כגודל הציפיות גודל ה......? ואו איך הציפיות הן המכשול להנאה , לדעתי הכנועה..


YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
כפועל יוצא של דיון הרפרנס המרטיט , נדמה לי שכל חברה מוערכת ואו שמתיימרת להיות חלק מסצינת ( מה המילה בעיברית המתאימה אני לא יודע, אולי תמונה?) האודיו המתמחה, יש לה קו מוצרים לו היא מייחסת הצהרתיות, רפרנס , כלומר זה סך מאמציה להנגיש לקהל את הצליל הכי "נכון" מבחינתה - האני מאמין העמוק , לעיתים cost no object של תפיסת הסאונד של קבירנטיי ומהנדסי החברה. שמה במגרש הזה בין שלל החברות מצוי כל עולם הרפרנס המסחרי הידוע לנו. מי שיכול באותם תנאים להשוות את שלל הרפרנסים הללו יידע לבחור כנראה את הרפרנס שלו.

אנחנו בתחביב כמי שמתעמקים קצת בנושא צריכים להתעלות מעבר להבטחות והצהרות שיווקיות ולחפש את התוצר הסופי ללא ההבטחות הבומבסטיות.

ועולה השאלה, האם כל הצהרות שהטמענו ב כ 60 שנות אודיופיליה והחתירה למיקסום ההנאה מביצועי מערכות השמע שלנו, האם כל ההצהרות הללו לא יוצרות רף ציפיות מוגזם שמניע את התעשייה הזאת וגורם לא אחת לתיסכול שאמור להיות ממולא ברכישה עתידית ( יש כאן בן דודה ואפילו אחיין של עקרון "כלכלת החוסר " ) ?
לא אחת אני מייעץ לידידים ואו שומע יועצים מכובדים אחרים ונתקל בסוג של הצהרות ואו ציפיות שפשוט לא ניתנות למימוש. האם אנחנו לא צריכים להגיע להאזנה ולבחינת כל מערכת בצורה נייטרלית להבטחות היצרן ולדעת שבסופו של דבר , אף אחד לא באמת יביא לנו את החוויה "האמיתית" הבלתי אמצעית ואולי אין בכלל חוויה כזאת שאינה בלתי אמצעית?
מישהו האשים אותי שאני מזלזל באנשים שהפרוטה לא מצויה בכיסם ודוחף להשגת תוצאות רק בסכומים גבוהים... אין יותר שגוי מזה. אני רק חושב שיש רמת השקעה מסויימת שממנה ניתן לצפות למימוש יותר ויותר אספקטים של מושלמות הצליל. אבל במידה מרובה, אני כמעט תמיד ממליץ , לא בכח רק למי ששואל, להתחיל ואו לה"הסתפק" במוצרים שלדעתי מעבירים מוסיקה בצורה ראויה - יהיו בני 40 שנה ויהיו בני שנה- והם רפרנס עבורי לקבלת מוסיקה מרגשת איכותית וחסרת פשרות ביחס לתקציב. כלומר, הציפיות שלנו הן אולי המכשול הכי גדול להנאה שלנו. ואת הציפיות יוצרת התעשייה ממניעיה.

תרגישו חופשי לטווח אותי.... שמתי שיריון , קסדה ואני כרגע במקלט בגבעתיים.... :מאזין:
לדעתי האמת היא פשוטה, אדם נורמלי מבין שלא כל דבר הוא יכול לרצות זו יכולה להיות אשליה עצמית, אחד רואה מרצדס רוצה מרצדס אבל מיד תוקפת אותו תחושה אני לא יכול לפעול כך במציאות שלי, אז הוא יסתפק בטויוטה, אחר רואה טויוטה יודע המחיר גבוה מידי יחשוב על פיאט, ועוד אחר יראה פיאט ויגיד לעצמו אח אם היה לי אופני ספורט מקרבון, העולם לא שחור לבן יש גם אפור,
רוב החלטות הן פשרה נמצאות בשטח אפור, דומה באודיו יש רצון עז לציוד אודיו יקר יותר, אך זו אי הלימה ליכולות.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,933
מעורבות
2,941
נקודות
113
תסלח לי שאני שואל אותך שאלה כזו מתריסה , גם אני מכבד מאוד את דעתו של נמר (דבר שלא היה בעבר ) ,אבל למה רק את דעתו אתה מעריך ?
חסר כאן אנשים קרועים שנכון ,פחות אלגנטים (לומר על נמר אלגנטי פעם היה בדיחה ) , גם לנמר יש דיעות וטעם שלא כולם מסכימים ואתה בדיוק אותו דבר , מציע לך לפנות בצורה קצת יותר כוללנית אחרת תמצא עצמך צועד במשעול צר ומוגבל .
נמר מבין כתבי האתר.

"ביקורת של מישהו מהחברים על מערכת של מישהו אחר" -- אם לזה אתה מתכוון, הופיעה בסעיף אחר.
 

ymym

אוהב את התחום
הודעות
263
מעורבות
97
נקודות
28
זו הסיבה - שאני שוב חוזר לרפרנס - שהוא שוב פעם לא קשור למערכת כזו או אחרת אלא לעקרונות בסיסים ביותר באודיו ושחזור צליל בחדרים קטנים .

אם הכל עניין של טעם וכולם שומעים שונה - אין ידע אמיתי ואבסולוטי שתוכל לצבור והידע היחיד ששוה הוא הידע שלך והטעם שלך שנגזר מהנסיון האישי והמצומצם שלך - נקודה למחשבה
הכל ענין של טעם וכולם שומעים די דומה אבל בוחרים שונה בפשרה,
בעולם כלי הקשת כולם היו רוצים (בלי להכנס לכלים תקופתיים/מודרניים) צליל עם צבעים, גדול ֿ, מפורט, חם ומתוק, כלומר סטרדיווריוס, אמאטי, גוארנרי ואפילו יש כאלה שיסתפקו במונטניאנה,
אבל אין באפשרות כמעט כולם לרכוש או לקבל אחד כזה, וכאן נכנסת הפשרה והיא בהתאם לטעם האישי, אחד יעדיף צליל גדול על חשבון השאר, אחר יעדיף חסר תהודה אבל עשיר בצבעים וכן הלאה.
וזה המצב לדעתי גם בדנן,
ויתור על טעם אישי מאריכה את ההליכה במדבר,
אקוסטיקה וידע שכרם בצידם אבל לא במקום,
זו דעתי ואם היא לא מקובלת, יש לי אחרת
 
נערך לאחרונה ב:

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
שבת שלום,

בלי להכנס להובי הקורה בנוגע לפנטזיה והמשתמע ממנה, מן הסתם היא תקפה גם באודיופיליה. הכוונה לזו הבלתי מושגת, שהופכת לריקה וערטילאית.

במידה ובכל זאת הצלחנו לממש אותה ברכישת ציוד יחודי, או לכל הפחות להאזין לו, תמיד קיים סיכוי כלשהו שנתאכזב. זה עלול להתרחש גם ובעיקר בכל הנוגע ל-vfm וההתנהגות שלו במערכת x , ללא קשר להבטחות הייצרן.

חלומות באספמיה, שנוגעים לציוד היי אנד שרק אפשר להמשיך ולפנטז אליו, הם לגיטימים. כל שכן כאשר זה לא עולה לנו גרוש.

בסופו של יום ניתן גם להחשף לציוד הנדון בתערוכות בחו"ל, ובכלל להיתקל בו אצל יבואנים, או מנגד במערכות החברים.

לעניין האכזבה, יש מצב שציוד שגם ביד שתיים לא נצליח לשים עליו יד, יאכזב אותנו בקונסטלציה סונית מסויימת, ואוביקטיבית בשילוב בסט אפ שלא יאפשר לו לבוא לידי ביטוי.

קיים גם מצב שזה לא יהיה הכוס תה של אודיופיל מסוים משום שהוא ישכנע את עצמו שזה המצב לאשורו.

לבסוף יש מצב יותר מסביר שציוד אולטרה היי אנד פשוט יעשה את העבודה, ובדכ במספר מערכות שונות ובגדול כמצופה ממנו, משום שמה לעשות מדובר בספרה אחרת ובעיקר בסיפור אחר. במילים אחרות בתכנון מוצר יחודי והוצאתו מהכוח אל הפועל.

במצב ענינים זה צריך לדעת להסתכל על חצי הכוס המלאה, ולאמת בעיניים, ותמיד לזכור שקיימת פשרה כפי שצויין לעיל. כמו כן, תוצאה טובה בדומה למעולה, היא בסך הכל עוד נתון יחסי שיכול לשמש אותנו לא רק בהשוואה לדשא של השכן. יתרה מזאת זה מאפשר להבין למי שהמציאות משמשת עבורו רפרנס מהותי, שלא קיימת עבורו מערכת רפרנס מושלמת!
 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
ננסה רגע לראות מהם מקורות ההשראה שלנו לקניית רכיבים. מה שעולה בדעתי כולל:

#1. הבטחות שיווקיות של החברה
#2. ביקורת במגזינים בינלאומיים למיניהם, סטריאופייל ושות'
#3. ביקורת של כתב DTOWN (או טְרֵיפָה, של אתר אחר)
#4. ביקורת של מישהו מהחברים על מערכת של מישהו אחר
#5. דיונים תיאורטיים על מה טוב/רצוי במערכת ומה לא
#6. האזנה בתערוכה
#7. האזנה בתצוגה של יבואן
#8. האזנה אצל מישהו שאינו חבר (בד"כ לא יותר מפעם/פעמיים)
#9. האזנה אצל חבר (יכולה להיות חד-פעמים או בהרבה הזדמנויות)
#10. האזנה אצלכם בבית.

בכמה מאלה יש הבטחות ללא כיסוי שמביאות לאכזבה? שיווקיות או אחרות?
באיזו מידה התרשמות של מישהו אחר שמשתף את דעתו מהווה הבטחה? או שמקבלים אותה כדיעה שלו, שאינה יותר מבסיס לבדוק הלאה?

ברור שב-#1. #2 -- יש מקום לחשש של שחיתות. #3 -- אני מאמין שאין שחיתות בכלל, אבל רק על דעתו של נמר מעניינת אותי.

דיונים תיאורטיים עלולים להיות מבלבלים עד מטעים. בהרבה מקרים נאמרים דברים ממש לא נכונים, ובחלק מהמקרים הדברים לא כל כך ישימים.

האזנה לא אצלכם בבית יכולה להטעות במצבים שאי אפשר לבודד את הרכיב שבו אתם מתעניינים משאר המערכת שאתם שומעים. במקום אחר זה עשוי להישמע מצויין, אבל בקונפיגורציה/אקוסטיקה שלכם לא.

יכול גם להיות שהבטחה/ציפיה מוגשמות עבור שלב מסויים במסע, אבל אחר כך ההבנה והטעם משתנים.
הייתי מוסיף 11# : קריאה של הצהרות החברה מעבר לשיווק. מה הרפרנס, מה החלקים שמשומשים, מה הדגשים. אולי הכללת את זה בהבטחות השיווקיות, נדמה לי שזו קריאה יותר אובייקטיבית של כוונות החברה. בזמן האחרון אני באופן אישי מחפש את האותיות שמתחת לכותרת.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
הכל ענין של טעם וכולם שומעים די דומה אבל בוחרים שונה בפשרה,
בעולם כלי הקשת כולם היו רוצים (בלי להכנס לכלים תקופתיים/מודרניים) צליל עם צבעים, גדול ֿ, מפורט, חם ומתוק, כלומר סטרדיווריוס, אמאטי, גוארנרי ואפילו יש כאלה שיסתפקו במונטניאנה,
אבל אין באפשרות כמעט כולם לרכוש או לקבל אחד כזה, וכאן נכנסת הפשרה והיא בהתאם לטעם האישי, אחד יעדיף צליל גדול על חשבון השאר, אחר יעדיף חסר תהודה אבל עשיר בצבעים וכן הלאה.
וזה המצב לדעתי גם בדנן,
ויתור על טעם אישי מאריכה את ההליכה במדבר,
אקוסטיקה וידע שכרם בצידם אבל לא במקום,
זו דעתי ואם היא לא מקובלת, יש לי אחרת
אני לא חושב שהבעיה היא תקציב .
שמעתי מערכות מפילות ולא יקרות
שמעתי מערכות יקרות שרק רציתי לברוח מהחדר
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
אני לא חושב שהבעיה היא תקציב .
שמעתי מערכות מפילות ולא יקרות
שמעתי מערכות יקרות שרק רציתי לברוח מהחדר
הבעיה היא הציפיות.... יכול להיות שמערכת יקרה תישמע פחות מהציפיות...ויכול להיות שזולה תישמע יותר מהציפיות.
מה שאתה ציינת לגבי "בורח" זה כבר כנראה משהו קיצוני שלא רוצים שיקרה בשום מערכת....
במובן הזה אתה צודק לא חייבים מערכת מולטי יקרה כדי "להישאר" בחדר ובהנאה.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
לא בא לי לטווח אותך בכלל ,כל אחד ותפיסת עולמו ,אבל ביום סגריר שכזה אולי אפשר להזמין אותך לשמוע משהו אחר , מאוד מעריך אותך ,ואשמח להפגש
היי, בכיף שלחתי לך בפרטי.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
הבעיה היא הציפיות.... יכול להיות שמערכת יקרה תישמע פחות מהציפיות...ויכול להיות שזולה תישמע יותר מהציפיות.
מה שאתה ציינת לגבי "בורח" זה כבר כנראה משהו קיצוני שלא רוצים שיקרה בשום מערכת....
במובן הזה אתה צודק לא חייבים מערכת מולטי יקרה כדי "להישאר" בחדר ובהנאה.
אל תיקח את זה כלשונו . הבנת מה התכוונתי .
אין לי שום צפיות בעקבות מחיר החל מסכום מסוים .
מה שאמרתי לא קשור כלל לציפיות כאלה או אחרות .
אם מישהו פה חושב שהחברות מתאמות בניהן מחירים לפי רמת איכות - הוא טועה
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
אם מישהו פה חושב שהחברות מתאמות בניהן מחירים לפי רמת איכות - הוא טועה
זה לא נרמז ממני, ובכלל לדעתי. אני באמת חושב שהתחום הזה כזה שולי ומצומצם ברוב החיים של מרבית האנשים שכל מי שעוסק בו עוסק בו באהבה לתחום. הייתה לי בשעתו התכתבות עם יצרן אודיו אנגלי שמאוד הערכתי ( ושנפטר לפני כ 4 שנים לצערי) , שסגר את החברה בסוף שנות השמונים, ופתח מחדש בתחילת המאה ה21, רוב העניין שלו היה לייצר אודיו באהבה. כשהרגיש שאין לו את זה והוא לא "נהנה" סגר. הוא התכוון לעולם השיווקי ולפן האולטרא מסחרי התחרותי ה"אלים" של התחום- וכולנו מכירים את החברות הבינוניות גדולות ששולטות במגזינים( היום זה קצת פחת בשל הרקשתות וחופש המידע). רוצה לומר, שהמהנדסים של קונרד גונסון ואו של קורד ואו של שינדו כל אחד באמת רוצה לייצר משהו שונה. התמחור זה כמו בכל מקום ההערכה העצמית של היצרן לעצמו ולמוצר שלו לבשורה שהוא חושב שהוא מביא. אני נתקל בזה גם באומנות אגב.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
חופש המידע , בדיקות עצמאיות של יחידים בתנאי מעבדה בקלות - נותנים כלים שמעולם לא היו . פשוט מעולם .

המבחר הוא עצום - ומספר החברות הצעירות שקמות ונותנות מוצר מדהים -במחיר נגיש הוא עצום .

רשתות חברתיות - יכולות לעשות טוב ויכולות לעשות רע .
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,668
מעורבות
1,164
נקודות
113
זה לא נרמז ממני, ובכלל לדעתי. אני באמת חושב שהתחום הזה כזה שולי ומצומצם ברוב החיים של מרבית האנשים שכל מי שעוסק בו עוסק בו באהבה לתחום. הייתה לי בשעתו התכתבות עם יצרן אודיו אנגלי שמאוד הערכתי ( ושנפטר לפני כ 4 שנים לצערי) , שסגר את החברה בסוף שנות השמונים, ופתח מחדש בתחילת המאה ה21, רוב העניין שלו היה לייצר אודיו באהבה. כשהרגיש שאין לו את זה והוא לא "נהנה" סגר. הוא התכוון לעולם השיווקי ולפן האולטרא מסחרי התחרותי ה"אלים" של התחום- וכולנו מכירים את החברות הבינוניות גדולות ששולטות במגזינים( היום זה קצת פחת בשל הרקשתות וחופש המידע). רוצה לומר, שהמהנדסים של קונרד גונסון ואו של קורד ואו של שינדו כל אחד באמת רוצה לייצר משהו שונה. התמחור זה כמו בכל מקום ההערכה העצמית של היצרן לעצמו ולמוצר שלו לבשורה שהוא חושב שהוא מביא. אני נתקל בזה גם באומנות אגב.
מהיכרות שלי עם מהנדסים - אסור להם להתעסק בשיווק חחחחח
 

soler

אוהב את התחום
הודעות
108
מעורבות
130
נקודות
43
ראשית, אני שמח שמתפתח כאן שרשור נעים לקריאה, עושה חשק להצטרף אליו.
שנית ולנושא המדובר, לצערי גיליתי שכמעט תמיד, היקר יותר הוא גם הטוב יותר (ולפני שתקפצו, אז נכון - לא תמיד..), תוך כדי הבנת ה"תמורה השולית הפוחתת". אתן דוגמה ממה שקורה לי פעמים לא מעטות : אני מגיע למצב שאני מאד מרוצה מהמערכת שיש לי, ואז ובהתאם למצב הכלכלי, אני מנסה רכיב חדש במערכת שהוא בד"כ יקר יותר ממה שיש לי (יכול להיות כל רכיב לפי החשק), אם הוא היה יותר טוב בבחינה שעשיתי אז אני חושב על רכישתו, ועכשיו מתחילה הבעיה שאני חושב שחלק מהקוראים יבינו/יזהו : הרכיב הזה היה משמעותית יקר יותר ממה שהוא בא להחליף והשיפור שהוא נתן לא היה בהתאמה להפרש הכספי שצריך להוסיף בכדי לרכוש אותו (וזה בהמעטה), אבל מרגע ששמעתי את המערכת יחד עם הרכיב החדש, כלומר את הסאונד המשופר, מאד קשה לי לחזור למצב הקודם ואז אני מתחיל לבדוק האם אני יכול לעמוד ברכישה מבחינה כלכלית.
הרצון להגיע לסאונד המשופר, מביא אותי למצוא את היכולת לרכוש אותו בדרכים שלא חשבתי שיהיו אפשריים לפני כן :).
אם היו אומרים לי שאני אוציא כ"כ הרבה כסף על התחביב לפני 20 שנה או אפילו 10 שנים (וגם חמש :D:D:D) הייתי חושב שזה לא סביר בעליל.
אבל הכיף והריגוש של להאזין למוזיקה/לראות סרטים באיכויות הללו, הוא דבר שקשה להסביר לאדם שמחוץ לתחביב. אגב, לאנשים מחוץ לתחביב (ולפעמים גם לאלו שהם בתוך התחביב), אנחנו מזמן איבדנו את השפיות שלנו :מאזין:
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,459
מעורבות
714
נקודות
113
ראשית, אני שמח שמתפתח כאן שרשור נעים לקריאה, עושה חשק להצטרף אליו.
שנית ולנושא המדובר, לצערי גיליתי שכמעט תמיד, היקר יותר הוא גם הטוב יותר (ולפני שתקפצו, אז נכון - לא תמיד..), תוך כדי הבנת ה"תמורה השולית הפוחתת". אתן דוגמה ממה שקורה לי פעמים לא מעטות : אני מגיע למצב שאני מאד מרוצה מהמערכת שיש לי, ואז ובהתאם למצב הכלכלי, אני מנסה רכיב חדש במערכת שהוא בד"כ יקר יותר ממה שיש לי (יכול להיות כל רכיב לפי החשק), אם הוא היה יותר טוב בבחינה שעשיתי אז אני חושב על רכישתו, ועכשיו מתחילה הבעיה שאני חושב שחלק מהקוראים יבינו/יזהו : הרכיב הזה היה משמעותית יקר יותר ממה שהוא בא להחליף והשיפור שהוא נתן לא היה בהתאמה להפרש הכספי שצריך להוסיף בכדי לרכוש אותו (וזה בהמעטה), אבל מרגע ששמעתי את המערכת יחד עם הרכיב החדש, כלומר את הסאונד המשופר, מאד קשה לי לחזור למצב הקודם ואז אני מתחיל לבדוק האם אני יכול לעמוד ברכישה מבחינה כלכלית.
הרצון להגיע לסאונד המשופר, מביא אותי למצוא את היכולת לרכוש אותו בדרכים שלא חשבתי שיהיו אפשריים לפני כן :).
אם היו אומרים לי שאני אוציא כ"כ הרבה כסף על התחביב לפני 20 שנה או אפילו 10 שנים (וגם חמש :D:D:D) הייתי חושב שזה לא סביר בעליל.
אבל הכיף והריגוש של להאזין למוזיקה/לראות סרטים באיכויות הללו, הוא דבר שקשה להסביר לאדם שמחוץ לתחביב. אגב, לאנשים מחוץ לתחביב (ולפעמים גם לאלו שהם בתוך התחביב), אנחנו מזמן איבדנו את השפיות שלנו :מאזין:
היי, welcome, דיון נעים זה תמיד נעים.
אני חושב שלא צריך " להתבייש" בעובדה שאנחנו מוציאים ממון לא מועט על התחביב. ולגיטימי להוציא כמה שרוצים ואו יכולים, וגם אין בעיה עקרונית בלחשוב שיותר יקר יותר טוב. אנחנו ממזמן לא בשוק סוציאליסטי, Laissez-faire!

אכן תמורה שולית פוחתת, אבל גם בספורט אנחנו פעם ב כמה שנים מחכים לאיזה מאית שנייה פחות ב 100 מטר...ומתלהבים. כמה משקיעים בכך המאמנים, הספורטאים ובכלל? תחשבו על זה.

קשה להוציא מהבית רכיב שנשמע טוב, ללא קשר לעלותו, לכן אני מכיר כאלה שמראש אינם מכניסים....

ובאמת קשה להסביר למה אנחנו כל כך הרבה כסף כדי להתרגש. ואו בעצם שאם מדובר על ריגוש אז אפשר..? ואולי זה מדד האמיתי של המערכת לאחר שעברה את כל המדדים האחרים? כאן אולי נעוץ הקו המחבר בין מערכות ראויות יקרות לראויות
וזולות, הריגוש.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
804
מעורבות
314
נקודות
63
ככה נשמע ויכוח בין אודיופילים מאסכולות שונות:
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור