- הודעות
- 4,116
- מעורבות
- 1,056
- נקודות
- 113
ברוב הכותרים שאני צפיתי בהם, הסאונד העיקרי עדיין מתמקד בזוג רמקולי הסטריאו. רמקולי הסראונד מספקים לרוב קולות רקע ומחיאות כפיים.
.
מה עם ערוץ ה-LFE הסנטר?
ברוב הכותרים שאני צפיתי בהם, הסאונד העיקרי עדיין מתמקד בזוג רמקולי הסטריאו. רמקולי הסראונד מספקים לרוב קולות רקע ומחיאות כפיים.
.
הי איציק,מה עם ערוץ ה-LFE הסנטר?
הי איציק,
ככל שאני מבין, בהופעה חיה ערוץ ה- LFE יפצה על חוסר יכולתם של הרמקולים הקידמיים לספק תחום תדרים תחתון.
.
tivan
חידוד קל.
"ערוץ LFE" עצמאי לחלוטין ואינו בא לפצות על שום דבר, אלא להשמיע את הערוץ LFE הייעודי המוקלט.
בכדי שהסאב "יפצה" על הרמקולים הקיימים, אנו חייבים להגדירו בהתאם בניהול הבאס בכדי שיהיה פעיל (מן הסתם גם כאשר אין שום אינפורמציה מוקלטת המכוונת לסאב).
בהופעות כמעט ואין שימוש לערוץ LFE,
פרט להדגשים קלים, אם וכאשר במאי פס הקול רצה להבליט למשל רקיעות על הבמה או תופים, או אפקט/תפאורה של פיצוץ על הבמה.
בסרטי קולנוע, ערוץ ה-LFE בהחלט פעיל הרבה יותר, בין אם זה סרטי מתח ואימה ובעיקר סרטי בלוקבאסטר למינהם, גדושים באפקטים, בעיקר סרטים אפוקליפטיים וכד...
כגון?
ולא ענית על שאלתי, על ההקשר של מה שכתבת למה שצטטת...?
בו תסביר לי
אתה חוזר על הברברת שלך.
תחזור לקרא את מה שכתבתי,תבין ותחזור.
איציק זה עצוב שככה מתיחסים אליך. זה ידוע שאתה אחד התותחים הגדולים בתחום. אני לא כותב כאן אבל נהנה לקרוא וזה הציק לי איך שמתיחסים אליך אז החלטתי להגיב!. זה הזמן להגיד לך תודה על הסקירות שלך גבר!!
מסכים שהופעות בבלו ריי שמקודדות בפורמטים של סראונד ישמעו תמיד יותר טוב במערכות סראונד מאשר במערכת סטריאו, כל ילד מבין את זה.
חבל שאתה מתווכח עם אנשים שכל הפילוסופיה שלהם בכלל מותאמת לדברים הישנים שנמצאים בלוחות יד שניה.
אז הם קונים רמקולים מאוד מאוד ישנים שבכלל ייצרו אותם לחללים ענקיים ושמים אותם בסלון שהוא בגודל של ממ"ד ממוצע מוקף ויטרינות. למה? כי זה מה שהיה ביד שנייה באותו רגע וזה לא משנה אם זה מתאים או ישן או החברה כבר לא מייצרת כאלה דברים ישנים המון המון שנים. הם רוצים שופוני יד שנייה. לא מעניין שהמגדלים הישנים בכלל צריכים להיות בחלל ענק.
ואז חופרים לכולם על אנטאם ואנטאם ואז עוד אנטאם וצוחקים שמנסים להשוות בין אנטאם למוצרי מיינסטרים.
ואז מה קורה?
יש הזדמנות ביד שנייה לרסיבר של ימהה ואז כבר אין אנטאם, שכחו שאמרו לפני דקה מה שאמרו וזה לא משנה בכלל שלפני דקה הם סיפרו על הכיול של אנטאם ושהוא ליגה אחרת מכולם ואז קונים מערכת ישנה של ימהה שבאה עם מיקרופון צעצוע שבכלל לא יודעת לטפל בבאס
אז בבקשה איציק תמשיך להיות מי שאתה ואל תגרר לכל מיני ויכוחים הזויים של אנשים שמבצעים קניות של "מציאות" מיושנות.
נתחיל בזה שאף אחד לא תקף את איציק להיפך! יש פה דיון לגיטימי בין העדפה לסטריאו מושקע או מערכת קולנוע ביתי. שנית אין לך שמץ של מושג איזה מערכת יש לחברי הפורום או לדוגמה לי אני ממש חושב שקולנוע ביתי נשמע פחות טוב בהופעות מהמערכת שלי ...איציק זה עצוב שככה מתיחסים אליך. זה ידוע שאתה אחד התותחים הגדולים בתחום. אני לא כותב כאן אבל נהנה לקרוא וזה הציק לי איך שמתיחסים אליך אז החלטתי להגיב!. זה הזמן להגיד לך תודה על הסקירות שלך גבר!!
מסכים שהופעות בבלו ריי שמקודדות בפורמטים של סראונד ישמעו תמיד יותר טוב במערכות סראונד מאשר במערכת סטריאו, כל ילד מבין את זה.
חבל שאתה מתווכח עם אנשים שכל הפילוסופיה שלהם בכלל מותאמת לדברים הישנים שנמצאים בלוחות יד שניה.
אז הם קונים רמקולים מאוד מאוד ישנים שבכלל ייצרו אותם לחללים ענקיים ושמים אותם בסלון שהוא בגודל של ממ"ד ממוצע מוקף ויטרינות. למה? כי זה מה שהיה ביד שנייה באותו רגע וזה לא משנה אם זה מתאים או ישן או החברה כבר לא מייצרת כאלה דברים ישנים המון המון שנים. הם רוצים שופוני יד שנייה. לא מעניין שהמגדלים הישנים בכלל צריכים להיות בחלל ענק.
ואז חופרים לכולם על אנטאם ואנטאם ואז עוד אנטאם וצוחקים שמנסים להשוות בין אנטאם למוצרי מיינסטרים.
ואז מה קורה?
יש הזדמנות ביד שנייה לרסיבר של ימהה ואז כבר אין אנטאם, שכחו שאמרו לפני דקה מה שאמרו וזה לא משנה בכלל שלפני דקה הם סיפרו על הכיול של אנטאם ושהוא ליגה אחרת מכולם ואז קונים מערכת ישנה של ימהה שבאה עם מיקרופון צעצוע שבכלל לא יודעת לטפל בבאס
אז בבקשה איציק תמשיך להיות מי שאתה ואל תגרר לכל מיני ויכוחים הזויים של אנשים שמבצעים קניות של "מציאות" מיושנות.
לדעתי המיקרו דינמיקה, פרטים ורזולוציה היא המעורבות בהופעה ולא הקהל שנמצא מאחורי. כשאני הולך להופעה המעורבות היא מסוג אחר...כשרוצים חוויה הקיפית, שונה, מערבת יותר בהופעות, ומוכנים להתפשר על מיקרו דינמיקה, פרטים ורזולוציה (גם כשהולכים להופעה חיה מוותרים על זה) אז אין מערכת דו ערוצים שיכולה לספק את החוויה הספציפית הזו.
לדעתי המיקרו דינמיקה, פרטים ורזולוציה היא המעורבות בהופעה ולא הקהל שנמצא מאחורי. כשאני הולך להופעה המעורבות היא מסוג אחר...
לא מסכים איתך, את הפרטים, רזולוציה ומיקרודינמיקה אני אקבל מזוג הרמקולים סטריאו שלי וכל זאת בתנאי שהמיקרופונים על הבמה מעל כלי הנגינה קלטו הכל ועבודת המסטרינג התבצעה כמו שצריך. מה אני לא אקבל? את זה שלועס מסטיק מאחורי ושורק לי בתוך האוזן מהרמקולי לוויין שמצרצרים שם מאחור בקולנוע ביתי...בדיוק. ורק במערכת רב ערוצית עם תוכן מוקלט היטב אתה תקבל את המימד הזה שיוצר את התחושה הזו של חלק מההופעה.