כבל רשת


EB1000

מושעה
הודעות
169
מעורבות
55
נקודות
28
זה לא רק קשור לדיגיטל אם שומעים או לא שומעים לא רק מוזיקה עוברת בכבל ,רעשים מהרשת גם קיימים ומפריעים לסאונד,כבל טוב יותר מבודד את הרעשים למקסימום אפשרות
האות שעובר בכלב רשת הוא אפילו לא אות אודיו. יש קידוד של כמה שכבות, ובשכבה האחרונה יש אות אודי דיגיטאלי. אתה בכלל מבין את ההבדל בין אות אנלוגי לדיגיטאלי? אות דיגיטאלי הוא אות בדיד בעל שני ערכי מתח אפשריים המייצגים 0 או 1 לוגי. יש חסינות רעש אינסופית מבחינה תיאורטית. נניח ומתח העבודה הוא 1 וולט לאות הדיגיטאלי. אז אם מתקבל מתח בין 0 וולט ל 0.35 וולט זה נחשב ל 0, ואם בין 0.65 ו ל 1 וולט אז זה נלקח ב 1 לוגי. אם בגלל רעש שאיך שהוא הצליח לחדור את כל השכבות של הקידוד, אות המתח של אותו ביט היה 0.5 וולט, שזה בתחום האפור, אז פרוטוקול התקשורת יודיע לראוטר שחלה שגיאה באותו מקום במידע, וכתגובה הראוטר ישלח את אותה סיבית מחדש לתיקון הטעות. אין כאן שום מקום להפרעות באות דיגיטאלי. אם מסיבה קיצונית יש נזק לכבל או שיש בעיית חיבור או תקלה בראוטר, אתה לא תשמע יותר גרוע, אלא תשמע עוד כמה שניות עד שבצד הסטרימר החוצץ יתרוקן ממידע, ואז תקבל שגיאה שיש בעיית התקשרות ברשת והמוסיקה תפסיק.


מעבר לזה, כאמור יש כמה שכבות שקידוד ותיקון שגיאות עוד הרבה לפני שזה מגיע לאות האודיו שעובר בכבל. כבל רשת גם מוצלב וגם מסוכך היטב, כך שהסיכוי לשגיאה אפסי, בטח במקרה של חיבור ראוטר לסטרימר שנמצא מטרים ממנו. כבל CAT4 הו OVERKILL עבור אודיו, לא משנה כמה עלתה המערכת. גם תדר השעון של אות האודיו עובר בצורה הרבה יותר מדוייקת דרך הרשת מאשר דרך חיבור SPDIF ולכן אין מקום לשגיאות סינכון ותופעת JITER.

כל זה מביא למסקנה אחת, שאין כל השפעה של רעשים על אות השמע. וגם אם היה מדובר באות אנלוגי, תדר ההפרעות ממקורות חיצוניים בכל מקרה גבוה בהרבה מתחום התדרים של האודיו. אף בן אנוש לא מסוגל להבדיל בין שני אותו סינוס בתדר השמע, נניח 1000 הרץ, אם אחד מהם הוא סינוס 1000 הרץ טהור ללא הפרעות, והאחר הוא גם סינוס 1000 הרץ טהור, אבל בתוספת של גל מלבני בתדר 25 קילוהץ ובעוצמה גבוהה מהסינוס פי 5 אפילו. וזה רעש בעל ספקטרום מוגדר היטב ולא רעש לבן, שאותו אפילו יותר קשה לשמוע אם הוא מחוץ לתחום השמע.


יש לי הרגשה שכל חובב אודיו שתוען שהוא שומע הבדלים בין כבלי רשת או חשמל, אילו יעשה הסבה מקצועית ויצא ללמוד תואר בההדסת חשמל כמה שנים, הוא כבר יפסיק להרגיש באותם ההבדלים גם אם יתאמץ בגלל ההבנה התכנית שקודם לא הייתה קיימת. זה דומה, אם כי הפוך, לתסמונת הסטודנט לרפואה. סטודנטים במהלך ההתמחות לומדים על מחלות ותסמינים שונים ועובדים עם חולים, חלק גדול מהם מתחיל לפתח את אותם התסמינים למרות שהם כלל לא חולים. הידע שהם רוכשים והמודעות למסר הרב של המחלות, גורם להם להרגיש משהו שאינו קיים באמת.

אני אשמח להשתתף בהדגמה של הבדלים בין כבלי רשתף חשמל, ואפילו רמקולים. אם אשתכנע אני אחזור מכל מה שאי פעם אמרתי בנושא.

תעשה את הבדיקה הבאה: במהלך האזנה למוסיקה בסטרימר, ננתק ותחזיר את כבל הרשת אחת ל 2 שניות שוב ושוב. האם אתה מרגיש ירידה באיכות? הפעולה מכניסה המון רעשים ובכל זאת המוסיקה ממשיכה כרגיל בגלל החציצה ותיקון השגיאות האוטומטי.

שבת שלום
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
לפני קצת יותר משנה זכורה לי שיחה עם נמר משום שקרה שם משהו שמעולם לא האמנתי שיכול לקרות, מיד לאחר שהחלפתי את כבלי הרשת מ CAT5E ל CAT7 פשוטים שמעתי הבדל לטובה בסאונד- דבר שנוגד כל מה שלמדתי במשך כל שנותי בתחום רשתות מחשוב.

אני יכול להעיד שלא האמנתי למה שאוזני שמעו, יכולים לבוא חברים ולטעון שאין הבדל, אבל מי שהתארח אצלי מספר פעמים לפני השינוי ולאחריו גם הוא הרגיש בהבדל ומיד ושאל לפשר השינוי.

נמר אגב, הוא כלל לא התפלא על השינוי לטובה.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
המשמעות של שיפור בצליל בכבל רשת במידה ונעשה את האנלוגיה לעולם קבצי הטקסט הוא שכבל רשת A יעביר קובץ טקסט מסויים בצורה X וכבל אודיופילי נניח B יעביר את אותו קובץ טקסט אבל אחרת.

נראה לכם שזה הגיוני ? כבלי רשת שונים מעבירים את אותו קובץ טקסט בצורה שונה?

קובץ מוסיקה הוא בדיוק כמו קובץ טקסט.......פרוטוקול ה-IP יודע להבדיל בין ביטים של טקסט לביטים של מוסיקה? - לא !!!
 
נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
למקרא הפוסטים פה עלה בי חיוך עכשיו ואולי אעלה אותו אצל ״הזקנים״ בינינו.
התקליטור יצא בתחילת שנות ה 80. כמה שנים מאוחר יותר, התפתחו בפורומים ויכוחים מרים בין טכנוקראטים לאודיופילים סביב השאלה איך יתכן שיש הבדלים בין טרנספורטרים הרי הקובץ הדיגיטלי הוא קובץ דיגיטלי וכו׳ וכו׳. בשפה ההנדסית שנקטו בה אותם טכנוקראטים, אין ולא יכול להיות הבדל בין טרנספורט שעולה 100 ש"ח לבין טרנספורט שעולה 100 אלש״ח כי אנחנו מזינים את שניהם באותו הקובץ.
כל מי שיצא לו להשוות בין טרנספורטרים על אותה המערכת, שמע הבדלים - ואפילו אם לא היו פערי מחיר גבוהים בין טרנספורט אחד למשנהו.
עכשיו חוזר אותו הוויכוח בדיוק לגבי כבלי הרשת - אלא שאני כבר למדתי שאין פה מה להאמין למהנדסים. את הטענות שמדובר בקובץ דיגיטלי וזה אותו הדבר ולא יתכן הבדל ואם הייתם מהנדסים הידע היה גורם להבדלים להיעלם וכו׳ וכו׳ וכו׳...כבר שמענו פעם.
מעניין וטוב שבכל זאת יש מהנדסים שהם גם אודיופילים ושחלקם מייצרים מערכות שמע ואביזרים.

אריה
 

נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
המשמעות של שיפור בצליל בכבל רשת במידה ונעשה את האנלוגיה לעולם קבצי הטקסט הוא שכבל רשת A יעביר קובץ טקסט מסויים בצורה X וכבל אודיופילי נניח B יעביר את אותו קובץ טקסט אבל אחרת.

נראה לכם שזה הגיוני ? כבלי רשת שונים מעבירים את אותו קובץ טקסט בצורה שונה?

קובץ מוסיקה הוא בדיוק כמו קובץ טקסט.......פרוטוקול ה-IP יודע להבדיל בין ביטים של טקסט לביטים של מוסיקה? - לא !!!

לא, אין בזה שום היגיון וזה נוגד את הידע וההשכלה שלי בתחום תקשורת ורשתות, לעומת זאת האוזניים שלי ושל אחרים שמכירים את המערכת שלי לפני ואחרי שהחלפתי כבלי תקשורת דיווחו אחרת.
 

EB1000

מושעה
הודעות
169
מעורבות
55
נקודות
28
המשמעות של שיפור בצליל בכבל רשת במידה ונעשה את האנלוגיה לעולם קבצי הטקסט הוא שכבל רשת A יעביר קובץ טקסט מסויים בצורה X וכבל אודיופילי נניח B יעביר את אותו קובץ טקסט אבל אחרת.

נראה לכם שזה הגיוני ? כבלי רשת שונים מעבירים את אותו קובץ טקסט בצורה שונה?

קובץ מוסיקה הוא בדיוק כמו קובץ טקסט.......פרוטוקול ה-IP יודע להבדיל בין ביטים של טקסט לביטים של מוסיקה? - לא !!!

חברות כבלי הרשת וה USB למעשה ניסו לתת תשובה לטענה הזאת, בשם לא התוצאה הסופית של העברת הקובץ, אלא הדיוק בתזמון העברה של תדר השעון. לתענתם ללא תזמון סופר מדוייק נקבל עיוותי JITER. תענה זו גם מופרחת, כי אף סטרימר בעולם לא משמיע את קובץ ה FLAC בזמן אמת ללא התענה שלו או חלק ממנו. אני עשיתי בדיקה עם הסטרימר DAC שלי של חברת NAD. אני מנגן קובץ חדש לאחר שניקיתי את רשימת ההשמעה, מאפשר לו לנגן 10 שניות ומכבה את הראוטר. אני מצליח לשמוע כמעט את כל השיר לפני שמופיעה שגיאה.

ז"א שתמיד יש טעינה של ה DATA. בכל מקרה, עד שאני לא אשמע את ההבדלים באוזניים שלי, אני לא אאמין שהם קיימים. הבעיה היא שבמערכת שלי שהיא קצת מעל למערכת מוצעת, לא הצלחתי לשמוע הבדלים, לא בין כבלי כוח, כבלי רשת, לא באינטקונקטים, ולא בכבלי רמקולים.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
לא, אין בזה שום היגיון וזה נוגד את הידע וההשכלה שלי בתחום תקשורת ורשתות, לעומת זאת האוזניים שלי ושל אחרים שמכירים את המערכת שלי לפני ואחרי שהחלפתי כבלי תקשורת דיווחו אחרת.
ואתה אומר שלמרות חוסר ההיגיון אתה מוכן לקבל יותר את מראה עיני/משמע אוזני "האוזניים החווייתיות שלך" .....OK......דמוקרטיה אודיופילית ;)
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
ז"א שתמיד יש טעינה של ה DATA. בכל מקרה, עד שאני לא אשמע את ההבדלים באוזניים שלי, אני לא אאמין שהם קיימים. הבעיה היא שבמערכת שלי שהיא קצת מעל למערכת מוצעת, לא הצלחתי לשמוע הבדלים, לא בין כבלי כוח, כבלי רשת, לא באינטקונקטים, ולא בכבלי רמקולים.

בכבלי רמקול יש סיבות אובייקטיביות להבדלים.......שלשת ה RLC של יציאת המגבר (ובמיוחד במגברים שפפורתיים) +הכבל +הקרוסאובר יוצרים אינטרקציה כזו שה FR (בתחום השמע) יכול להשתנות בלא מעט dB- בהחלט שמיע לאוזן האנושית.

כאמור התופעה מוקצנת עם מגברים שפופרתיים שבעצם שנאי היציאה שלהם הוא סליל ענק.
בנוסף כבלי רמקול עם גאומטריות שמדגישות את ה-C (שזירה צפופה בין ה + ל- ) או את ה-L (ה + וה- רחוקים אחד מהשני) גם הם משפיעים על ה FR
 
נערך לאחרונה ב:

atmos

אוהב את התחום
הודעות
422
מעורבות
127
נקודות
43
זה באמת פתטי להחזיק ציוד של בזק בבית, ולדקלם שכבל האחרון (רשת!) עושה הבדל.


תתחילו עם בניית רשת אודיו כמו שצריך, לבודד את השפעה של גורמים חיצוניים שלא קשורים לאודיו
תקנו ציוד נורמלי ולא מה שקיבלתם חינם מבזק.
:בעד:
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
חברות כבלי הרשת וה USB למעשה ניסו לתת תשובה לטענה הזאת, בשם לא התוצאה הסופית של העברת הקובץ, אלא הדיוק בתזמון העברה של תדר השעון. לתענתם ללא תזמון סופר מדוייק נקבל עיוותי JITER. תענה זו גם מופרחת, כי אף סטרימר בעולם לא משמיע את קובץ ה FLAC בזמן אמת ללא התענה שלו או חלק ממנו. אני עשיתי בדיקה עם הסטרימר DAC שלי של חברת NAD. אני מנגן קובץ חדש לאחר שניקיתי את רשימת ההשמעה, מאפשר לו לנגן 10 שניות ומכבה את הראוטר. אני מצליח לשמוע כמעט את כל השיר לפני שמופיעה שגיאה.

ז"א שתמיד יש טעינה של ה DATA. בכל מקרה, עד שאני לא אשמע את ההבדלים באוזניים שלי, אני לא אאמין שהם קיימים. הבעיה היא שבמערכת שלי שהיא קצת מעל למערכת מוצעת, לא הצלחתי לשמוע הבדלים, לא בין כבלי כוח, כבלי רשת, לא באינטקונקטים, ולא בכבלי רמקולים.
אני, במערכת שלי, מאוד מופתע מההשפעה שיש לכבלי הכוח על התוצאה הסופית, לפעמים עד כדי הפיכת הצליל לבלתי נסבל.
ניגשתי לבדיקה הזו עם ראש נקי ועדיין לא השקעתי כסף בכבלים יקרים.
אני מציע לך את הניסוי הבא, שאני ביצעתי על המערכת שלי וזה עבד לי מצויין. תנסה לשכוח מהשוואה A/B.
קח כבלי קומקום ב 15 20 ש"ח לכבל ותפעיל איתם את כל רכיבי המערכת. תקשיב כמה ימים בצורה הזו - אל תיגע בכלום.
לאחר כמה ימים של האזנה, תחליף את אחד מכבלי הכוח בכבל ייעודי ותראה (תשמע) מה קורה.

אריה
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
ואתה אומר שלמרות חוסר ההיגיון אתה מוכן לקבל יותר את מראה עיני/משמע אוזני "האוזניים החווייתיות שלך" .....OK......דמוקרטיה אודיופילית ;)

א. מכיוון שבהאזנה אנחנו עוסקים, מכשיר המדידה היחיד הוא האוזן שלי - וכבר נאמר כאן ובמקומות אחרים, כלי מדידה לא יכול להבחין האם הסאונד היוצא ממכשיר טוב או לא טוב כפי שהאוזן מתרגמת את הדברים.

ב. אני עדיין ממתין לתשובה איזה מגבר Class A\AB חדש ב 10000 ש"ח אתה מציע להזיז את הרמקולים שלי ושגם ישמע מוזיקלי - Class D במחירים הללו לא בדיוק מצטיין במוזיקליות
 

נערך לאחרונה ב:

אוריג

אוהב את התחום
הודעות
133
מעורבות
83
נקודות
28
אני נוטה להסכים שמבחינת העברת הסיגנל, ההבדלים בין כבלי רשת הם כנראה מינוריים, אולי אפילו לא מהותייים להאזנה.
העניין הוא שכל חוט מתכת שאתה מחבר למערכת שלך מכניס רעשים וארטיפקטים בתמהיל כלשהו, הרעשים והארטיפקטים האלה כן יכולים לפעמים להיות מהותיים לחווית ההאזנה.
 

EB1000

מושעה
הודעות
169
מעורבות
55
נקודות
28
א. מכיוון שבהאזנה אנחנו עוסקים, מכשיר המדידה היחיד הוא האוזן שלי - וכבר נאמר כאן ובמקומות אחרים, כלי מדידה לא יכול להבחין האם הסאונד היוצא ממכשיר טוב או לא טוב כפי שהאוזן מתרגמת את הדברים.

ב. אני עדיין ממתין לתשובה איזה מגבר Class A\AB חדש ב 10000 ש"ח אתה מציע להזיז את הרמקולים שלי ושגם ישמע מוזיקלי - Class D במחירים הללו לא בדיוק מצטיין במוזיקליות

על סמך מה קבעת ש CLASS D לא מצטיין במוסיקאליות? מתי לאחרונה יצא לך לשמוע CLASS D מהסדרות החדשות? הנה למשל חברה אודיפילית LEGACY AUDIO שהוציאה מגברי CLASS D מבוססים על ICEPOWER החדשים. שים לב להסבר לגי היתרונות של CLASS D לעומת CLASS AB /A:



בקיצור, להבדיל מ CLASS AB שפועל בסופו של דבר בחוג פתוח, CLASS D פועל בחוג סגור ולכן מסוגל לפצות את האות שמגיע להדקי הרמקול, ללא קשר לסוג הרמקול המחובר או לתגובת התדר שלו (בעכבה שלו כפונקציה של התדר). במגבר CLASS AB יש עכבת מוצא קבועה, כאשר עכבת המבוא של הרמקול תלויה גם בתדר וגם בזרם (הספק\עוצמת השמע). התלות בתדר ברורה בגלל רכיבים היגביים של השראות וקיבול, התלות בזרם היא בגלל שרמקול הוא בסוו של דבר התקן אלקטרומגנטי דומה למנוע. כאשר המברנה זהה בשדה המגנטי הקבוע, מושרה כא"מ נגדי חזרה בסלילי הרמקול. גודלו של הכא"מ הזה משתנה בהתאם למרחק התנועה - הזרם שהמגבר מספק. מכאן שיחס מתח לזרם בהדקי הרמקול מתאר עומס לא ליניארי וגם דינאמי (תלות במישור התדר וגם תלות במישור הזמן כפונקציה של ההספק).


מגבר CLASS AB הפועל בחוג פתוח מתקשה מאד לשמור על אות מוצא רצוי. מגבר CLASS D עושה זאת בקלות רבה, כי האות בהדקי המרקול נדגם (אנלוגית או דיגיטאלית) ומושווה לאות המקור. בהתאם לכך גם התדר וגם רוחב הפולס לטרנזיסטורים משתנה, מה שגורם לערכבת המוצא של המגבר להשתנות דינאמית על מנת להבטיח שבמוצאו יש אות נאמן למקור לאחר המסנן בכניסה להדקי הרמקול.


זה ייתרון עצום בנוסף ליתרון של נצילות מאד גבוהה. ממליץ מאד שתלך לשמוע מגבר CLASS D שמבוסס על מודולים מהשנתיים האחרונות, כמו של ICEPOWER מסדרת AS1 או HYPEX מסדרת NCORE. אם אתה לא מרגיש בנוח במגבר DIY, אז יש חברות שמוכרות מגברים מוכנים:

https://www.apollonaudio.com/apollon-amplifiers/


אני מבטיח לך שלאחר שתאזין עם הרמקולים שלך, לא תרזה לחזור יותר ל CLASS AB או CLASS A!
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
על סמך מה קבעת ש CLASS D לא מצטיין במוסיקאליות? מתי לאחרונה יצא לך לשמוע CLASS D מהסדרות החדשות? ו !

אם כבר שאלת, אז הבוקר אצל חבר, מודרניים, יקרים פי כמה מהמגבר שאתה מחזיק, עדיין ה CLASS A\AB שברשותו משאיר להם אבק.
מגבר דיגיטאלי שכן נהניתי להאזין לו הוא MBL, מדובר במוצר יקר שרחוק שנות אור מהמוצרים העממים שאתה רושם עליהם.

שורה תחתונה, לא הבנתי מה כל הקישקושים שלך על מדידות, יציבות ושאר ירקות קשורים למוזיקליות של מגבר, ניסית פעם להאזין למוזיקה במקום לחיות בעולם של תאוריות שבינו ובין המציאות לא תמיד יש קורלציה?
 

נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אם כבר שאלת, אז הבוקר אצל חבר, מודרניים, יקרים פי כמה מהמגבר שאתה מחזיק, עדיין ה CLASS A\AB שברשותו משאיר להם אבק.
מגבר דיגיטאלי שכן נהניתי להאזין לו הוא MBL, מדובר במוצר יקר שרחוק שנות אור מהמוצרים העממים שאתה רושם עליהם.

שורה תחתונה, לא הבנתי מה כל הקישקושים שלך על מדידות, יציבות ושאר ירקות קשורים למוזיקליות של מגבר, ניסית פעם להאזין למוזיקה במקום לחיות בעולם של תאוריות שבינו ובין המציאות לא תמיד יש קורלציה?
צודק בהחלט...... לוקחים מודולים "קקה" כמו ש EB מדבר עליהם......עוטפים אותם באלומניום שחור ומוזהב "רב ברק" במשקל 30 ק"ג וזה הופך את כל החבילה ל"שנות אור".
 
נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,739
מעורבות
1,434
נקודות
113
לפני קצת יותר משנה זכורה לי שיחה עם נמר משום שקרה שם משהו שמעולם לא האמנתי שיכול לקרות, מיד לאחר שהחלפתי את כבלי הרשת מ CAT5E ל CAT7 פשוטים שמעתי הבדל לטובה בסאונד- דבר שנוגד כל מה שלמדתי במשך כל שנותי בתחום רשתות מחשוב.

אני יכול להעיד שלא האמנתי למה שאוזני שמעו, יכולים לבוא חברים ולטעון שאין הבדל, אבל מי שהתארח אצלי מספר פעמים לפני השינוי ולאחריו גם הוא הרגיש בהבדל ומיד ושאל לפשר השינוי.

נמר אגב, הוא כלל לא התפלא על השינוי לטובה.

כשאני נמצא בקבוצה, אני לרוב אבחר לא ריב ולזרום עם הנימוסים.

כשאני בא להתארח אני אתקשה להגיד את דעתי האמיתית

מבחינה פיזיולוגית, אנשים לא מסוגלים לזכור סאונד אלא רק לכמה רגעים. אנחנו זוכרים את ההתרשמות - אהבנו ומה אהבנו, ולזה ישנם פקטורים רבים.

לפני כמה שנים עשיתי שדרוג חשמל, השחלתי כבל חשמל 15 מטר של MIT, וזה היה עוד עסק קטן יחסית לפירוק ארון חשמל שלם ופריסה מחדש של קווים.

להגיד שאני יכול להשוות את תוצאה של הסאונד לפני ואחרי? ממש לא.

תכלס גם לי יש כבל רשת שמחובר למחשב ב-200$ וכבל USB ב-500$. אבל אני לא אשקר לעצמי שזה עשה פלאים.
 

EB1000

מושעה
הודעות
169
מעורבות
55
נקודות
28
אם כבר שאלת, אז הבוקר אצל חבר, מודרניים, יקרים פי כמה מהמגבר שאתה מחזיק, עדיין ה CLASS A\AB שברשותו משאיר להם אבק.
מגבר דיגיטאלי שכן נהניתי להאזין לו הוא MBL, מדובר במוצר יקר שרחוק שנות אור מהמוצרים העממים שאתה רושם עליהם.

נראה לי שהפעם ירית לעצמך ברגל.. :) MBL? מוצר יקר שרחוק שנות אור מהמוצרים העממיים שאני רושם עליהם? אז יש לי הפתעה בשבילך... מגבר ה"על" מסדרת CORONA של חברת MBL שנמכר במחיר הזוי של 25 אלף דולר למונובלוק בודד, לכל פראיר שלא מוכן להתפשר על פחות, מבוסס על מודול CLASS D של חברת HYPEX מזדרת UCD שהיא אפילו נחותה ומיושנת יתר מסדרת ה NCORE החדשה שיש לי. ב CORONA C15 יש יחידת 400LP UCD שעולה 250 דולר. רק שבמקום להשתמש בספק SMPS המומלץ של HYPEX, ב CORONA C15 השתמשו בספק כוח ליניארי עם שנאי עגול וקבלים ענקיים. בנוסף, אם נתקו את גופי הקירור המקוריים של המודול, וחברו לגוף קירור יותר גדול עשוי משלהם. הוסיפו דרגת חציצה אנלוגית במבוא, וארזו את הכל במארץ מהודר הכולל תצוגת LCD מיותרת. סה"כ עלות חלקים - כ 500 דולר, נגיד 700 בהגזמה. כמה זה עולה לאודיפיל המצוי? 25 אלף דולר. על פי תוצאות המדידות של המגזין סטריאופיל, אין כל הבדל בין ה C15 לביצועים הנמדדים של המודול UCD המקורי שחברת HYPEX מפרסמת בדפי המפרט. הנה סקירה מעמיקה עם מדידות:

https://www.stereophile.com/content/mbl-corona-c15-monoblock-power-amplifier

למה זה נשמע כל כך טוב לאודיפילים, למרות שזה בסופו של דבר מגבר DIY CLASS D בעלות 200 דולר? כי זה מגיע מחברה אודיפילית עם תג מחיר שמשדר יוקרה, ולכן מעלה את אפקט הפלאסיבו לשיאו...

הנה ציטוט של ג'ון אטקינסון לגבי ה MBL הזה הכולל הצהרה של חברת MBL שאגב אומרת שהיא דוגלת במדידות. היא גם אומרת שמדובר במודולים שנבנו במיוחד עבורם עי HYPEX, אבל זה קשקוש. מדובר במודול רגיל שזמין לכל חובב שרוצה ללכת על DIY, שלא לדבר על סדרת ה UCD שישנה שמאז הוחלפה עי ה NCORE:

The C15 uses a version of the well-respected Hypex class-D module, designed by Bruno Putzeys, but Jeremy Bryan, clarified via e-mail that "the boards that contain the UCD modules are made for MBL to our proprietary specification. They are not standard boards available to any consumer or other OEM customer." Reis confirmed that MBL's OEM modules "differ from the regular one in parts, measurements and sound . . . This work with Hypex modules started about 7 years ago. Those [first modules] were good, but it needed time [for me] to understand what parameters influence the sound . . . and to change the good basic concept [to the point where it matches] our 'house sound.' . . . [W]e changed the modulator behavior in order to get our requested THD performance and changed the input parts to get the tonal balance required."


זה המודול שיש ב MBL:

https://www.diyclassd.com/diy-amplifier-modules/


כאן יש סיני שפירק את המגבר המראה שלמשעה אין כל שינוי במודולים מלבד החלפת ספק כוח, הוספת דרגת PRE וחיבור הטרנזיסטורים לגוף חימום חיצוני על המארץ (תפעיל תרגום גוגל):

http://www.my-hiend.com/vbb/printthread.php?t=6994&pp=10&page=2



נו? אתה אולי רוצה לשנות את הגישה שלך לגבי מגברי CLASS D זולים? אתה בעצמך אמת שה MBL נשמע ליגה אחרת, אבל עכשיו גילת שזה CLASS D פשוט משנת 2008. מה היה כאשר תשמע את ה NCORE400 שיש לי? אם ההית משנה גישה, קצת פותח את הראש, ומפסיק עם ההתקפות נגדי, ההיתי בשמחה משאיל לך את המודולים שהבניתי לבדיקה עם המקולים שלך...

הגיע הזמן להפנים, העתיד זה CLASS D. גם חברות האי אנד הפנימו את זה, כמו MBL ו PS AUDIO. הן רק לא מעיזות להודות ש CLASS D נשמע מצויין כמו שהוא, אז הן בשלב זה מוסיפות לו תופסות מיותרות כתירוץ לשדוד את הלקוחות הנאמנים שלהם. 25 אלף דולר עבור עלות ייצור המסתכמת לכל היותר ב 700 דולר, זה בהחלט עסק לא רע. אז למה לספר את האמת ללקוחות?
 

EB1000

מושעה
הודעות
169
מעורבות
55
נקודות
28
צודק בהחלט...... לוקחים מודולים "קקה" כמו ש EB מדבר עליהם......עוטפים אותם באלומניום שחור ומוזהב "רב ברק" במשקל 30 ק"ג וזה הופך אותם ל"שנות אור".

ראה תגובה שלי לגבי ה MBL שהוא התלהב ממנו. זה בסופו של דבר HYPEX שעולה 130 יורו למודול... בהתחשב שלא מזמן "אמן" מכר בננה רקובה מודבקת בסר דבק לקיר ב 100 אלף דולר, אז אין פלא שחברות "אודיפיליות" לא ימכרו "קקה" שעולה 130 יורו באריזה מהודרת במחיר 25 אלף דולר...
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור