DavidGil
חבר משקיען
- הודעות
- 1,885
- מעורבות
- 1,883
- נקודות
- 113
אז אחרי כל הדיונים המלומדים פה בפורום, החלטתי לעשות מעשה ולבדוק קצת יותר לעומק את נושא האקוסטיקה בחלל ההאזנה שלי.
בשבועות האחרונים, התרשמתי מאוד מכתיבתו של @Dan-Cinemart פה בפורום (ברוך הבא! אתה תוספת משמעותית לכותבים פה. מקווה שתשאר), התכתבתי איתו מעט והזמנתי אותו לביתי לצורך התרשמות, מדידות והמלצות לטיפול.
דן ״עוסק בתחום״, הוא יבואן של רמקולי פרליסן שנסקרו לאחרונה ע״י נמר, מערכות רום קורקשן (סטורם) ואביזרים אקוסטיים פאסיביים, ומאחר שהוא מחזיק בידיו את כל הקלפים הקיימים לטיפול אקוסטי, חשבתי שהוא האיש הנכון למשימה.
הגיע בנאדם מקסים, שאהבת התחום נשפכת ממנו, בעל ידע תאורטי עצום בעולמות האקוסטיקה והמדידות ורקע מעשי לא פחות גדול, הקים המוני פרוייקטים גדולים ומורכבים והתמקצע בלימוד תוכנות המדידה והכיול ברמה בינלאומית. ראיתי תמונות של חדרי האזנה שומטי לסת ברמות הכי גבוהות שהוא בנה.
מפה לשם, קפה וקישקושים והולכים לאוטו להביא את ים הציוד שדן הגיע איתו. מגבר ופרוססור עם רום קורקשן (של סטורם) עוד רמקול קטן שקשור למערכת הכיול, מחשב, כבלים, סטנד ומיקרופון.
תוך דקה כל הבית נראה כמו קייפ קנבראל ביום שיגור מעבורת, חוטים וקופסאות ברזל רצים מפה לשם.
דן משתמש בתוכנת REW ומיקרופון לצורך המדידות ועושה את העבודה ביסודיות וברצינות תהומית. מנתח כל פיפס שהוא מקבל מהתוכנה ומודד שוב ושוב לקבלת מדידה אמינה ומפורטת עד שהוא שבע רצון.
עברו כמה שעות טובות של מדידות אשר הוזנו בסופו של דבר לתכנת הרום קורקשן של דיראק.
אני מאוד חלש בקטע הטכני ולכן לא ארחיב על גרפים ועל עקומות מטרה, אוכל רק לומר דבר אחד, כשאתה מודד את החדר, אתה רואה ממש בעיניים את הנקודות שצריכות התייחסות. נכון, זה פחות סקסי מלקנות מגבר אבל כנראה יותר אמיתי…
זאת אומרת, במקום לירות באפילה, להחליף קומפוננטים בלי סוף או לזרוק אביזרים אקוסטיים בחלל בדרך של ניסוי וטעייה, אפשר עם מדידה מקצועית טובה לקבל מושג די ברור מאיפה צריך להתחיל לטפל ואיך בדיוק לעשות את זה נכון.
למזלי הגדול, לאחר כל המדידות הסתבר שהרמקול הספציפי שלי מתנהג מעולה בחלל הנתון (סתם פוקס, לא שום דבר שתוכנן מראש) ולכן המדידה, במצב רגיל של החדר וללא שום התערבות או טיפול, יצאה טוב מאוד.
היו שני דברים שכן אפשר לשפר אבל דן בהגינותו הרבה אמר שאין צורך ברכישת מערכות תיקון מתוחכמות או בהחלפות מיותרות של חלקי מערכת, על מנת לשפר, ואפשר להסתפק בנגיעה קלה של אקוסטיקה פסיבית.
לסיום היום, דן ניגן דרך המחשב/מגבר/פרוססור/רום קורקשן שלו אל הרמקולים שלי את התיקון שבוצע באמצעות תוכנת דיראק, וראה זה פלא - פתאום יש פירוט, עומק ובס מאוד מדויק.
השמעתי קטעים מוזיקליים מורכבים מאוד שאני מכיר כל ניואנס בהם ואין מה להשוות. גם אם הייתי מחליף אלף מגברים ורמקולים לא הייתי מגיע לתוצאות כאלה.
למעשה התוצאה היתה מערכת נטו שמנגנת, פחות החדר, או אולי נכון יותר לומר, פחות הפיל שבחדר…
עכשיו שיודעים בדיוק מה ואיפה לתקן אז אפשר לנסות ולהגיע לאותה תוצאה באמצעות אביזרי אקוסטיקה פסיביים וזה מה שאעשה (לא ככלל, אלא בנתונים הספציפיים אצלי).
חייב לומר שבאתי לעולם הזה של מדידות מאוד סקפטי. היה כיף גדול להיות שנים בעולמות החוויתיים הרגילים של היי אנד, להחליף כבלים ולשחק עם ציודים ואני בטח גם אמשיך בזה כי זה התחביב וזה כיף, אבל לצד זה, אם אפשר שניה לעצור ולמדוד ולדעת איפה עומדים מבחינה אקוסטית, נראה לי דבר מאוד נכון ומומלץ לעשות (ותודה ל- @RanMoyal שהביאני עד הלום).
אז תודה רבה לך דן, על שעות נעימות ומעשירות ועל הגינותך הרבה. אמרת רק את האמת שלך בלי שום שיקול מסחרי. שאפו גדול. מאחל לך הצלחה רבה.
בשבועות האחרונים, התרשמתי מאוד מכתיבתו של @Dan-Cinemart פה בפורום (ברוך הבא! אתה תוספת משמעותית לכותבים פה. מקווה שתשאר), התכתבתי איתו מעט והזמנתי אותו לביתי לצורך התרשמות, מדידות והמלצות לטיפול.
דן ״עוסק בתחום״, הוא יבואן של רמקולי פרליסן שנסקרו לאחרונה ע״י נמר, מערכות רום קורקשן (סטורם) ואביזרים אקוסטיים פאסיביים, ומאחר שהוא מחזיק בידיו את כל הקלפים הקיימים לטיפול אקוסטי, חשבתי שהוא האיש הנכון למשימה.
הגיע בנאדם מקסים, שאהבת התחום נשפכת ממנו, בעל ידע תאורטי עצום בעולמות האקוסטיקה והמדידות ורקע מעשי לא פחות גדול, הקים המוני פרוייקטים גדולים ומורכבים והתמקצע בלימוד תוכנות המדידה והכיול ברמה בינלאומית. ראיתי תמונות של חדרי האזנה שומטי לסת ברמות הכי גבוהות שהוא בנה.
מפה לשם, קפה וקישקושים והולכים לאוטו להביא את ים הציוד שדן הגיע איתו. מגבר ופרוססור עם רום קורקשן (של סטורם) עוד רמקול קטן שקשור למערכת הכיול, מחשב, כבלים, סטנד ומיקרופון.
תוך דקה כל הבית נראה כמו קייפ קנבראל ביום שיגור מעבורת, חוטים וקופסאות ברזל רצים מפה לשם.
דן משתמש בתוכנת REW ומיקרופון לצורך המדידות ועושה את העבודה ביסודיות וברצינות תהומית. מנתח כל פיפס שהוא מקבל מהתוכנה ומודד שוב ושוב לקבלת מדידה אמינה ומפורטת עד שהוא שבע רצון.
עברו כמה שעות טובות של מדידות אשר הוזנו בסופו של דבר לתכנת הרום קורקשן של דיראק.
אני מאוד חלש בקטע הטכני ולכן לא ארחיב על גרפים ועל עקומות מטרה, אוכל רק לומר דבר אחד, כשאתה מודד את החדר, אתה רואה ממש בעיניים את הנקודות שצריכות התייחסות. נכון, זה פחות סקסי מלקנות מגבר אבל כנראה יותר אמיתי…
זאת אומרת, במקום לירות באפילה, להחליף קומפוננטים בלי סוף או לזרוק אביזרים אקוסטיים בחלל בדרך של ניסוי וטעייה, אפשר עם מדידה מקצועית טובה לקבל מושג די ברור מאיפה צריך להתחיל לטפל ואיך בדיוק לעשות את זה נכון.
למזלי הגדול, לאחר כל המדידות הסתבר שהרמקול הספציפי שלי מתנהג מעולה בחלל הנתון (סתם פוקס, לא שום דבר שתוכנן מראש) ולכן המדידה, במצב רגיל של החדר וללא שום התערבות או טיפול, יצאה טוב מאוד.
היו שני דברים שכן אפשר לשפר אבל דן בהגינותו הרבה אמר שאין צורך ברכישת מערכות תיקון מתוחכמות או בהחלפות מיותרות של חלקי מערכת, על מנת לשפר, ואפשר להסתפק בנגיעה קלה של אקוסטיקה פסיבית.
לסיום היום, דן ניגן דרך המחשב/מגבר/פרוססור/רום קורקשן שלו אל הרמקולים שלי את התיקון שבוצע באמצעות תוכנת דיראק, וראה זה פלא - פתאום יש פירוט, עומק ובס מאוד מדויק.
השמעתי קטעים מוזיקליים מורכבים מאוד שאני מכיר כל ניואנס בהם ואין מה להשוות. גם אם הייתי מחליף אלף מגברים ורמקולים לא הייתי מגיע לתוצאות כאלה.
למעשה התוצאה היתה מערכת נטו שמנגנת, פחות החדר, או אולי נכון יותר לומר, פחות הפיל שבחדר…
עכשיו שיודעים בדיוק מה ואיפה לתקן אז אפשר לנסות ולהגיע לאותה תוצאה באמצעות אביזרי אקוסטיקה פסיביים וזה מה שאעשה (לא ככלל, אלא בנתונים הספציפיים אצלי).
חייב לומר שבאתי לעולם הזה של מדידות מאוד סקפטי. היה כיף גדול להיות שנים בעולמות החוויתיים הרגילים של היי אנד, להחליף כבלים ולשחק עם ציודים ואני בטח גם אמשיך בזה כי זה התחביב וזה כיף, אבל לצד זה, אם אפשר שניה לעצור ולמדוד ולדעת איפה עומדים מבחינה אקוסטית, נראה לי דבר מאוד נכון ומומלץ לעשות (ותודה ל- @RanMoyal שהביאני עד הלום).
אז תודה רבה לך דן, על שעות נעימות ומעשירות ועל הגינותך הרבה. אמרת רק את האמת שלך בלי שום שיקול מסחרי. שאפו גדול. מאחל לך הצלחה רבה.
נערך לאחרונה ב: