זה ערוצים ״מתים״ של הרכב מוסיקלי. מה שנקרא "Multitrack״.
זה בעצם הכלים בבמה, בלי שום התערבות במיקס, כל אחד בערוץ נפרד נקי (raw). ואתה (אני) צריך לעשות סאונד להרכב הזה. קומפרסור, גייטים, אפקטים, eq. ממש כמו שעושים סאונד להרכב מוסיקלי על במה.
ככה זה נראה במחשב.
צפה בקובץ המצורף 52604
הערוצים הללו, כל אחד מהם, הוא כלי בפני עצמו. למשל, תוף סנר שניכנסים למיקרופון שלו גם שאר הכלים. אתה צריך ״לנקות״ אותו, שיהיה כמה שיותר סנר בלי מה שמסביב ולעשות לו סאונד. לחמם אותו, לעדן אותו, להוסיף לו ריוורב. להפוך אותו למשהו שמשתלב יפה עם שאר ההרכב. ככה כל כלי וכלי. לאט לאט אתה מגיע לאיזון בניהם, ולצבע שאתה בוחר לכל אחד מהכלים על מנת לשמור על צליל מגובש. לבסוף אתה עושה מיקס בניהם, שישמע נכון, ששום דבר לא יבלוט או יחסר. ממש כמו לעשות סאונד ללהקה חיה בבמה רק בבית. ככה אתה לומד כלי נגינה שונים, לומד אותם, משחק איתם ומחדד את היכולת שלך להבחין מה צריך לכל אחד מהם על מנת שישלב עם היתר. המטרה היא להתמקצע בעבודה עוד יותר, לעשות סאונד טוב יותר, לפעול מהר ויעיל על המיקסר ולבסוף, זה גם מאפשר לך להבחין בפרטים הקטנים כשאתה מאזין למוסיקה. הקטע הוא שכשאתה יודע לייצר מיקס, ולעשות מאסטרינג, אתה גם יודע לשמוע יותר טוב. אגב, יש כל מיני סיגנונות מוסיקלים, גם קלאסי - אעלה אחד כזה של מיקס שעשיתי ל-60 כלי תזמורת כשכל אחד מהם בערוץ משלו. שם אתה צריך להשיג את המימד של החלל, הפרופורציות בין הכלים, לשמור על דינמיקה טובה ולבסוף, שהכל ישמע נקי, ללא ״בוץ״. בקיצור, לעשות סאונד...
זה המקור