כאן נשברתי !


ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,484
מעורבות
482
נקודות
83
" בדוגמה שלנו, לא נעים, ואף מתסכל להשקיע כסף ואח"כ לגלות שבעצם לקראת סוף התקליט אתה עשוי להתאכזב מהאיכות. "

צודק אחי.
לכן גם לא ייעצתי/אמרתי לך.... רוץ תקנה : -)
אבל... מה, גם לא לבדוק?
ובבדיקה אין הכוונה לקנות על עיוור הביתה.
לא חסר חבר'ה עם מע' אנלוגית טובה, שישמחו לארח אותך לשמיעה. ואני ביניהם.
(אם כי חייב לציין שיש לי מע' ממוצעת, ולא מכוונת ברמת מומחה. אבל עדיין לטעמי סאונד טעים).
יתרה מכך, חסר יבואנים שזה התחום שלהם (כיוון פטיפון וכו), שישמחו לתת לך להתרשם? בלי התחייבות.
אבל זה תלוי בך אחי.... עד כמה אתה באמת רוצה להתרשם לעומק ולבדוק, את הפן הזה.
תכלס, לא לבדוק משהו שיתכן שיהיה לך נפלא, ולך לא יעלה גרוש <הבדיקה>, זה לא פיספוס?
חבל.

אהלן נמר.
כפי שאמרתי לנקדי, הוא לא אמור לרוץ לקנות. לא חסר אצל מי לבדוק טרם החלטה, כאמור לעיל.
כמו כן, הייתי יותר משמח להכיר אותך, וגם סתם על כוס קפה. כל שכן ..... !!
לגבי הארוע אצל זיו, בכיף. אדרבה, זיו מקסים (מהניסיון המועט שהיה לי איתו), אבל ..... ר ח ו ק.
אני גר בדיוק בצד הנגדי. צפונה.
 

נקדי

אוהב את התחום
הודעות
172
מעורבות
0
נקודות
16
תודה דמינישט, שלח לי בפרטי בבקשה, היכן אתה ממוקם בצפון.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,097
מעורבות
4,248
נקודות
113
" בדוגמה שלנו, לא נעים, ואף מתסכל להשקיע כסף ואח"כ לגלות שבעצם לקראת סוף התקליט אתה עשוי להתאכזב מהאיכות. "

צודק אחי.
לכן גם לא ייעצתי/אמרתי לך.... רוץ תקנה : -)
אבל... מה, גם לא לבדוק?
ובבדיקה אין הכוונה לקנות על עיוור הביתה.
לא חסר חבר'ה עם מע' אנלוגית טובה, שישמחו לארח אותך לשמיעה. ואני ביניהם.
(אם כי חייב לציין שיש לי מע' ממוצעת, ולא מכוונת ברמת מומחה. אבל עדיין לטעמי סאונד טעים).
יתרה מכך, חסר יבואנים שזה התחום שלהם (כיוון פטיפון וכו), שישמחו לתת לך להתרשם? בלי התחייבות.
אבל זה תלוי בך אחי.... עד כמה אתה באמת רוצה להתרשם לעומק ולבדוק, את הפן הזה.
תכלס, לא לבדוק משהו שיתכן שיהיה לך נפלא, ולך לא יעלה גרוש <הבדיקה>, זה לא פיספוס?
חבל.

אהלן נמר.
כפי שאמרתי לנקדי, הוא לא אמור לרוץ לקנות. לא חסר אצל מי לבדוק טרם החלטה, כאמור לעיל.
כמו כן, הייתי יותר משמח להכיר אותך, וגם סתם על כוס קפה. כל שכן ..... !!
לגבי הארוע אצל זיו, בכיף. אדרבה, זיו מקסים (מהניסיון המועט שהיה לי איתו), אבל ..... ר ח ו ק.
אני גר בדיוק בצד הנגדי. צפונה.

ברוך הבא. הבית שלי פתוח תמיד. קפה תמיד יש, מנגל תמיד חם, סטקים תמיד מובשרים ואם ממש תרצה, גם מרק, חילבה ולחוח. אם נלך על המהדרין אז גם עסיד. יאללה בוא...:כל-הכבוד:

לגבי האירוע אצל זיו. אם תצליח, אשמח לראותך.
לגבי המרחק.
בחייך, מדינה כל כך קטנה, וכנראה לצערי תהיה בקרוב קטנה עוד יותר (אתה יודע, פלסטינים וכל זה).
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,490
מעורבות
399
נקודות
83
תודה דמינישט, שלח לי בפרטי בבקשה, היכן אתה ממוקם בצפון.

נו נמר אולי תרים כפפה לאיזה מפגש בצפון אצל מישהו שאפשר לשמוע משהו ............אנחנו הצפוניים ממש מעטים ונדירים ............(ורד)
חוץ ממע' אנלוגית טובה אחת עדיין לא שמעתי הרבה לצערי וגם שם אני עדיין חייב ביקור לשמוע את השדרוג האחרון.
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,484
מעורבות
482
נקודות
83
נמר.
" לגבי המרחק.
בחייך, מדינה כל כך קטנה, "

על זה נאמר : נאה דורש נאה מקיים.
אז... מתי אתה אצלי?
: -)

ומעבר לזה, תודה על ההזמנה.
רק מה, אני תימני בלאי. לחוח ועסיד - לא אוהב.
ובנוגע לבשרים... אני מקפיד בזה מעבר להכשר רגיל.
אבל... אני כבר אמצא מה לחלע במקרר שלך.
: -)


אפי.
ממש בושה וכלימה האיפה ואיפה שאתה נוהג פה.
אם המע' האנלוגית לא לעילא ולעילא, אתה לא מבקר, הא?!
מה יש, לנו עמי הארץ לא מגיע לארח?
אז נכון, אין לי שלל בשרים כמו נמר...
מאידך... מלא סוכריות גומי, לינדור לינדט ובמבה.
: -)
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,490
מעורבות
399
נקודות
83
אם יש במבה אז קנית אותי .............;)
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,484
מעורבות
482
נקודות
83
" אם יש במבה אז קנית אותי "

סתם אמרתי בשינקופרייש.
לש-ון
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
יו, כמה אמוציות!
הבעיה קיימת, אבל די שולית. עם פטיפון טוב (גם זול משמעותית מהתקציב) ומכוון סביר + הפער בין תחילת התקליט לסופו יהיה כל-כך זניח ששלל נושאים אחרים (כמו מצבו הפיסי של התקליט, ונקיונו - לדוגמא) יהיו אקוטיים הרבה יותר.

מכאן הדברים יכולים להשתפר או להתדרדר. הכיוונונים באפשריים בפטיפון טוב הם כמעט אינסופיים, ואם המערכת טובה, הם בהחלט שמיעים. כל אוהב אנלוג מכיר את השלב המתסכל שבו הוא מכוון ומכוון וכבר לא בטוח מה נשמע "יותר טוב" ומה סתם שונה.

בכל מקרה, לך למישהו עם מערכת אנלוגית סבירה +, קח אתך כמה דיסקים שאתה מכיר היטב ולשמארח יש בתקליט (לא בעיה למצא - לי עצמי יש כמה וכמה זוגות כאלו באוסף, ולכל בעל אוסף מוסיקה סביר יהיו דוגמאות), ואז תוכל לחשוב אם אתה מעוניין להכנס להרפתקאה.

קח בחשבון שהפטיפון הוא רק ההתחלה. הבעיה האמיתית היא איסוף התקליטים :)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,097
מעורבות
4,248
נקודות
113
נמר.
" לגבי המרחק.
בחייך, מדינה כל כך קטנה, "

על זה נאמר : נאה דורש נאה מקיים.
אז... מתי אתה אצלי?
: -)

ומעבר לזה, תודה על ההזמנה.
רק מה, אני תימני בלאי. לחוח ועסיד - לא אוהב.
ובנוגע לבשרים... אני מקפיד בזה מעבר להכשר רגיל.
אבל... אני כבר אמצא מה לחלע במקרר שלך.
: -)

: -)

אחלה. אבל לי יש תירוץ. אני בשלילת רשיון ל-3 חודשים הקרובים (הכל בגלל חגורת בטיחות. הבעיה היא שזה הפך להרגל).

נוותר לך על התימני בלאי. המקרר תמיד מפוצץ ואני תמיד נהנה לארח. רק תבוא.
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,484
מעורבות
482
נקודות
83
בחול המועד סוכות אני בחופש.
אולי יסתדר לי, בעה.
אם כמובן יתאים לך גם.

מעבר לזה ...
תגיד, אתה גנוב?
להיתקע עם שלילה בגין חגורה?
לא שווה!
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,097
מעורבות
4,248
נקודות
113
אני כבר אומר לך שאני פנוי.

לגבי החגורה. זהו, עכשיו אני בכל מקום שם חגורה. אפילו התקנתי חגורות בספות בבית.

ולגבי פטיפון.
מקווה שנקדי היקר יתנסה בעניין. הייתי מציע לו לגשת לבני טסלר. זה צפון, הוא מאוד מקצועי וכנראה גם יצליח להכניס עוד חבר לאנלוג.
 

נקדי

אוהב את התחום
הודעות
172
מעורבות
0
נקודות
16
חברים, לילה טוב !

ראשית, תודה לכל המתייחסים.

לגופו של דבר, קודם כל עלי לבדוק האם 200 התקליטים שהגיעו אליי במצב לא כ"כ טוב, מלבד זה שהם (מעט) שרוטים, אינם גם שחוקים, וזאת ניתן לדעת רק ע"י שמיעה, לצורך כך יש לנקותם, ואם אכן מדובר בתקליט שחוק, אין מה לעשות.
העברתי מדגם לאדם שיבדוק עבורי, אחכה לתוצאות.
 

נקדי

אוהב את התחום
הודעות
172
מעורבות
0
נקודות
16
אני כבר אומר לך שאני פנוי.

לגבי החגורה. זהו, עכשיו אני בכל מקום שם חגורה. אפילו התקנתי חגורות בספות בבית.

ולגבי פטיפון.
מקווה שנקדי היקר יתנסה בעניין. הייתי מציע לו לגשת לבני טסלר. זה צפון, הוא מאוד מקצועי וכנראה גם יצליח להכניס עוד חבר לאנלוג.

ידידי נמר, בספה רק חגורות אודיפיליות :)

אכן את הרמקולים הראשונים שלי קניתי אצל בני טסלר.
בהחלט, אם וכאשר, ככל הנראה הקניה תהיה מבני.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
בעיית סוף התקליט נובעת לא רק מבעיות זווית הציר אלא בעיקר מירידת המהירות הקווית שהמחט "רואה" ואיתה יורדת צפיפות האינפורמאצייה, כמו גם היכולת להפיק צלילים גבוהים באותה עוצמה כמו בהתחלת התקליט, עקב כך שהתעלות נעשות זוויתיות יותר (קרובות יותר להיות מאונכות לכיוון התנועה), מה שלא מאפשר למחט, טובה ככל שתהייה בראש הטוב שייהייה, לעקוב בלי mistracking.
יפה, עופר! :בעד::בעד:

זוהי התשובה הנכונה והמדוייקת לנושא, והבעייה אינה נפתרת ע"י זרוע לינארית, כיוונונים, ו/או שום נס אחר, כולל לא נס-ציונה :)

הגדלת המהירות הקווית (ל-45 סיבובים לדקה) עוזרת בעניין צפיפות האינפורמאצייה, אבל גם כאן הצפיפות יורדת באותו יחס כמו בתקליטי 33. האיכות לכל האורך תהייה גבוהה יותר, אבל שיעור הירידה באיכות לקראת הסוף נשאר דומה.

מה שעוזר בעניין סוף התקליט הוא הקטנת חלקו של הסוף בעסק :) -- חריטת האינפורמאצייה המשמעותית שעל התקליט רק בחלקו הראשון, והפסקתה הרבה לפני הלייבל. במקרים כאלה זמן הנגינה של הצד הזה של התקליט קצר יותר, אבל האיכות נשארת גבוהה יותר לחלק גדול יותר מהצד. את זה משיגים בדרך כלל ע"י פירוק ליותר צדדים -- בעייה של יותר קימות והחלפות צדדים, ובקטעים ארוכים, שנפוצים במוסיקה קלאסית, קטיעת המוסיקה באמצע, לאו דווקא במקום טוב.

בכל מקרה, מספר תקליטי ה-45 ו/או כאלה שחולקו ליותר צדדים מסיבות אודיופיליות הוא זניח, ומחירי התקליטים האלה גבוהים בהתאמה, כך שה"פתרונות"-כבייכול האלה בעצם לא רלוואנטיים בשטח.

בעייה נוספת היא שככל שהמחט מתקדמת יותר בתקליט, היא צוברת יותר אבק ושאריות ויניל, מה שהופך את הצליל לצרוד יותר.
ניקוי טוב במכונה מקטין מאוד את מימדי הבעייה, אבל לא פותר אותה לחלוטין.

ולמרות כל הבעייתיות האינהרנטית, הפתירה והלא-פתירה, יש לציין ש:

  • גם ה-CD של המיסה של באך (גרדינר-ארכיב) לא נשמע טוב במיוחד, אפילו על נגן מעולה, וייש בו נטייה לצרידות ול-congestion, כך שמראש ההקלטה הזו אינה קנה מידה לאיכות בכל מקרה, ואין להתייחס אליה כקריטריון בעד/נגד קניית פטיפון
  • רבים מאוהבי האנאלוג מעדיפים אפילו את הצליל של סוף התקליט על פני צליל ממקור דיגיטאלי, כך שבעיית סוף-התקליט אינה בהכרח סוף העולם מבחינת קניית/העדפת פטיפון

נראה שהדרך הרלוואנטית לבחור אם רוצים פטיפון או לא היא ללכת ולשמוע, כולל השוואת תקליטים למקור/ות דיגיטאלי/ים של אותה הקלטה בדיוק.

עם זאת, אפשר בקלות יתר ליפול למלכודות מטעות:
  • המקור האנאלוגי והדיגיטאלי שמשווים צריכים להיות ברמה דומה, לא מבחינת עלות אלא איכות. בהרבה מאוד מקרים אוהבי אנאלוג משקיעים באנאלוג ומחפפים בדיגיטאל ולהיפך!
  • רצוי שהמערכת האנאלוגית תהייה מכוונת כראוי (מיקום הראש, לחץ מחט, VTA, מהירות וכו'). זה סוג הדברים שמעדיפי דיגיטל מחפפים באנאלוג, אבל גם אוהבי אנאלוג לא תמיד מקפידים כראוי!
  • תקליט במצב גרוע או reissue מאוחר שלו עלולים שלא לשקף את מה שתקליט מקורי במצב טוב יכול לתת. כנ"ל לגבי דיגיטאלי ברימאסטר ישן או דפוק (להיזהר מ-downloads שמקורם ב-SACD ושאינם ב-DSD -- רובם הגדול הוא באיכות CD ומטה, למרות שהם ב-FLAC ברזולוצייה גבוהה כמו 24/96 ומעלה!!)
  • כמו בכל השוואת סאונד -- לדאוג שהווליום שמגיע לאוזן (בניגוד למצב כפתור הווליום) יהייה זהה!

זהו בינתיים! :)
עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
בתקליט תקין, עם זרוע טובה ועם מחט תקינה אין שום בעיה
כפי שהוסבר קודם, זה פשוט לא נכון. בהחלט יש בעייתיות אינהרנטית שייכולה להיות משמעותית בהחלט, בתלות בהרבה גורמים.

מה ששמעון הנ"ל כתב, לא יודע מי זה, לא יודע מה נסיונו והבנתו
גם אני לא יודע מי זה שמעון הנ"ל, ומה נסיונו והבנתו, אבל הוא מספיק מבין כדי להצביע על הייתרונות בשימוש ב-45 סל"ד ובחלוקה ליותר צדדים, ואולי לא מספיק מבין -- או שהסתיר בכוונה -- או שכח בלהט הוויכוח -- שאלה פתרונות יקרים שרלוואנטיים רק לאחוז זניח מהתקליטים.

הבעיה קיימת, אבל די שולית. עם פטיפון טוב (גם זול משמעותית מהתקציב) ומכוון סביר + הפער בין תחילת התקליט לסופו יהיה כל-כך זניח ששלל נושאים אחרים (כמו מצבו הפיסי של התקליט, ונקיונו - לדוגמא) יהיו אקוטיים הרבה יותר.
מה ששולי עבורך יכול להיות גם סופר-משמעותי עבור אדם אחר.

הייתי מציע למתלבט/ים לא להזניח את העניין אלא לבדוק אותו ואת מידת הרגישות האישית אליו.

בהחלט, אם וכאשר, ככל הנראה הקניה תהיה מבני.
הייתי מציע לקנות קודם כל לפי הסחורה -- איכות/מחיר -- ורק במקרי שיוויון לפי סוחר.

================================

נ.ב., יש עוד מצב מאז'ורי של מלכודת מטעה: אם הולכים לבצע השוואות אצל חובב אנאלוג, יש מצב שהוא ידביק את המתלבט בהתלהבות שהיא לפעמים "מיסיונרית", בעוד שחובב דיגיטאל שאינו חובב אנאלוג ידגיש באוזניו את החסרונות.

חמור מזה, כל אחד מהם עלול לבחור גם דוגמאות שמצדיקות את עמדתו (וייש דוגמאות כאלה לשני הצדדים!! זה לא נוק-אאוט לאחד מהם!!)

רצוי למצוא מישהו שאוהב את שני המדיומים במידה דומה, שהגיע בשניהם לאיכות דומה, שמכיר במגבלותיהם, ומציג תמונה חסרת פניות והוגנת.

בהצלחה!! (ורד)
עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
כמה מחשבות נוספות:

בעצם כדאי כנראה להשוות מערכת אנאלוגית לדיגיטאלית אצל מישהו שהמערכת הדיגיטאלית שלו היא באותו סדר-גודל איכות כמו המערכת שלך (בנוסף לזה שהמערכת האנאלוגית שלו היא באותו סדר-גודל איכות כמו הדיגיטאלית שלו).

סך הכל, מה שאמור לעניין אותך כרגע זה לא אם ניתן בהשקעה של X על אנאלוג לקבל תוצאה טובה יותר או פחות מהשקעה של Y בדיגיטאל, כש X ו-Y הם גדולים בהרבה ממש שידך משגת כרגע.

בנוסף:
קח בחשבון שהפטיפון הוא רק ההתחלה. הבעיה האמיתית היא איסוף התקליטים :)
יש לקחת בחשבון לא רק פטיפון, אלא גם:
  1. זרוע (שלפעמים מגיעה יחד עם הפטיפון)
  2. ראש -- שגם אם מגיע עם הפטיפון/זרוע, אינו בהכרח האופטימאלי לטעמך
  3. פונו-סטייג' שייתאים לראש (או להיפך), אם אין לך כזה בפרה/רסיבר/אינטגרייטד, וגם אם יש, הוא אינו בהכרח האופטימאלי לטעמך.
  4. אינטרקונקטים מהזרוע לפונו-סטייג' (אם לא מגיעים עם הזרוע, או אם הם לא לטעמך וניתנים להחלפה)
  5. אינטרקונקטים מהפונו-סטייג' לפרה/רסיבר/אינטגרייטד (אם הפונו-סטייג' לא בתוכם)
  6. מקום סופר-יציב להעמיד עליו את הפטיפון, עדיף סטנד ייעודי
  7. מגן-אבק, שלא כל פטיפון מגיע איתו
  8. מכונה לניקוי תקליטים + אספקה של נוזלי ניקוי וחלקי חילוף לחלקים המתכלים
  9. מקום לאיחסון תקליטים במאונך, לא בשמש
וכנראה דברים נוספים.

יש גם את השאלה של סוג הראש, moving coil/magnet/iron וכו'.

הנקודה שלי אינה הפחדה וריפוי-ידיים, למרות שזה עלול להיראות כך, אלא להביא למודעות הרבה פינות שייש להתייחס אליהן -- או לחפף בהן :)

ועם עזרה מתאימה ממישהו שגם מבין וגם קולט את הצרכים שלך והטעם שלך, כך שאינו סוחב אותך למקומות שנראים לו טובים, אבל שאינם לפי תקציבך/טעמך, זה לא כזה סופר מסובך.

בהצלחה בכל בחירה! (ורד)
עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
נקדי,
כמה הצעות לי אליך:
1. כלל אצבע: בהובי הזה, כל רכישה ללא התנסות - פסולה. לפעמים יוצא שכחלק מאילוצים של חוסר ציוד להדגמה, אנחנו רוכשים כי שמענו משהו קרוב בעל "חתימת צליל" דומה (מוצר מדגם נמוך יותר למשל). אבל מי שלוקח את העניין ברצינות תמיד ישמע לפני שהוא רוכש. אל תחליט על רכישת פטיפון בלי שתשמע קודם.
2.
בכל הפורומים שיצא לי להכיר, בארץ ובחו"ל, תמיד יהיו גולשים שטעמם שונה משלך, נסיונם שונה משלך, הערכתם שונה משלך. מה אתה יכול ללמוד מהם על התאמתו של מוצר כזה או אחר לטעמך? כלום. אגב, בינהם גם תמיד יהיו בעלי אינטרסים כאלה או אחרים, ובארץ במיוחד תמצא גם מי שיש להם "חשבונות" שונים עם יבואנים שונים. קח את הדברים בערבון מוגבל מאוד. תן רק לאוזניים שלך לשפוט. שעת אזנה שווה יותר מאלפי מילים חלולות בפורומים.
3. כפי שנוכחת בשירשור הנוכחי, הדיון הופך לכמעט תיאורטי. אני בספק רב מאוד אם התופעה שהוזכרה כאן תורגש על ידך בכלל. לא להבהל מהתרשמויות שכאלה. לך לשמוע פטיפון בתקציב שלך, עם תקליטים ומוזיקה שאתה מכיר גם מהאזנה למקורות אחרים. זה יתן לך אינדקציה הרבה יותר טובה. אם תחזור לכאן עם התלבטויות ספציפיות סביר שיהיו מי שיוכלו לסייע מנסיונם.
4. היה לי בעבר הרחוק טורנס שבזמנו היה לא זול בכלל ונחשב לפטיפון מצוין. גם היום יש מי שימצאו אותו כמצויין. כמו רבים אחרים מסרתי את מרבית התקליטים שלי לפני שנים רבות ולפני כשנה וחצי גם מכרתי את הטורנס שישב שנים בבודיעם. בשנים האחרונות נחשפתי שוב לפטיפונים, לדעתי ברמה הרבה יותר גבוהה מהטורנס ההוא. נדלקתי ומאז אני בתחושה שאין דומה לסאונד האנאלוגי. בין היתר הופתעתי לגלות בכמה נסיבות שגם פטיפונים זולים יחסית (חדשים), בשילוב נכון של הגברה ורמקולים, נותנים תוצאה מאוד מהנה. יותר מהרבה מכשירי CD שעולים לא מעט כסף.
5. אם אתה אוהב את הצליל האנאלוגי של פטיפון, תוכל בוודאי למצוא פתרונות בתקציב שציינת. אבל לצורך כך אתה חייב ללכת לשמוע. לא להסתמך על מה שאחרים חושבים או כותבים.

בהצלחה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,881
מעורבות
2,916
נקודות
113
נקדי,
כמה הצעות לי אליך:
1. כלל אצבע: בהובי הזה, כל רכישה ללא התנסות - פסולה. לפעמים יוצא שכחלק מאילוצים של חוסר ציוד להדגמה, אנחנו רוכשים כי שמענו משהו קרוב בעל "חתימת צליל" דומה (מוצר מדגם נמוך יותר למשל). אבל מי שלוקח את העניין ברצינות תמיד ישמע לפני שהוא רוכש. אל תחליט על רכישת פטיפון בלי שתשמע קודם.
2.
בכל הפורומים שיצא לי להכיר, בארץ ובחו"ל, תמיד יהיו גולשים שטעמם שונה משלך, נסיונם שונה משלך, הערכתם שונה משלך. מה אתה יכול ללמוד מהם על התאמתו של מוצר כזה או אחר לטעמך? כלום. אגב, בינהם גם תמיד יהיו בעלי אינטרסים כאלה או אחרים, ובארץ במיוחד תמצא גם מי שיש להם "חשבונות" שונים עם יבואנים שונים. קח את הדברים בערבון מוגבל מאוד. תן רק לאוזניים שלך לשפוט. שעת אזנה שווה יותר מאלפי מילים חלולות בפורומים.
3. כפי שנוכחת בשירשור הנוכחי, הדיון הופך לכמעט תיאורטי. אני בספק רב מאוד אם התופעה שהוזכרה כאן תורגש על ידך בכלל. לא להבהל מהתרשמויות שכאלה. לך לשמוע פטיפון בתקציב שלך, עם תקליטים ומוזיקה שאתה מכיר גם מהאזנה למקורות אחרים. זה יתן לך אינדקציה הרבה יותר טובה. אם תחזור לכאן עם התלבטויות ספציפיות סביר שיהיו מי שיוכלו לסייע מנסיונם.
4. היה לי בעבר הרחוק טורנס שבזמנו היה לא זול בכלל ונחשב לפטיפון מצוין. גם היום יש מי שימצאו אותו כמצויין. כמו רבים אחרים מסרתי את מרבית התקליטים שלי לפני שנים רבות ולפני כשנה וחצי גם מכרתי את הטורנס שישב שנים בבודיעם. בשנים האחרונות נחשפתי שוב לפטיפונים, לדעתי ברמה הרבה יותר גבוהה מהטורנס ההוא. נדלקתי ומאז אני בתחושה שאין דומה לסאונד האנאלוגי. בין היתר הופתעתי לגלות בכמה נסיבות שגם פטיפונים זולים יחסית (חדשים), בשילוב נכון של הגברה ורמקולים, נותנים תוצאה מאוד מהנה. יותר מהרבה מכשירי CD שעולים לא מעט כסף.
5. אם אתה אוהב את הצליל האנאלוגי של פטיפון, תוכל בוודאי למצוא פתרונות בתקציב שציינת. אבל לצורך כך אתה חייב ללכת לשמוע. לא להסתמך על מה שאחרים חושבים או כותבים.

בהצלחה.
לפי סעיף 1, המערכת שלי פסולה -- למעט power conditioner שולי, הכל בה, החל בכל רכיבים וכלה בחיווט, נקנה ללא התנסות ישירה, ורק חלק קטן נקנה לאחר האזנה -- לא בביתי -- לרכיבים שאמורים הייו להיות עם "חתימת צליל דומה".

למעט קיצוניות הייתר בניסוח, אני מצארף לכל הנאמר, כולל במפורש לעניין שבהיון תיאורטי מדי ושאינו מתייחס להעדפות ולרגישויות הספציפיות שלך. לך לשמוע!! :)

1+ :בעד:

עמיר
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור