הבחור הזה שעשה את המחקר הסטטיסטי הזה כנראה לא כל כך חכם.
הרי הז'אנר הזה לא נועד להיות "שירה" שילמדו בבית הספר. זה לא ביאליק.
מה שהוא שכח, החוקר המלומד זה שהיום, להבדיל מפעם, יש יותר סלנג והשפה של היום שונה מהשפה של פעם.
בשירים מהסוג הזה צריך משפטים קליטים, קלים לעיכול, קלים להבנה ולחן קליט. צריך להיות הכי פחות מורכבים {וזה קל לא פחות מלהיות מורכב} על מנת לייצר שיר שיהפוך ללהיט.
המטרה של המוסיקה הזו, העכשווית, מהסוג הזה היא אחת ויחידה. שיזמזמו אותם, כל העם, וירקדו אותם ברחבת הריקודים.
המטרה השניה היא לבנות ז'אנר קליל. שירים שלא צריך לחשוב יותר מידי ולא צריך להתעמק. שירים שמורכבים מהשפה של 2011 ולא מהשפה שהשתמשו בה אבות אבותינו. בכלל, עם כל הכבוד לכל הזמרים בעלי אוצר המילים הגבוה יכול לבוא זמר חסידי ולהגיד שמה שיש להם זה זבל והשפה היא מתחת לכל ביקורת. וזה למה? משום שהוא משתמש בשפה תנכית, העברית הנכונה ביותר!!!
בקיצור, זה לא שירה מורכבת, אין מילים מסורבלות ועומק בתוכן אבל יש קלילות, סלנג עדכני, לחנים מדהימים, עיבודים מוסיקלים שפעם היו יכולים רק לחלום עליהם, מילים קלות להבנה ולעיכול ומטרה אחרת לגמרי ממה שאותו "גל מור החוקר" מחפש.
בקיצור. חסר משמעות ולא מעניין.
יחד עם זאת אני עדיין חושב שיהורם גאון היה יהיר מידי. גם ככה הוא מזמן כבר לא בתמונה והוא יצא ממנה שוב מהר מאוד.
ולגבי ההדרדרות התרבותית עליה מדבר יהורם גאון, או חווה או כל המלינים שכבר מזמן אין להם מה להגיד במוסיקה מדובר באמת לאמיתה שהיא אינה קשורה כלל למשה פרץ. הרי משה פרץ וחבריו אינם מבקשים במילותיהם ללכת ולהרביץ לקשישות, לא ללכת לקונצרטים, לשתות אלכוהול, לגנוב מכוניות, להפסיק ללמוד או כל פלילי או אנטי תרבותי אחר. אבל מה, הכי קל להאשים את המוסיקה. הרי אם יאשימו את ערוץ 2, 10 או הטלוויזיה בלווין הם יוכרזו כ"בוגדים" ויתעופפו מהתקשורת לחלוטין. הרי בערוצי הטלוויזיה הנוער נחשף לאלימות, מין ועוד. מה הקשר בין דירדור תרבותי למשה פרץ רק אלוהים יודע. בעצם לא רק הוא, גם אני - הוא עושה כסף ממוסיקה שהם ניסו להסתיר ב-50 שנה האחרונות. זה מאוד מציק והתגובות שלהם פטתיות.