הסיבה שהם "ניצחו" היא כי כל הז'אנר ירד וירד לרמה שהוא יכול לפנות למכנה המשותף הנמוך ביותר,
ומה לעשות שלא פעם מה שפונה למכנה המשותף הנמוך ביותר הוא ... XXX.


וכל אחד יודע את זה, כולל הכוכבים, ומפה בדיוק באים כל הרגשי נחיתות שצריך לסבול אותם טופחים על חזהם כדי לפצות ללא סוף.

הבכיינות הפאתטית הזאת שלהם על הקיפוח, שעבדה להם כל כך טוב בלהכריח להשמיע אותם בכל חור, גובלת בבריונות.
מזכיר לי שכנים שלנו שמשתמשים באותה טקטיקה.

אם אתה מכיר את העניין מקרוב, אתה יודע שזה שירת, ועדיין משרת אותם, אפילו ב2010.

מה גם שהכי מטריד, שלמרות ההצלחה,אי אפשר לא להבחין בתאבון וחוסר הפרגון שלהם אחד לשני, פשוט מזעזע ברמות.


זה שאתה מעלה טיעונים מטיעונים שונים ומשווה אנשים ברמה הזאת שלא ברור אם למדו פיתוח קול 2 שיעורים,
למוסיקאים כבדים, אנשים שהיו עבדים חביבי, למוסיקה מגיל 3,
במשמעת שלקחה מהם את כל נעוריהם, זה כל כך מגוחך..
גרוטסקי אפילו.
אין לך שום מושג על מה אתה מדבר, עם כל הכבוד לך.
אתה לא תאמין לאכזריות ולהקרבה שמוסיקאים כאלה מתמודדים אתם.


איזה משמעת הם בדיוק מבינים ?
כמה שעות היום הם למדו בכו והתאמנו כדי להצליח ?
ההצלחה והכסף היתה קשה להם וזה דחף חלק לסמים ?
לקעקועים ? לפרסם חומוס ? להופיע בספינות פאר ?

כל הסגנון הזה כולל מה שאתה אומר זה הדוגמה הכי טובה שנתקלתי בה איך לסובב הכל הפוך על הפוך כמתכון להצלחה בארץ ישראל.
אני בשוק עוד יותר מכמה חלש קול המגיבים לזה.. אבל רגע ... ככה הגענו למצב הזה.. נזכרתי.

מה שמעציב אותי הוא שהתייחסת לחלק מאוד ספציפי מהפוסט הראשון שלי. הרי טענתי חד משמעית שרוב המזרחית החדשה זה "זבל" בדיוק כמו שיש הרבה "זבל" במוסיקה ה"אשכנזית" {אין לי מילה אחרת אז אל תאשימו אותי בגזענות} אבל אליה לא העזתם להתייחס. גם אם נתן זך יכתוב שהוא קם בבוקר להשתין יהיו לא מעט דבילים שיהפכו את זה ליצירת מופת מתוחכמת ויספרו שהוא בכלל התכוון לכך שזה שיר על אדם חולה עם דלקת בשלפוחית השתן.

אני מזמין אותך לסשן נדיר אצלי בבית. בסשן הזה אני אשמיע לך ביצועים מדהימים לחנים שאולתרו מתוך שיר השירים. אני הקלטתי ב"חפלות" בבתים כמה מהאמנים הגדולים. אני מבטיח לך הנאה צרופה מהביצועים ומהלחנים ומכושר האלתור של אותם אמנים שמעולם לא למדו פיתוח קול. בנוסף אני מוכן להשוות תכנים, להשוות קולות, להשוות לחנים ומורכבות הלחן לעומת אחרים {גם מול מזרחיים חדשים אחרים}.

קבענו?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
1. זו לא שירה מזרחית, זה שיר אחד

2. במקרה הזה, זה נראה כמו פלאגיאט (עם תחביר לא מזהיר) ל"מה יפים הלילות בכנען" של יצחק קצנלסון (המוזיקה היא ערבית)

3. כדי לדעת במה עסקינן כאשר מדובר במושג שירה, כדאי להכיר את החומר ולו במקצת.

4. לפי התגובה, אתה לא

5. לגבי כל השאר: ראה הפוסט של טריטון שאף חידד את ענייני האיכות האוביקטיביים (להבדיל מטעם) ושם כמה סימני קריאה נכונים במקומות הראויים

6. בענין העקרוני מאוד של "מה זה ניצחון": זרוק את המערכת המתנשאת שלך (בייחוד הקטע ההזוי הזה עם הכבלים); ה-MP3 הרי ניצח את ההי-פי.

1- אמרתי שזו דוגמא לשיר טוב ולא כל השירים הטובים. חשוב לקרוא לפני שמגיבים.

2- ברור שתגיד את זה. איך תצדיק את עצמך אם לא תגיב כך?

3- לי יש מושג, כל מה שמגיע מכם הוא שירה, גם אם זה מיץ של זבל. מה שמגיע מהמזרח לא יכול להיות שירה. זו בעיה קשה של אטימות מוסיקלית.

4- גם טריטון לא מגלה התמצאות נדירה בז'אנר. האמת היא שמעט מאוד מיושבי הפורום מכירים את הסגנון הזה. אין מה לעשות.

5- אתה מוכיח שאינך בקיא בחומר בעצם העובדה שאתה משווה את המוסיקה המזרחית ל-MP3 באודיו. אין שום קשר בין מה שכתבת לבין הנושא המדובר.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לבעיות נבחרות בהבנת הנקרא

1. - אמרתי שזו דוגמא לשיר טוב ולא כל השירים הטובים. חשוב לקרוא לפני שמגיבים.
קראתי לפני שהגבתי; אם השיר טוב או לא זה עניין אחר, לא נפלתי ממנו (גם מהתחביר וגם ראה 2)

2- ברור שתגיד את זה. איך תצדיק את עצמך אם לא תגיב כך?
א. מה לעשות וזה נראה כמו פלאגיאט; ב. מה עניין הצדקה לכאן ובאיזה עניין אני צריך להצדיק את עצמי? אתה בטוח שהבנת מה שכתבתי?

3- לי יש מושג, כל מה שמגיע מכם הוא שירה, גם אם זה מיץ של זבל. מה שמגיע מהמזרח לא יכול להיות שירה. זו בעיה קשה של אטימות מוסיקלית.
א. אם יש לך מושג או לא - זה עניין אחד. בכל אופן, בעניין הזה צריך, בין השאר, לגלות יכולת של הבנה בסיסית בקריאת טקסט. לפי התגובה שלך (ראה לעיל ולהלן) לא ממש. ב. מה זה "מגיע מכם"? מי זה "מכם"? מי אמר לכל הרוחות שמה שמגיע מהמזרח לא יכול להיות שירה? איפה כתבתי את זה? איפה כתבתי שמה שנכתב על-ידי מי שהוריו נולדו בגליציה הוא טוב מעצם העובדה הזאת? הטקסט שכתבתי קשה לך? בקש הסבר, אל תעוות ובוודאי אל תמציא.
לעניין עצמו (אם כבר): אין קשר בין איכות של טקסט לבין מקום הולדתו של אדם (או של הוריו). יש קשר בין איכות טקסט ובין מטען תרבותי כולל בכלל ומסורת בתחום בפרט, זאת בנוסף כמובן לכישורים הפרטיים של הכותב.


4- גם טריטון לא מגלה התמצאות נדירה בז'אנר. האמת היא שמעט מאוד מיושבי הפורום מכירים את הסגנון הזה. אין מה לעשות.
הז'אנר הזה, כמצוין בשם השרשור, מסתובב ברדיו באופן תדיר מאוד. שומעים אותו, בהרבה רשתות, ולאורך זמן. הנושאים, המילים, המנגינות, הביצועים והעיבודים הם נחלת הכלל. זה לא פיזיקה גרעינית.

5- אתה מוכיח שאינך בקיא בחומר בעצם העובדה שאתה משווה את המוסיקה המזרחית ל-MP3 באודיו. אין שום קשר בין מה שכתבת לבין הנושא המדובר.
כמובן שלא הבנת, אבל אני כאן כדי להסביר. לא השוויתי איכות בין MP3 למוזיקה מזרחית אלא בין עצם התפוצה וההצלחה במובן של פופולריות. כלומר: אמרתי שעצם תפוצה לא בהכרח שווה לאיכות. עכשיו ברור?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
וואלה.

כתבתי, מחקתי, כתבתי שוב ומחקתי שוב. עכשיו זו פעם אחרונה. בוא נראה מה יצא מזה.

1- למכור לי שאתה מכיר את הז'אנר ואת כל הסיפור שמאחוריו בגלל שבתקופה האחרונה משמיעים אותו ברדיו זה כמו להגיד שאני יכול להיות רמטכ"ל כי ראיתי רמבו.

2- כרגיל, אתה פותח בכותרת שמנסה לשים את הצד השני באור של דביל. אבל וואלה, מכיר אותך. לא מתרגש.

3- אמרת אתה בעצמך "על איזו שירה מזרחית אתה מדבר? הייתה עשירה ממי ומתי? מה זה התקופה ההיא?". המסקנה הברורה ביותר עבורי היא שמבחינתך אין דבר כזה ואם יש אתה לא מכיר ומעולם לא שמעת כזו.

4- לגבי הטקסט שממנו לא נפלת. האם יצא לך פעם לשמוע מוסיקה ווקאלית ולפרש את המילים? האמן לי שזה הרבה יותר בררה מהכי בררה שיש במזרחית. אבל מה, שתשמע את זה אתה פשוט תתפוגג. מדוע? כי גם בררה אפשר לעשות טוב כל עוד לא מבינים את השפה.

שוב, אני מזמין אותך ואת מי שאתה רוצה לערב מוסיקה. תביא את מיטב השירים שלטענתך הם איכות ואני את שלי. נוסיף לכך יכולות קוליות ומוסיקליות ונבחן מי מהם "איכותי" יותר. אני מבטיח לך שתחזור הביתה בהרגשה שרוב המוסיקה העברית אותה "הערצת" {או שלא} היא יותר דבילית ממה שאתה יכול לשער והיא מתגמדת לעומת האיכיות הקוליות של המבצעים המזרחיים, מורכבות הלחנים והניגון והתוכן.

יש?
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
1- למכור לי שאתה מכיר את הז'אנר ואת כל הסיפור שמאחוריו בגלל שבתקופה האחרונה משמיעים אותו ברדיו זה כמו להגיד שאני יכול להיות רמטכ"ל כי ראיתי רמבו.
אני מכיר מוזיקה מזרחית מסוף שנות החמישים ועד היום. שמעתי הרבה כזאת לפני שנולדת, ולא פחות כשהיית בגנון. מה אני יודע ומה לא - אתה לא יודע.

2- כרגיל, אתה פותח בכותרת שמנסה לשים את הצד השני באור של דביל. אבל וואלה, מכיר אותך. לא מתרגש.
לא אמרתי דביל. כתבתי "הבנת הנקרא". שוב, אתה אינך מתייחס למה שנכתב אלא עונה לעצמך.

3- אמרת אתה בעצמך "על איזו שירה מזרחית אתה מדבר? הייתה עשירה ממי ומתי? מה זה התקופה ההיא?". המסקנה הברורה ביותר עבורי היא שמבחינתך אין דבר כזה ואם יש אתה לא מכיר ומעולם לא שמעת כזו.
יכולת הסקת המסקנות שלך לא משהו. לא טענתי שלא הייתה, ביקשתי דוגמאות, נכון יותר, מיקוד: רציתי אמירות ממוקדות לגבי 1. סוג; 2. מתי ואיפה. כבר כתבתי: אתה לא מבין טקסט, אל תענה.

4- לגבי הטקסט שממנו לא נפלת. האם יצא לך פעם לשמוע מוסיקה ווקאלית ולפרש את המילים? האמן לי שזה הרבה יותר בררה מהכי בררה שיש במזרחית. אבל מה, שתשמע את זה אתה פשוט תתפוגג. מדוע? כי גם בררה אפשר לעשות טוב כל עוד לא מבינים את השפה.
שלחת טקסט - התייחסתי לטקסט. הטקסט לכשעצמו שטוח עם הדימויים הכי משומשים של פעם והתחביר לקוי בכל מה שקשור למקצב שירי. ולטענה השנייה: מה לעובדה שהטקסט המסוים-הפרטי הזה טוב או לא טוב ולמוזיקה אחרת? על איזו מוזיקה ווקלית אתה מדבר?

שוב, אני מזמין אותך ואת מי שאתה רוצה לערב מוסיקה. תביא את מיטב השירים שלטענתך הם איכות ואני את שלי. נוסיף לכך יכולות קוליות ומוסיקליות ונבחן מי מהם "איכותי" יותר. אני מבטיח לך שתחזור הביתה בהרגשה שרוב המוסיקה העברית אותה "הערצת" {או שלא} היא יותר דבילית ממה שאתה יכול לשער והיא מתגמדת לעומת האיכיות הקוליות של המבצעים המזרחיים, מורכבות הלחנים והניגון והתוכן.
חכה שנתיים, יש אולימפיאדה. עצם ההתייחסות שמדובר בתחרות היא מופרכת לחלוטין, ובוודאי מצביעה על עניינים שלא שייכים לנושא עצמו. לגבי המוזיקה העברית שהערצתי: א. אני לא מעריץ; ב. מכיוון שאני מכיר את הטקסטים, הלחנים והביצועים שאני אוהב ולא אוהב, נראה לי שהרעיון שאתה תוכיח באופן תחרותי שזה לא כך אלא אחרת הוא מופרך משהו.
לגבי מושגים כמו דביליות בטקסטים, או מורכבות הלחנים והתוכן (זה לא הטקסטים?) - אם מדובר בטעם, הרי איש-איש וטעמו. אם מדובר בניתוח, הרי זה מעצם מהותו זה עניין שלא שייך לכאן, משום שכליו הם מערביים. בניתוח מהסוג המקובל בז'אנר, העסק הזה (ואתה) לא תצאו טוב. למה? עניין של כלים וחומר הבדיקה
 

ramkol

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
0
נקודות
0
אהלן,
בלי להידחף יותר מידי לוויכוח... :)

העניין עם המוזיקה זה רק סימפטום אחד קטן מ"בעיית" הזהות הישראלית. לדעתי אנחנו בתחילת תהליך שיקצין עם הזמן.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
אני מזמין אותך לסשן נדיר אצלי בבית. בסשן הזה אני אשמיע לך ביצועים מדהימים לחנים שאולתרו מתוך שיר השירים. אני הקלטתי ב"חפלות" בבתים כמה מהאמנים הגדולים. אני מבטיח לך הנאה צרופה מהביצועים ומהלחנים ומכושר האלתור של אותם אמנים שמעולם לא למדו פיתוח קול. בנוסף אני מוכן להשוות תכנים, להשוות קולות, להשוות לחנים ומורכבות הלחן לעומת אחרים {גם מול מזרחיים חדשים אחרים}.

קבענו?

נמר, זה לא הוגן.
ההתייחסות, והטענות שהועלו, מקורם בכך שאתה הוא זה שבחר לנפנף בדגל ולייצג הזדהות עם צד אחד, הצד ש"ניצח".

אתה זה שמצא לנכון להדגים את קשיי המלחמה שלהם,
במאבקם , ע"י השוואה לעילוי כמו זובין מהטה, עזוב את העובדה שהוא מנצח (CONDUCTOR לא "מנצח" כמו החברה האלה).

עצם ההשוואה לז'אנר המוסיקה הקלאסית, שכל מי שמכיר אותו באמת,
יודע שמדובר בז'אנר הכי אכזרי וכפוי טובה, שמוסיקאי יכול לבחור לפסוע צעדיו בשבילו העקלקל, מעידה על אחת משתי אופציות:

1. נסיון האדרה אולטימטיבית של הז'אנר, ללא שום בסיס,
ע"י השוואה למה שנתפס לעלית בעיני המאדיר.

2. נסיון להתפס כחבר באותו מועדון העלית, ע"י חדירה למה שבעיני רוח המאדיר הם מעוזות העלית, התאדרות בסממניה הפיזיים, הסטוריים, ופיננסיים.

שים לב שכל הז'אנר, ומבצעיו, כבר מזמן משתמשים בזה, ואם היית שם לב, היית מאוד נזהר לא ליפול בזה.

דוגמאות ?

-זוהי בדיוק הסיבה למשל, שהיכל התרבות, ואני מצטט: "הפך להיכל הדרבוקה".

זה שהיכל התרבות לאו דווקא אולם שמתוכנן להופעות מוגברות נטו,
לא חשוב להם.

מה שחשוב לזמרים המזרחיים פה, זה שזהו אולם שנתפס כשמור למוסיקה ומוסיקאים שהם עצמם מגדירים העלית, ואם הם יופיעו שם,
אוטומטית הם נכנסו לאותו מועדון בעיני רוחם ההוזה.

-אותו סיפור עם קיסריה.
-אותו סיפור עם תכניות רדיו ספציפיות - שמוקדשות לז'אנר אחר.
הם לא רוצים להיות מושמעים רק בתכניות של מוסיקה מזרחית.
זה מת מזמן.
הם רוצים להיות מושמעים בכל תכנית, כל הזמן.

-הם לא רוצים חלק מהכסף שמשקיע הקהל שלהם.
הם רוצים את כל הכסף, של כולם.


הרי טענתי חד משמעית שרוב המזרחית החדשה זה "זבל" בדיוק כמו שיש הרבה "זבל" במוסיקה ה"אשכנזית" {אין לי מילה אחרת אז אל תאשימו אותי בגזענות} אבל אליה לא העזתם להתייחס. גם אם נתן זך יכתוב שהוא קם בבוקר להשתין יהיו לא מעט דבילים שיהפכו את זה ליצירת מופת מתוחכמת ויספרו שהוא בכלל התכוון לכך שזה שיר על אדם חולה עם דלקת בשלפוחית השתן.

***


הבעיה עם שיטה 1 ו2, זה ששניהם דורשים מאמץ ואמצעים, אבל אל פחד.
בהעדר דרכים למימוש 1 ו2, תמיד יש את הJOKER סעיף ..


3. שליפת השד העדתי להברחה מיידית של כל קורא תגר.

הו השד העדתי!

"מֵאשר יקרת בעיניי נכבדת, ואני אהבתיך, ואתן אדם תחתיך, ולאומים תחת נפשך.
אל תירא, כי אתך אני.
ממזרח אביא זרעך, וממערב אקבצך.
אומר לצפון תני, ולתימן אל תכלאי."


אתה האחרון שיכול
לשלוף אותו, כתב אודיו שאין לו 30, במחוזות האודיופיליה עם מורשתה המערבית הלא מבוטלת.
לא שמעתי אף אחד טוען שהכתבה שלך לא טובה כי תימני אודיופיל זה לא לעניין.

אני כבר מזמן יודע שלאפסים אין פנים, בית, או גזע, או דת, או לאום, הם נמצאים בכל מקום ומכל מקום.


זה אתה שלא שינית את איך שאתה, רואה את הז'אנר (מוזר מאוד).
זה אתה שלא מוצא נחת באיזון בין מעלותיו, וחסרונותיו, לא אני.
 

OldMan

חבר אתר
הודעות
29
מעורבות
0
נקודות
0
עוד ניצחון כזה ואבדנו!

מה בין מוזיקה לבין התספורת של אדון פרץ? לקרחת של אדון גולן?

אז נכון שדוחפים להם דולרים בעת שהם שרים בבוץ לקהל שלהם - שלוכים! אבל תורידו מהם את הנצנצים והיחצנים - מי יזכור אותם?

אותו סיפור היה בשנות השישים עם הרוקנרול - כולם שרו בעצם את אותו השיר מול חבורה של בנות טיפשעשרה שמשכו לעצמן בשערות - ואז הגיע המהפך והתקופה היפה ביותר במוזיקה כשאנשים התחילו לכתוב מוזיקה לא בשביל המזומנים בלבד.

צינוביץ כבר הראה לכולנו מה הפרצוף של התעשייה הזו - מלחין טוב ככל שיהיה לא יכול להתחרות בשוק כזה וחבל.
תוסיפו לזה את מהפכת הריאליטי והכוכב נולד למינהם ותקבלו את שנות האלפיים - ששיר העשור בכלל נוצר בשנת 1999...

שיממון....
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מעלה באוב בגלל כתבה מענינית בYNET:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3973102,00.html
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור