המערכת של AK1

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
לא מדובר כאן רק בתמונות, אז אני לא מפרסם את זה בשירשור התמונות.
בהמשך, בשלבים, אוסיף פרטים, שיקולים שונים, על החדר הייעודי, ועוד.

אבל ללא ספק אתחיל בתמונות -- איכות לא משהו -- סאמסונג S3.
לא סידרתי את החדר יותר מדי, והברדק רק בטיפה מתחת לרמה הרגילה, כולל חוטים על הרצפה וכאלה.

בגדול זה נראה כך:
Front.jpg


ובהינתן שזו גם מערכת סראונד, זה החלק האחורי
Rear.jpg


כך נראה רמקול קדמי אחד יותר מקרוב:
Speaker.jpg


וכך נראה החלק שלו שמתחבר לחשמל ולרמקולים...
TweetRear.jpg


ולהלן פירוט הרכיבים.

אנאלוגי:
  • פטיפון == VPI Classic 3
  • זרוע == VPI JMW Classic (Memorial) באורך "10.5, unipivot, עם חיווט פנימי Nordost Valhalla
  • ראש == Clearaudio Goldfinger Statement
  • פונו-סטייג' == Audio Research Reference 2-SE (מנורתי)
  • מכונת ניקוי תקליטים == VPI HW 16.5
  • טיונר (כמעט שלא בשימוש) == Yamaha CT-710 (מה שנקרא "vintage")
דיגיטאלי:
  • נגן אוניברסאלי == Oppo BDP-105D (Darbee Edition), עם כל השידרוגים שמספקת The Upgrade Company.
  • אין מחשב כמקור, אם כי ל-Oppo יש כניסת USB אסינכרוני ברזולוציה של עד 192kHz ו-DSD עד 5.6448MHz
סטריאו:
  • פרה == Audio Research Reference 5-SE (מנורתי)
  • מונובלוקים == Audio Research Reference 250-SE (מנורתיים)
  • רמקולים קדמיים == High Cecilia מתוצרת חברת Acapella (יש מנורה בפנים :))
סראונד:
  • פרה 6-ערוצי (אנאלוגי, לא פרוססור) == EMM Labs Switchman 3
  • מגבר כוח תלת-ערוצי (3x200W) עבור הסנטר והאחוריים == Adcom GFA 5503
  • רמקולים אחוריים == B&W Nautilus 802
  • סנטר == B&W HTM2D (המתאים לסדרה 800 של B&W, טוויטר יהלום)
  • סאב == B&W DB1 (המתאים לסדרה 800 של B&W, עם מגבר פנימי של 1000W RMS, שני דרייברים של "12 שיורים לצדדים)
אינטרקונקטים:
  • בין הפרה הסטריאופוני למונובלוקים == Stealth Swift
  • כל השאר == Purist Audio Design Praesto Revision:
    • לסטריאו מסידרת Venustas
    • לסראונד מסדרות נמוכות יותר
כבלי רמקולים:
  • בין המונובלוקים לרמקולים הקדמיים == Stealth Reverie with Premium Termination
  • בין מגבר הכוח התלת-ערוצי לסנטר == Purist Audio Design Musaeus Praesto Revision ב-bi-wiring
  • בין מגבר הכוח התלת-ערוצי לרמקולים האחוריים == Cardas Crosslink 1S
חשמל:
  • בין המקור מחברת חשמל ללוח החשמל הביתי == חוטי 10 ממ"ר
  • בין לוח החשמל הביתי ל-2 שקעים המיועדים למערכת == חוטי 6 ממ"ר
  • המערכת על פאזה נפרדת, שלא מחובר אליה שום דבר נוסף.
  • איזו מ-3 הפאזות תשמש את המערכת ניתן לבחירה -- יושמה אפשרות לבדוק בפועל איזו פאזה פחות רועשת ולבחור בהתאם -- בינתיים האופצייה הזו לא נוצלה.
  • השקעים המיועדים למערכת == 32 אמפר (תקניים לחלוטין -- אין בעייה ביטוחית)
  • שנאי מבדל == Torus מדגם AVR16520RCB (להספק עד 16 אמפר, 12 יציאות אמריקאיות)
  • מפצל חשמל == Shunyata Hydra 4.
  • כבלי חשמל == שני כבלי Kimber Kable שהגיעו עם מכשירים כלשהם, וכל השאר DIY מבוסס Belden 83803, קונקטורים ברובם של Furutech, בודדים של Oyaide, רובם נחושת, זהב לרכיבים הקריטיים.
שיכוך:
  • ה-racks שעליהם עומדים רוב רכיבי המערכת == Hi-Fi Racks
  • המונובלוקים עומדים על Solid Tech Rack of Silence
  • חלק מהרכיבים עומדים על Solid Tech Discs of Silence
  • הנגן עומד על Solid Tech Feet of Silence (מהדור הקודם, עם גומיות במקום קפיצים)
  • המגבר התלת-ערוצי עומד על AudioQuest Sorbothane Feet
מוניטור/טמבליזיה:
"LG 42 -- כמעט לא בשימוש, למעט להראות את הסטטוס של הנגן -- איזה track מנוגן כרגע והאם בסטריאו או הסראונד וכו'

זהו בשלב ראשון :)

עדכון למאי 2024:

מה שאני זוכר שהשתנה מאז:
  1. הפטיפון הוחלף ל-Clearaudio Master Innovation
  2. הזרוע הוחלפה ל-"Clearaudio Universal 9 (הראש נשאר Goldfinger Statement)
  3. נוספה מכונת ניקוי HumminGuru
  4. הטיונר עבר למחסן
  5. הנגן האוניברסאלי הוחלף ל-Oppo UDP 205, שמשמש רק כ-transport
  6. הפרה Audio Research Reference 5-SE (מנורתי) נמכר
  7. הפרה 6-ערוצי (אנאלוגי, לא פרוססור) EMM Labs Switchman 3 עבר למחסן, ובמקומו נוסף Room Correction Preamp מסוג Trinnov Altitude 16
  8. הסאב B&W DB1 הוחלף לשני סאבים Perlisten R212s עם רגליות SVS SoundPath
  9. מפצל החשמל Shunyata Hydra 4 נמכר או עבר למחסן, לא זוכר.
  10. הוסרו המשככים שמתחת לכל הרכיבים פרט למונובלוקים
  11. הטמבליזיה/מוניטור הוחלפה ל-LG 65UN7100, שהיא "65
יש במחסן גם לא מעט כבלים של Purist Audio Design למיניהם ועוד.

אני יכול לחשוב על הרבה מקומות שאפשר לשפר, החל ב-racks לציוד, שיכוכים מתחת לרכיבים השונים ולרמקולים, שיפורי כבילה וחשמל, ועוד, אבל אני לגמרי מסתפק ברמה הנוכחית, ולא מעוניין להפוך את המערכת למשאבת כסף אינסופית, שכן הכל משולם מחסכונות, אני גמלאי.

כן השקעתי בהרבה תקליטים ודיסקים מכל הסוגים, וגם בקבצי download שרובם hi-res וחלקם סראונד.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
המשך #1:

אני בטוח שהשאלה הראשונה שעולה במוחו של כל אודיופיל -- בטח בשלי -- היא: מה עושה נגן של $3K -- כמו ה-Oppo BDP-105D המשודרג -- במערכת כזו? הרי מקור זה אחד הדברים החשובים ביותר, וכל מה שבא אחר כך, טוב ככל שיהייה, אינו יכול להציל את מה שלא מגיע כשורה מהמקור.

מ-2004 ועד לא מזמן הייה לי את ה-top-of-the-line דאז של EMM Labs, בפיתוחו של Ed Meitner, מאלה שפיתחו את פרוטוקול ה-DSD, בשני חלקים: טראנספורט CDSD-SE, וממיר רב-ערוצי DAC6e-SE, במחיר חו"ל של $22,000. אם הוא הייה עדיין במערכת שלי, אף אחד לא הייה שואל "מה פתאום זה?"

אמה-מה?

בשורה התחתונה, ה-Oppo המשודרג הזה, שפותח בשנים האחרונות, נשמע לאזני הארוכות טוב יותר מה-EMM הנ"ל, שפותח בתחילת שנות ה-2000.

ואם עדותי אינה מספיקה -- ואינה אמורה להספיק מעבר להנאתי האישית -- יאיר תמם, זה מ-Magico, שהוא במקרה זה שמכר לי את ה-EMM בזמנו (כשעדיין הייה הבעלים של החנות Audio Designs), הייה אצלי בביית, ביקש, ביוזמתו, להשוות, ואמר שה-Oppo נשמע טוב יותר, ושזה לא מפתיע, בהתחשב בשנים -- בתחום הדיגיטאלי יש משמעות לגיל.

בנוסף, בזמן האחרון הייה אצלי בביית, להשוואה בת כמה שבועות, הנגן המנורתי EAR Acute 3, בפיתוחו של Tim de Paravicini -- האם זה המודל ש"ניצח" בהשוואת הנגנים הגדולה של DTOWN, אפילו את הנגן העדכני של EMM Labs? -- וראה זה פלא:

בחלק מההקלטות הלא מוצלחות במיוחד -- אלה היבשות, הקשות, הסתמיות -- הייה לחום המנורתי של ה-EAR יתרון מובהק -- זה לא שאין הבדלים בין נגנים -- הן נעשו נעימות יותר לאוזן.

אבל ככל שההקלטות היו טובות יותר, ופחות הזדקקו להתנצלות/עזרה, נכנסו למשחק הצלילות והברק והאימפאקט של ה-Oppo והיטו את הכף לטובתו, בהפרשים ניכרים.

וזאת עוד רק ב-CD. ה-EAR מודל 3 אינו יודע לנגן SACD ו/או Blu-ray, ששם יש ל-Oppo יתרון מובנה, אפילו בסטריאו, שלא לדבר על multichannel.

ואם מדברים על multichannel, ל-Oppo אין בעצם מתחרים בשוק, אפילו לא במחירים מטורפים.

אז אפילו אם מדברים רק על איכות סאונד נטו, ב-CD, כבר יש הסבר מלא, לדעתי, מה עושה נגן כזה במערכת כזו.

אם נוסיף לכך את זה שאני מרבה לשמוע SACDs, ומאוד אוהב מוסיקה ב-multichannel, ושייש גם יכולת ניגון Blu-ray, אז זו בהחלט בחירה מנצחת עבורי, גם אם המחיר הייה פי 5 או יותר, אבל הוא לא.

חוצמזה שייש גם רשימה ארוכה של יכולות, גם באודיו וגם בוידיאו, כולל בין השאר כניסת USB אסינכרוני לחיבור ישיר למחשב ברזולוציה של עד 192kHz ו-DSD עד 5.6448MHz.

כדאי אולי להוסיף של-Oppo יש שני צ'יפים ל-DAC, מהמובילים בעולם כיום -- SABRE32 Reference ES9018 32-bit -- מתוצרת חברת ESS Technology. אחד מהם משמש את ה-multichannel, והשני מיועד רק לסטריאו. לסטריאו הייעודי יש גם יציאות XLR fully balanced, שבהן אני משתמש, וגם יציאות RCA.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
277
מעורבות
212
נקודות
43
ה oppo לא פחות מכשיר מדהים .. גם באיכות וגם בפונקציונאליות ובטח במחיר.
אם הייתי משתמש במדיה פזית כל שהיא , גם לי היה אחד כזה.
 
נערך לאחרונה ב:

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,883
מעורבות
2,609
נקודות
113
ה oppo 105D נגן מצויין!!
אצלי הוא משמש כטרנספורט (כמעט ללא שימוש האמת/הכל מוזרם)...
ו 5.1 SACD מצויין !!
ו כמפענח PCM רב ערוצי !
עושה עבודה פנטסטית.

יכולות הווידאו שלו לחובבי הקולנוע בין הטובות ביותר שהיום ניתן לקבל כנגן בלוריי/סטרימר.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,737
מעורבות
1,434
נקודות
113
עמיר

מערכת באמת אחת הטובות! מה גרם לך "לצאת מהארון" ? :)
ומה לגבי האקוסטיקה?
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,201
מעורבות
737
נקודות
113
עמיר מעניין מה שכתבת על האופו.
אני מחפש בימים אלה נגן.
יש לי דאק אבל אני איש של מדיה פיזית.
היעוד הוא למוסיקה דו ערוצית בלבד.
האם יש הבדלים בין הדגמים מהבחינה הזו?
מערכת מטורפת!
 
נערך לאחרונה ב:

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,936
מעורבות
476
נקודות
83
בראשית אומר מה שחייב להיאמר,
אחרי הצגת המערכת שעמיר תיאר
אני מלא פליאה ואהבה למערכת הזו,
וזאת על ההשקעה יצירתיות ואהבה
למוזיקה,
בהתחלה פני החווירו מתאור המערכת,
לאחר מכן קיבלתי ירקת מקינאה,
ולבסוף פני האדימו מכעס שלי אין את זה,
ונותר להגיד
יישר כח :כל-הכבוד:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
מה גרם לך "לצאת מהארון" ? :)
@נמר :)

לא פירסמתי בגלל כמה סיבות, שאני לא יודע מה הסדר ביניהן, אולי הוא לא קבוע:
  • פחד מפורצים (למרות שהמיגון טוב)
  • לא נעים לי שמקנאים בי
  • שונא להשוויץ
  • אמונה תפלה של חשש מ"עיין רעה" :(
ונמר -- אשף השיכנוע -- הוריד אותי מהדברים האלה :בעד:

ומה לגבי האקוסטיקה?
הדבר היחיד שהוא בחזקת "טיפול אקוסטי" ספציפי הוא הכריות המשולשות בפינות -- כאלה שאייל פור מכר ז"ל מכר הרבה לפני שנפטר.

על השאר ארחיב בהמשך, כולל קירות לא מקבילים, בידוד אקוסטי ועוד.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
עמיר מעניין מה שכתבת על האופו.
אני מחפש בימים אלה נגן.
יש לי דאק אבל אני איש של מדיה פיזית.
היעוד הוא למוסיקה דו ערוצית בלבד.
האם יש הבדלים בין הדגמים מהבחינה הזו?
מערכת מטורפת!
לא בדקתי -- אבל הייה לי קודם Oppo BDP-95 ללא שום שידרוגים, וגם לו לא הייה מה להתבייש בסאונד :)
לטענת הייצרן, ב-105 שיפרו את הסאונד משמעותית, ובדרך אגב גם העיפו את המאוורר שהייה ב-95.

עמיר
 

daz

חבר משקיען
הודעות
931
מעורבות
121
נקודות
43
פשששש 802D בתור אחוריים חיי טוב הבחור
מרבית האנשים לא היו מתנגדים לרמקולים כאלו כקדמיים.
נייססס
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
עמיר ידידי.

אני יותר משמח שהשתכנעת לחשוף את הציוד שלך. אין כאן עניין של להשוויץ. זו מטרת הפורומים. לראות, להראות, ללמוד וללמד.

תענוג של מערכת!
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
פשששש 802D בתור אחוריים חיי טוב הבחור
מרבית האנשים לא היו מתנגדים לרמקולים כאלו כקדמיים.
נייססס
תיקון -- לא 802D, "רק" Nautilus 802 -- הדור הקודם -- ללא טוויטר יהלום.

כל פעם שקניתי קדמיים מתקדמים יותר, העברתי את אלה שהייו קדמיים עד אותה עת להיות אחוריים,
וכך כשקניתי 802N, ה-801 מודל Matrix 3 עברו אחורה, וכשקניתי B&W 800D, ב-802N עברו אחורה.

אבל כשקניתי את ה-Acapella, כבר לא העברתי את ה-800D אחורה, אלא מכרתי אותם. יש גבול לכל תעלול! :)

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

yeuda27

חבר משקיען
הודעות
532
מעורבות
361
נקודות
63
ואוווווווווווווווווווו
משהו מטורף!!
למען האמת נפלה לי הלסת מבלי לשמוע חחחח. יכול לתאר לעצמי מה קורה בחדר הזה.
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
יפה מאד. תהנה :בעד:
מה גודלו של החדר?
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
277
מעורבות
212
נקודות
43
עמיר ..
מרשים מאוד .
(עמוס מדי לטעמי .. :) , לא הייתי שורד את כל הקופסאות והכבילה )
משהו רציני יותר .. תוכל לספר ....
האם עשית יבוא אישי של הרמקול ?
האם הוא יד שניה ?
 

ronensud

חבר משקיען
הודעות
1,201
מעורבות
737
נקודות
113
לא בדקתי -- אבל הייה לי קודם Oppo BDP-95 ללא שום שידרוגים, וגם לו לא הייה מה להתבייש בסאונד :)
לטענת הייצרן, ב-105 שיפרו את הסאונד משמעותית, ובדרך אגב גם העיפו את המאוורר שהייה ב-95.

עמיר

קראתי עכשיו על ה105.
מעניין איך הוא מול נגן שעבר את כל השדרוגים של החברה בקישור ששלחת.
שמח שפירסמת את המערכת,
אוהב גם את נושא הצניעות (-:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
יפה מאד. תהנה :בעד:
מה גודלו של החדר?
תודה! (ורד)

החדר הייה גדול באופן ניכר, אבל הוקטן בגלל הבידוד האקוסטי.

הקירות הצדדיים בכוונה לא מקבילים, כך שרוחב החדר בצד של הרמקולים הוא 4.70 ובצד השני 5 מ',
האורך כ-6.30 והגובה רק כ-2.35.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,904
מעורבות
2,930
נקודות
113
עמיר ..
מרשים מאוד .
(עמוס מדי לטעמי .. :) , לא הייתי שורד את כל הקופסאות והכבילה )
משהו רציני יותר .. תוכל לספר ....
האם עשית יבוא אישי של הרמקול ?
האם הוא יד שניה ?
חדשים, ייבוא אישי (סיפור מהחלק האחורי של הגוף).

עמיר
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
תודה! (ורד)

החדר הייה גדול באופן ניכר, אבל הוקטן בגלל הבידוד האקוסטי.

הקירות הצדדיים בכוונה לא מקבילים, כך שרוחב החדר בצד של הרמקולים הוא 4.70 ובצד השני 5 מ',
האורך כ-6.30 והגובה רק כ-2.35.

עמיר

הגובה הזה בגלל הנמכת התקרה בעבור טיפול אקוסטי?
נשמח לפירוט ככל הניתן על הטיפול האקוסטי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור