כן נפל האסימוןיש הבדל שמיע באופן מובהק. לרעה.
כן נפל האסימוןיש הבדל שמיע באופן מובהק. לרעה.
היי תוכל להרחיב קצת?יש הבדל שמיע באופן מובהק. לרעה.
כלומר הוא שמע מונו
ברור שזה מקלקל
אבל מה יקלקל אם אחליף ימין ושמאל?
בהנחה שאני לא מכיר את הדיסק
היי תוכל להרחיב קצת?
כןמאוד פשוט. נסה בבית ותראה. רק אל תשכח להפוך בחזרה…
כשאתה חוזר ממצב הפוך למצב הנכון תראה שהכל מתיישב נכון - אוויר בין הכלים,
עומק, אפילו קצת טונליות.
מאוד פשוט. נסה בבית ותראה. רק אל תשכח להפוך בחזרה…
כשאתה חוזר ממצב הפוך למצב הנכון תראה שהכל מתיישב נכון - אוויר בין הכלים,
עומק, אפילו קצת טונליות.
כן
בדקתי והבנתי
במיקס שעשו דאגו שיהיה מרחק בין הנגנים
כאשר זה הפוך הכל מתכווץ
תודה
התוצאה ברורה ושמיעה - הבמה מתכווצתאנסה עוד מעט אבל מה ההסבר? אם אתה הופך ימין שמאל אז הכל הופך כיוון בתמונת ראי, למה שיהיה פחות אוויר בין הכלים?
התוצאה ברורה ושמיעה - הבמה מתכווצת
הסבר לא מקצועי שלי בעליל:
אולי המיקס נבנה כך שיש כביכול מרווח בין הנגנים כדי להגדיל את הבמה כלומר לחלק השמאלי נוסף ״אפקט״ שמרחיק עוד יותר שמאלה ולימני ימינה.
ברגע שהפכת השמאלי עכשיו ימשך ימינה ולהפך ואז הנגנים נשמעים יותר במרכז אחד על השני
גם אני לא סגור בדיוק איך זה משפיע. כבר יצא לי לשים אוזניות הפוך ונפלתי על מחברים עם הלחמות שגויות שגרמו להיפוך צדדים. בהתחשב בכך שרמקול הוא מאוד כמו פנס עם אלומה, בהנחה ושמאל כחול וימין אדום, גם אם נהפוך את הצדדים, האזור החופף תמיד יהיה סגול ובאותו גודל יחסי. לפחות בלוגיקה הזאת, אודיו אמור להתנהג באופן דומה...קשה לי לשמוע עכשיו בלילה כמו שצריך. אנסה מחר בבוקר.
לגבי ההסבר, שים לב שהרמקולים הם שני מקורות נקודתיים. אין כזה דבר "ימינה" פרט ליחס בין שני הרמקולים, אם הפכת צדדים, אז הכל מתהפך והימינה הזה הופך לשמאלה.
זה לא בדיוק נכוןקשה לי לשמוע עכשיו בלילה כמו שצריך. אנסה מחר בבוקר.
לגבי ההסבר, שים לב שהרמקולים הם שני מקורות נקודתיים. אין כזה דבר "ימינה" פרט ליחס בין שני הרמקולים, אם הפכת צדדים, אז הכל מתהפך והימינה הזה הופך לשמאלה.
זה לא בדיוק נכון
בהקלטה טובה עם ציוד טוב אם תעצום עיניים לא תוכל לדעת בדיוק איפה הרמקולים
יש כאן איזה אפקט/מיקס/לא יודע מה שיוצר את המרחב
לא מבין גדול בזה אבל זה נשמע שונה ופחות טוב (אולי פסיכולוגית)
אולי כשיוצרים את האשליה יש חשיבות לימין שמאלזה לא סותר. עדיין המקור של המוזיקה בחלל הוא שני רמקולים נקודתיים (לפחות מבחינה אידאלית) שיוצרים אשליה כזו. מה שלא עשית במיקס, בסופו של דבר יש לך שני רמקולים נקודתיים שמנגנים אותו דבר לכל הכיוונים.
זה כבר פסיכולוגי נטוהעניין הוא שמעל הטוב תמיד יש יותר טוב. בתחום הזה גם אם הכל נדמה לנו טוב זה עדיין
לא אומר שאנחנו לא חיים בטעות.
גם אם בחלל מסוים אין הבדל, אני בכל זאת רוצה לשמוע את כלי התזמורת במקומות
הנכונים. קונטרבסים מצד ימין פנימה וכינורות מצד שמאל פנימה. ככה המלחין שמע
את היצירה בראש, ככה המנצח רצה שהקהל ישמע וככה גם אני רוצה לשמוע.
גם זה חלק מנאמנות למקור.
זה כבר פסיכולוגי נטו
העניין הוא שבכמה בדיקות שעשיתי זה היה תלוי בהקלטה
בחלק זה היה ברור מאד ובחלק לא
זה כנראה שילוב של פסיכולוגיה והמיקס שעשו
זה תלוי אם הנגנים הוקלטו בנפרד וחוברו יחד במיקס או הקלטה של קבוצת נגנים
מנגנת ביחד. אני מהמר שכל הקלטה של הופעה חיה שתנגן הפוך תישמע פחות טוב.
עלית על משהועשיתי ניסוי. עם קצת מוזיקה נורמלית לשם שינוי. הפתיחה של הקונצ'רטו לפסנתר מס' 20 בביצוע Helene Grimaud , ובשביל המאסטרו, גם לאונרד כהן באלבום ההופעות שלו (גאון גאון מי שעשה את המיקס).
גיליתי שההבדל אצלי באקוסטיקה בין ימין ושמאל גדול משחשבתי. די צפוי אבל הדחקתי.
לגבי איכות ואוויר בין הכלים - גורנישט ברוטב גורנישט. אבל אם להודות כאן אנחנו קצת באזור של ציפיות לעומת חוויות, אפקט פלאסבו, ומה קורה בפסיכה הלא שפוי שלי (ושל כולנו). כל אחד שומע מה שהמוח שלו אומר לו.
ההיפוך במוזיקה הקלאסית היה כאמור מוזר, אבל גם האיר דברים, במובן של לשים לב אל הדברים המוכרים מחדש.
מאסטרו, לא הבנתי למה מיצוב המיקרופונים השונה בהופעה חיה רלוונטי... שני מקורות נקודתיים, שמנגנים לכל הכיוונים (אהבתי את האנלוגיה של אלומות אור מפנס). הפכת אותם, קיבלת תמונת ראי מדויקת. אין חוסר רציפות או דברים לא במקום.
עומר.
ממש ככהבגאז וקלאסי שהכלים מופרדים זה מורגש
ברוק שהכל מתנגן יחד פחות