חזק דויד !!לפוסט של החלוקת תקציב:
60% ההקלטה.
30% החדר.
10% הדאווין (המערכת).
תודה דן.חזק דויד !!
ההקלטה היא הפתיחה הקריטית .
וככל שהמערכת טובה יותר ( בעיני) כך היא רגישה להקלטות גרועות וזה הולך גם לכיוון השני .
כעקרון, זו מערכת כנראה לא זולה אם עלותה כשליש ממחיר החדרלפוסט של החלוקת תקציב:
60% ההקלטה.
30% החדר.
10% הדאווין (המערכת).
ידידי,כעקרון, זו מערכת כנראה לא זולה אם עלותה כשליש ממחיר החדר
רק לא ברור לי איפה תמצא הקלטות שעולות פי 2 מהחדר
כנראה שאתה לא מדבר על עותק של ההקלטה על גבי דיסק/תקליט/קובץ, שעולה בד"כ לכל היותר כמה מאות שקלים, לרוב עשרות ופחות, אלא בעלות ההקלטה עצמה. איפה משיגים את הנתונים לגבי העלויות, שנדע מה לקנות?
אתה מתמצא יותר ממני במחירי חדרים, אבל מעולם לא קניתי אף הקלטה, רק עותק מסחרי שלה במעט מאות שקלים, לא פי 2 מעלות חדרידידי,
אם יש בנאדם בעולם שיודע איך לקנות הקלטות טובות ויקרות, זה אתה….
קטונתי.
ז"א אומרת שאם יש לך הקלטה טובה + חדר טוב אתה יכול להנות ב-90% מהמוזיקה גם בלי מערכת.לפוסט של החלוקת תקציב:
60% ההקלטה.
30% החדר.
10% הדאווין (המערכת).
מדויק.ז"א אומרת שאם יש לך הקלטה טובה + חדר טוב אתה יכול להנות ב-90% מהמוזיקה גם בלי מערכת.
היי רן.בחלק מההקלטות הקלאסיות לפני אמצע העשור הקודם יש עמימות, דקיקות, ערפל, שמיכה. עד לפני שלוש שנים נצמדתי בהאזנות בסטרימינג להקלטות הקיימות באוסף הדיסקים המאוד רחב שלי, שמבחינת המגוון הקלאסי הפסקתי לרכוש דיסקים כבר ב-2010. אחרי שהתאכזבתי מהתוצאות האשמתי את איכות הסטרימינג, את איכות החיבור לרשת, את איכות כבלי הרשת, השקעתי במחשב ייעודי לרון, השקעתי בכבלי רשת נחשבים, השקעתי בסוויצ׳ אודיופילי והשיפור נשמע לאוזן אבל ממש לא היה דרמטי, אפילו עברתי לפני כשנה וחצי מחיבור אינטרנט רגיל של בזק לחיבור בסיב אופטי של פרטנר.
ואז החלטתי שההאזנה הקלאסית
שלי תתמקד בהקלטות חדישות ופתאום גיליתי את הדינמיקה, את התשוקה, את הנוכחות, את המתח שלא היה קודם. וכמו שאמרתי לא כל ההקלטות החדישות הן כאלה, רק חלקן - קח למשל את ההקלטות של מיצוקו יושידה לקונצרטים לפסנתר של מוצרט עם תזמורת קליבלנד. אלו הקלטות שיצאו בשמונה השנים האחרונות - אבל איכות הסאונד דקיקה ומעצבנת כאילו אתה שומע דיסק שהוקלט בשנות התשעים. מאז אני דולה את פניני זיקוקי הדינור אחד, אחד.
איציק, התשובה שלילית. המקור הפיזי במקרה זה דיסק עדיין עדיף. אבל יש בתשובה שלי מלכוד מסויים. ולמה? כבר סיפרתי שהפסקתי לרכוש דיסקים קלאסיים כבר ב-2010 משום שפשוט נגמר לי המקום בארונות אחסון הדיסקים של איקאה בבית. כלומר את כל ההשוואות שלי לסטרימינג מול דיסק במוסיקה קלאסית אני עושה עם הקלטות שהוקלטו לפני 2010 וכולן חסרות דינמיקה, נוכחות, פתיחות, מתח בהשוואה לזיקוקי הדינור של ההקלטות החדישות. קח למשל דוגמא. יש לי בדיסק הקלטה מאוד מפורסמת שיצאה ב-2008 בחברת דויטשה גרמופון של לאנג לאנג מנגן את שני הקונצ׳רטו לפסנתר של שופן עם הפילהרמונית של וינה בניצוחו של זובין מהטה. השוויתי לפני כשבועיים בין הדיסק הפיזי לבין הסטירימינג טיידאל/רון. הדיסק הפיזי ניצח ללא עורערין. אני לא יכול לעשות השוואות בין דיסקים של הקלטות ״זיקוקי דינור״ החדשות, לבין הסטרימינג משום שלא קניתי אף אחד מהדיסקים האלה, כי הרי כבר שנים (פרט לבהלת אין אינטרנט בתחילת הקורונה שעליה אפילו כתבתי מאמר באתר זה) אני לא קונה דיסקים. הגששים, אם מישהו עוד זוכר את ההומור מהמאה הקודמת היו אומרים על ההסבר שלי ״אז תקנה, אדיוט״. אולי זה באמת מה שאעשה ואערוך השוואה בין אחת ההקלטות החדישות בדיסק לבין אותה הקלטה בסטרימינג. עבורי כחובב מוסיקה קלאסית וכאודיופיל, הדיסק הפיזי הדו ערוצי במוסיקה כבר לא קיים כפתרון. בנוגע להופעות, קונצרטים ואופרות בבלו ריי, זה כבר סיפור אחר, אבל זה לפורום ״קולנוע ביתי״.היי רן.
תוכל לפרט.
האם אתה מכוון שאיכות השמע טובה יותר דרך הסטרימנג מאשר אותו קובץ המנוגן ע"ג תקליטור?
יש אבל דרך שלישית שנשמעת הרבה יותר טוב מכל שרותי הסטרימינג ולא תופסת מקום על המדף והיא להוריד קובץ, מפרסטו או hdtracks או עוד כמה מקומות…איציק, התשובה שלילית. המקור הפיזי במקרה זה דיסק עדיין עדיף. אבל יש בתשובה שלי מלכוד מסויים. ולמה? כבר סיפרתי שהפסקתי לרכוש דיסקים קלאסיים כבר ב-2010 משום שפשוט נגמר לי המקום בארונות אחסון הדיסקים של איקאה בבית. כלומר את כל ההשוואות שלי לסטרימינג מול דיסק במוסיקה קלאסית אני עושה עם הקלטות שהוקלטו לפני 2010 וכולן חסרות דינמיקה, נוכחות, פתיחות, מתח בהשוואה לזיקוקי הדינור של ההקלטות החדישות. קח למשל דוגמא. יש לי בדיסק הקלטה מאוד מפורסמת שיצאה ב-2008 בחברת דויטשה גרמופון של לאנג לאנג מנגן את שני הקונצ׳רטו לפסנתר של שופן עם הפילהרמונית של וינה בניצוחו של זובין מהטה. השוויתי לפני כשבועיים בין הדיסק הפיזי לבין הסטירימינג טיידאל/רון. הדיסק הפיזי ניצח ללא עורערין. אני לא יכול לעשות השוואות בין דיסקים של הקלטות ״זיקוקי דינור״ החדשות, לבין הסטרימינג משום שלא קניתי אף אחד מהדיסקים האלה, כי הרי כבר שנים (פרט לבהלת אין אינטרנט בתחילת הקורונה שעליה אפילו כתבתי מאמר באתר זה) אני לא קונה דיסקים. הגששים, אם מישהו עוד זוכר את ההומור מהמאה הקודמת היו אומרים על ההסבר שלי ״אז תקנה, אדיוט״. אולי זה באמת מה שאעשה ואערוך השוואה בין אחת ההקלטות החדישות בדיסק לבין אותה הקלטה בסטרימינג. עבורי כחובב מוסיקה קלאסית וכאודיופיל, הדיסק הפיזי הדו ערוצי במוסיקה כבר לא קיים כפתרון. בנוגע להופעות, קונצרטים ואופרות בבלו ריי, זה כבר סיפור אחר, אבל זה לפורום ״קולנוע ביתי״.
תודה על העצה. לא מכיר, לא התנסיתי. ננסה.יש אבל דרך שלישית שנשמעת הרבה יותר טוב מכל שרותי הסטרימינג ולא תופסת מקום על המדף והיא להוריד קובץ, מפרסטו או hdtracks או עוד כמה מקומות…
בחלק מהמקרים אפשר להוריד גם גרסה רב-ערוצית של הקלטות, כשיש כזו.תודה על העצה. לא מכיר, לא התנסיתי. ננסה.