על העניין שצץ עם המוצרים הסינים הוא שפשוט הנטייה היא לפסול אותם על הסף כמשהו שנןצץ אך אינו יהלום. כך היה בעידן הטרנספורטים : הסינים יצרו מכשירים צעקניים בלי תעודות.
היום נראה לי שהסינים למדו המון : גם לתכנן גם להשתמש ברכיבי איחות וגם למדו איך למכור.
ונראה לי שהם צרכים לקבל יחס יותר טוב.
אני בהחלט שוקל אחד מהם .
כבר דנו בזה כאן ובכל זאת,
הכלכלה של הסינים מבוססת על גניבת רעיונות, זכויות יוצרים, קניין רוחני פטנטים וכולי בחסות הממשלה הסינית שלא טרחה אפילו להטיל סנקציות על הפעולות האלו שלא לדבר על ענישה, ובכך למעשה עודדה את הגניבות.
אחרי לחץ כבד של האמריקאים במשך שנים רבות, ב 2018 הממשלה הסינית חתמה סופסוף הסכם שלפיו יוטלו סנקציות כאלו ואחרות על פעולות כאלו בתחומה.
בפועל זה כמובן לא קורה והממשלה הסינית עצמה נתפסה כשהיא מנסה לקנות לווין אמריקאי חדשני דרך כמה חברות קש בכדי לגנוב את הטכנולוגיה שלו ולהעתיקה.
כדאי לקחת גם את זה בחשבון.
אני גם מאוד מסכים עם כך שאיכות ומחיר הרכיבים אינה ערובה לצליל, אפילו לא קרוב לזה.
כמו שכולנו יודעים צליל לא רק עניין טכני, בניית מכשיר היי-אנד מגלמת בתוכה עמדה אסתטית, רעיונית, נפשית ביחס למוסיקה, גם אם מעתיקים מעגלים, עדיין יש הרבה הכרעות שקשורות בטעם, בסגנון ולכן מכניסות פנימה את ההשכלה המוסיקלית של מתכנני המכשיר, את התפיסות שלהם ביחס למוסיקה ולמכשירי סאונד, טעמם במוסיקה וכולי.
אישית, אני גם לא סומך על חברה סינית שאינה בפיקוח מערבי (וגם בפיקוח מערבי, תלוי של איזו חברה בדיוק..) שהם השתמשו ברכיבים מקוריים, למה שאסמוך על חברה שמגיעה ממקום שהכלכלה בו מושתתת על זיופים וגניבות בכל התחומים.
גם אם מכשיר עולה 4000$ אין בכך שום ערובה לאותנטיות של הרכיבים. גם אם עולה 20,000 דולר.
והאמת, אני מעדיף לתת את הכסף שלי ליצרן שאני בטוח שמציית לחוקי קניין רוחני, זכויות יוצרים, פטנטים וכולי ולא לחברות שמגיעות ממקום שבאופן ממסדי מאפשר את הגניבות האלו ואף מעודד אותן בעצם סירובו לחוקק חוקים שיטילו מגבלות סנקציות וענישה על הגנבים.