חיים סבג - שף, אודיופיל ומעל הכול חובב מוזיקה


omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
זה 2 דברים שאני בודק בכל כתבה. היו פעמים שיבואנים/אודיופילים שינו צדדים בכבלים. לגבי הדהודים ומחיאות כפיים, היו פעמים שוויתרתי על כתבה בגלל מה ששמעתי.

סבבה שאתה בודק אבל עצה קטנה - אין מה לדווח אם הכל תקין. כמו שבוחן מכוניות לא מדווח שהצמיגים מנופחים.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
אני חושב שהגיע הזמן שהכתבים למינהם יתחילו לתאר חוץ ממחירים, העמדה ומחיאות כפיים את מה שנשמע מהמערכת ובעיקר לתאר את הצלילים שיוצאים ממנה והתחושה שהמערכת מעבירה. לומר שהסאונד נשמע מדהים, סוף הדרך ואפילו מפורט, להשקפתי זה לא תאור מקצועי.
מסכים...כי למר סבג ישנו באמת ציוד פרמייר ליג.
והיה כייף לשמוע תיאור של הסאונד.
נמר עסוק בתכנון העיר החדשה :כל-הכבוד:ולא חיפש מחליף...:)
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
סבבה שאתה בודק אבל עצה קטנה - אין מה לדווח אם הכל תקין. כמו שבוחן מכוניות לא מדווח שהצמיגים מנופחים.

ציטוט שלי מהכתבה: "כאשר נוגן בדיסק און קי "קטע מחיאות הכף" מדיסק ההדגמה נשמעו הדהודים בחדר, שרמזו על בעיות אקוסטיקה מיוחדות".

יש מה לדווח אם החדר מהדהד ויש בעיות אקוסטיקה.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
אתם מזיזים את הרמקולים לפני האזנה או תוך כדי?

ציטוט שלי מהכתבה: "אולי לא מפתיע שלקח לנו זמן להתעסק עם הרמקולים, מיקומם ועם הכיסא הגבוה מפלסטיק, שהונח במקום לפני הספה שהייתה בנמצא. לקח קצת זמן עד שהתגלתה במה רחבה והם נעלמו מבחינה אקוסטית כמעט לחלוטין".

בדרך כלל מגיע פעמיים לכל מקום. בהתחלה אני שומע הדהודים/ערוץ שמאל/ימין במערכת האודיו (חלק הפיך וחלק לא).
אח"כ שומע במוזיקה את הכיוון הכללי של היבואן/האודיופיל, שיש לו מה לומר לי. אח"כ אני שומע מוזיקה ותוך כדי נימוס, מציע להזיז ולכוון את הרמקולים קדימה/אחורה, שמאלה/ימינה, גובה ומרחק מהמערכת, גובה ומרחק הרהיט/הכיסא/הכורסא שלי ועוד.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
361
מעורבות
131
נקודות
43
נהנתי לקרוא הכתבה (ובתוך כך להכיר את הציוד שחיים מייבא) אם זאת אסייג את דברי ואומר שאני מסכים בהחלט עם הדברים שנכתבו לעיל כביקורת ומה שנכון נכון. בסופו של דבר כתבה שעוסקת בליהוק מותג יחודי שנעשה בקפידה עי יבואנים, וזאת על הצד הטריוויאלי, איננה מאפשרת ללמוד כהוא זה על תכונות הציוד שנבחר להכלל בכתבה מעבר לאותה נקודת תכלית שמגולמת בנתונים כלליים וחבל. אף על פי כן, למותר לציין שכתבה כל שהיא בתחום, שבשורה התחתונה מסתיימת בנימת פירגון חמה ליבואן, מבחינתי היא ליגיטימית ומעבר לזאת מאד מאד חשובה, ועל אחת כמה וכמה במקרה הנדון נראה שהיא גם ובעיקר ראויה!

על פניו הכל מתחיל ונגמר בהעדר ביקורת מעשית גרידא, מהסיבה שאולי אין לה מקום בכתבות חשיפה מהסוג הזה. מכאן שהתיאור המיוחל בנוגע לקרביים של הסאונד בדכ נעדר מהן למרות חשיבותו. אף על פי כן אין צורך להסס לתעד ולהעלות רשמים על הכתב בצורה ישירה. לדוגמה אפשר לחשוב שכל פסנתר מהסידרה הגבוהה של steinway ניחן באותן האייכויות והמאפיינים, והסיבות לכך מוסתרות מאוזני הציבור המקצועי גם בקטלוג בסיסי, וכו.
ביקורת מעשית הפכה זה מכבר לחלק בלתי נפרד מהנוף של לא מעט תחומי נישה מקצועיים, ואם עסקינן בחיים, אזי גם בתחום הבישול ברמות המתקדמות ביותר זה קיים ובגדול, אחרת כוכבי מישלן היו מפוזרים במסעדות כמו כוכבים בשמיים. ולסיום, כתיבה ביקורתית עניינית (מעבר לנחיצותה) בהחלט אפשרית, וניתן לעשות זאת אפילו בצורה תמציתית ועדיין מכבדת, מה שיהפוך בין רגע את הכתבה לסופר מעניינת וכל מילה תהא כדברי חכמים; כדורבנות!
 

נערך לאחרונה ב:

omi

חבר משקיען
הודעות
885
מעורבות
424
נקודות
63
ציטוט שלי מהכתבה: "כאשר נוגן בדיסק און קי "קטע מחיאות הכף" מדיסק ההדגמה נשמעו הדהודים בחדר, שרמזו על בעיות אקוסטיקה מיוחדות".

יש מה לדווח אם החדר מהדהד ויש בעיות אקוסטיקה.

אם יש בעיה אז מדווחים, אבל אין טעם בכל ביקורת לחזור על כך שימין בימין ושמאל בשמאל וכו'.
הביקורת על הביקורת בכלל לא מבטלת את התודה-רבה על הכתבה הטירחה והכל!
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,362
מעורבות
811
נקודות
113
אם יש בעיה אז מדווחים, אבל אין טעם בכל ביקורת לחזור על כך שימין בימין ושמאל בשמאל וכו'.
הביקורת על הביקורת בכלל לא מבטלת את התודה-רבה על הכתבה הטירחה והכל!
יאללה, סוגרים שביקורת הבאה הינה בחסות שלך!:)
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
תודה רבה רבה לכל המברכים!



כיוון שאני מציג בסלון גבוה מאד (כ3.8מטר ) אשר אינו מטופל אקוסטית ואנו יושבים כמשפחה בדרך כלל בספה אשר צמודה לאחור, הרמקולים מכוונים לישיבה כזאת, כשתומר הגיע , התיישבנו במקום אופטימלי יותר וכיוונו מחדש את הרמקולים לפי המיקום הנ"ל.



בשתי הכתבות שART DUDLEY המנוח עשה עבור סטראופיל בביקורת על דגמי השתיים והחמש של STENHEIM הוא השתמש בציוד ששינדו שהשתלב לטענתו בצורה מופלאה, אני הספקתי לשמוע את השילוב עם CORTON CHALMANGE של שינדו ( מונובלוקים של 70W פוש אנד פול המבוססים על KT88 ) לסשיין קצר , הם נמכרו עם הגעת הרמקול אז לא הספקתי לחיות איתם, השילוב היה מופלא, משהו בין האווריריות של הג'ף רולנד ולדחיסות והריאליסטיות של האבסולר.

שוב תודה
תגלה לנו את הסוד איך מוציאים סאונד טוב בלי טיפול אקוסטי.
 

sonic bliss

אוהב את התחום
הודעות
109
מעורבות
167
נקודות
43
תגלה לנו את הסוד איך מוציאים סאונד טוב בלי טיפול אקוסטי.

לצערי הרב אין סוד, ציוד טוב ככל שיהיה לא יכול לבוא לביטוי במלואו כאשר החדר לא מטופל אקוסטית. יש חדרים שצריכים מינימום נגיעה ויש כאלה שיותר. בחלל הזה ספציפית קיימת תהודה בשל גודלו, וצריך לשמור על ווליום סביר כדי לא לפגוע בהאזנה.

ניתן להנות מהציוד ולהבין את איכותו גם ככה אולם מה שחדרים מאוזנים אקוסטית עושים לחוות האזנה שום שדרוג בציוד שאני מכיר לא יכול להשתוות אליו.

יש מספר לקוחות שאני מכיר שנמצאים עם מערכות צנועות יחסית בעלותם אבל עם חלל מאד מטופל והתוצאה אצלהם מפילה את הלסת.

הייתי אמור להעביר את כל שטח המכירה לסטודיו גדול שיטופל היטב במהלך הקיץ הקרוב, אולם עניין הקורונה טרף את הקלפים לשנה הזאת בקשר להשקעות גדולות. כיוון שהמעבר דרש גם הוצאות בנייה של סטודיו נוסף ומדובר בעלויות אדירות.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
לצערי הרב אין סוד, ציוד טוב ככל שיהיה לא יכול לבוא לביטוי במלואו כאשר החדר לא מטופל אקוסטית. יש חדרים שצריכים מינימום נגיעה ויש כאלה שיותר. בחלל הזה ספציפית קיימת תהודה בשל גודלו, וצריך לשמור על ווליום סביר כדי לא לפגוע בהאזנה.

ניתן להנות מהציוד ולהבין את איכותו גם ככה אולם מה שחדרים מאוזנים אקוסטית עושים לחוות האזנה שום שדרוג בציוד שאני מכיר לא יכול להשתוות אליו.

יש מספר לקוחות שאני מכיר שנמצאים עם מערכות צנועות יחסית בעלותם אבל עם חלל מאד מטופל והתוצאה אצלהם מפילה את הלסת.

הייתי אמור להעביר את כל שטח המכירה לסטודיו גדול שיטופל היטב במהלך הקיץ הקרוב, אולם עניין הקורונה טרף את הקלפים לשנה הזאת בקשר להשקעות גדולות. כיוון שהמעבר דרש גם הוצאות בנייה של סטודיו נוסף ומדובר בעלויות אדירות.
שיהיה בהצלחה...עצם העובדה שיש אצלך ציוד ברמה כזו,מעידה על הרצינות שלך,אהבתי.
 

dor_s

חבר משקיען
הודעות
514
מעורבות
151
נקודות
43
מסכים...כי למר סבג ישנו באמת ציוד פרמייר ליג.
והיה כייף לשמוע תיאור של הסאונד.
נמר עסוק בתכנון העיר החדשה :כל-הכבוד:ולא חיפש מחליף...:)
למה אתה מתכוון? (עיר חדשה)
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
למה כל כתבה ניפתחת בתאור של בדיקת מחיאות כפיים והדהודים ובדיקת שמאל ימין , ומה התופעה הזו שאתה מתעסק עם העמדת הרמקולים לקבלת במה רחבה ואויר בין הכלים ? (ועוד מספר שלוקח הרבה זמן )מה זה הדבר הזה?
מי בכלל היה מרשה בדיקה כזו ועל אחת כמה הזזה של הרמקולים "לצורך קבלת במה רחבה " , וזאת אחרי שהרמקול היה בכל פינה בחדר ובעל הבית טרח לעשות מדידות ומה לא ,
בקשר לבדיקה שמאל ימין והדהודים , מספיק קטע קצר של מוזיקה מוכרת בכדי לאבחן הדבר , לא צריך דיסק למתחילים של סטרואופייל , ומה עם פאסות , למה שלא תבדוק פאסות ? בקיצור כל התיאור הזה נראה לי כמו מניירות של נפוליאון לשדר פאסון וחשיבות עצמית ,
ואיזה משמעות יש לדיווח על מרחק הישיבה והמרחק מהקיר אם אתה מזיז את הכל ולכאורה נותן "מגיק טאצ " , לא שאני לא מעריך את המאמץ ללכת ולדווח לחברה , אבל מה כל הפוזה הזו?

חולק עליך.
אני חושב שהגישה של תומר מוסיפה קצת "רצינות" ו"מקצועיות" לתחום, וצריך לברך על כך.

נכון שלרבים מספיק "קטע קצר של מוזיקה מוכרת בכדי לאבחן הדבר", אבל כך גם לגבי התרשמות כוללת ממערכת. כמה זמן לוקח לך להפיל לסת ממערכת, או לחשוב שהיא קטסטרופה? הרי בד"כ זה עניין של דקות. אחר כך צריך עוד זמן כדי לפרק לחתיכות ולהבין יותר לעומק את ההתרשמות.

העובדה שתומר מקפיד להתחיל כל סקירה שלו בפתיח דומה, נותנת לכל הסקירות מימד של אחידות והבנה שכל מערכת נבדקה על פי אותם פרמטרים בסיסיים. אנחנו הישראלים אוהבים לפעמים קצת חפיף ושכונה, ותומר מנסה כאן ליצור סוג של "מדד איכות" בסיסי מאוד, שאיתו מתחיל כל סשן האזנה - דווקא מכניס רצינות ואחידות לדברים.

קראתי גם את ההתייחסות של חיים סבג היבואן והבנתי ממנו שאכן התאומים וההכנות שתומר הקפיד עליהם שיפרו את הסאונד מבחינת מיקום נקודת האזנה ומיקום הרמקולים.

ואם יורשה לי, למרות שיש כאן מעודדים ששמחים על כל כאסח בפורום, לדעתי לא ראוי להגיב כך כלפי חבר לתחום שטורח, מפנה מזמנו, נוסע עד חדרה כדי להאזין לסט ולדווח לנו. לכתוב על מתנדב כזה ביטויים כמו 'מאניירות של נפוליאון', 'לשדר פאסון וחשיבות עצמית', חבל.
הרי בדיוק כמוך, תומר הוא מדור הוותיקים, בדיוק כמוך, הוא צבר איזה קילומטר או שניים בתחום, בדיוק כמוך הוא הסתובב קצת בעולם ומחוץ לשלולית שלנו, אז בוא ניתן לו את הכבוד שמגיע לו, כמי שמתנדב לחלוק עם כולם מהנסיון והידע שלו.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,393
מעורבות
1,784
נקודות
113
אני לא אוהב , לא דיפלומט כמוך , ואם אתה אוהב כתבות שכאילו יצאו מ״ גוגל טרנסלייט ״ תהנה , אני אפילו השתדלתי לא להגזים , סליחה באם מישהו נפגע , לא אכתוב יותר בעניין ,
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
שניצל, בוא נשמור על תרבות הדיבור והכתיבה :).
אני סתם תייר, השרשור של חיים סבג.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,926
מעורבות
1,604
נקודות
113
למה אתה מתכוון? (עיר חדשה)
עד כאן הרשה הצנזור הראשי...יותר מזה אני מנוע..:)
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
למה אתה מתכוון? (עיר חדשה)
אם זה תשבץ הגיון אז נראה לי שזה - d-town .........רק שבעיר החדשה יהיה "מודיעין עירוני" שפועל 24/7...... יענו פונקציית חיפוש.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
חולק עליך.
אני חושב שהגישה של תומר מוסיפה קצת "רצינות" ו"מקצועיות" לתחום, וצריך לברך על כך.

נכון שלרבים מספיק "קטע קצר של מוזיקה מוכרת בכדי לאבחן הדבר", אבל כך גם לגבי התרשמות כוללת ממערכת. כמה זמן לוקח לך להפיל לסת ממערכת, או לחשוב שהיא קטסטרופה? הרי בד"כ זה עניין של דקות. אחר כך צריך עוד זמן כדי לפרק לחתיכות ולהבין יותר לעומק את ההתרשמות.

העובדה שתומר מקפיד להתחיל כל סקירה שלו בפתיח דומה, נותנת לכל הסקירות מימד של אחידות והבנה שכל מערכת נבדקה על פי אותם פרמטרים בסיסיים. אנחנו הישראלים אוהבים לפעמים קצת חפיף ושכונה, ותומר מנסה כאן ליצור סוג של "מדד איכות" בסיסי מאוד, שאיתו מתחיל כל סשן האזנה - דווקא מכניס רצינות ואחידות לדברים.

קראתי גם את ההתייחסות של חיים סבג היבואן והבנתי ממנו שאכן התאומים וההכנות שתומר הקפיד עליהם שיפרו את הסאונד מבחינת מיקום נקודת האזנה ומיקום הרמקולים.

ואם יורשה לי, למרות שיש כאן מעודדים ששמחים על כל כאסח בפורום, לדעתי לא ראוי להגיב כך כלפי חבר לתחום שטורח, מפנה מזמנו, נוסע עד חדרה כדי להאזין לסט ולדווח לנו. לכתוב על מתנדב כזה ביטויים כמו 'מאניירות של נפוליאון', 'לשדר פאסון וחשיבות עצמית', חבל.
הרי בדיוק כמוך, תומר הוא מדור הוותיקים, בדיוק כמוך, הוא צבר איזה קילומטר או שניים בתחום, בדיוק כמוך הוא הסתובב קצת בעולם ומחוץ לשלולית שלנו, אז בוא ניתן לו את הכבוד שמגיע לו, כמי שמתנדב לחלוק עם כולם מהנסיון והידע שלו.

פוסט שלך הכי קולע לדעתי, יש לך יושרה גם בפוסטים אחרים, תומר שמע הרבה יותר מערכות מאחרים שראו מערכות אודיו בחוברות.
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
תומר
נהנתי לקרוא :בעד:
רב היבואנים אם לא כולם היו אודיופילים בעברם.
מאמין שחלקם נשארו כאלה.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור